Stran 1 od 8
Vozit avto z visokimi al nizkimi obrati?
Objavljeno: Po jul 26, 2004 11:48 pm
Napisal/-a Rok_
Zanima me, pri kakšnih avtih se vozi s kakšnimi obrati in zakaj.
Doma mamo Mazdo Xedos (taka prijetna limuzinca), ki pa mislim, da sm jo mal zamašil. Prestavlu sm pr priblizno 40, 60 in 90. Zdej se obnaša tak, da mal cuka pr speljevanju, včasih pa tud pr višjih prestavah, sam redko.
Pol sm pa slišu, da je notr "visoko turažna mašina" -> paše ji, da se jo vozi okol 3000 - 4000 obratov, ker se na ta način najboljš obnaša in da tud takrat najmanj bencina žre.
Kak je zdej s temi stvarmi? Lahko me tud napotite na kako stran, kjer so te stvari dobr razložene.
Kateri avti majo visoko turažne mašine, kok veš, da jo maš? Kok se s takimi dela, itd.
Čimveč info o teh zadevah

.
Pa tud drugač me zanima, kak se kej ravna s prestavami med vožnjo.
Objavljeno: To jul 27, 2004 12:12 am
Napisal/-a GorazdO
Za Xedosa ne vem (nikol vozu), vem da da so tam not spakirani kar lepi stroji (večinoma V6)...
Najbolje je, da poslušaš (občutiš) motor - mogoče je mal čudno slišat, sam sakor vsak opazi, po zvoku, kaj motorju paše in kaj ne; npr. moj motor zadiha šele po 4000 rpm - do 6000...
da ne boš tko kot sodelavec, ki je kupu accorda, pa ga pelje do 3k rpm (VTECa še slišal ni) .
Če si voznik, ki se mu smili moror nad 4k rpm.. kupi dizla.
Moj nasvet: pojdi na avtocesto in si jo privošči... boš kmal vedu (zvok itd) kaj ji paše...
Objavljeno: To jul 27, 2004 1:03 am
Napisal/-a monster_d
Visoko turazne so tiste ko se visoko sucejo...
Preveris pa tako da pogledas na obratometer ali pa tehnicne podatke
Poraba je navadno najmanjsa pri najvecjem navoru...
Dizl ca 2k obratov, honde 5k, vw recim 3k...
Glede motorja, jaz tak je to, na case je dobro zadevo stirat, pa saltavat pri visokih obratih, lepi primeri se dogajajo na tehnicnem ko presegas mejo plinov, ko pa stiras pa se scisti motor, se en plus da treba tisat jo tut na case

Objavljeno: To jul 27, 2004 1:17 am
Napisal/-a Pugi
Benz mašine so takale:
-R4 8V ponavad majo najnavor nekje pri 3000 in se vrtijo ne več kot 5000 (učinkovito)
-R4 16V majo navor malo višje, pa tud vrtijo se dlje
Značilnost teh mašin je, da so skor mrtve pri nizkih rpmjih.
V6 vleče v velikem območju vrtljajev in se mu ni treba vrtet v visoke tolk kot 4kam...
VTI (honda R4) mašine pa imajo šus šele po 5500 rpm...
Predvidevam, da je v tvoji mazdi 4 cil motor, zato ti priporočam naslednje:
-vožnjo pri 2200 do 3700, pospeševanje lahko tud nad 5000
-kot je monsta reku - če jo nažgeš se prečisti, to velja tudi za vodo, ki se nabira v katalizatorju in je ponavadi vzrok prerjavenj avspuhov. Ta se ob nabijanju spiha....
Prijetno uporabo an...

Objavljeno: To jul 27, 2004 1:58 am
Napisal/-a INFINITI
Ti jst sm pred kratkim "ozdravil" mojega kupeja z enostavnim obiskom kopra in nazaj do lj z polnim gasom ceu cajt; tam do četrt poti je komaj 205 pihnil, pol pa naprej in nazaj brez problema cagr ko po starem do 225; po mojem ga je prepihalo ko tornado hehehe - nau it gous mač betr

Objavljeno: To jul 27, 2004 7:08 am
Napisal/-a Nixxon
A 4000 o/min se ti zdi veliko?
Drugače pa če avta ne goniš, hitreje uničiš auspuh, ker se notri nabirajo saje in hitreje rjavi. Tako da vsake toliko časa na avtocesto pa zadevo spucat.
Pa preden grem jest na tehnični, čisto zaziher, pa se ne bojim meritve plinov, grem iz Vrhnike po tastari do Brezovice, da se mašina ogreje (nikoli mrzlega avta tišat), potem pa na avtocesto pa 170-180km/h nazaj do Vrhnike na tehnični, da je vse spucan.
Moja teta vozi Twingota skor pod štandgasom in je avto totalno zamorjen. Ga potem nejn mož dobi na vsake par mescov v roke, pol se pa teta prtožuje kaj je avto čuden, v resnici je pa sam prepucan orenk.

Objavljeno: To jul 27, 2004 8:09 am
Napisal/-a menjekul
zakaj bi sploh kdo peljal avto z nizkimi obrati
lp

Objavljeno: To jul 27, 2004 8:11 am
Napisal/-a zupi13
Objavljeno: To jul 27, 2004 8:12 am
Napisal/-a Nu-NRG
menjekul je napisal/-a:zakaj bi sploh kdo peljal avto z nizkimi obrati
lp

Mogoce spar program
Potem pa pohodis gas .. pa ti zalije cilinder z benzom katerega ti skozi avspuh zmece ven ker ne more dost lepo zgoret

.. tko da, res nesmisel .. razn ce ni dizel!

Objavljeno: To jul 27, 2004 8:19 am
Napisal/-a sonic
Poraba je navadno najmanjsa pri najvecjem navoru...
Ja to sem tudi jaz že slišal, pa ne vem če je čisto res.
Namreč moj clio (1.4 16v) ima največji navor pri 3750 obratih, kar v 5. prestavi pomeni nekaj čez 120 km/h. Poraba (kot jo kaže potovalni računalnik) je pa tam precej višja kot pri 90-100 km/h (okoli 3000 obratov).
No, seveda pa ima pri teh hitrostih precejšen vpliv že tudi zračni upor. Clio pa ni najbolj aerodinamičen avto...
Bom enkrat porabo glede na obrate primerjal še v kaki nižji prestavi (recimo 4.).
Objavljeno: To jul 27, 2004 8:28 am
Napisal/-a Bel-Tirid
Men pa sinička slabo dela, če jo vozim z nizkimi obrati (menjalnik trd, vse bolj pocasi) in jo dam na 6k prva in druga da ji zapaše, da ona pokaže kdo je bog i batina na cesti. Poj je pa ql, navadna, pa se obadva sva srečna.

Objavljeno: To jul 27, 2004 8:55 am
Napisal/-a Pugi
sonic je napisal/-a:Poraba je navadno najmanjsa pri najvecjem navoru...
Ja to sem tudi jaz že slišal, pa ne vem če je čisto res.
Namreč moj clio (1.4 16v) ima največji navor pri 3750 obratih, kar v 5. prestavi pomeni nekaj čez 120 km/h. Poraba (kot jo kaže potovalni računalnik) je pa tam precej višja kot pri 90-100 km/h (okoli 3000 obratov).
No, seveda pa ima pri teh hitrostih precejšen vpliv že tudi zračni upor. Clio pa ni najbolj aerodinamičen avto...
Bom enkrat porabo glede na obrate primerjal še v kaki nižji prestavi (recimo 4.).
Ne, to je res, tud pri men. Js mam pa na 4300 navor max, ampak mi ponavad najmanj kuri pri ene 2200...
Objavljeno: To jul 27, 2004 8:55 am
Napisal/-a menjekul
če lahko samo povem moje mnenje glede šparanja na gorivu. avto je nuja. rabiš in fajn je, ko imaš to možnost, da si ga privoščiš (avto kajpak). ampak do zdaj sem uspel imeti samo cca. dve ali tri relacije, kjer sem lahko konstantno peljal po omejitvah ali malo pod in dosegel "testno" povprečje". na vsak tank bencina pa se mi vsaj enkrat zgodi, da je enostavno treba malo pohodit

, ker se zaradi kakršnegakoli razloga mudi (pa ponavadi tako in tako nikamor prej ne prideš, še slabše vedno te počaka rdeč semafor - prej je to pravilo kot izjema

). tudi z dizlom je tako je pa res, da je tam poraba seveda manjša (kar pa dizle z več HP ne bi mogel trditi - tudi zaradi izkušenj in pritoževanj znancev). zato pravim, da je šparanje na bencinu tako kot, da bi človek pojedel dve žemljici (ali celo nič) na dan namesto kile kruha.
in zato sem napisal zakaj bi sploh peljal z nizkimi obrati

Objavljeno: To jul 27, 2004 8:58 am
Napisal/-a reber
Men se tudi zdi, da škoda najlepše dela nekje okoli 3-4,5 k rpm
Objavljeno: To jul 27, 2004 9:29 am
Napisal/-a nebivedu
Jst mam bencinarja in ima največ navora pri 2000 obratih , največja moč je pa pri 4800 obratih zvrti se pa do 8000 obratov. MEn pri 2000 do 3000 obratov žre samo 6 do 7 litrov pa je 1.8 mašina stara 19 let pa 300.000km ma za sabo. Tko da bo kr držal, da je najmanjša poraba pri največjem navoru.
Objavljeno: To jul 27, 2004 9:31 am
Napisal/-a menjekul
nebivedu je napisal/-a:Jst mam bencinarja in ima največ navora pri 2000 obratih
bencir, da ma največ navora pri 2000rpm

Objavljeno: To jul 27, 2004 9:34 am
Napisal/-a Rok_
Menjekul: A zakaj bi sparu z bencinom? No, pa poglejmo:
Če kupiš avto (recmo rabljen) za 1.600.000, pa z njim nardiš 150.000 km, pomeni, da če boš mel 9L/100km porabo, boš dal za bencin 600.000 več, kot če bi mel 7L/100km, kar pol pride velik del cene avta.
Al pa: ce se bom js v LJ zapelu (100 km), pa mel porabo 7L, bom lahko sou na konc se na eno povsem hladno pivo, za razliko, če bi mel 9L.
Hja, men bi blo tud logično, da takrat, ko maš največji navor, da boš najmanj bencina kuru. Sam pravte, da praksa tega ne kaže najbolj, ne?
A mate mogoč kak link do kake strani, kjer bi več zvedu o teh stvareh?
Aja, pa še tole me zanima: vem, da lahko motor poleniš, če ga v nizkih obratih voziš.
Ka pa (upam, da se ne sliši preveč smešno) "pohitriš" ga lahko, če ga voziš v visokih obratih?
Objavljeno: To jul 27, 2004 9:51 am
Napisal/-a Pugi
Normalno, ej a veš kake so razlike med istimi avti. Prid kdaj na kšn drag pogledat, pa boš videl enga swifta, ko gre nenormalno, pa hyunday accent. Zahvala hitrosti gre predvsem vsesplošnemu turiranju. Tud men gre avto dost bol kot na začetku...
Objavljeno: To jul 27, 2004 10:02 am
Napisal/-a iKst
Fantje, najmanjša poraba je pri 0 obratih, naprej se pa veča. Če imaš največji navor pri 5000 bo avto vseeno pokuril manj, če ga voziš pri 2000. Je pa res da je v območju največjega navora izkoristek največji. Takrat avto najbolj pospešuje.
Glede načina vožnje je pa čist odvisno od posameznika. Jaz vozim po mestu 50kmh v 3 ali celo 4. Tolk da se avto ne matra ko narahlo pohodiš. Po regionalkah tudi v 5. Uglavnem, vedno v najvišji prestavi kjer se še da normalno pelat. Max. obrati so pa itak omejeni z omejevalnikom, in včasih je dobr avto tudi to tja zavrtet. Recimo prehitevat ne greš s 5. ampak vržeš v 3. in gas do konca.
Objavljeno: To jul 27, 2004 10:06 am
Napisal/-a menjekul
Rok_ je napisal/-a:Menjekul: A zakaj bi sparu z bencinom? No, pa poglejmo:
Če kupiš avto (recmo rabljen) za 1.600.000, pa z njim nardiš 150.000 km, pomeni, da če boš mel 9L/100km porabo, boš dal za bencin 600.000 več, kot če bi mel 7L/100km, kar pol pride velik del cene avta.
Al pa: ce se bom js v LJ zapelu (100 km), pa mel porabo 7L, bom lahko sou na konc se na eno povsem hladno pivo, za razliko, če bi mel 9L.
Aja, pa še tole me zanima: vem, da lahko motor poleniš, če ga v nizkih obratih voziš.
Ka pa (upam, da se ne sliši preveč smešno) "pohitriš" ga lahko, če ga voziš v visokih obratih?
če prišparaš na bencinu toliko, da greš na eno pivičko jebeš tako šparanje

. poleg tega, denar se prišpara (na dizlu) samo tako da, če bi vsakič šel na pumpo in tankal (tankaš dizel, ker imaš dizla namesto bencina) in bi potem razliko (za katero si uspel napolnit svojega dizla) spravil v kakšnega pujseka - šparovček. če tega ne narediš se denar hitro porazgubi drugod in teh 600 jurčkov niti ne opaziš
tudi "pohitriš" lahko avtoček. peljanje v nizkih obratih za bencinarje vsekakor ni najboljša metoda " šparanja mašine in goriva ", prej se zgodi nasprotno performanse postanejo bistveno slabše. normalno delovno območje bencinarja je od 3000-5000rpm (z nekaterimi izjemami) in j**** tist liter dva več, ki ga zato porabiš.