Stran 4 od 86

Objavljeno: Ne avg 22, 2004 11:18 pm
Napisal/-a AgitatoR
Skodilak Favorit, ki ne pupca olja - ga je po 11.000 km se zmer tolk not kukr sm ga sipnu. Sipnu sm pa Elf 10W 40. Sedaj ko bom menjal razmisljam, da bi noter dal 10W 60.

Objavljeno: Po avg 23, 2004 6:10 am
Napisal/-a noobie
Kar mi dajo na servisu se ne obremenjujem kako olje je. Kar je pač predpisano :)

Objavljeno: Po avg 23, 2004 6:43 am
Napisal/-a zupi13
INFINITI je napisal/-a:Folk dejte nekaj poštekat; motorna olja ki jih priporoča proizvajalec morajo v prvi vrsti ustrezati motorju; takšnih olj je pa veliko zato pa potem proizvajalec "priporoča" oljarja ki jim daje sponzorstva ali pa je najugodnejši med njimi. Olja so hud biznis in celo v sloveniji plačajo firme ogromno denarja zato da se pojavijo v reklamah kakega prodajalca vozil - imejte to na umu. Sam sem bil priča ko so Valvoline in Nissan v slo sklenili takšen dogovor, o številkah pa ne bom razglabljal; povem le da so visoke.


a nima nissan renaultovih motorjev, renault pa priporoča ELF-a?!?!?!? :?:

pa še v šoli smo sem enkrat govoril s profesorjem in mi je rekel, da je 95% sestavin vseh olj enakih, razlikujejo se samo po barvilih in dodanih protipenilcih in antioksidantih!

Objavljeno: Po avg 23, 2004 7:24 am
Napisal/-a gerchy
Vsi imate nalivate razna vrhunska olja, pa sem preprican, da marsikdo ne ve, kaj natanko pomenijo oznake. Na hitro sem preletel 4 strani, pa nisem zasledil natancne razlage. Vam je res pomembno, da so oznake pac cim visje? S predobrim oljem lahko pride do poskodb motorja. Za primerjavo: podobno, kot lahko z manj mocnim ojacevalnikom prej unicite zvocnike, kot s precej mocnejsim.

Glede olja pa naslednje: vzemimo za primer gradacijo 15w-40. Stevilo 15 pomeni odpornost pri nizkih temperaturah, stevilka 40 pa pri visokih. To so 2 bistveni lastnosti, ki so odvisne tudi od motorjev. Se pravi, po logicnem sklepanju, bi bilo najbolje uporabiti cim visje oznake. Pa temu ni tako, ker se motorji razlikujejo. Navadni motorji stare zasnove (ponavadi 8-ventilski), ne potrebujejo sintetike in je navadno mineralno olje 15w-40 povsem primerno. Res ga je potrebno pravocasno (prej) menjati (7500 - 10000km). Ostali, novejsi motorji navadno uporabljajo sinteticno ali polsinteticno olje in je tudi interval daljsi (pa tudi cena). Olja, ki ste jih nekateri zapisali, so vrhunska in neprimerna za vas avto (razen, ce nimate motorja, ki premora 300, 400 konjev), kajti olja 0w-60 in podobno so namenjena povsem drugemu segmentu vozil.

Tudi sam sem bil v dilemi, kaj uporabiti, na servisih uporabljajo vse od Castrola SLX Formula 0w-30, do TXT softec plus 5w-30. Usluzbenec na pooblascenem servisu me je seveda prepriceval, da je slednji "boljsi" ter primernejsi za sportnejso voznjo. Razlike mi seveda ni znal razloziti.
Po nasvetih nekaj zaupanja vrednim mehanikom, nasvetu Castrola Slovenija ter tehtnem razmisleku, sem se odlocil za TXT 5w-40. Glede na to, da noben batni obrocek ne tesni 100-odstotno, se nekaj olja gotovo zmesa z bencinom, torej gradacija pade iz 40 na manj. 40 pomeni tudi visjo odpornost pri visokih temperaturah. Tudi cena za 5w-40 je skoraj za 1500 sit pri litru precej ugodnejsa, upostevajoc tudi, da je 5w-30 nov izdelek, standariziran po standardih iz leta 2002 in je primeren za intervale na 30.000. In tudi to je eden izmed razlogov za visjo ceno (4000sit/liter).

Zato pretiravanje ni vedno koristno. :)

P.S.: pa se nekaj ... vrst olja je le nekaj, dve ali tri, proizvajalci imajo razlicne samo aditive, ki jih pac dodajajo glede na trzisce, porabnika ... Znamka olja, ki jo predpisuje znamka vozila, je zgolj priporocena znamka, ker so druzbi med sabo podpisali pogodbo. Gotovo ustreza vozilu, ampak za vsak motor obstaja imenski seznam olj, ki so dovoljena

Objavljeno: Po avg 23, 2004 7:47 am
Napisal/-a zupi13
PRIDEN GERCHY! :idea:

Objavljeno: Po avg 23, 2004 7:53 am
Napisal/-a nebivedu
Sam uporabljam olje Selenia 20W50 - povečuje kompresijo in pomaga pri regeneraciji mašine. Avto ima pa 303.000km prevoženih brez generalne.

Objavljeno: Po avg 30, 2004 11:04 am
Napisal/-a mistral1
Živjo,

mene pa zanima katero olje bi bilo najboljše za golf 1.9 TDI 130 KS l.02, ne vem ker ob nakupu nisem dobil zraven navodil in bo servis prav kmalu.

Hvala

Objavljeno: Po avg 30, 2004 11:20 am
Napisal/-a jakaracman
JohnyR je napisal/-a:V Renaulta vendo elf, drugo tudi ni priporočljivo.

Sam sem v prejšnji avto Motul Competition nalival (menjave na cca 7000 km), za tega pa ne vem (nov, bomo videli konec meseca na servisu)
In mimogrede: ne glede na to, kaj trdijo proizvajalci avtomobilov in olj - olja, ki bi zdržalo 30.000 km ...

Objavljeno: Po avg 30, 2004 11:36 am
Napisal/-a PriSon
Trenutno imam Castrol TXT Softec Professional Grade 5W-40...cena pa je okoli 2000 sit za 1 L! Ni najboljšo, ampak slabo pa tudi ni! :P V glavnem, da ga avtek ne papca(Escort l.95 mk7 187.000km).

Objavljeno: Po avg 30, 2004 11:56 am
Napisal/-a Mih@
Uporabljam
Lubcon Turbo MT 0 W 40
dobi se od 2.000 do 20.000 SIT!

Objavljeno: Po avg 30, 2004 12:37 pm
Napisal/-a kaWsk
kak je kej z BP olji (sintetični)? lahko ga dobim po zlo ugodni ceni. avto pa je mazda 1.6 dohc

Objavljeno: Po avg 30, 2004 1:43 pm
Napisal/-a der_Alte
Gerchy: razočaral si. Odpornost olja?!?! Ponavadi si se potrudil in napisal, kot se šika. Tole pa ni ničemer podobno. :twisted:

Objavljeno: Po avg 30, 2004 6:06 pm
Napisal/-a AgitatoR
od 1. do 12. septembra imajo v Leclercu:

Valvoline Max-Life 10W-40 - polsintetika
4 litrska plastenka -> 3 + 1 liter gratis stane 3290 sit + dobis bon za 330 sit.
Liter potemtakem pride manj kot 820 sit, kar se mi sploh ne zdi drago.

Zato me zanimajo vase morebitne izkusnje s tem oljem, v katerem avtu, v kaksnem motorju - kubiki, konji, B, D ......

Ce prav razumem je naj bi to olje bilo za starejse motorje z veliko kilometri.

Objavljeno: Po avg 30, 2004 7:20 pm
Napisal/-a Daco
Trenutno uporabljam Castrol SLX 0W30.

Objavljeno: Po avg 30, 2004 7:21 pm
Napisal/-a RedBull™
gerchy je napisal/-a:Vsi imate nalivate razna vrhunska olja, pa sem preprican, da marsikdo ne ve, kaj natanko pomenijo oznake. Na hitro sem preletel 4 strani, pa nisem zasledil natancne razlage. Vam je res pomembno, da so oznake pac cim visje? S predobrim oljem lahko pride do poskodb motorja. Za primerjavo: podobno, kot lahko z manj mocnim ojacevalnikom prej unicite zvocnike, kot s precej mocnejsim.

Glede olja pa naslednje: vzemimo za primer gradacijo 15w-40. Stevilo 15 pomeni odpornost pri nizkih temperaturah, stevilka 40 pa pri visokih. To so 2 bistveni lastnosti, ki so odvisne tudi od motorjev. Se pravi, po logicnem sklepanju, bi bilo najbolje uporabiti cim visje oznake. Pa temu ni tako, ker se motorji razlikujejo. Navadni motorji stare zasnove (ponavadi 8-ventilski), ne potrebujejo sintetike in je navadno mineralno olje 15w-40 povsem primerno. Res ga je potrebno pravocasno (prej) menjati (7500 - 10000km). Ostali, novejsi motorji navadno uporabljajo sinteticno ali polsinteticno olje in je tudi interval daljsi (pa tudi cena). Olja, ki ste jih nekateri zapisali, so vrhunska in neprimerna za vas avto (razen, ce nimate motorja, ki premora 300, 400 konjev), kajti olja 0w-60 in podobno so namenjena povsem drugemu segmentu vozil.

Tudi sam sem bil v dilemi, kaj uporabiti, na servisih uporabljajo vse od Castrola SLX Formula 0w-30, do TXT softec plus 5w-30. Usluzbenec na pooblascenem servisu me je seveda prepriceval, da je slednji "boljsi" ter primernejsi za sportnejso voznjo. Razlike mi seveda ni znal razloziti.
Po nasvetih nekaj zaupanja vrednim mehanikom, nasvetu Castrola Slovenija ter tehtnem razmisleku, sem se odlocil za TXT 5w-40. Glede na to, da noben batni obrocek ne tesni 100-odstotno, se nekaj olja gotovo zmesa z bencinom, torej gradacija pade iz 40 na manj. 40 pomeni tudi visjo odpornost pri visokih temperaturah. Tudi cena za 5w-40 je skoraj za 1500 sit pri litru precej ugodnejsa, upostevajoc tudi, da je 5w-30 nov izdelek, standariziran po standardih iz leta 2002 in je primeren za intervale na 30.000. In tudi to je eden izmed razlogov za visjo ceno (4000sit/liter).

Zato pretiravanje ni vedno koristno. :)

P.S.: pa se nekaj ... vrst olja je le nekaj, dve ali tri, proizvajalci imajo razlicne samo aditive, ki jih pac dodajajo glede na trzisce, porabnika ... Znamka olja, ki jo predpisuje znamka vozila, je zgolj priporocena znamka, ker so druzbi med sabo podpisali pogodbo. Gotovo ustreza vozilu, ampak za vsak motor obstaja imenski seznam olj, ki so dovoljena



malce bi te popravil....to ne pomeni odpornost temveč viskoznost pri določenih temperaturah...

recimo primer:
sae 15w-50 to pomeni da izpolnjuje zahteve sae 15w pri -17stopinjah celzija,prav tako tudi zahteve sae 50 pri 98,9 stopinj celzija,torej olajša zagon motorja v mrazu,obenem pa zagotavlja dobro mazanje tudi pri visokih temperaturah okolice ter obremenitvah motorja.. to je primer za sintetično olje...(to je prekopirano iz druge strani)

Objavljeno: Po avg 30, 2004 10:49 pm
Napisal/-a INFINITI
zupi13 je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:Folk dejte nekaj poštekat; motorna olja ki jih priporoča proizvajalec morajo v prvi vrsti ustrezati motorju; takšnih olj je pa veliko zato pa potem proizvajalec "priporoča" oljarja ki jim daje sponzorstva ali pa je najugodnejši med njimi. Olja so hud biznis in celo v sloveniji plačajo firme ogromno denarja zato da se pojavijo v reklamah kakega prodajalca vozil - imejte to na umu. Sam sem bil priča ko so Valvoline in Nissan v slo sklenili takšen dogovor, o številkah pa ne bom razglabljal; povem le da so visoke.


a nima nissan renaultovih motorjev, renault pa priporoča ELF-a?!?!?!? :?:

pa še v šoli smo sem enkrat govoril s profesorjem in mi je rekel, da je 95% sestavin vseh olj enakih, razlikujejo se samo po barvilih in dodanih protipenilcih in antioksidantih!


My point exactly! :wink:

Objavljeno: To avg 31, 2004 7:19 am
Napisal/-a gerchy
šmeks & der_alte ... napisal sem tako, da je razumljivo večini - kajti prepričan sem, da malokdo povsem razume izraz "viskoznost".

Seveda številki v oznaki pomenita viskoznost - in ravno to je na nek način odpornost. Kot je šmeks napisal, pri določenih stopinjah izpolnjuje različne zahteve, lahko mirno trdimo, da je olje pač "odporno", kar se tiče delovanja pri tej temperaturi. Z drugimi besedami, olajša zagon motorja v mrazu - je odpornejše vsled nizkim temperaturam - hkrati omogoča dovolj dobro mazanje pri višjih temperaturah in je tako "odporno" pri toplejših pogojih.
Mislim, da so bralci v glavnem razumeli, kaj pomenijo dve številki v oznaki. :wink:

P.S. v bistvu bi v enostavnem "prevodu" viskozen pomenil "tekoč".

Objavljeno: To sep 13, 2005 5:15 pm
Napisal/-a georges
gerchy je napisal/-a:Vsi imate nalivate razna vrhunska olja, pa sem preprican, da marsikdo ne ve, kaj natanko pomenijo oznake. Na hitro sem preletel 4 strani, pa nisem zasledil natancne razlage. Vam je res pomembno, da so oznake pac cim visje? S predobrim oljem lahko pride do poskodb motorja. Za primerjavo: podobno, kot lahko z manj mocnim ojacevalnikom prej unicite zvocnike, kot s precej mocnejsim.

Glede olja pa naslednje: vzemimo za primer gradacijo 15w-40. Stevilo 15 pomeni odpornost pri nizkih temperaturah, stevilka 40 pa pri visokih. To so 2 bistveni lastnosti, ki so odvisne tudi od motorjev. Se pravi, po logicnem sklepanju, bi bilo najbolje uporabiti cim visje oznake. Pa temu ni tako, ker se motorji razlikujejo. Navadni motorji stare zasnove (ponavadi 8-ventilski), ne potrebujejo sintetike in je navadno mineralno olje 15w-40 povsem primerno. Res ga je potrebno pravocasno (prej) menjati (7500 - 10000km). Ostali, novejsi motorji navadno uporabljajo sinteticno ali polsinteticno olje in je tudi interval daljsi (pa tudi cena). Olja, ki ste jih nekateri zapisali, so vrhunska in neprimerna za vas avto (razen, ce nimate motorja, ki premora 300, 400 konjev), kajti olja 0w-60 in podobno so namenjena povsem drugemu segmentu vozil.

Tudi sam sem bil v dilemi, kaj uporabiti, na servisih uporabljajo vse od Castrola SLX Formula 0w-30, do TXT softec plus 5w-30. Usluzbenec na pooblascenem servisu me je seveda prepriceval, da je slednji "boljsi" ter primernejsi za sportnejso voznjo. Razlike mi seveda ni znal razloziti.
Po nasvetih nekaj zaupanja vrednim mehanikom, nasvetu Castrola Slovenija ter tehtnem razmisleku, sem se odlocil za TXT 5w-40. Glede na to, da noben batni obrocek ne tesni 100-odstotno, se nekaj olja gotovo zmesa z bencinom, torej gradacija pade iz 40 na manj. 40 pomeni tudi visjo odpornost pri visokih temperaturah. Tudi cena za 5w-40 je skoraj za 1500 sit pri litru precej ugodnejsa, upostevajoc tudi, da je 5w-30 nov izdelek, standariziran po standardih iz leta 2002 in je primeren za intervale na 30.000. In tudi to je eden izmed razlogov za visjo ceno (4000sit/liter).

Zato pretiravanje ni vedno koristno. :)

P.S.: pa se nekaj ... vrst olja je le nekaj, dve ali tri, proizvajalci imajo razlicne samo aditive, ki jih pac dodajajo glede na trzisce, porabnika ... Znamka olja, ki jo predpisuje znamka vozila, je zgolj priporocena znamka, ker so druzbi med sabo podpisali pogodbo. Gotovo ustreza vozilu, ampak za vsak motor obstaja imenski seznam olj, ki so dovoljena


No v malo starejših forumih sem našel tole razlago zgoraj. Zdej pa me zanima k mam mal problem s porabo olj avto je Vectra 1.8 16V letnik 99. Prej sem not vlival Durablenda 10-40 zdej pa sem prešaltal na Elf 10-40 pa ni bistvene razlike pr porabi. Mogoče ga skuri malenkost manj kot prej.
No prva številka 10 naj bi pomenila odpornost pri nižjih temperaturah 40 pa pr višjih. To pomeni da če bi dal not olje Elf 5-50 bi ga mogoče manj požrlo ali se motim? Ker najbrž je problem s pitjem olja ko se motor segreje.
Mnenja???

Objavljeno: To sep 13, 2005 9:14 pm
Napisal/-a Slide
Esso Ultra, po priporočilih ljudi z iskušnjami :tomidelej:

Objavljeno: To sep 13, 2005 9:21 pm
Napisal/-a DrMr
Esso ultron ;)