Stran 1 od 6

Bremzanje s motorjem

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:10 pm
Napisal/-a rap3r
Zanimivo uprašanje, kot najbž usi tuki vemo se da s motorjem zelo učinkovito bremzati. Uprašanje je ali se poraba veča če voziš na ta način?

Se pravi če ti spustiš sklopko obrati se dvignejo na recimo 5000, ali teče v mašino ista količina bencina kot če bi ti držal gas pri 5000 obratih?

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:14 pm
Napisal/-a nebivedu
Ko ti gas spustiš, se količina bencina ki se uliva v mašino zmanjša - pri elektronskih vbrizgih elektronika še malo bencina spušča, pri frgazr mašinah, se pa ta pretok skoraj ćisto ustavi in mašina zato bremza. Poraba je manjša.

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:16 pm
Napisal/-a VECTRA 2.0
poraba je manjša in pri zaviranju po hudih klancih navzdol ne pregreješ bremz, pa še mašino hladiš

Re: Bremzanje s motorjem

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:18 pm
Napisal/-a Tomaz40
rap3r je napisal/-a:Zanimivo uprašanje, kot najbž usi tuki vemo se da s motorjem zelo učinkovito bremzati. Uprašanje je ali se poraba veča če voziš na ta način?

Se pravi če ti spustiš sklopko obrati se dvignejo na recimo 5000, ali teče v mašino ista količina bencina kot če bi ti držal gas pri 5000 obratih?


Sicer sem ene 5x tole prebral pa nisem razumel kaj hočeš prašat.

Jest vedno bremzam z motorjem in imam najmanjšo porabo v familiji ob največji povprečni hitrosti. Če se pelješ po klancu dol in imaš v leru avto pokuri cca 1-2 litra na 100 km (odvisno od hitrosti), če pa imaš v prestavi gre v motor minimalna količina bencina (praktično nič), ker cesta poganja motor.

Vectra 2.0: Mašine pa še noben ni hladil pod obrati. Mašina se dosti bolj hladi če je avto v leru oz. sklopka stisnjena.

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:19 pm
Napisal/-a HORSE
Kolikor jaz vem, tudi pri elektronskem vbrizgu pri bremzanju z obrati vejimi od prostega teka, ne tošiš bencina...

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:23 pm
Napisal/-a Nixxon
HORSE je napisal/-a:Kolikor jaz vem, tudi pri elektronskem vbrizgu pri bremzanju z obrati večjimi od prostega teka, ne tošiš bencina...


Tako je.

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:26 pm
Napisal/-a HORSE
Mam pa tuki še eno bolj filozofsko vprašanje, ki ga bom najlažje zastavil s primerom:

Najprej naj poudarim, da so številke izmišljene in je vsaka podobnost z realnostjo zgolj naključna... :D

Peljem po ravni cesti in 200m pred samo zagledam zelen utripajoč semafor. Jasno mi je, da ne bom prišel čez, zato se odločim za zmanjševanje hitrosti in ustaviti pred rdečo lučjo. Kaj moram naredit, da bo moja poraba čim manjša? Imam pa dve možnosti:

-> Odpeljem še recimo 75m s konstantnim gasom in nato začnem zavirati z motojem, tako da se ustavim na predvidenem mestu.

-> Dam v ler in se počasi ustavljam, ustavim na predvidenem mestu.

Kdaj bom manj pokuril? 75m konstantega gasa in par kabljic ob zaviranju z motorjem ali 200m ustavljanja s protim tekom?

Mogoče je odgovor očiten, samo mi nekako ne potegne, kaj se mi bolj splača...

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:28 pm
Napisal/-a VECTRA 2.0
a ni tko, da če se peleš po klancu navzdol in bremzaš z mašino, ti dvigne obrate, voda hitrej cirkulira po motorju, in ker je neobremenjen motor se hitreje hladi? :?:

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:29 pm
Napisal/-a krofl
Jz mislem, da boš najmanj porabu če boš niži šaltu...tut ler je ql, sam tuki ti pa bremze bol "trpijo"

Lp, Matej

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:34 pm
Napisal/-a HORSE
krofl je napisal/-a:Jz mislem, da boš najmanj porabu če boš niži šaltu...tut ler je ql, sam tuki ti pa bremze bol "trpijo"

Lp, Matej

Sej daš tok prej v ler... Govorim za "zaviranje" po ravnem...

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:34 pm
Napisal/-a rap3r
Zanimivo zanimivo...

Brezme res dost bl trpijo če v leru bremzaš to je res, potem je pa tukaj še sklopka če ti skoz prestavlaš...

Res filozofsko uprašanje kaj je bolš...

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:35 pm
Napisal/-a Nixxon
Najmanj če takoj spustiš gas in, če je potrebno, na koncu še pobremzaš.

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:36 pm
Napisal/-a krofl
Maš prav 8)

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:42 pm
Napisal/-a HORSE
Pol je pa še vprašanje, kdaj bolj trpi mašina:

10.000 ur na 2000 obratov/min samostojno ali 10.000 ur na 2000 obratov/min prisilno (bremzanje z motorjem)... :|

Objavljeno: Če sep 30, 2004 12:56 pm
Napisal/-a krofl
A ni škoda filozofirat, ku tko ne bomo nč pametnga potuhtal :lol:
Ni nbene panike, še nbenem se ni nč slabga nrdil, če je z mašino bremzu... 8)

Objavljeno: Če sep 30, 2004 1:01 pm
Napisal/-a Nixxon
HORSE je napisal/-a:Pol je pa še vprašanje, kdaj bolj trpi mašina:

10.000 ur na 2000 obratov/min samostojno ali 10.000 ur na 2000 obratov/min prisilno (bremzanje z motorjem)... :|


2000 o/min pod štandgasom?

Drgač pa je obraba mašine manjša pod nižjimi obrati, logično.

Objavljeno: Če sep 30, 2004 1:02 pm
Napisal/-a Tomaz40
VECTRA 2.0 je napisal/-a:a ni tko, da če se peleš po klancu navzdol in bremzaš z mašino, ti dvigne obrate, voda hitrej cirkulira po motorju, in ker je neobremenjen motor se hitreje hladi? :?:


Hm... zanimivo. Moja teorija izhaja iz tega, da če ima motor recimo 700 - 800 rpm (prosti tek) ima približno 5 krat manj eksplozij v motorju kot če bremzaš z motorjem pri recimo 4.000 rpm, zato mislim da se motor bolj hladi če se voziš v leru.

Pa še to: Če ti motor zavira, je motor glih tko obremenjen. Sicer manj kot če bi speljeval ampak še vedno je dokaj močna obremenitev samo v drugo smer.

LP

Objavljeno: Če sep 30, 2004 1:19 pm
Napisal/-a VECTRA 2.0
tomaz40 je napisal/-a:
VECTRA 2.0 je napisal/-a:a ni tko, da če se peleš po klancu navzdol in bremzaš z mašino, ti dvigne obrate, voda hitrej cirkulira po motorju, in ker je neobremenjen motor se hitreje hladi? :?:


Hm... zanimivo. Moja teorija izhaja iz tega, da če ima motor recimo 700 - 800 rpm (prosti tek) ima približno 5 krat manj eksplozij v motorju kot če bremzaš z motorjem pri recimo 4.000 rpm, zato mislim da se motor bolj hladi če se voziš v leru.

Pa še to: Če ti motor zavira, je motor glih tko obremenjen. Sicer manj kot če bi speljeval ampak še vedno je dokaj močna obremenitev samo v drugo smer.

LP

kako ma lahko 5-krat več eksplozij, če dobi isto količini goriva/zraka, kot pod štandgasom, in kako je lahko obremenjen, če ga podmazuje zadostna količina olja, in ima hitrost pretoka vode po hladilnih kanalih v motorju isto kot da bi ga po ravnem šponal s 4000 obrati, eksplozij pa ima manj? :?

Objavljeno: Če sep 30, 2004 1:29 pm
Napisal/-a nebivedu
VECTRA 2.0 je napisal/-a:
tomaz40 je napisal/-a:
VECTRA 2.0 je napisal/-a:a ni tko, da če se peleš po klancu navzdol in bremzaš z mašino, ti dvigne obrate, voda hitrej cirkulira po motorju, in ker je neobremenjen motor se hitreje hladi? :?:


Hm... zanimivo. Moja teorija izhaja iz tega, da če ima motor recimo 700 - 800 rpm (prosti tek) ima približno 5 krat manj eksplozij v motorju kot če bremzaš z motorjem pri recimo 4.000 rpm, zato mislim da se motor bolj hladi če se voziš v leru.

Pa še to: Če ti motor zavira, je motor glih tko obremenjen. Sicer manj kot če bi speljeval ampak še vedno je dokaj močna obremenitev samo v drugo smer.

LP

kako ma lahko 5-krat več eksplozij, če dobi isto količini goriva/zraka, kot pod štandgasom, in kako je lahko obremenjen, če ga podmazuje zadostna količina olja, in ima hitrost pretoka vode po hladilnih kanalih v motorju isto kot da bi ga po ravnem šponal s 4000 obrati, eksplozij pa ima manj? :?


Tukajle se pa strinjam s tomažem. Če že dobivaš enako dozo bencina, pa je ne, ko se voziš po hribu dol, imaš tudi večje število obratov, kot samo tistih 800 pod štantgasom in je trenje večje, kar pomeni, da se mašina bolj segreva.

Objavljeno: Če sep 30, 2004 1:32 pm
Napisal/-a VECTRA 2.0
:oops: pozabu na trenje... ampak prepričan sem pa vseen, da ma eksplozij manj