Stran 1 od 3
Pogon na zadnja kolesa - pros and cons
Objavljeno: Po jul 12, 2004 7:53 am
Napisal/-a toclarraju
Bi mi lahko nekdo, lepo prosim, na kratko opisal prednosti oziroma slabosti pogona na zadnja kolesa.
Objavljeno: Po jul 12, 2004 8:03 am
Napisal/-a ASenna
zame je avto najsalbš če ma spredi motor in zadi pogon,najbolš pa zadi motor pa zadi pogon,to pa zato k je zadi tok teže da se avto normalno obnaša skoz ovinke
ena srednja varjanta (med prvo in drugo)je pa spredi motor in spredi pogon

Objavljeno: Po jul 12, 2004 8:27 am
Napisal/-a toclarraju
BMWja sem imel v mislih, ampak me malce bolj natančno zanima, kaj in kako je z obnašanjem avtomobila in zakaj.
Objavljeno: Po jul 12, 2004 8:27 am
Napisal/-a GBERLI2
Velika prednost zadnjega pogona je pozimi na zasneženem park placu. Glede tistih ki pravijo da se po snegu ne da vozit s zadnjim pogonom pa : ali nimajo občutka ali pa vozijo 30 let stare kadete ali taunuse.
Objavljeno: Po jul 12, 2004 9:09 am
Napisal/-a +Gambit+
ASenna je napisal/-a:zame je avto najsalbš če ma spredi motor in zadi pogon,najbolš pa zadi motor pa zadi pogon,to pa zato k je zadi tok teže da se avto normalno obnaša skoz ovinke
ena srednja varjanta (med prvo in drugo)je pa spredi motor in spredi pogon

Velik ljubitelj hroscev pa bolhic pa ficotov?
Objavljeno: Po jul 12, 2004 9:15 am
Napisal/-a Eliminator
ASenna je napisal/-a:zame je avto najsalbš če ma spredi motor in zadi pogon,najbolš pa zadi motor pa zadi pogon,to pa zato k je zadi tok teže da se avto normalno obnaša skoz ovinke
ena srednja varjanta (med prvo in drugo)je pa spredi motor in spredi pogon

Tole pa ni najbolj logično. Ravno kontra - spredaj motor in zadaj pogon omogočata idealno razporeditev teže 50-50, kar je osnova za dober tracking (v praksi). Porsche ima sicer dober tracking, je pa tudi hudičevo zaj**** za vozit na meji (velja predvsemv za starejše serije) oz. zelo neprijazen v kočljivih situacijah.
Objavljeno: Po jul 12, 2004 9:36 am
Napisal/-a BMW RALLY
Se popolnoma strinjam!!

Objavljeno: Po jul 12, 2004 9:57 am
Napisal/-a PiLLLe
toclarraju je napisal/-a:BMWja sem imel v mislih, ampak me malce bolj natančno zanima, kaj in kako je z obnašanjem avtomobila in zakaj.
Avto se obnasa kt vsak ce bos su cez mejo te bo odfukal pod mejo nikol tko da ti je isti falus al vozu yugota na meji al pa ksnga bmw-ja edina razlika je v tem da so hitrosti malce razlicne. Drgac pa za moje pojme BMW sux vse od modela E36 dalje :P
Lp PiLLLe
Objavljeno: Po jul 12, 2004 10:16 am
Napisal/-a Fast-B
Zame ima pogon na zadnja kolesa veliko prednosti vendar ima kot vsaka stvar tudi slabosti...
Najprej bi omenil razporeditev teže, ki je bri zadnjem pogonu in motorju spredaj skora 50:50. To omogoča dobro lego na cesti. Volanski obroč je veliko bolj prost in ga ne trže iz rok kot pri prednjem pogonu. Understeera tako rekoč ni zaznati vendar tukaj nastopi oversteer, ki zna biti celo bolj zahrbten kot understeer. Če avtomobil nima kakšnih elektronskih pomagal potem zna neizkušenemu vozniku zadnji pogon delati preglavice, še posebej pozimi. Z današnjo elektroniko pa so te teževa skora izničene. Kar se tiče pa pogona zadaj in motorja zadaj pa avto zagotovo ni tako lepo vodljiv kot bmw varianta. Večina teže je tako zadaj in velikokrat pride do podkrmiljenja saj spredaj na kolesih ni teže...
Osebno mi je najboljša rešitev pogona zadaj in motor spredaj...
Objavljeno: Po jul 12, 2004 11:38 am
Napisal/-a Slide
GBERLI2 je napisal/-a:Velika prednost zadnjega pogona je pozimi na zasneženem park placu. Glede tistih ki pravijo da se po snegu ne da vozit s zadnjim pogonom pa : ali nimajo občutka ali pa vozijo 30 let stare kadete ali taunuse.
Ravno na zasneženem parkplacu umre zadnji pogon...razn če maš v mislih malo snega in zabavo

, ne pa speljevanje s kupa snega....
Drgač je pa s športnega stališča vsak pogon boljši kot sprednji...pa ne zej začet z ETCC, ker tm so dirkalniki, vrhunsko pripravljeni...
Sprednji pogon ma vplive na volan oziroma krmiljenje, pri zadnjem pa je volan prost pogonskih obremenitev, poleg tega pa je avto s sprednjim pogonom ponavadi močno podkrmarjen, kar je zopet slabo, RWD avto ima mnogo boljšo razdelitev teže in ne vem zakaj je po mnenju Asenne ta kombinacija tok slaba...
Je pa res da če se z RWD enkrat zakoplješ v snegu pol težko še kam prideš...v hrib recimo...
Že fizika iz šole govori da je boljš če ma avto na sprednji osi krmiljenje in na zadnji pogon...
Skratka s športnega stališča je definitivno boljši zadnji pogon, pa še v suhem ma boljšo trakcijo, čeprav vlada ravno nasprotno mnenje...težišče se ob speljevanju prenese nekoliko nazaj kar pomaga zadnjim kolesom ob iskanju oprijema, ter škodi če avto poganjajo prednja kolesa...Še ena prednost zadnjega pogona pa je ta, da imajo kostruktorji mnogo več manevrskega prostora pri snovanju prednje preme oziroma sprednjega vzmetenja nasploh, ker niso obremenjeni s pogonom in se posvetijo samo krmiljenju, kolesa so premaknjena bolj naprej in posledično je tudi previs manjši in še in še...
Sprednji pogon navadno zagovarjajo predvsem neizkušeni, za katere je ta tudi primernejši...če pa kdo misli da se tovarne odločajo za sprednji pogon zaradi boljšega obnašanja avtomobila, živi v veliki zmoti...sprednji pogon je cenejši za izdelavo in kot sem že napisal nekoliko varnejši za naizkušene, kar pa ob sodobni elektroniki tudi ni več tako hudo kot včasih...
Tko da mislm da te sploh ob BMW-jevem pogonu nima kej skrbet, samo ne šparaj dnarja za dobre zimske gume pol, ker se boš sicer bal zasneženih klancev...
Drugač je pa najboljša a daleč najbolj zahrbtna varianta pogona, sredinsko nameščen motor in zadnji pogon...ampak je pa to najbolj športna varianta
LP
Objavljeno: Po jul 12, 2004 11:46 am
Napisal/-a toclarraju
Samo ne štekam zakaj bi se bal zasneženih klancev, če pa se v klancu večina teže prenese na zadnja kolesa torej na pogonska. A ni veljalo za tista vozila, ki imajo spredaj pogon in motor, da gredo pozimi lažje rikverc v hrib?
Objavljeno: Po jul 12, 2004 11:59 am
Napisal/-a Nixxon
toclarraju je napisal/-a:Samo ne štekam zakaj bi se bal zasneženih klancev, če pa se v klancu večina teže prenese na zadnja kolesa torej na pogonska. A ni veljalo za tista vozila, ki imajo spredaj pogon in motor, da gredo pozimi lažje rikverc v hrib?
Pri tem je tako da je tud RWD skoraj tako obvladljiv kot sprednji, samo če preveč gas pohodiš ti bo zadek odneslo, z malo sreče ne v kkšno ograjo. Zadnji pogon se lepo pelje po snegu, dokler se pelje. Ko se enkrat ustaviš imaš pa več problemov speljat, ker ti lahko zadek odnese.
Objavljeno: Po jul 12, 2004 12:04 pm
Napisal/-a Slide
Sej to sm hotu povedat nixxon, mal sm nerodno napisu, ampak v snegu je oprijem koles tolk manjši in je tud prenos teže minimalen, kej je pospešek manjši...matr sm zakompliciru...

ops:
Če pa avto z prednjim pogonom obrneš je pa res tko ko bi mel zadnji pogon....AMPAK...tud tko ku da bi mel uzad mašino, česar pa pr BMW-ju nouš mel
LP
Objavljeno: Po jul 12, 2004 12:04 pm
Napisal/-a ASenna
Tole pa ni najbolj logično. Ravno kontra - spredaj motor in zadaj pogon omogočata idealno razporeditev teže 50-50, kar je osnova za dober tracking (v praksi). Porsche ima sicer dober tracking, je pa tudi hudičevo zaj**** za vozit na meji (velja predvsemv za starejše serije) oz. zelo neprijazen v kočljivih situacijah.
ja tole 50-50 je logično da je bolš, sam povej mi še zakaj imajo športni avtomobili zadaj pogon in motor(ferrari razen maranellota skor vsi,porsche,clio V6,lambo.....).
Velik ljubitelj hroscev pa bolhic pa ficotov?
niti ne, ljubitelj malo novejših avtomobilov z takim pogonom kot napr. fičo :P
no mel sem v mislih novejše športake

Objavljeno: Po jul 12, 2004 12:08 pm
Napisal/-a Slide
Samo za info...Ferrariji z izjemo Maranella in 612M majo sredinsko nameščen motor...in ne zadaj kot Porsche, kar je velika razlika, čeprav sta oba nameščena za voznikom

Clio V6 pa sklepam da tud zato, ker bi blo težko 3.0 stlačt pod haubo od Cliota
Ma pa tud Ferrari skor 50:50, ampak razlika je v točki težišča, ki je pri sredinskih motorjih tik za voznikom, zaradi česar je avto težje obvladljiv...Glede igrivosti je še vedno najboljši spredaj-zadaj koncept...Pri dirkaški vožnji na stotinke je pa prvak sredinsko-zadnji pogon
LP
Objavljeno: Po jul 12, 2004 12:59 pm
Napisal/-a Bel-Tirid
ASenna je napisal/-a:zame je avto najsalbš če ma spredi motor in zadi pogon,najbolš pa zadi motor pa zadi pogon,to pa zato k je zadi tok teže da se avto normalno obnaša skoz ovinke
ena srednja varjanta (med prvo in drugo)je pa spredi motor in spredi pogon

ze 6x sm pobrisov kr sm napisov!
aha ce je uspredej avto lazji, to more fajn zivat se posebej pozim
sestro pozdrav

Objavljeno: Po jul 12, 2004 1:31 pm
Napisal/-a INFINITI
ASenna je napisal/-a:Tole pa ni najbolj logično. Ravno kontra - spredaj motor in zadaj pogon omogočata idealno razporeditev teže 50-50, kar je osnova za dober tracking (v praksi). Porsche ima sicer dober tracking, je pa tudi hudičevo zaj**** za vozit na meji (velja predvsemv za starejše serije) oz. zelo neprijazen v kočljivih situacijah.
ja tole 50-50 je logično da je bolš, sam povej mi še zakaj imajo športni avtomobili zadaj pogon in motor(ferrari razen maranellota skor vsi,porsche,clio V6,lambo.....).
Velik ljubitelj hroscev pa bolhic pa ficotov?
niti ne, ljubitelj malo novejših avtomobilov z takim pogonom kot napr. fičo :P
no mel sem v mislih novejše športake

Sicer ti je že slide odgovoril. Jaz ti dodam glede poršeja. on za razli9ko drugih ki si naštel dejansko ima na zadnjem delu avta motor. V prašaj kateregakoli strokovnjaka in ti bo povedal da ima Porsche popolnoma zgrešen koncept kar se tiče tega razporejevanja in dinamike šasije. Edino trma, tradicija 40 let drkanja ene in iste 911 pizdarije in velik kup moderne elektronike mu omogočata da danes vseeno dobro leži na cesti. Vendar so to dosegli z ogromnim številom trikov in elektronike da skompenzirajo "zgrešen" koncept.
Objavljeno: Po jul 12, 2004 1:47 pm
Napisal/-a Golden eye
če maš zadi pogon je lažje DRIFTAT

Objavljeno: Po jul 12, 2004 1:55 pm
Napisal/-a Klausz
Ja le zakaj majo vrhunski avti sredinsko namescen motor? Ker je tezisce avtomobila tudi dosti blizu geometricni sredini avta in se da tezo dosti lazje razporedit enakomerno na zadnjo in sprednjo os... pogon zadaj je boljsi ko gre za dobro trakcijo in velike moci... To majo mal probleme Alfe pa Volvoti, ker najmocnejsi motorji svojih 250 KM brez elektronike niti pod razno ne morejo normalno spravt na cesto... Je pa res, da ce mas eno petko BMW s tezo 50/50 pol ni dost problemov niti v snegu ze zarad same teze avta, ki ni majhna (relativno), tko da je vse odvisno od moci motorja in samega avta... za male avtke z relativno svoh motorji je seveda najboljs vse spredi, tud zarad najlazje izvedbe hlajenja, ce se se kdo spomni tastarih skod, ka so mele po 11 litrov vode v hladilniku pa so vseen kuhale...
Objavljeno: Po jul 12, 2004 1:59 pm
Napisal/-a INFINITI
U bistvu je cilj vedno približati težo k sredini in hkrati obdržati razporeditev teže 50-50 na spr. in zd. os. Nissan recimo pri 350Z in pri Infiniti G35/coupe uporablja Front-Midship platformo in je motorv v nosu porinjen maksimalno proti sredini na takšen način da je kompleten motor za sprednjo osjo, vse kar je pa recimo hladilnik itd je pa iz ultralahkega kompozita tako da je le par kg preko prednje osi vse ostalo pa je zadaj. BMW uporablja podobno filozofijo že cel čas zato pa ima tako vrhunsko dinamiko šasije in dobro lego.
Drugače pa je najbolj idealen pogon na vsa 4 kolesa vendar ne kot pri quattro da je pogon spredaj in se vklaplja po potrebi še pogon zadaj, ampak ravno kontra; primaren pogon zadaj in vklapljanje sprednjega. Zopet imata tako upedenano Xdrive sistem pri BMW in Infiniti G35 AWD ter FX35/45. Quattro pa se zelo podkrmili ker je zaradi zasnove izgubil dinamiko vožnje skozi ovinke. Vsak ki pa rad hitro vozi dobro ve da je Understeer katastrofa za športnost a dober za varnost.