Stran 1 od 2

Wankel?

Objavljeno: Pe dec 13, 2002 12:55 am
Napisal/-a dolfe
Kaj menite o wanklovem motorju?

Re: Wankel?

Objavljeno: Pe dec 13, 2002 2:52 am
Napisal/-a RegY
super zadeva, a nažalost draga in papca bencin

LP!

Re: Wankel?

Objavljeno: Pe dec 13, 2002 6:32 am
Napisal/-a Vladimir
Zej ga kao neki posodabljajo.

Re: Re: Wankel?

Objavljeno: Pe dec 13, 2002 7:38 am
Napisal/-a dobek
Vladimir pravi:
Zej ga kao neki posodabljajo.



edini, ki se je se obdrzal pri wanklu in ga zadnjih 30 let dalje razvija je mazda (njihova rx serija...btw, pri novi osmici jim je uspelo spravit iz cca 1300ccm (2 cilindra) 250KM brez prislinega polnjenja, toliko torej o izkoristku wankla)

problem okrog porabe bencina pa je predvsem zarad (ne)dihtanja cilindra



meni osebno je pri wanklu najbolj vsec, da masine ni mozno prevrtet ;)

Re: Wankel?

Objavljeno: Pe dec 13, 2002 10:40 am
Napisal/-a grehc
Ja sam wanklovo prostornino je treba pomnožiti z 2.7, da ne boste mislili, kakšno litrsko moč dosega ta motor. dragč super motor, katerega glavni problem je bilo tesnenje. Po domače batni obročki so se prehitro obrabili. Prednost tega motorja je majhnost, saj bi s tem motorjem praktično lahko imeli dva prtljažnika. Slabost pa izredno slaba porazdelitev momenta in tudi višina le tega.

A veste katera tovarna je prva vgradila Wanaklov motor in v kateri avto?

Re: Wankel?

Objavljeno: Pe dec 13, 2002 10:44 am
Napisal/-a G-4S
Na zahtevo uporabnika smo prispevek izbrisali.

Re: Wankel?

Objavljeno: Pe dec 13, 2002 11:01 am
Napisal/-a Sale
A ni bil Wankel neki zelo povezan z NSU-jem? Drgač pa zanimiva tema tale Wankel motor - me ful zanima. dejte čimveč napisat ;) :).

Re: Wankel?

Objavljeno: Pe dec 13, 2002 11:48 am
Napisal/-a grehc
Prvi je bil NSU Spider.
Sam mi je bolj zanimiv tale.
Drugi serijski avto z Wanklovim motorjem je bil NSU RO-80.

Slika

Še sedaj zgleda carski avto.

Malce tehničnih podatkov

Prostornina=2x497ccm
Moč=115KM pri 5500rpm
Max moment 162Nm pri 4500
Pospešek do 100= 12.8s
Max hitrost=180km/h

Dolžina=4.8m
teža=1200kg
Kapaciteta tanka=83l


Ja v bistvu mormo pomnožiti kubaturo wankla z 2.7, da ga lahko primerjamo z bencinarjem, ker ma Wankel, kdor pozna konstrukcijo tri komore in kokr jset vem to pride iz tega.

Evo že wanklov motor

Slika








[Sporočilo uredil/a grehc na dan 13.12.2002 ob 11:48 GMT]

Re: Wankel?

Objavljeno: Pe dec 13, 2002 6:27 pm
Napisal/-a Malcolm
Dodal bi samo to, da motor ne oddaja skoraj nobenih vibracij in ima zelo miren tek, ker nima pol stvari, ki jih ima klasični motor.

Re: Wankel?

Objavljeno: Pe dec 13, 2002 6:54 pm
Napisal/-a monster_d
No prvi avto z vgrajenim wanklovim rotacijskim motorjem je bil NSU, tako kot je napisal grehec!!!danes pa ima patent mazda!!!

Motor je nastal leta 1959, naredil pa ga je feliks Wankel.

***********************************************************
A ste ze culi zakaj lahko ruske lade samare dobijo crne limuzine!!!
Skrivnost!! namesto obicnega 1.5 litrskega motorja se skriva pod pokrovom motorja rotacijski wanklov motor z 135KM pri 6000rpm in prostornino 2x654ccm kar je enako 2616ccm pri ottovih motorjih!!
Navor 176Nm pri 4500rpm, pospesek do 100km/h 9sekund!!
aja pa ta motor ima dve svecki na plosco(je namrec dvoploscni wankel)
***********************************************************

Zdaj pa slabosti:
-velika poraba goriva (NSU RO-80 poraba 18l)
-slabo tesnjenje
-pogoste okvare in hitro unicneje masine zaradi visokih obratov!!!
(vozniki NSU RO-80 so bili lahko srecni ce je masina zdrzala 80.000km, cul sem tudi da so nekateri morali menjat masine do 2 na leto-danes so verjetno zer izboljsane)
-prevelike emisije strupenih plinov(zato je razlog da se bolj malo uporablja v osebnih avtomobilih)
-slabo hlajenje

Dobre lastnosti:
-Bolj miren in enakomeren tek kot pri ottovih masinah
-Visoki obrati
-dobri pospeski in moc iz majhnih prostornin

Delovanje motorja ima samo tri sklope:
Sesanje(gorivo + zrak), eksplozija in izpust plinov.

No zaenkrat imate dovolj(dovolj domacega branja)
upam da se vam je dalo prebrati!

LP monster_d

Re: Wankel?

Objavljeno: Pe dec 13, 2002 7:30 pm
Napisal/-a Vladimir
Aja pa ta motor nima vibracij.

Re: Wankel?

Objavljeno: Pe dec 13, 2002 8:52 pm
Napisal/-a dobek
prvi je res bil nsu spider, je pa bil hec, da so ga testirali kar strojniki, ki so ga sestavljali. porodni krc je biol predvsem trajnost motorja, samo ga je bilo mozno menjat v cca 30 minutah, ce si mel pravo orodje ;)

RO80 pa je bomba od avta...dizajn bi bil aktualen se vsaj 15 let po zacetku izdelave, sem ga pa mel cast v zivo videt (tehnicni muzej v minhnu in z dovoljenjem varnostnika celo not sedet ;)

Re: Re: Wankel?

Objavljeno: So dec 14, 2002 9:07 am
Napisal/-a grehc
dobek pravi:
prvi je res bil nsu spider, je pa bil hec, da so ga testirali kar strojniki, ki so ga sestavljali. porodni krc je biol predvsem trajnost motorja, samo ga je bilo mozno menjat v cca 30 minutah, ce si mel pravo orodje ;)

RO80 pa je bomba od avta...dizajn bi bil aktualen se vsaj 15 let po zacetku izdelave, sem ga pa mel cast v zivo videt (tehnicni muzej v minhnu in z dovoljenjem varnostnika celo not sedet ;)


Ta avto je tud v tehničnem muzeju v bistri. Je pa fotr poznov ene par folka, k so mel ta avto. Sam je mel NSU prinz TT

Re: Wankel?

Objavljeno: So dec 14, 2002 10:33 am
Napisal/-a misty
Pri wanklu so res največji problem tesnila, vendar tista, ki se jih na sliki, ki jo je nekdo gor dau ne vidijo. Ne vem, kako bi to lepše napisau??? Na batu pridejo dvoje tesnil. Ena se vidijo (tesnijo med komorami), druga pa tesnijo zgoraj-spodaj glede na sliko (ce nism biu jasn povejte).
Kubatura se računa drugače, ker mamo tukaj komore na enmu in istmu batu (u bistvu en bat - več komor).
Princip delovanja je tud drgačen kot pri dvo-štiri taktnih motorjih.
No, še vedno pa je to motor z notranjim zgorevanjem...
Tresljajev je manj (oz. motor teče mirneje), ker ni delov, ki bi se premikali po svoji osi (recimo bat pri navadnih motorjih), ampak imamo samo vrteče dele.
Pa kokr vem, se wanklovi motorji brez problemov vrtijo okol 30.000 RPM.

Upam, da sem bil točen (približno ;)), lahko pa za detajle pogledam v zapiske, če koga zanima.

Re: Wankel?

Objavljeno: So dec 14, 2002 5:27 pm
Napisal/-a dolfe
Problem pri Wanklu je, kot ste že omenili, tesnenje. Problem s tesnenjem pa izvira iz OGROMNE obodne hitrosti tesnilnih letvic in s tem povezanega pregrevanja letvic, zaradi česar Ro 80 ni smel imeti kaj dosti več kot 8000 obratov, čeprav bi jih motor sicer lahko prenesel nekaj 10000. Potem bi se tudi razporeditev navora pokazala v čisto drugačni luči. Za boljše mazanje tesnilnih letvic so nekateri Wankli celo imeli predpisano uporabo 1 ali 2% mešanice.
Druga težava pa je (bila? Ne vem, kako je sedaj s tem) to, da se je svečka zelo hitro zapacala, ker je centrifugalna sila vse nečistoče metala proti obodu zgorevalne komore. Nekaj časa so to reševali tako, da je bila svečka v posebni komori, povezani z nekaj milimetrov dolgim in širokim kanalom.

Razmerje med notranjim ozobčanjem trohoida in glavne gredi je 3:2.
Eksplozije si sledijo na 180° zasuka glavne gredi oz. na 120° zasuka trohoida.

Re: Re: Wankel?

Objavljeno: So dec 14, 2002 7:42 pm
Napisal/-a dobek
dolfe pravi:
Problem pri Wanklu je, kot ste že omenili, tesnenje. Problem s tesnenjem pa izvira iz OGROMNE obodne hitrosti tesnilnih letvic in s tem povezanega pregrevanja letvic, zaradi česar Ro 80 ni smel imeti kaj dosti več kot 8000 obratov, čeprav bi jih motor sicer lahko prenesel nekaj 10000.


tesnenje je problematicno bolj zaradi nestalne povrsine, ki bi jo naj dihtalo (bat nardi pot v obliki osmice)

motor pa naj bi po teoriji zdrzal od 12 do 15k obratov


mislim, da se mam doma nekaj literature na to temo, pa ce najdem lahko poskeniram in dam slike sem

Re: Wankel?

Objavljeno: So dec 14, 2002 9:37 pm
Napisal/-a dolfe
Citiram iz 'Praktični tečaj za poklicne avtomobilske mehanike - I. M. Cholet: Motor' :"Od 6000 do 8000 vrtljajev na minuto obdrži motor veliko moč, priporočajo pa, da ne pretiravamo z dolgotrajno vožnjo pri tako velikih številih vrtljajev. Obodna hitrost tesnilnih paličic na vseh treh konicah vrtljivega bata je precej velika, zato postane mazanje nezadostno in temperatura paličic lahko doseže meje, ki jih olje komaj še dovoljuje.

Re: Wankel?

Objavljeno: Ne dec 15, 2002 10:45 am
Napisal/-a Forsythe
dolfe pravi:
Kaj menite o wanklovem motorju?


Ze motor 13B-REW ki je bil v tretji generaciji Mazde RX-7 je zakon. Mazda je naredili velik napredek kar se tice Wanklovih motorjev, pravzaprav je edina, ki jih je znala razvijat in jih je naredila odlicne. Wanklovi motorji od NSU so bili samo zacetek, motorji pa so imeli ogromno napak, tako da se tistih wanklovih motorjev od NSUja in od Mazde ne da primerjat.

Mazda je za RX-8 in novi RX-7 pripravila nov wanklov motor z imenom RENESIS. Brez turbine bo zmogel 250 hp, v nadaljevanju pa bodo za RX-8 MPS pripravili motor RENESIS s turbino in nekaterimi izboljsavami, motor pa bo zmogel 360 konjev. RENESIS s turbino bo tudi v RX-7 4. generacji, ki bo predstavljena 2004. Morda pa bo prototip predstavljen ze drugo leto v Tokyu, kjer bo kar nekaj novih supersportnikov (Toyota 4500gt, nova Supra...)

Motor 13B-REW je bil zelo dober za tuning. HKS, Greddy, APEXi... ponujajo dodatke za ta motor (13B - 3. gen RX-7) in ga brez tezav navijes med 500 in 600 konjev. Aja da ne bo kdo zamesal - APEXi ni isto kot Apex. APEXi je japonska firma ki npr. ponuja kite za supersportnike (npr. Supro brez tezav navijejo na 600 hp). APEXi delov pri nas ni mozno dobit.

Re: Wankel?

Objavljeno: Ne dec 15, 2002 6:21 pm
Napisal/-a Pero
Mazda ni odkrila tople vode. Njihovi motorji niso nič drastično bolj revolucionarni od NSU-jevih. Edino 30 let je razlike v kvaliteti materialov. Pred 30 leti avti niso zdržali isto kot sedaj predvsem iz par razlogov: boljši materiali in boljša olja.

Poglej mazdine Wankle 30 let nazaj. Isti kot NSU. Samo s to razliko da Mazda še vedno rine z glavo skozi zid z Wanklom.

Največja prednost ki jo nihče ni omenil je dobro razmerje moč/teža, kar pa glede na zahteve današnjega trga pride prav samo za športne avte. V vseh ostalih pogledih so pa wankli slabši od modernih bencinskih motorjev.

Re: Wankel?

Objavljeno: Ne dec 15, 2002 6:26 pm
Napisal/-a Pero
Če pa TI Supro naviješ brez težav in brez 5-10 kEUR na 600 KM in Wankle brez težav na 500-600 KM... Ti pa dam gajbo pira.