Stran 1 od 3
Zimske ali letne gume
Objavljeno: Po okt 18, 2004 9:59 am
Napisal/-a mv112
Zanima me kako se obnašajo letne gume v primerjavi z zimskimi pri temperaturi +5.

Re: Zimske ali letne gume
Objavljeno: Po okt 18, 2004 10:04 am
Napisal/-a nebivedu
mv112 je napisal/-a:Zanima me kako se obnašajo letne gume v primerjavi z zimskimi pri temperaturi +5.

Podobno kot slike gume v dežju.
Re: Zimske ali letne gume
Objavljeno: Po okt 18, 2004 10:09 am
Napisal/-a xandrej
Re: Zimske ali letne gume
Objavljeno: Po okt 18, 2004 10:41 am
Napisal/-a Gricko
nebivedu je napisal/-a:mv112 je napisal/-a:Zanima me kako se obnašajo letne gume v primerjavi z zimskimi pri temperaturi +5.

Podobno kot slike gume v dežju.
no nevem če je glih tko!
pri +5 stopinjah, se guma še nekako drži,res pa je da pri taki temp. rata že kar trda in se niti pribljižno ne drži ceste tok kot se pri npr 20 stopinjah ali več!!!
ni pa glih tko kot bi mel drsalke!! je za vozit, po mokrem je pa sploh treba paziti!!
je pa tudi razlika a so gume nove al so stare že par let!!! če so nove so bolj mehke in so še nekako solidne, medtem ko ene 3-4 leta stare pa ratajo tok trde in če je še mokro, pol pa res ratajo drsalke!!
za zimo je bolš ene zimske kupiti, pa čeprov nižjega cenovnega razreda.
Objavljeno: Po okt 18, 2004 2:48 pm
Napisal/-a INFINITI
Načelno velja pravilo da se letne pri temperaturi nižji od +7, slabše obnašajo, oziroma otrdijo glede na zimske. Vendar bi pri +5 vrhunske letne gume, ki imajo v mešanici siliko; recimo potenza re720 še vedno držale BP.
Ampak kje maš garancijo da ne bo temp padla še nižje.
Aja še neki; zimske so tut dobre do ene -10 C maksimalno, nižje od tega tudi same popolnoma otrdijo in niti silika v zmesi ne pomaga več
Objavljeno: Po okt 18, 2004 3:49 pm
Napisal/-a jakaracman
Če je cesta suha, držijo bolje kot zimske. Ne le pri +5, tudi pri recimo -2 ...
Izmerjeno.
Objavljeno: Po okt 18, 2004 9:39 pm
Napisal/-a X-Hair
Ne vem no Infiniti. Ta vikend sem sel cez Sorisko planino in ko je zunaj kazal 6 stopinj je bilo res se kr ok, ne bi pa ravno govoril brezproblema. Ko sem se spustil proti Bohinju kjer je bilo 10 stopinj je spet sele postalo tisto brezproblema

, ko se guma odzove ob nenadni spremembi smeri voznje.
Objavljeno: Po okt 18, 2004 9:43 pm
Napisal/-a Čojko
jakaracman je napisal/-a:Če je cesta suha, držijo bolje kot zimske. Ne le pri +5, tudi pri recimo -2 ...
Izmerjeno.
Bravo - tako je!!! Čez dober mesec boste imeli še moje zmerjene rezultate za vsaj dva avtomobila in dvoje zimske oz. letne gume pri več temperaturah. Tudi na mokri cesti so če vedno boljše nove letne. Zimske so veliko boljše za v sneg in le nekoliko boljše od letnih za na led.
Vse ostalo je komercialni nateg avtomobilskega lobija.
Ste že kje zasledili kake teste najboljše zimske in najboljše letne gume v vseh pogojih in v vseh temperaturah?
Lp Čojko
Objavljeno: Po okt 18, 2004 9:53 pm
Napisal/-a jakaracman
No ja, na ledu so zimske precj boljše od letnih, še posbej, če gre za "mehek" led (če ni premrzel) in če ni popolnoma gladek.
Objavljeno: Po okt 18, 2004 10:02 pm
Napisal/-a Gricko
Čojko je napisal/-a:jakaracman je napisal/-a:Če je cesta suha, držijo bolje kot zimske. Ne le pri +5, tudi pri recimo -2 ...
Izmerjeno.
Bravo - tako je!!! Čez dober mesec boste imeli še moje zmerjene rezultate za vsaj dva avtomobila in dvoje zimske oz. letne gume pri več temperaturah. Tudi na mokri cesti so če vedno boljše nove letne. Zimske so veliko boljše za v sneg in le nekoliko boljše od letnih za na led.
Vse ostalo je komercialni nateg avtomobilskega lobija.
Ste že kje zasledili kake teste najboljše zimske in najboljše letne gume v vseh pogojih in v vseh temperaturah?
Lp Čojko
se pa ne strinjam čist!!!
res je da nova letna prime kar vredu če je hladno ampak pri +5, le ta rata trda oz trša kot je običajno!!! po suhem je mogoče res še boljša od zimske, po mokrem, pa že tako zgubi prožnost, da se s tem nebi strinjal, medtem ko je zimska guma že v osnovi bolj mehka in narejena za nižje temp.!
res je tudi da imajo tudi zimske gume neko mero (INFINITI je reku -10, pomoje so še za nižje, ampak imajo pa sigurno svoje omejitve), ravno tako zimska na toploti ne prime (je premehka) tako kot treba!!!
letne rabijo neko določeno temp za dobro delovanje in pri 5 stopinjah to ni več to, ravno tako kot pri previsoki temp tudi niso več uredu!!
PA NE GOVORIM DA SO ZANIČ!! ampak da pri taki temp nimajo več svojih normalnih lastnosti ampak so le te slabše- po mokrem pa se to še bolj pozna.
in tudi da so solidne zimske boljše od solidnih letnih v takih pogojih ( spet govorim o določenem cenovnem razredu- ne primerjat zimske za 5k z letno za 20k sit)
Objavljeno: Po okt 18, 2004 10:27 pm
Napisal/-a INFINITI
X-Hair je napisal/-a:Ne vem no Infiniti. Ta vikend sem sel cez Sorisko planino in ko je zunaj kazal 6 stopinj je bilo res se kr ok, ne bi pa ravno govoril brezproblema. Ko sem se spustil proti Bohinju kjer je bilo 10 stopinj je spet sele postalo tisto brezproblema

, ko se guma odzove ob nenadni spremembi smeri voznje.
Kaj jih nisi malo ogrel čez ovinke?

Objavljeno: Po okt 18, 2004 11:17 pm
Napisal/-a jakaracman
Gricko je napisal/-a:Čojko je napisal/-a:jakaracman je napisal/-a:Če je cesta suha, držijo bolje kot zimske. Ne le pri +5, tudi pri recimo -2 ...
Izmerjeno.
Bravo - tako je!!! Čez dober mesec boste imeli še moje zmerjene rezultate za vsaj dva avtomobila in dvoje zimske oz. letne gume pri več temperaturah. Tudi na mokri cesti so če vedno boljše nove letne. Zimske so veliko boljše za v sneg in le nekoliko boljše od letnih za na led.
Vse ostalo je komercialni nateg avtomobilskega lobija.
Ste že kje zasledili kake teste najboljše zimske in najboljše letne gume v vseh pogojih in v vseh temperaturah?
Lp Čojko
se pa ne strinjam čist!!!
res je da nova letna prime kar vredu če je hladno ampak pri +5, le ta rata trda oz trša kot je običajno!!! po suhem je mogoče res še boljša od zimske, po mokrem, pa že tako zgubi prožnost, da se s tem nebi strinjal, medtem ko je zimska guma že v osnovi bolj mehka in narejena za nižje temp.!
res je tudi da imajo tudi zimske gume neko mero (INFINITI je reku -10, pomoje so še za nižje, ampak imajo pa sigurno svoje omejitve), ravno tako zimska na toploti ne prime (je premehka) tako kot treba!!!
letne rabijo neko določeno temp za dobro delovanje in pri 5 stopinjah to ni več to, ravno tako kot pri previsoki temp tudi niso več uredu!!
PA NE GOVORIM DA SO ZANIČ!! ampak da pri taki temp nimajo več svojih normalnih lastnosti ampak so le te slabše- po mokrem pa se to še bolj pozna.
in tudi da so solidne zimske boljše od solidnih letnih v takih pogojih ( spet govorim o določenem cenovnem razredu- ne primerjat zimske za 5k z letno za 20k sit)
Na suhi cesti se mi še ni zgodilo, da bi se (enak) avto z zimsko gumo ustavil prej kot z letno. Je pa res, da je veliko odvisno od kvalitete gum. Dobra zimska se bo prej ustavila kot slaba letna.
Da ne bo na pamet, sem na hitro poiskal dve meritvi okoli 0C z letnimi (pravzaprav edini, ki sem ju našel), in par meritev z zimskimi pri približno enkai temp. Dober primer je predvsem Citroen C2 - avto in zavore nič posebnega, gume zanič (Michelin Energy se vedno "izkažejo" z dolgimi zavornimi potmi...). Na drugi strani Alfa z odličnimi zavorami in odličnimi gumami ...
Letne:
Jeep Cherokee: Goodyear Wrangler S4 235/70 R 16, -3 celzija, 39,8m
Citroen C2: Michelin Energy 175/65 R 14 T, 0 celzija, 43,1m
Zimske:
Seat Cordoba: Bridgestone Blizzak LM-18 185/60 R 14 T (M+S), 0 celzija, 48,6m
Alfa 147 GTA: Continental Conti Winter Contact TS 790V 225/45 R 17 V (M+S), 1 celzija, 42,1m
VW Golg 2.0TDI: Bridgestone Blizzak LM-22 225/45 R 17 H (M+S), -2 celzija, 47,2m
Objavljeno: Po okt 18, 2004 11:25 pm
Napisal/-a Gricko
gricko je napisal/-a:po suhem je mogoče res še boljša od zimske, po mokrem, pa že tako zgubi prožnost, da se s tem nebi strinjal
sej sem reku da je možno, samo po mokrem pa temu ne verjamen.
so pa zanimivi te testi.
Objavljeno: To okt 19, 2004 10:37 am
Napisal/-a Čojko
@Jakaracman, to kar si napisal žal ne moreš primerjat med seboj, saj so to različni avti, merjeni ob različnih vremenskih razmerah (kdo pravi, da je bilo pri meritvah golfove zavorne poti suho, nekaj malega sicer pove podatek relativne vlažnosti) in ali vse avte merijo na isti podlagi (po moje ne - razlike v asfaltih pa so OGROMNE). Višek vsega pa je še tiskarki škrat, ki se tudi nekaterim manj uglednim avtorevijam zelo rad prikrade.
Bom sam čez dober mesec podal meritve iz prve roke na isti podlagi ob istih pogojih za ista dva avta z različnimi letnimi in različnimi zimskimi gumami ob nekaj istih temperturah.
Lp Čojko
Objavljeno: To okt 19, 2004 11:30 am
Napisal/-a Slide
Ammm...mislim da je jakaracman uporabil "lastne" podatke...in ne od drugih revij
Druga stvar je, da kokr jaz vem, oziroma kokr sem jaz bral, so avtomobili merjeni na suhi cesti...
Tretja stvar...
A ni dost lepo povedal, da se je C2 z dejansko slabimi zavorami, ustavil z letnimi gumami pri zimskih temp. prej kot Alfa 147GTA, ki ima skoraj dirkaške zavore, z zimskimi gumami v skoraj istih pogojih, pa kokr vem merijo tudi vedno? na istem kosu ceste...tako sem vsaj bral...
In čojko, dvomim da bodo tvoje meritve opravljene z vrhunsko merilno opremo...ali pač
Jakaracman, če se motim me pa popravi...
LP, Slide
Objavljeno: To okt 19, 2004 12:51 pm
Napisal/-a jakaracman
Ne motiš se. In C2 in Alfa sta merjena na isti dan, v razmiku pol ure, na istem kosu asfalta. Zavorne poti se pa itak vedno na suhem meri, vedno na istem kosu asfalta.
Objavljeno: To okt 19, 2004 3:06 pm
Napisal/-a Čojko
jakaracman je napisal/-a:Zavorne poti se pa itak vedno na suhem meri, vedno na istem kosu asfalta.
Ja? Še nikjer in v nobeni avtoreviji še nisem tega zasledil. Zasledil pa sem podatek o zelo visoki rv (tudi 85%) in precej nizkem zračnem pritisku - najbrž veš kaj to pomeni na cesti.
Glej, ne mislim pametovati. Tudi sam trdim, da se pri nizkih temperaturah (tij nad 0 stopinj) in normalnim razmeram na cestah (suho, dež) nova letna guma še vedno bolje izkaže od nove zimske.
Za dobiti res prave in kredibilne podatke bi moral ali na C2 ali pa na Alfi isti dan in ob istih pogojih meriti zavorno pot z enim kompletom boljših letnih gumah in enim boljšim kompletom zimskih gumah. Vsi Citroeni so v štartu obuti v Mišelinke, ki so vedno med najboljšimi, v kakšne zimske gume je bila obuta Alfa pa mi ni znano.
Lepo bi bilo od Jakaracmana, da nas postreže s podatki, načinom meritev in ostalimi podrobnostmi. Zanima me tudi kako avtorevije izvajajo meritve zavorne poti - GPS ali kaj drugega. Jaz jo delam bolj na partizanski način

vendar je dokaj preverjena in še kar zanesljiva metoda. Meriš čas ustavljanja od 100 do 0 km/h, ki ga množiš s 27,777 (100km/h spraviš v m/s) in deliš z 2. Dobiš zavorno pot v metrih. Vajo večkrat ponoviš, da izločiš neuspele meritve in to je to. Ker je metodologja meritev pri vseh "gumah" enaka, tudi lahko trdim, da so moje meritve "točne" oz. je z njimi lahko dokazati to o čemer sedaj pišemo.
Lp Čojko
Objavljeno: To okt 19, 2004 3:20 pm
Napisal/-a jakaracman
O tem, da so letne okoli nule boljše od zimskih, se strinjava.
Kakšne gume so bile na C2 in alfi piše v mojem postu, ampak evo še enkrat:
Citroen C2: Michelin Energy 175/65 R 14 T
Alfa 147 GTA: Continental Conti Winter Contact TS 790V 225/45 R 17 V
Michelin Energy so ene najslabših letnih gum trenutno (Mišelinke so lahko dobre, lahko pa tudi zelo zanič), Alfine gume so bile lani med najboljšimi zimskimi.
C2 in Alfa sta bila merjena (kot sem že napisal) v istih pogojih (pol ure razmika) na istem kosu asfalta. Kar se tiče zračne vlažnosti in pritiska: obstajajo formule, s katerimi se rezultate meritev "normalizira" na standardne pogoje.
Meri se z merilno napravo (20 Hz GPS). Glede na to, da je čas ustavljanja od 100 km/h (kako jih pa točno izmeriš) okoli 3 sekunde, pri boljših avtih 2,5, je težko natančno štopat. Po tvojem izračunu bi imel P997 zavorno pot 35,9 metra, v resnici pa 34,8 ...
Sicer pa itak dokazuješ isto, kot jaz: da mora biti zelo mrzlo in mokro, da je zimska guma na asfaltu boljša. Tako da itak na isti strani reke stojiva.
Objavljeno: To okt 19, 2004 3:33 pm
Napisal/-a Gricko
čak mal a vidva pravta, da se letna guma bolje drži ceste kot zimska tudi če je cesta mokra???in okoli 0 stopinj??
glede suhe ceste se nekako strinjam, glede mokre pa nebi verjel!!!
probajte enkrat stvar izmeriti po mokri cesti, me zanimajo reziltati!!
res pa je tudi, da zimska z 4mm profila bolje leži na cesti kot novo cca 8mm profila!!
globji profil je dobr za sneg, za mokro cesto ga je preveč in se guma preveč zvija za dober oprijem.
michelin energy se vsi strinjamo da so za en ku.rc!, čeprov se po suhi cesti zelo lepo držijo, po mokri imaš pa drsalke!!
Objavljeno: To okt 19, 2004 3:52 pm
Napisal/-a X-Hair
INFINITI je napisal/-a:X-Hair je napisal/-a:Ne vem no Infiniti. Ta vikend sem sel cez Sorisko planino in ko je zunaj kazal 6 stopinj je bilo res se kr ok, ne bi pa ravno govoril brezproblema. Ko sem se spustil proti Bohinju kjer je bilo 10 stopinj je spet sele postalo tisto brezproblema

, ko se guma odzove ob nenadni spremembi smeri voznje.
Kaj jih nisi malo ogrel čez ovinke?

Hja, ti a ves da se nisem prov cisto nic sparal, ustavil sem se malo pred vasjo Sorica oz. malo preden prides do ceste ko pride iz Zeleznikov. Guma je bila dokaj hladna pri 6 stopinjah. Na vrhu je bila pa res hladna. Temperatura pa 3 stopinje. Je pa res da je bil vseskozi dez. Ma zakon izlet je bil samo, da bi bilo se vseskozi 10 stopinj pa bi bil cist vesel.
Sedaj ce so se z C2 in gumami Energy

ustavili prej potem to drzi, ker to pa je res fenomenalna guma za driftanje in to po suhem.
