INFINITI je napisal/-a:Folk dejte nekaj poštekat; motorna olja ki jih priporoča proizvajalec morajo v prvi vrsti ustrezati motorju; takšnih olj je pa veliko zato pa potem proizvajalec "priporoča" oljarja ki jim daje sponzorstva ali pa je najugodnejši med njimi. Olja so hud biznis in celo v sloveniji plačajo firme ogromno denarja zato da se pojavijo v reklamah kakega prodajalca vozil - imejte to na umu. Sam sem bil priča ko so Valvoline in Nissan v slo sklenili takšen dogovor, o številkah pa ne bom razglabljal; povem le da so visoke.
JohnyR je napisal/-a:V Renaulta vendo elf, drugo tudi ni priporočljivo.
gerchy je napisal/-a:Vsi imate nalivate razna vrhunska olja, pa sem preprican, da marsikdo ne ve, kaj natanko pomenijo oznake. Na hitro sem preletel 4 strani, pa nisem zasledil natancne razlage. Vam je res pomembno, da so oznake pac cim visje? S predobrim oljem lahko pride do poskodb motorja. Za primerjavo: podobno, kot lahko z manj mocnim ojacevalnikom prej unicite zvocnike, kot s precej mocnejsim.
Glede olja pa naslednje: vzemimo za primer gradacijo 15w-40. Stevilo 15 pomeni odpornost pri nizkih temperaturah, stevilka 40 pa pri visokih. To so 2 bistveni lastnosti, ki so odvisne tudi od motorjev. Se pravi, po logicnem sklepanju, bi bilo najbolje uporabiti cim visje oznake. Pa temu ni tako, ker se motorji razlikujejo. Navadni motorji stare zasnove (ponavadi 8-ventilski), ne potrebujejo sintetike in je navadno mineralno olje 15w-40 povsem primerno. Res ga je potrebno pravocasno (prej) menjati (7500 - 10000km). Ostali, novejsi motorji navadno uporabljajo sinteticno ali polsinteticno olje in je tudi interval daljsi (pa tudi cena). Olja, ki ste jih nekateri zapisali, so vrhunska in neprimerna za vas avto (razen, ce nimate motorja, ki premora 300, 400 konjev), kajti olja 0w-60 in podobno so namenjena povsem drugemu segmentu vozil.
Tudi sam sem bil v dilemi, kaj uporabiti, na servisih uporabljajo vse od Castrola SLX Formula 0w-30, do TXT softec plus 5w-30. Usluzbenec na pooblascenem servisu me je seveda prepriceval, da je slednji "boljsi" ter primernejsi za sportnejso voznjo. Razlike mi seveda ni znal razloziti.
Po nasvetih nekaj zaupanja vrednim mehanikom, nasvetu Castrola Slovenija ter tehtnem razmisleku, sem se odlocil za TXT 5w-40. Glede na to, da noben batni obrocek ne tesni 100-odstotno, se nekaj olja gotovo zmesa z bencinom, torej gradacija pade iz 40 na manj. 40 pomeni tudi visjo odpornost pri visokih temperaturah. Tudi cena za 5w-40 je skoraj za 1500 sit pri litru precej ugodnejsa, upostevajoc tudi, da je 5w-30 nov izdelek, standariziran po standardih iz leta 2002 in je primeren za intervale na 30.000. In tudi to je eden izmed razlogov za visjo ceno (4000sit/liter).
Zato pretiravanje ni vedno koristno.
P.S.: pa se nekaj ... vrst olja je le nekaj, dve ali tri, proizvajalci imajo razlicne samo aditive, ki jih pac dodajajo glede na trzisce, porabnika ... Znamka olja, ki jo predpisuje znamka vozila, je zgolj priporocena znamka, ker so druzbi med sabo podpisali pogodbo. Gotovo ustreza vozilu, ampak za vsak motor obstaja imenski seznam olj, ki so dovoljena
zupi13 je napisal/-a:INFINITI je napisal/-a:Folk dejte nekaj poštekat; motorna olja ki jih priporoča proizvajalec morajo v prvi vrsti ustrezati motorju; takšnih olj je pa veliko zato pa potem proizvajalec "priporoča" oljarja ki jim daje sponzorstva ali pa je najugodnejši med njimi. Olja so hud biznis in celo v sloveniji plačajo firme ogromno denarja zato da se pojavijo v reklamah kakega prodajalca vozil - imejte to na umu. Sam sem bil priča ko so Valvoline in Nissan v slo sklenili takšen dogovor, o številkah pa ne bom razglabljal; povem le da so visoke.
a nima nissan renaultovih motorjev, renault pa priporoča ELF-a?!?!?!?
pa še v šoli smo sem enkrat govoril s profesorjem in mi je rekel, da je 95% sestavin vseh olj enakih, razlikujejo se samo po barvilih in dodanih protipenilcih in antioksidantih!
gerchy je napisal/-a:Vsi imate nalivate razna vrhunska olja, pa sem preprican, da marsikdo ne ve, kaj natanko pomenijo oznake. Na hitro sem preletel 4 strani, pa nisem zasledil natancne razlage. Vam je res pomembno, da so oznake pac cim visje? S predobrim oljem lahko pride do poskodb motorja. Za primerjavo: podobno, kot lahko z manj mocnim ojacevalnikom prej unicite zvocnike, kot s precej mocnejsim.
Glede olja pa naslednje: vzemimo za primer gradacijo 15w-40. Stevilo 15 pomeni odpornost pri nizkih temperaturah, stevilka 40 pa pri visokih. To so 2 bistveni lastnosti, ki so odvisne tudi od motorjev. Se pravi, po logicnem sklepanju, bi bilo najbolje uporabiti cim visje oznake. Pa temu ni tako, ker se motorji razlikujejo. Navadni motorji stare zasnove (ponavadi 8-ventilski), ne potrebujejo sintetike in je navadno mineralno olje 15w-40 povsem primerno. Res ga je potrebno pravocasno (prej) menjati (7500 - 10000km). Ostali, novejsi motorji navadno uporabljajo sinteticno ali polsinteticno olje in je tudi interval daljsi (pa tudi cena). Olja, ki ste jih nekateri zapisali, so vrhunska in neprimerna za vas avto (razen, ce nimate motorja, ki premora 300, 400 konjev), kajti olja 0w-60 in podobno so namenjena povsem drugemu segmentu vozil.
Tudi sam sem bil v dilemi, kaj uporabiti, na servisih uporabljajo vse od Castrola SLX Formula 0w-30, do TXT softec plus 5w-30. Usluzbenec na pooblascenem servisu me je seveda prepriceval, da je slednji "boljsi" ter primernejsi za sportnejso voznjo. Razlike mi seveda ni znal razloziti.
Po nasvetih nekaj zaupanja vrednim mehanikom, nasvetu Castrola Slovenija ter tehtnem razmisleku, sem se odlocil za TXT 5w-40. Glede na to, da noben batni obrocek ne tesni 100-odstotno, se nekaj olja gotovo zmesa z bencinom, torej gradacija pade iz 40 na manj. 40 pomeni tudi visjo odpornost pri visokih temperaturah. Tudi cena za 5w-40 je skoraj za 1500 sit pri litru precej ugodnejsa, upostevajoc tudi, da je 5w-30 nov izdelek, standariziran po standardih iz leta 2002 in je primeren za intervale na 30.000. In tudi to je eden izmed razlogov za visjo ceno (4000sit/liter).
Zato pretiravanje ni vedno koristno.
P.S.: pa se nekaj ... vrst olja je le nekaj, dve ali tri, proizvajalci imajo razlicne samo aditive, ki jih pac dodajajo glede na trzisce, porabnika ... Znamka olja, ki jo predpisuje znamka vozila, je zgolj priporocena znamka, ker so druzbi med sabo podpisali pogodbo. Gotovo ustreza vozilu, ampak za vsak motor obstaja imenski seznam olj, ki so dovoljena
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 32 gostov