Stran 1 od 2
dizli in obrati na avtocesti
Objavljeno: Ne sep 26, 2004 3:37 pm
Napisal/-a sector
morda za koga smesno vprasanje ampak kar poganja dizelsko gorivo sem vozil samo kombije.
recimo, da vsakodnevno opravljas dolge relacije (do 500km po avtocesti), koliksni so zdravi obrati masine novih dizlov v osebnem avtomobilu (turbina, IC,....).
najvecjo moc dosezejo ponavadi pri 4000rpm, kar za nobenega bencinarja ne predstavlja tezav. kaj pa dizli pri vecurni obremenitvi? vecji problem je ozko obmocje obratov najvisjega navora, ki ga nekateri majhni mlincki s kratkim diferencialom in samo 5. prestavami hitro presezejo (1.4l D4D, 1.3l multijet...)
tako nekateri modeli v najvisji prestavi pri 1000rpm zmorejo komaj 37kmh (yaris, punto 1.3 multijet), spet drugi v istih obratih malenkost pod 60kmh (6. prestava fabie in ibize RS). ostali; astra, stilo, golf...nekje vmes
je zgornja meja udobnega potovanja 2000, 3000, 4000 ali celo vec rpm? da ne rabis delati generalke ali vsaj menjati turbine vsakih 1000km...

Objavljeno: Ne sep 26, 2004 5:00 pm
Napisal/-a maky
ne vem kje si zasledil da je pri dizlih največja moč pri 4000 obratih. največja moč je tm okoli 2000 obratov. pr 4000 si že skor na rdečem polju.
zdej pr men je tko... v 5 pri 2000 obratih se peljem malenkost čez 100...
glede udobnega potovanja je takole. pri 4000 obratih v 5 nikakor ne more biti udobno ker takrat se boš peljal že blizu max. avtomobila in to je predvsem za voznika utrujajoče.
jaz bi ti takole predlagal: za večurno obremenitev najprej seveda počasno ogrevanje in potem vožnja nekje na 2500-3000 obratih. tako boš manj utrujen kot če bi ga tišal do konca. aja pa lepo ga ohladi preden ga ugasneš

Objavljeno: Ne sep 26, 2004 5:31 pm
Napisal/-a sector
najbrz si zamesal moc in navor. v vseh teh. specifikacijah je podana najvecja moc sele pri cca. 4000rpm. navor pa seveda pri priblizno pol manj.
se pravi okoli 3000 obratov je o.k.
sej turbino sem pa ze na bencinarju imel tako, da mi je ogrevanje in ohlajevanje poznano

Objavljeno: Ne sep 26, 2004 6:06 pm
Napisal/-a maky
sector je napisal/-a:najbrz si zamesal moc in navor. v vseh teh. specifikacijah je podana najvecja moc sele pri cca. 4000rpm. navor pa seveda pri priblizno pol manj.
se pravi okoli 3000 obratov je o.k.
sej turbino sem pa ze na bencinarju imel tako, da mi je ogrevanje in ohlajevanje poznano

ja sm videl ja...
samo vseeno kje ti dizel bol vleče in hitreje pospešuje? pri 2000 obratih al pri 4000? pr 4000 sam še ropota gre pa isto.... tako da bi jaz rekel da je zame bolj pomemben navor...
aja pa 3000 bo kar ok... odvisno seveda od vozila...
Objavljeno: Ne sep 26, 2004 6:23 pm
Napisal/-a RedBaron
Dokler ni na rdečem polju, je vse OK (vsaj tako naj bi bilo).
Pri tem je pomembno, da je avto redno vzdrževan (da ima dobro olje, ipd).
Objavljeno: Ne sep 26, 2004 8:48 pm
Napisal/-a matcho
Jaz ko sem na avtocesti z mojim dizlom mam vedno pri normalni vožnji tu okrog 3000 do 3500 obratov.
Objavljeno: Ne sep 26, 2004 9:08 pm
Napisal/-a Matrix
maky je napisal/-a:ne vem kje si zasledil da je pri dizlih največja moč pri 4000 obratih. največja moč je tm okoli 2000 obratov. pr 4000 si že skor na rdečem polju.
Pri 1.9 TDIju je največja moč pri približno 4000 obratih. Največji navor pa je pri približno 2100 obratih.
Objavljeno: Ne sep 26, 2004 11:15 pm
Napisal/-a De_Tomaso
Kaj pa vožnja v rdečem polju v najvišjih vrtljajih???
Koliko je škodljiva in kolikšen čas je še v mejah normale??
Objavljeno: Ne sep 26, 2004 11:32 pm
Napisal/-a Matrix
Vožnja v rdečem polju pri dizlu nima smisla. Nad cirka 4500 obratih moč nenadoma pade (še pred blokado).
Objavljeno: Po sep 27, 2004 6:59 am
Napisal/-a dejvi
Glede vrtljajev je tako, da je kolkr mam jst s svojim izkušnje, mi je najbolj vožnja okol 3000 v/min (na avtocesti), to je cca 165 km/h v peti prestavi, odvisno od naklona cestišča. Voziti blizu max dovoljenih vrtljajev dlje časa kot vemo, pomeni visoko porabo goriva (ja tudi pri dizlih) ter obremenitev materiala.
Objavljeno: Po sep 27, 2004 8:24 am
Napisal/-a De_Tomaso
Matrix je napisal/-a:Vožnja v rdečem polju pri dizlu nima smisla. Nad cirka 4500 obratih moč nenadoma pade (še pred blokado).
Itak da nima smisla. Vprašanje je samo, če želiš videti koliko avtomobil največ zmore. Torej v peti prestavi pri doseganju najvišje hitrosti vsekakor pride daleč v rdeče polje.
Objavljeno: Po sep 27, 2004 8:36 am
Napisal/-a Čojko
Načeloma naj bi šlo do redčega polja, vendar takrat vse veliko bolj trpi kakor sicer. jaz bi rekel nekako do 90% max. hitrosti ob določenih pogojih.
Če gre avto po ravnem 200 bi to pomenilo zdrava hitrost do 180 km/h. V klanec navzgor kjer mu max. hitrost pade na recimo 180 km/h pa le dobrih 160 km/h. Sicer pa matranje motorja najlažje opaziš po dvigu temperature hladilne tekočine, ko gre nad običajno.
Teh do 90% velja praktično za vse: od voženj skozi ovinke, pospeševanja, zaviranja, pritisk noge na stopalko za plin, itd. Ob upoštevanju teh načel je tudi sama vožnja veliko prijetnejša od vožnje na "polno".
To kar sem napisal ne velja zgolj za dizle, ampak za vse avtomobile in druga prevozna ali delovna sredstva.
Lp Čojko
p.s. opažam, da se tukaj in še marsikje drugje piše o dizlih (predvsem turbo dizlih), kot da so ti motorji iz cukra in se takoj pokvarijo.
Objavljeno: Po sep 27, 2004 6:07 pm
Napisal/-a sector
potem recimo ni nic hudega ce se s fabio RS oz Ibizo 1.9TDI (130KM@160KM)) pet ur peljem 210kmh pri 3500rpm (zelo dolga 6. prestava)? karikirano seveda, ne jemati dobesedno.
razen visoke porabe masini ne bo hudega? ali pac?
Objavljeno: Po sep 27, 2004 6:40 pm
Napisal/-a Čojko
Vse bo OK.
Objavljeno: Po sep 27, 2004 7:32 pm
Napisal/-a matcho
sector je napisal/-a:potem recimo ni nic hudega ce se s fabio RS oz Ibizo 1.9TDI (130KM@160KM)) pet ur peljem 210kmh pri 3500rpm (zelo dolga 6. prestava)? karikirano seveda, ne jemati dobesedno.
razen visoke porabe masini ne bo hudega? ali pac?
Tu se pa res nimaš kaj bat.
Objavljeno: Po sep 27, 2004 8:30 pm
Napisal/-a ToniTic
Jaz peljem cliota 1.5 dci nekje okoli 3000 (dobrih 130 km/h). Zavrti se sicer tudi do 4800 obratov (samo enkrat probal in ne bom več), v 5. prestavi pa ima po ravnini max. 4100 obratov in števec kaže dobrih 180 km/h
Objavljeno: Pe mar 04, 2005 6:50 pm
Napisal/-a Blazg
da ne bom nove teme odpira..pod search pa tudi nisem nasel nič...
kolko so za dizle zdravi nizki obrati...se pravi pod kolko obratov se naj ne bi vozilo. recimo c četrti prestavi 50km/h yaris 4d4 ima ene 1300-1400 obratov..je škodljivo tak vozit?
Objavljeno: Pe mar 04, 2005 8:29 pm
Napisal/-a Zzooommm
Sicer nimam dizla, dodal bi samo en moj osebni komentar... Vsi avtomobili bi morali imet vsaj od leta 2000 serijsko 6 prestav in le-ta bi morala biti šparovna. Jaz imam recimo največjo moč pri 4800obr., rdeče polje pri 5500obr, končno pa 180km/h. Pri 130km/h imam 3600-3700 obr. in je taka vožnja zame na čase nadležna, ker se mi motor dere VRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR kot da bi bil na dirkah in imam vedno neko podzavestno željo, da bi prestavil v višjo prestavo. To je čist isto, kot da bi vozil 80km/h vedno s tretjo. Tega pa ne počnemo, razen če prehitevamo, right?
PS: Zelo zanimivo si napisal tisto o hitrosti pri 1000 obratih v peti. Jaz sem opazil da imam v peti pri 1000 obr. hitrost malenkost pod 40km/h, se pravi bi kar rekel, da 37km/h. Pa da me nebo zdaj kdo napadal, da uničujem bencinarja s tem, da ga vozim s 1000 obrati, ker tega ne počnem.
Objavljeno: Pe mar 04, 2005 8:41 pm
Napisal/-a andrej777
matcho je napisal/-a:sector je napisal/-a:potem recimo ni nic hudega ce se s fabio RS oz Ibizo 1.9TDI (130KM@160KM)) pet ur peljem 210kmh pri 3500rpm (zelo dolga 6. prestava)? karikirano seveda, ne jemati dobesedno.
razen visoke porabe masini ne bo hudega? ali pac?
Tu se pa res nimaš kaj bat.
Ja ni spet glih zdravo. To je 10-20kmh pod končno hitrostjo in je treba avto že kr mal prtisnt za taka brzino. Jz rečem raje 190-200kmh. Pa sej itak ne moreš skos v eno tako nort ker maš cince na prehitevalnih pasih.
Objavljeno: Pe mar 04, 2005 9:18 pm
Napisal/-a lisko
Ja pa dobro je no..... kaj eni res mislite da so dizli s putra? al pa na sploh motorji?
Prvič si poglejmo primer kok časa res lahk dejansk voziš pod polnim plinom? Doma u garaži pri dvigjenih kolesih ali pa u leru na mesto.... Mislim da ni ceste ( u sloveniji tko al tko ne) Da bi lahk konstantno 5 ur al pa še več skupi držal poln plin....Drugje pa tudi.... al so omejitve al ti kdo skoči na prehitevalni pas.... ali to ali to.... skor težk da u praksi tole izvedeš da držiš skoz in skoz gas do daske(je možn ja pri teh malih avtih) Ampak rata vožnja hudo utrujajoča ( hrup in podobne zadeve) Tko da tko hitr upočasniš.... in motor je spet u normalnih obratiih.
Druga zadeva pa motorji niso s putra..... niti dizli niti bencinci....
Kot primer: od punce foter ni lih pri ta počasnih...... fura TDI-ja.... avtek prevoženih 150kkm nobenga blema....
Sam furam dizla.... u enem letu nardim caa. 50kkm..... od tega je približn 20kkm sam AC pa ga skoz držim do podna..... ampak kot sem prej napisu... dejansk u praksi ne morš skoz vozit pot polnim plinom.... ker neki te skoraj prisili da spustiš plin ( zdej u sloveniji tko novi zakoni) Drugač se pa tudi kaj najde....
Sorry za roman.... sam take teme so mi bedne zadnje čase na forumu u stilu.... kaj se bo zgodlo....