Stran 1 od 1

Povrtavanje lukenj na ALU platiščih

Objavljeno: Pe jul 30, 2004 8:18 pm
Napisal/-a Tommo
Kolega mi je nekaj omenjal da misli povrtat luknje za vijake.
... ker je imel na prejšnjem avtu (golfu) kolesa pritrjena z vijaki pri sedanjem avtu (nissan almera) pa ima matice.
Problem pa je premajhna luknja za matico .
A je res možno da se luknje povrta da bodo ustrezale za matice?
Je imel že kdo srečanje s takim primerom?
Pa če to sploh kdo dela?

PS: jaz mislim pa, da to ni pametno delat.

Lp. Tommo

Objavljeno: Pe jul 30, 2004 9:06 pm
Napisal/-a Templar
To zares ni pametno delat! :?

Treba je vedet da je to litina ki slabo prenaša točkovne obremenitve-pomisli samo kaj se zgodi ko pride do bližnjega srečanja s kakšnim granitnim robnikom.

Najmanj kar se mi lahko zgodi, pod pogojem da platišča preživijo poseg je da muob kakšnem tršem udarcu recimo kak udarna jama ki jih je polno po naših cestah al pa mogoče po kakem makadamu je da mu zlomi platišče z gumo od dela ki je pritrjen na pesto. Luknje bodo kot preforacija na papirju...

Objavljeno: Pe jul 30, 2004 9:07 pm
Napisal/-a De_Tomaso
Lahko ti napišem par stvari, ki sem jih videl pri izdelavi platišč za dirkalnik Formula SAE. In sicer v letu 2003 smo uporabili standardna platišča dimenzij in jih postružili po vsem pestu z 32mm na 15mm, na delu pesta kjer pa pride platišče priterjeno na zavorni disk pa smo nato izvrtali nove izvrtine za vijake. Tako je bilo v sredini pesta osem izvrtin in sicer 4 za vijake in 4 od prejšnje pozicije vijakov. Upam da se na spodnji sliki dovolj dobro vidi naše platišča.

Slika


V letošnjem letu pa smo naredili še korak dalje. Odstanili smo vseh pet krakov platišča in jih nadomestili z jekleno plošče debeline 6mm, ki smo jo v obod platišča privijačili z 16. vijaki. Na spodnji sliki so samo plošče, ki so kasneje bile še odbelane in so nosile obod platišča.

Slika

Glede na te izkušnje mislim, da ne bi smelo biti prevelikih težav z povrtavanjem lukenj za vijake. Mora pa biti izvrtina izdelana po standardih in mora imeti točno pravi naklon, da bodo vijaki pravilno sedli na naležno površino. Vijaki so namreč ravno zaradi nagnjene naležne površine varovani pred odvitjem.

Obstajajo pa tudi druge rešitve za platišča z napačnim razmakom vijakov. Posebni vijaki, posebni distančniki...

Objavljeno: So jul 31, 2004 3:55 am
Napisal/-a din
Naj si nabavi matice z manjšo glavo (ključ 19 in ne 21), domnevam vsaj da je v tem problem :wink: