INFINITI je napisal/-a:Škodljive posledice lahko nastanejo zaradi vrste problemov zaradi mešanja različnih vrst olja, v najboljšem primeru boš z mešanjem sin in mineral olj spremenil gradacijo, kar pomeni da motor ne bo ustrezno zaščiten ob določenih obremenitvah in temperaturah, sicer bo motor deloval, vendar se bo prekomerno obrabljal. Še večje sranje se zgodi če pride do kemijskih reakcij med določenimi sestavinami raztličnih olj in se nasploh kemična sestava spremeni, takrat pa olje neha delovati kot olje in dejansko popoloma uniči mehanske sklope: glede kemije se mi ne da zdej pisat na široko je pa tukaj en članek v angleščini ki ti bo pomagal razumeti
http://www.machinerylubrication.com/art ... ubrication
Evo, tocno TO sem iskal

INFINITI, odlicen clanek o oljih in mazivih
Zdaj pa zares

Ker sem bil na podlagi nasega "pametovanja"

tudi jaz ze cisto zmeden

, sem si clanek natancno prebral

, si nekatere stvari tudi izpisal in na koncu vse skupaj se prevedel

Takole se glasi koncna ugotovitev

:
1. trditev: "Mixing the same API grades of synthetic passenger car motor oil and mineral-oil based engine oil WON'T DAMAGE THE ENGINE, but you will lose the performance features you expect from the synthetic..."
1. obrazlozitev: V osnovi sem imel torej prav

Mesanje motornih olj na razlicni bazi (sinteticna/mineralna) res NI SKODLJIVO ZA MOTOR, pac pa le poslabsa ZMOGLJIVOST cistega sinteticnega olja, v primeru, ce mu dodamo mineralno... Sinteticna olja imajo namrec bistveno boljse zmogljivosti (mazalna sposobnost, ohranitev primerne viskoznosti -povedano po domace: ne postanejo "vodena") pri velikih obremenitvah (visoki vrtljaji in s tem velike temperaturne obremenitve), ob dodajanju mineralne komponente pa se jim te zmogljivosti zmanjsajo sorazmerno z razmerjem mesanja. To je glavno, kar moramo vedeti -ce lahko verjamemo avtorju, samo mesanje motornih olj torej za motor NI SKODLJIVO
2. trditev: "Lubricants made with synthetic base stocks should not be mixed with products made with mineral oil, even if they are designed for the same application..."
2. obrazlozitev: Kar velja za motorna olja, za druga strojna maziva ne velja! Ceprav so prav motorna olja naceloma izpostavljena najvecjim (temperaturnim) obremenitvam, pa so ostala maziva se bolj obcutljiva na mesanje in tam se moramo res natancno drzati navodil proizvalalca, ce pa ze pride do tega, da maziva mesamo med seboj, moramo prej mesanico preizkusiti, kar lahko za nas naredijo pooblascene institucije, v skrajnem primeru pa lahko nekaj vrst poskusov naredimo tudi sami. Ker so zelo zanimivi, vam jih bom opisal v enem od naslednjih odstavkov.
Tezave, ki lahko nastanejo pri mesanju razlicnih vrst maziv:
1.Penjenje (kot posledica oksidacije). Preventivni test: "Heat the mixture. If it is cloudy, the oils are not compatible..." ali v prevodu: Mesanico segrejemo in ce se peni, olji za mesanje nista primerni (kompatibilni).
2.Nastanek trdnih snovi (kot posledica kemicnih reakcij v zmesi, ce vanjo zaide voda). Preventivni test: "Add a small amount of water, mix thoroughly and continue heating. Allow the mixture to sit at room temperature for several hours. If a solid forms in the oil, they are incompatibile..." ali v prevodu: V mesanico dveh olj dodamo malo vode, zmesamo in segrevamo. Nato mesanico pustimo, da se ohladi na sobno temperaturo. Ce se na dnu pojavi trdna snov, olji nista kompatibilni.
3.Nastanek emulzije (emulzija je homogena mesanica olja in vode, ki poslabsa mazalne sposobnosti maziva). Preventivni test: "Mix eqal parts of oil and water in a bottle, shake thoroughly and allow the mixture to settle. If there will be emulsion between layers of oil and water, demulsibility of oil is bad..." ali v prevodu: Zmesamo enaki kolicini olja in vode. Mesanico v posodi pretresemo in pocakamo, da se umiri. Ce bomo med plastema olja in vode opazili vmesno plast emulzije, je odpornost olja na nastanek emulzije (demulzivnost) slaba.
Za konec naj povzamem se zanimivo izkusnjo podjetja, ki se ukvarja s tezko mehanizacijo, prav lahko pa se kaj podobnega zgodi tudi nam v avtomobilskem motorju: Ko so se, po dolgoletni praksi uporabe predpisanega motornega olja, odlocili olje zamenjati s podobnim druge znamke, so zacudeni ugotovili, da je olje v stroju kmalu po zamenjavi postalo zelo umazano, skoraj popolnoma crno. Opazanje so sporocili novemu dobavitelju, ta pa jim je v pomoc poslal strokovnjake, ki so odvzeli vzorce olja in ga analizirali. Kar so ugotovili, je presenetilo ne samo predstavnike gradbenega podjetja, pac pa tudi strokovnjake iz podjetja, ki je izdelalo olje. Izkazalo se je, da je novo olje imelo (za razliko od starega) tako dobre sposobnosti izpiranja, da je dobesedno razzrlo vse usedline, ki so se v stroju nabirale vsa dolga leta njegovega obratovanja, zato je prekmalu postalo tako onesnazeno z umazanijo. Sele ko so potem stroj nekajkrat temeljito precistili (izprali kar z omenjenim oljem), je bilo olje spet normalne barve in brez usedlin. Nauk te zgodbe je v tem, da mora olje imeti poleg dobrih mazalnih lastnosti tudi sposobnost izpiranja, drugace se v motorju kljub rednim menjavam nabere prevec usedlin...
