Stran 1 od 2

Petrolej

Objavljeno: Če jul 08, 2004 6:14 am
Napisal/-a reber
Vprašanje sicer ne spada najbolj v avtomobilizem, ampak ne vem na koga naj se obrnem, pa sem se kar sem, saj vedno najdete rešitev.

Nekateri delovni stroji kot gorivo uporabljajo petrolej, v tem primeru gre za kosilnico BCS, ki kuri bencin in petrolej. Mašina je 4 taktna, tank ima z dvema prekatoma, za zagon se uporabi bencin, potem pa je potrebno ročno preklopiti na petrolej, preden pa se motor ugasne za dalj časa (če se motor ohladi) pa je preden se ugasne (nekaj minut) potrebno spet preklopiti na bencin, da je za naslednji zagon bencin že v frgazarju, da motor sploh zalavfa (na štrik seveda)
Včasih problemov ni bilo, ker se je motorni petrolej dalo dobiti, sedaj pa tega motornega petroleja ni več, je pa na voljo svetilni petrolej. Ta svetilni petrolej nekako ni primeren direktno za te stroje, zato mešajo 80% svetilnega petroleja in 20% bencina in to naj bi bil nadomestek za motorni petrolej.
Kosilnica sicer deluje, vendar ima svoje občasne bolj ali manj hude muhe. Te muhe so lahko zaradi goriva, lahko pa tudi zaradi starosti. Motor je redno vzdrževanin ohranjen, tako da večjo možnost dopuščam da je krivo gorivo.

Vprašanje se glasi: ali je to pravilno, ali je še kakšna alternativa in kakšna, kje naj še iščem informacijo če tukaj ne bomo našli rešitve.

Objavljeno: Če jul 08, 2004 6:31 am
Napisal/-a din
Uporabljaj samo bencin. Mislim da petrolej ni kaj cenejši od bencina.

Objavljeno: Če jul 08, 2004 6:53 am
Napisal/-a reber
Ne vem točno, v čem je bila fora včasih, da so uporabljali petrolej, nekateri pravijo, da ni dobro lavfati samo na bencin, sedaj pa ne vem kako in kaj. Mogoče pa bi samo povečal dozo bencina v petroleju. Pri bencinu je več pokanja iz auspuha, mogoče bi moral uporabljati več oktanski bencin.

Objavljeno: Če jul 08, 2004 7:52 am
Napisal/-a din
hec je bil samo v tem, da je bil petrolej cenejši in lažje dobljiv, to je bilo v ur alte cajtih :lol: , poka pa zato, ker bencin vsaj dela tako kot treba, petrolej pa toliko da se mašina obrača.

Mnogi uporabljajo že dolgo samo bencin in problemov nimajo. Poskrbite samo, da bo predvžig pravilno nastavljen (kolikor se spomnim so vse oznake gor) in hlajenje (občasno je potrebno demontirati plehovje iz motorja in očistiti rebra). Problem zna mogoče biti samo zaradi neosvinčenega bencina, ki pušča mnogo več saj kot osvinčen bencin in je treba občasno očistiti svečko. Najbolj idealen bencin za te motorje je pa bil osvinčen navaden bencin.

Objavljeno: Če jul 08, 2004 10:35 am
Napisal/-a reber
Torej, kot kaže, petrolej sploh ni idealno gorivo, ampak je bil uporabljen zaradi cene.
Če je najbolj primeren osvinčen bencin, ali bi bilo potem dobro dodajati tisti dodatek, ki se dodaja bencinu, za tiste avtomobile, ki rabijo osvinčen bencin. Ali je bil svinec samo zaradi ventilov ali še kaj drugega.

Kar se tiče motorja na kosilnici, pa hladilna rebra na cilindru redno očistimo, saj se nabere prah in regratove lučke in podobna svinjarija, ki potem ovirajo hlajenje cilindra. Odmontirati je potrebno pokrov in tank, vsega skupaj 6 vijakov, odmontirano v nekaj minutah. Predvžig pa se pri tej kosilnici ne da štelat, lahko pa se nastavijo platine, oziroma odprtost platin, ki tudi delno vpliva na predvžig.

Objavljeno: Če jul 08, 2004 11:29 am
Napisal/-a din
Če boš dodajal ta dodatek, bo vsekakor boljše, pomoje pa ni nujno. Ampak če si bolj ziher tip le daj :P . Predvžig se pa štela z zobnikom (v primeru da mislima enak motor od BCS, hudo star), vendar če je do sedaj štimalo, tak nimaš kaj mrdat.

Tako da bencin uporabljajte brez skrbi.

Objavljeno: Če jul 08, 2004 8:45 pm
Napisal/-a music_man
Ti kar lavfi na bencin. Pr nas tko dela ze 3 leta b.p. Gre pa se boljse kot na petrolin (je bol zivahna) vecji POSPESKI :P
Res je tut d mores veckat pucat svecko drgac pa pr nas kurmo 95 oktanskega neosvicenega.
Itak pa jebec BCS-ko k je nerodna k sto mater. Dej mamo novo sipovo 8) in je 100x bolsa pa se dizlarca je OPA :P a ves kva prsparamo :)

Objavljeno: Ne jul 11, 2004 11:40 am
Napisal/-a Njoko
Petrolej ima precej boljšo mazalnost kot bencin. Tudi zaradi te karakteristike se je uporabljal, ne zgolj zaradi cene. Če je motor skonstruiran za delo na petrolej, potem uporabljaj petrolej.

L.p.

Njoko

Objavljeno: Ne jul 11, 2004 1:48 pm
Napisal/-a reber
Kar se tiče mazalnosti, se lahko gorivu tudi kaj dodaja. Če se prav spomnim, smo kljub vsemu v tank petroleja (3 litre) dodajali kakšno žličko olja. Navadno olje najbrž ni najbolj primerno, verjetno bi bilo bolj primerno olje dvotaktol, ki je prav namenjeno za mazanje mašine, saj dvotaktni motorji niso mazani z oljem iz karterja, ker ga nimajo. Ta kosilnica pa je 4 taktni motor in je motor mazan tako kot normalni 4 taktni motorji. Edino kar bi bilo za mazat je frgazar (vplinjač), vendar ta menda ne potrebuje nekega posebnega mazanja.
Glede na to, da danes na črpalkah naredijo petrolej, ki naj bi zamenjal motorni petrolej tako, da enostavno zmešajo tako imenovani svetilni petrolej in bencin, bi bilo mogoče bolje dati več bencina in pa kakšno mazalno sredstvo, ki bi lahko bil dadatek ki je za motorje ki so narejeni za osvinčen bencin ali pa kakšno olje, po mojem mnenju kar dvotaktol, in mislim, da škoditi ravno ne more, ker bi bili dodatki res minimalni.
Je pa res, da je imel ata probleme s to kosilnico najbrž zaradi tega, ker je preveč goriva imel na rezervi in se je gorivo lahko kar nekako postaralo. Svetoval sem mu, naj gorivo kupuje bolj sproti. No, že kar nekaj let jaz s to kosilnico ne delam več, tako da točno vsega ne vem, kako in kaj, včasih pa je ta kosilnica zelo dobro delala, pa tudi sedaj dela, le občasno se pojavijo problemi.

Objavljeno: Ne jul 11, 2004 7:56 pm
Napisal/-a din
Njoko je napisal/-a:Petrolej ima precej boljšo mazalnost kot bencin. Tudi zaradi te karakteristike se je uporabljal, ne zgolj zaradi cene. Če je motor skonstruiran za delo na petrolej, potem uporabljaj petrolej.

L.p.

Njoko


oprosti Njoko, ampak tu si ga mimo vsekal, točno ta motor ni bil skonstruiran strikno za Petrolej (ok samo rezervar je bil skonstruiran za Pet. in benz :P ). Motor je čisto navadna konstrukcija, nič posebnega.

Objavljeno: Ne jul 11, 2004 8:00 pm
Napisal/-a din
reber, ravno zaradi dodajanja olja k bencinu so lahko problemi. Svečka hitreje crkne, se masti..... Dodajanje olja bencinu dejansko več škodi kot koristi, če že kaj dodajati, potem je to dodatek za motorje na osvinčen bencin in to je vse.

Objavljeno: Ne jul 11, 2004 8:17 pm
Napisal/-a reber
No, saj problemi so običajno taki, da svečka postane črna in jo je zato potrebno očistiti in potem je nekaj časa mir. Verjetno izgorevanje ni popolnoma v redu in če je notri kakšno olje ali kaj takega, potem to ni ravno najbolje. lahko tudi sam petrolej, ki se trenutno uporablja ni ravno v redu in je lahko premasten.
kmalu bo spet košnja, pa bomo videli, mogoče malo eksperimentiranja z gorivom, več bencina ...

Objavljeno: Ne jul 11, 2004 11:05 pm
Napisal/-a AgitatoR
Da ne bo kaj razneslo. :?

Objavljeno: Po jul 12, 2004 9:47 am
Napisal/-a SlaYeR
A ni petrolej mešanica bencina in nafte v določenem razmerju?

Objavljeno: Po jul 12, 2004 10:35 am
Napisal/-a nebivedu
Na kakih starih pumpah imajo še vedno motorni petrolej. Jst vem za 2 ki še točita ta petrolej. Ena je na Dvoru (stara cesta od ivančne gorice proti novem mestu skozi žužemberk), druga je pa mal pred novim mestom - Straža.

Objavljeno: Po jul 12, 2004 8:48 pm
Napisal/-a lisko
reber je napisal/-a:No, saj problemi so običajno taki, da svečka postane črna in jo je zato potrebno očistiti in potem je nekaj časa mir. Verjetno izgorevanje ni popolnoma v redu in če je notri kakšno olje ali kaj takega, potem to ni ravno najbolje. lahko tudi sam petrolej, ki se trenutno uporablja ni ravno v redu in je lahko premasten.
kmalu bo spet košnja, pa bomo videli, mogoče malo eksperimentiranja z gorivom, več bencina ...


BCSka ma platine...... in te platine znajo dlat točno take bleme kot jih ti opisuješ. Mislim pa da pašejo not od APN-a nisem pa ziher. vem pa da ma sosed to kosilnico in smo šravfal neki okol platin. Vem da sem dal neke druge not sam se ne spomnim od koga..... je že 4 lete nazaj. Vem pa da sem platine nastavu kr za ščepec od noža.

Objavljeno: Po jul 12, 2004 8:49 pm
Napisal/-a reber
Hvala nebivedu, zdaj sem se spomnil, da lahko kličem na Petrol ali pa Istrabenz in jih povprašam, kje točijo motorni petrolej, ki bo blizu zame.

platine so pa nove, originalne, nastavil pa sem jih z lističi in to razmak 0,45 ali 0,50 če se prav spomnim.

Objavljeno: To jul 13, 2004 7:22 am
Napisal/-a din
lisko je napisal/-a:
reber je napisal/-a:No, saj problemi so običajno taki, da svečka postane črna in jo je zato potrebno očistiti in potem je nekaj časa mir. Verjetno izgorevanje ni popolnoma v redu in če je notri kakšno olje ali kaj takega, potem to ni ravno najbolje. lahko tudi sam petrolej, ki se trenutno uporablja ni ravno v redu in je lahko premasten.
kmalu bo spet košnja, pa bomo videli, mogoče malo eksperimentiranja z gorivom, več bencina ...


BCSka ma platine...... in te platine znajo dlat točno take bleme kot jih ti opisuješ. Mislim pa da pašejo not od APN-a nisem pa ziher. vem pa da ma sosed to kosilnico in smo šravfal neki okol platin. Vem da sem dal neke druge not sam se ne spomnim od koga..... je že 4 lete nazaj. Vem pa da sem platine nastavu kr za ščepec od noža.


Če te platine zezajo, menjaj kondenzator :wink:

Objavljeno: To jul 13, 2004 7:58 am
Napisal/-a reber
Pravzaprav je bilo menjano vse od štroma: platine, kondenzator, vžigalna tuljava, kapa na vžigalni tuljavi, kabel in konektor za svečko. Menjano je pa bilo zato, ker je nagajalo in je bila slaba iskra, po menjavi je bilo opazno bolje.
Vplinjač je bil očiščen, mogoče pa ni dobro nastavljen. Nastavil sem ga po posluhu, tako da je mašina enakomerno laufala in da je bila odzivnost na dodajanje gasa dobra, pa da je takoj kresnila ob potegu s štrikom.
Verjetno bo najbolje, da grem jaz sam kosit s to kosilnico, da bom tudi sam videl simptome nagajanja, ker točni simptomi tudi meni niso najbolj znani, če me ni zraven.

Objavljeno: To jul 13, 2004 8:12 am
Napisal/-a Mate
Kakor jest vem... iz govoric... se ob uporabi petroleja masina manj greje. Se pa skoz ziher se vedno da dobit petrolej, ker ma ne frend doma to kosilnco in laufa na petrolej.