Stran 1 od 2

Koliko ventilov na valj?

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 2:56 pm
Napisal/-a Van
Rad bi vedel ali je bolje vzeti avto z 8 ali 16 ventili na valj?
Kakšna je razlika ( poraba, moč, glasnost...)?
Lp :idea:

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 3:04 pm
Napisal/-a lublancan
če je 16 v je več moči, poraba ostane pa skor enaka kot pri 8v

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 3:10 pm
Napisal/-a FireSTORM
16 ventiljev na en valj????
razlozi to malo ti meni kak je to :P

LP FireSTORM :hi

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 3:12 pm
Napisal/-a TITan
Če bi uporabil search bi vedu :roll:

Drugače je pa predvsem razlika v krivulji navora. 8v motorji imajo ponavadi več navora pri nižjih obratih kot 12, 16, 20... ventilarji.

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 3:23 pm
Napisal/-a Mate
Najprej bom malo popravil tvoje vprasanje. Avtomobili majo po dva do 5 ventilov na valj. (mogoce vecje tud vec) Kar pri stirivaljnih motorjih skupno logicno nanese od 8 do 20 ventilov.

8 ventilske masine majo tko, kot je titan napisu vec navora pri nizjih obratih pa manj pri vecjih. 16 ventilske majo mal manj navora v nizjih vrtljajih pa vec v visjih pa so bolj ekonomicne (manj pojejo).

Kaj je boljse ... verjetno vec ventilov... ne vem, zakaj bi drugace proizvajalci sli k vedno vec ventilom. ce zarad druzga ne, so vecventilske masine novejse in tehnivno bolj dovrsene kot starejse.

Glede zvoka majo pa 16v masine boljsi zvok. Je pa tud to relativno.

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 3:35 pm
Napisal/-a der_Alte
Tole z navorom... je včasih malo iz trte zvito. Imajo ga manj glede na moč motorja. Ponavadi ga pa (gledano absolutne številke) nimajo manj. Če ima 16v motor še variabilne sesalne cevi... pa sploh ni debate. :twisted:

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 3:38 pm
Napisal/-a Templar
bistvena razlika je tudi v moči. tisti ki imajo 4 ventile na en valj imajo več moči so ponavadi tudi čistejši po izpuhu. Mislim da gre v glavnem za to da lahko z več ventili bolj natančno določaš mešanico zraka in bencina hkrati pa lažje nadzoruješ izpuh. Skupaj pa rezultira v boljšem izkoristku in nižji porabi.

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 8:57 pm
Napisal/-a Mate
der_Alte je napisal/-a:Tole z navorom... je včasih malo iz trte zvito. Imajo ga manj glede na moč motorja. Ponavadi ga pa (gledano absolutne številke) nimajo manj. Če ima 16v motor še variabilne sesalne cevi... pa sploh ni debate. :twisted:

Niti ni. Ce primerjam svojega Golfa IV 1.6 8v s 100KM in od starga oceta Audija A4 1.6 16v 105KM je razlika kr ocitna. Dokler se ga nism navadu, mi je pr speljevanju kr ene parkrat crknu. Pa ni razlog v drugacni sklopki, ker dost vozim tud Passata 1.6 8v (+95) k ma zlo trdo pa natancno sklopko, pa ne crkuje.

Templar je napisal/-a:bistvena razlika je tudi v moči. tisti ki imajo 4 ventile na en valj imajo več moči so ponavadi tudi čistejši po izpuhu. Mislim da gre v glavnem za to da lahko z več ventili bolj natančno določaš mešanico zraka in bencina hkrati pa lažje nadzoruješ izpuh. Skupaj pa rezultira v boljšem izkoristku in nižji porabi.

Tole pa sigurno.

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 9:01 pm
Napisal/-a Slide
Mate, Audi A4 1.6 ima 2 ventila na valj, kar znese 8v :wink:
To velja tako za prejšnji model kot za sedanji!

LP, Slide

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 9:17 pm
Napisal/-a _Jerry_
der_Alte je napisal/-a:Tole z navorom... je včasih malo iz trte zvito. Imajo ga manj glede na moč motorja. Ponavadi ga pa (gledano absolutne številke) nimajo manj. Če ima 16v motor še variabilne sesalne cevi... pa sploh ni debate. :twisted:


Variabilnih cevi pa se nisem videl... :huh:

Verjetno mislis variabilno (casovno prilagodljivo) odpiranje ventilov 8) To je zelo koristna zadeva, ki bistveno pripomore k boljsemu izkoristku in s tem manjsi porabi motorja. Razlicne tovarne imajo razlicne oznake za v principu enako stvar, pri BMWju se zadevi recimo rece VANOS. Vse skupaj pride dobro do izraza sele pri motorjih, ki imajo po 4 ventile na valj, torej kot nadaljnja nadgradnja za povecanje zmogljivosti oz. izboljsanje izkoristka...

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 9:22 pm
Napisal/-a Mate
Slide je napisal/-a:Mate, Audi A4 1.6 ima 2 ventila na valj, kar znese 8v :wink:
To velja tako za prejšnji model kot za sedanji!

LP, Slide


Hvala.
Ne vem od kje sem pobral da ma po 4 ventile in 105KM.
Na netu sm najdu samo podatek o 75kW kar je 102KM.
Nikjer pa ne pise, kolk ventilov... vsaj tam ne, kjer sm isku.

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 9:36 pm
Napisal/-a _Jerry_
Templar je napisal/-a:bistvena razlika je tudi v moči. tisti ki imajo 4 ventile na en valj imajo več moči so ponavadi tudi čistejši po izpuhu. Mislim da gre v glavnem za to da lahko z več ventili bolj natančno določaš mešanico zraka in bencina hkrati pa lažje nadzoruješ izpuh. Skupaj pa rezultira v boljšem izkoristku in nižji porabi.


Nadzorovanje oz. krmiljenje vstopnih in izstopnih plinov je naloga VANOS-a in ostalih sistemov z drugacnimi oznakami, ki delujejo po istem principu.

Osnovni razlog, zakaj ima stiriventilska tehnika boljse lastnosti kot dvoventilska, je cisto preprost. S povecanim stevilom ventilov se izboljsa polnjenje in praznjenje valjev, laicno bi temu lahko rekli, da motor "lazje diha". Pretocnost plinov, ki sodelujejo v posameznih fazah stiritaktnega cikla je zelo pomembna, saj vecja oz.lazja pretocnost pomeni vecjo moc motorja. Ker pa smo pri projektiranju le-tega omejeni z razlicnimi konstrukcijskimi omejitvami, je uporaba vec kot stirih ventilov na valj nesmiselna. Zato torej pri vseh tehnicno naprednih motorjih dandanes srecamo stiriventilsko tehnologijo... :wink:

Objavljeno: Ne sep 05, 2004 9:37 pm
Napisal/-a INFINITI
_Jerry_ je napisal/-a:
der_Alte je napisal/-a:Tole z navorom... je včasih malo iz trte zvito. Imajo ga manj glede na moč motorja. Ponavadi ga pa (gledano absolutne številke) nimajo manj. Če ima 16v motor še variabilne sesalne cevi... pa sploh ni debate. :twisted:


Variabilnih cevi pa se nisem videl... :huh:

Verjetno mislis variabilno (casovno prilagodljivo) odpiranje ventilov 8) To je zelo koristna zadeva, ki bistveno pripomore k boljsemu izkoristku in s tem manjsi porabi motorja. Razlicne tovarne imajo razlicne oznake za v principu enako stvar, pri BMWju se zadevi recimo rece VANOS. Vse skupaj pride dobro do izraza sele pri motorjih, ki imajo po 4 ventile na valj, torej kot nadaljnja nadgradnja za povecanje zmogljivosti oz. izboljsanje izkoristka...


Ne ne; der alte je prav napisal. Lopute v intejku preusmejrajo kroženje avta do motorja; v bistvu na takšen način krajšajo ali podaljšujejo potovanje zraka do motorja. Tako naredijo zato da ima avto visok navor v niskih in visoko moč v visokih; to nima veze z krmiljenjem mehanskih delov motorja; gre za popolnoma samostojno zadevo in ne vanos, vtec al kej druzga

Objavljeno: Po sep 06, 2004 1:00 am
Napisal/-a De_Tomaso
_Jerry_ je napisal/-a:
der_Alte je napisal/-a:Tole z navorom... je včasih malo iz trte zvito. Imajo ga manj glede na moč motorja. Ponavadi ga pa (gledano absolutne številke) nimajo manj. Če ima 16v motor še variabilne sesalne cevi... pa sploh ni debate. :twisted:


Variabilnih cevi pa se nisem videl... :huh:

Verjetno mislis variabilno (casovno prilagodljivo) odpiranje ventilov 8) To je zelo koristna zadeva, ki bistveno pripomore k boljsemu izkoristku in s tem manjsi porabi motorja. Razlicne tovarne imajo razlicne oznake za v principu enako stvar, pri BMWju se zadevi recimo rece VANOS. Vse skupaj pride dobro do izraza sele pri motorjih, ki imajo po 4 ventile na valj, torej kot nadaljnja nadgradnja za povecanje zmogljivosti oz. izboljsanje izkoristka...


Gre za variabilno geometrijo sesalnega trakta motorja. Zelo koristna zadeva. Vanos pa je res nekaj povsem drugega, a prav tako zelo naprednega in koristnega.

Ne da se mi pisat o razlikah, prednostih... Mislim, da se sigurno na netu najde vse o načinu delovanja in prednostih. 8)

Objavljeno: Pe sep 10, 2004 1:18 pm
Napisal/-a _Jerry_
Tole s skrajsevanjem oz. podaljsevanjem poti vstopnega zraka v motor prvic slisim in se mi ne zdi logicno. Ko zrak potuje po ceveh, mu je napoti trenje, zato bi morala biti njegova pot cim krajsa!? Kaksno zvezo ima to z navorom? Navor je posledica ucinkovitega polnjenja, pri cemer morajo imeti vstopni plini kar se da visoko hitrost, na tem principu deluje tudi turbo motor. Ventili, o katerih govorita, De Tomaso in INFINITI, imajo pomojem kaksno drugo nalogo. Razlozita zadevo malo bolj nazorno, prosim.

Objavljeno: Pe sep 10, 2004 3:51 pm
Napisal/-a der_Alte
_Jerry_: poglej si motor 745i... ima ravno tako sesalne cevi s spremenljivo geometrijo. Pa to ni Valvetronic niti bi-Vanos. :)

Objavljeno: Pe sep 10, 2004 4:01 pm
Napisal/-a Mate
_Jerry_ je napisal/-a:Tole s skrajsevanjem oz. podaljsevanjem poti vstopnega zraka v motor prvic slisim in se mi ne zdi logicno. Ko zrak potuje po ceveh, mu je napoti trenje, zato bi morala biti njegova pot cim krajsa!? Kaksno zvezo ima to z navorom? Navor je posledica ucinkovitega polnjenja, pri cemer morajo imeti vstopni plini kar se da visoko hitrost, na tem principu deluje tudi turbo motor. Ventili, o katerih govorita, De Tomaso in INFINITI, imajo pomojem kaksno drugo nalogo. Razlozita zadevo malo bolj nazorno, prosim.


Glede variabilne geometrije sesalnega dela. Zrak lahko v motor vstopa samo ob dolocenih trenutkih (kadar so sesalni ventili odprti). Recimo, da zrak enakomerno potuje po sesalni cevi motorja, ko se sesalni ventili zaprejo, se mora ta zrak ustavit, ker nima kam it, ker pa je stisljiv se stisne zato nastane blizje motorja vecji pritisk in se zato razsiri nazaj po sesalni cevi, dokler se tam pritisk zopet ne poveca in se zrak razsiri naprej po sesalni cevi. Ubistvu zrak v sesalni cevi (za)niha. Frekvenca tega nihanja pa je odvisna od casa odprtja in zaprtja ventilov, kar pa je odvisno od obratov motorja. Zdej je pa cilj dosezt ubistvu resonanco, tako da se pritisk na koncu sesalne cevi zveca ravno, ko se ventili odprejo, da gre glede na tezo vec zraka v sam motor. Volumen ostane enak. No ja... to, da "odbit" zrak pride nazaj takrat, ko se ventili odprejo, pa se doloci z dolzino ali obliko (geometrijo) sesalnega dela.

Upam, da sm dobr razlozu, pa da nisem pisal buc :)

Objavljeno: Pe sep 10, 2004 4:19 pm
Napisal/-a Biskvitek
Slide je napisal/-a:Mate, Audi A4 1.6 ima 2 ventila na valj, kar znese 8v :wink:
To velja tako za prejšnji model kot za sedanji!

LP, Slide



Aja to me je pa ful presenetlo da ima A4 1.6 samo 2 ventila na valj, ker 1.8 ima 5 ventilov na valj, samo pravijo da se to ne obnese!

Objavljeno: Pe sep 10, 2004 6:21 pm
Napisal/-a Daco
Biskvitek je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:Mate, Audi A4 1.6 ima 2 ventila na valj, kar znese 8v :wink:
To velja tako za prejšnji model kot za sedanji!

LP, Slide



Aja to me je pa ful presenetlo da ima A4 1.6 samo 2 ventila na valj, ker 1.8 ima 5 ventilov na valj, samo pravijo da se to ne obnese!

Kdo pa pravi to?
Kolikor sem jaz slisal so VAGovi 20V motorji v 1.8T motorjih eni boljsih sploh, tako da ne vem zakaj se nebi obnesli.

Objavljeno: Pe sep 10, 2004 6:31 pm
Napisal/-a krentip
Mate je napisal/-a:vedno vec ventilom. ce zarad druzga ne, so vecventilske masine novejse in tehnivno bolj dovrsene kot starejse.


OK čist off topic, ampak tehnivno?!?
Mogoče tehnološko? :P :P