Stran 1 od 5
dizel in (dodatni) stroški
Objavljeno: Če avg 26, 2004 11:03 am
Napisal/-a samo_
Mogoče spet pogrevam kakšno temo v stilu dizel vs bencin...

ops:
Prebral sem (skoraj) vse kar se je tukaj pisalo o tem, še zmeraj pa ne vem zakaj se bolj splača nakup dizla le če narediš najmanj xx km letno. Iz vaših postov sem potegnil da je ta xx okrog 15000-20000km.
Menda gre za neke dodatne stroške pri servisih, oz. je vzdrževanje dizla dražje kot bencinarja. Zakaj ?
Oziroma:
Recimo da je cena nekega avta z dizel ali benc mašino enaka. Zakaj se bolj splača vzet bencinarja, če delaš npr. manj kot 10kkm letno
----------------------
samo
Objavljeno: Če avg 26, 2004 11:11 am
Napisal/-a Mrcina
Težava je v tme, da cena bencinarja in dizla ponavadi niso enake. Recimo moja kalkulacija, ko je sestra kupovala avto. C3 bencin je bil 2.600.000, dizel pa 2.900.000 (se mi zdi, zdej sem že mal cifre zaokrožil

ops: ). Torej mora z nižjo porabo in cenejšim bencinom noter prinest 300k. Kar pa ne prineseš tako hitro, če voziš premalo....
Objavljeno: Če avg 26, 2004 11:16 am
Napisal/-a DeNo
Ja samo vedno se pozablja dejstvo, da bo cena dizla vedno nekaj večja od cene bencinarja in da je kasnejša prodaja veliko lažja.
Objavljeno: Če avg 26, 2004 11:23 am
Napisal/-a tristan01
DeNo tvoaj predpostavka je smislena ob trenutnem stanju na trgu, ko je dizlov še manj kot bencinarjev. Čez 5 ali 10 let, ko bodo pa danes ponosni lastniki prodajali svoje dizle, pa bo ponudba na trgu verjetno prevelika, da bi dizli lahko imeli občutno večjo ceno od bencinarjev.
Lp Tristan01
Objavljeno: Če avg 26, 2004 11:29 am
Napisal/-a zupi13
tristan01: a veš kje je še 5-10 let? daaaaaaaaaaaaaaaaleč!
Objavljeno: Če avg 26, 2004 11:35 am
Napisal/-a samo_
@Mrcina
Logično, ampak odmisli stroške pri nakupu !!!
@DeNo
odmisli stroške pri prodaji !!!
Primer:
5 let star kakršenkoli avto s 1.9 TD
3 leta star bencinar 2.0
ista cena, oba čez 100kkm
prevozim npr. 8kkm letno
avto bom imel najmanj 8 let
S katerim bom imel več stroškov ????
Objavljeno: Če avg 26, 2004 11:41 am
Napisal/-a zupi13
sam nekaj: kdo ima avto najmanj 8 let??? zame je še eno leto velik! dober starejši so poglavje zase, mlajši pa.........jst vem, da bi rad čimveč jih sprobal!

Objavljeno: Če avg 26, 2004 11:46 am
Napisal/-a salesky
No nekaj na hitro zračunano, upam da nism kaj falil.
8000km = 680l --> 8.5l/100km = 206sit/l = 140.080sit
8000km = 480l --> 6l/100km = 189sit/l = 90.720sit
Razlika = 50.000sit
Zej to je v rangu nekje bencinca 1.6 16V pa kakega malega dizla (no 1.5dizli pijejo povprečno 4.5l-5.0l tko da sm dal na 6 recimo z kakim 1.9dizlčkom).
Pa morš tudi gledat na to da se dizle (vsaj po mojih iskušnah) lepše vozi na dalše fure,..lepše teče,..motor se ne trudi tolk,..meni je zelo zelo lepo furat mojga dizla,napram Meganu 1.6 16V (l.2000),P206 1.4,...
LP
Objavljeno: Če avg 26, 2004 11:54 am
Napisal/-a Mih@
Fotr je dve let nazaj kupu xsaro picasso, ko je bla akcija in je bla ista cena bencinarja kot dizla in tudi če ne bi bila ista cena bi že zdavnaj prinesel dizla notr. Dela od 40 do 60 tisoč km na leto in smo z dizlom ful zadovoljni. Povprečna poraba je 6-7, na morej, ko je bil avto ogret in konstantna brzina (od vodic do korčule) je kuril 5,4! Je pa HDi z 2.0 mašino in res ga lahko samo hvalim!

Objavljeno: Če avg 26, 2004 11:56 am
Napisal/-a Mrcina
samo_ je napisal/-a:@Mrcina
Logično, ampak odmisli stroške pri nakupu !!!
@DeNo
odmisli stroške pri prodaji !!!
Primer:
5 let star kakršenkoli avto s 1.9 TD
3 leta star bencinar 2.0
ista cena, oba čez 100kkm
prevozim npr. 8kkm letno
avto bom imel najmanj 8 let
S katerim bom imel več stroškov ????
Ja, v tem primeru je pa seveda v osnovi gospodarneje kupiti dizla, vsaj če računaš, da se pr nobenemu ne bo nič pokvarilo in bo šel še osem let brez večjih težav. Če odmisliš še stroške vzdrževanja, za katere pa ne vem, kje so večji, al pri dizlu, al pri bencinarju. Je pa težko dobit bencinarja in dizla za enako ceno, mogoče pri kakih akcijah (citroen?). Ampak to je za novega, za tvoj primer upoštevaj še:
-dizel je starejši (dve leti)
-težje je dobit ohranjenega dizla, ker so to po defaultu avti, ki prevozijo veliko km.
-moderen dizel je zelo občutljiv motor, predvsem črpalke in turbine
-pri osem tisoč na leto, je razlika majhna. Če je razlike v porabi recimo 3l na 100km torej recimo da dizl pokuri 5l/100km, bencinar pa 8l/100km boš prišparal v enem letu cca 60.000 (niso točni izračuni, ker ne vem cene nafte trenutne).
v glavnem, preračunat moraš, potem boš pa videl.
Objavljeno: Če avg 26, 2004 12:03 pm
Napisal/-a Nixxon
Mrcina je napisal/-a:-težje je dobit ohranjenega dizla, ker so to po defaultu avti, ki prevozijo veliko km.
Samo nekaj, narobe razmišljaš: boj se dizlov z malo kilometri, ker to po vsej verjetnosti pomeni da je bil vožen na kratke razdalje ali da je stal. Če ima dizel veliko kilometrov, pa ni nujno da je dizel, katerikoli avto, imaš zelo veliko možnosti da je bil to potovalni avto, kar pomeni da je bil doma na avtocesti pri nekih zmernih hitrostih. Tam mašina ni pretirano obremenjena in se vedno lepo ogreje in konstantno deluje, kar je najboljše za avto. Seveda je pogoj tudi dobro vzdrževanje.
Objavljeno: Če avg 26, 2004 12:10 pm
Napisal/-a samo_
moderen dizel je zelo občutljiv motor, predvsem črpalke in turbine
aha smo že bližje...
Se pravi da moram računati pri 5 ali več let starem TD na menjavo teh zadev. Turbina je menda zelo draga (nekaj 100ksit) - adijo razlika v ceni porabe/goriva.
Še to - kdor dela okrog 10kkm so to v glavnem kratke fure.
Objavljeno: Če avg 26, 2004 12:17 pm
Napisal/-a maky
ja pa dobr turbina tud ni iz papirja. ne crkne to kr tko hitro če je pravilno vzdrževana. tu predvsem mislim na pravilno ugašanje avtomobila ter pravilno ogrevanje. seveda če ti avto ne pomeni veliko potem ja bo velika vrjetnost da hitro crkne. če pa se vsaj malo potrudiš in poskrbiš za take stvari pa ni nevem kake bojazni.
drugače pa če delaš 10k km na leto dizel ni zate ker se ti ne bo dovolj ogrel ko ga boš že moral ugasniti. s tem pa ja škodiš tudi turbini.
se pa ne strinjam da je moderni dizel občutljiv motor. če je pravilno vzdrževan potem nebi smelo biti problemov priti čez 300kkm.
bi pa poprosil vse ki tako vstrajno mečejo naprej "dražje vzdrževanje" da mi naštejejo kako je dražje? redni servis je mogoče 5k dražji.(povdarjam mogoče)
Objavljeno: Če avg 26, 2004 12:17 pm
Napisal/-a zupi13
za 10kkm kratkih relacij definitivno bencinarja, ker se tut hitreje segreje na delovno temperaturo im motor ni tako izpostavljen obrabi!
Objavljeno: Če avg 26, 2004 12:18 pm
Napisal/-a Nixxon
Turbina je en velik gamble. Lahko ti bo držala več kot 10 let, lahko pa ti bo šla še v garanciji ali malo izven nje (poznam primer). ZAdeva se zelo hitro vrti, poganjajo jo vroooči plini in obraba je predprogramirana.
Takod a enega univerzalnega odgovora tu na žalost ni. Seveda kupiš čim bolj ohranjen primerek, kaj več kot to pa lahko samo moliš.
Objavljeno: Če avg 26, 2004 12:22 pm
Napisal/-a samo_
bi pa poprosil vse ki tako vstrajno mečejo naprej "dražje vzdrževanje" da mi naštejejo kako je dražje? redni servis je mogoče 5k dražji.(povdarjam mogoče)
To, maky!

Objavljeno: Če avg 26, 2004 12:27 pm
Napisal/-a Nixxon
maky je napisal/-a:ja pa dobr turbina tud ni iz papirja. ne crkne to kr tko hitro če je pravilno vzdrževana.
To sem tudi jaz mislil, and they've proven me wrong. Je bila pravilno vzdrževana, skoraj nov avto, ni bil teran, vožen relacijsko. Pa dobro nekaj se jih mora pokvarit, ane.

Objavljeno: Če avg 26, 2004 1:26 pm
Napisal/-a DeNo
samo_ je napisal/-a:@Mrcina
Logično, ampak odmisli stroške pri nakupu !!!
@DeNo
odmisli stroške pri prodaji !!!
Primer:
5 let star kakršenkoli avto s 1.9 TD
3 leta star bencinar 2.0
ista cena, oba čez 100kkm
prevozim npr. 8kkm letno
avto bom imel najmanj 8 let
S katerim bom imel več stroškov ????
Jst nisem nič govoril o stroških pri prodaji!!! Sem samo rekel, da zaradi raznih dejavnikov in dejstev globalno gledano prej prodaš dizla kot bencinarja.
Vsi nekaj govorijo o turbinah kot najšibkejših točkah pri turbodizlih, ok to je morda res, vendar se velikokrat vzrok pokvarljivosti le teh najde v slabem vzdrževanju. Danes veliko ljudi kupuje dizle iz dejstva, da malo porabijo kar pa ni vedno čisto res ampak ok, v večini primerov bo to kr držalo. Vedno več pa je takih kupcev, ki delovanje dizl motorja ne poznajo dovolj dobro oz. jih to tudi ne zanima. Predvsem imam v mislih take frajerje, ki jih zjutraj mrzle tišijo. Moje osebno mnenje je, da kakor ti delaš z avtomobilom, tako ti on vrne. Verjetno pa največkrat posledice trpijo kasnejši lastniki. LP
Objavljeno: Če avg 26, 2004 1:41 pm
Napisal/-a zupi13
DeNo je napisal/-a:samo_ je napisal/-a:@Mrcina
Logično, ampak odmisli stroške pri nakupu !!!
@DeNo
odmisli stroške pri prodaji !!!
Primer:
5 let star kakršenkoli avto s 1.9 TD
3 leta star bencinar 2.0
ista cena, oba čez 100kkm
prevozim npr. 8kkm letno
avto bom imel najmanj 8 let
S katerim bom imel več stroškov ????
Jst nisem nič govoril o stroških pri prodaji!!! Sem samo rekel, da zaradi raznih dejavnikov in dejstev globalno gledano
prej prodaš dizla kot bencinarja.
Vsi nekaj govorijo o turbinah kot najšibkejših točkah pri turbodizlih, ok to je morda res, vendar se velikokrat vzrok pokvarljivosti le teh najde v slabem vzdrževanju. Danes veliko ljudi kupuje dizle iz dejstva, da malo porabijo kar pa ni vedno čisto res ampak ok, v večini primerov bo to kr držalo. Vedno več pa je takih kupcev, ki delovanje dizl motorja ne poznajo dovolj dobro oz. jih to tudi ne zanima. Predvsem imam v mislih take frajerje, ki jih zjutraj mrzle tišijo. Moje osebno mnenje je, da kakor ti delaš z avtomobilom, tako ti on vrne. Verjetno pa največkrat posledice trpijo kasnejši lastniki. LP
trenutno ja, kaj pa ko bo trg zasičen z dizli?
zdajle je pač tak trend da vsi dizle kupujejo. sm mel dizla, pa ga bom mogoče še kdaj, sam jst ne delam razlike zarad nekaj 10ksit na leto, k jih pršparaš na račun cenejše nafte. nekateri pač!
prodaš ga pa res lažje (trenutno, pa še par let)
Objavljeno: Če avg 26, 2004 3:21 pm
Napisal/-a krofl
Hello!
Jas mislem, da če delaš več kot 10 000 km letno, pol definitivno dizl, če pa manj, pol sta pa oba ql.
Npr. moj fotr je popotnik in dela okoli 60 000 km letno. Mamo pa Bmw 530d. Mi nismo mogl vrjet, ko smo šli na korčulo, naredili smo okoli 700 km, poraba pa je bla 5,6 litra!!!! Je pa 3.0 mašina, sam ma čip tuning pa nobenga katalizatorja, tko de ma 245 KM. Tud za prehitevat so turbodizli velik bolj poskočni kot bencinarji...
Jz mislem de zdele se še splača bencin, pol ku bomo pa mal starej bomo pa dizle kupoval, ane :P
Lp,
Matej