Stran 1 od 3
Kadaj je poraba becina manjsa?
Objavljeno: Pe sep 10, 2004 2:28 pm
Napisal/-a pele
Zanima me kdaj avto kuri manj, npr.pri voznji v klanec:
- nizka prestava .(2.) in veliki obrati
-visja prestava in manjsi obrati gas pa skoraj do konca
Hvala za odgovore.
Objavljeno: Pe sep 10, 2004 2:36 pm
Napisal/-a Bel-Tirid
nizja prestava in raje 3000 obratov, kot če bi sel v 4 ali 3ji se motor matra in s tem popije več.
BMW ma zoprni kazalec, no saj ves kok pije

Objavljeno: Pe sep 10, 2004 2:50 pm
Napisal/-a der_Alte
A 3000... to so visoki obrati?
Sicer pa odvisno od dolžine klanca, naklona klanca, v katerih obratih ima motor največ navora...
Najlepše je pa res imet kazalček trenutne porabe.
Objavljeno: Pe sep 10, 2004 2:56 pm
Napisal/-a krofl
Tist kazalec pr BMW-jih je lahko zelo koristen
Jz tud mislem, da je bolj z nižjo prestavo vozit, kot pa u majhnih obratih s polnim gasom:)
Lp, Matej
Objavljeno: Pe sep 10, 2004 2:58 pm
Napisal/-a Zlatobrz
Gas do konca nikoli ne prinese manjše porabe
Prenizki obrati pravtako zvišujejo porabo. Predvidevam, da nimaš dolgo časa izpita. Sčasoma boš že začel čutiti avto-kdaj lepo veselo dela in kdaj se muči. Ko se muči seveda več žre

Objavljeno: Pe sep 10, 2004 4:47 pm
Napisal/-a Pugi
V klanec za malo porabo vozi med 2300 in 3500 obrati, pa ne prevec pospesvat...
Objavljeno: Pe sep 10, 2004 5:49 pm
Napisal/-a pele
verjetno drzi, da je poraba odvisna od tega kako mocno pritiskas na gas in ne pod kaksnimi obrati vozis
Objavljeno: Pe sep 10, 2004 5:58 pm
Napisal/-a Asterix
kaj ni to tako, da ko das gas, odpres loputo in takrat stece?
recimo pri racunalniku v fotrovem trenutna poraba zraste takrat, ko pohodis plin, pa ni vazno, ce pri malih ali visjih prestavah.
Objavljeno: Pe sep 10, 2004 6:01 pm
Napisal/-a Misak
ne drzi, odvisna je od obojga - najmansa poraba je pri 0 obratih na minuto in potem samo se raste, hkrati je najmansa poraba pri spuscenem gasu in potem se raste. Trenutna poraba je rezultat trenutnih obratov in trenutnega gasa. Jebat ga. Odvodi, integrali and stuff..

Objavljeno: Pe sep 10, 2004 6:14 pm
Napisal/-a wavemaker
Po moje je najbolj ekonomično v klanec peljati v območju največjega navora, pri meni je to 2500 obratov. OK, zdej s vti-jem je najbrž malo drugače, ker ima navor visoko (vtec pa to). Za normalne avte pa je po mojem najbolje tako - takrat najbolje vleče, posledično manj pritiskaš na gas in poraba je manjša. Takrat imaš tudi največ občutka, koliko je smiselno pritiskati na gas, ker je odzivnost največja.
Objavljeno: Pe sep 10, 2004 6:17 pm
Napisal/-a krentip
Pugi je napisal/-a:V klanec za malo porabo vozi med 2300 in 3500 obrati, pa ne prevec pospesvat...
Hm....mogoče je to mal preveč močna posplošitev?
Odvisno kakšen avto maš, sicer pa tko kot je en napisal, območje kjer maš največ navora (oz. kjer motor razvije večino navora) zna bit kar ta pravo.

Objavljeno: Pe sep 10, 2004 9:43 pm
Napisal/-a PiLLLe
tist fakin kazauc od bmwja ni nc druzga kt en obicn meriuc podtlaka oz vakuma, vec kt ga masina sesa ta se bl dviga. To so ti une stare fore iz kakih ficotov jugicov k si meu economic meter kao :P
LP PiLLLe
Objavljeno: Pe sep 10, 2004 10:01 pm
Napisal/-a Blinder
Po moje morajo bit dokaj majhni obrati. Naj gleda trenutno porabo kdor jo ima.
Glede navora pri vti 1,6 160 pa gima najvecjega pri 7000 rpm; malo manjsi lokalni maksimum ima pa pri 2800. To sem bral v eni reviji.
Objavljeno: Pe sep 10, 2004 10:19 pm
Napisal/-a FireSTORM
erm, a ni tak, vecji obrati vec pijejo? ker logicno ce gledas, se bat veckrat "zavrti" in tudi veckrat na minuto potegne benz v komoro? nekak ni mi jasno tu najbol, prosim ce mi ker lahko malo to bol razlozi
LP FireSTORM
P.S: avtomatiki pijejo vec ali majn?
Objavljeno: Pe sep 10, 2004 10:47 pm
Napisal/-a krofl
Avtomatiki pijejo več
Lp, Matej
Objavljeno: So sep 11, 2004 2:37 am
Napisal/-a don CONSIGLIO
Moraš vedet približno kakšna je tvoja krivulja navora.
Najslabše je, če ga pritiskaš tam kjer ima vozilo najmanj navora, pa naj bodo to prenizki ali previsoki vrtljaji. Oboje je slabo za porabo.
LP,
don CONSIGLIO
Objavljeno: So sep 11, 2004 10:12 am
Napisal/-a FireSTORM
ja saj navor bi se baje dal nekak izracunat, se je ze reklo nekaj besed o tem pod tuning, samo nevem kako
LP FireSTORM

Objavljeno: So sep 11, 2004 10:21 am
Napisal/-a Pugi
krentip je napisal/-a:Pugi je napisal/-a:V klanec za malo porabo vozi med 2300 in 3500 obrati, pa ne prevec pospesvat...
Hm....mogoče je to mal preveč močna posplošitev?
Odvisno kakšen avto maš, sicer pa tko kot je en napisal, območje kjer maš največ navora (oz. kjer motor razvije večino navora) zna bit kar ta pravo.

Ja, po eni strani mas res, sam moj avto, k ma vrhunec navora pri 4500 ma bol bogo porabo tam. Vsak mora za svoj avto najdt tist minimum... To sm mislu za vecino bencinarjev to res drzi!
Potem bi pa se neki prasal - WTF!? Kasne klamfe eni zbijate? Pismo dejte ce nimate nic za povedat, raj ne govort... Misak, a si ze kdaj slisal, da mas lahko tud pri 4500rpm porabo 0L/100km?
Nasvet za vse bencinarje - ne tiste gas pod 2000 obrati zato, da bi prihranili bencin, ker prvic ga ne boste, drugic pa to ni dobr za diferencial pa masino...
FIRESTROM, tim pol razlozu, zle sem nada - ampak vedi, da ma pa multitronic manso porabo, sam je pa drgacn sistem kot tiptronic varjanta...
Objavljeno: So sep 11, 2004 10:52 am
Napisal/-a Mate
Pugi: majhni obrati niso dobri za diferencial? Tega ne razumem.
Najbols lahko primerne obrate ocenis z usesi. Ce mas premal obratov pa prevec gasa... avto "dusis" in se matra - tak globok nc kej prijeten zvok, ob pretiravanju z majhnimi obrati zacne se cukat. Ce mas prevec obratov in premal gasa bo s pravtako slisal, da se masina "vrti v prazno" in ni nobenga efekta. V obeh primerih, ko opazis nekaj od tega, pri prvem prestavi prestavo navzdol, pri drugem prestavo navzgor.
Reci, v kateri prestavi je najbolje v klanec je zelo tezko. Odvisno je od strmine klanca in od tipa masine (dizl/bencin, turbo/ne). Glede ravnine ti lahko povem, da je najbolj ekonomicna voznja z mojim Golfom IV 1.6 pri okol 60km/h v peti prestavi, kar nanese nekje 1800 obratov. Pa prosim, ne se kregat, da so obrati prenizki .. masina se ni matrala... rezultat je bil pa, sami presodite, 5.0l/100km na 38km dolgi relaciji. Vecinoma brez klancov. Glede 5.0.. to je pokazal potovalni racunalnik, in kokr ga poznam, dejanska poraba sigurno ni blia vecja od 5.3. To je tik nad mejo, pod katero bi se masina matrala, moras pa vedet, da s takimi obrati niti priblizno ne mors vozit v klanec, razen v prvi prestavi, ker je enostavno navoljo premalo navora.
Glede povecevanja porabe, pri dvigovanju obratov je logicno. Trenje v masini je vecje, izgube so vecje, proti koncu obratov izgorevanje ni vec pravilno, poraba je vecja. Proti nizkim pa tudi izgorevanje ni vec pravilno, pa navora ni in je ze spet poraba vecja.
Poraba pri dizlu
Objavljeno: To sep 21, 2004 9:04 am
Napisal/-a T`rdeča
A velja za dizle isto kot za bencinarje?

Je res, da je najbol optimalna poraba med 2000-3000 obrati? Mam dizla, pa mi večinoma porabi od 5,6 do 6 litrov, nazadnje mi je pa do zdaj največ - 6,62! Zaka mi je poraba tk narastla??? A preveč divjam?

ops: