Stran 1 od 2

V katerih primerih se dizel sploh še splača?

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 12:42 pm
Napisal/-a Dolenjec
Živijo!

Opravičujem se, ker odpiram temo, ki je bila navidezno že 100x prežvečena, ampka zanima me moj konkretni primer. Do včeraj sva bila z ženo že prepričana v nakup dizla, nakar ona pride od avtomehanika...ta pa jo je prepričal, da se dizla ne splača več, ker je že sam začetni strošek višji, ker naj bi bila že registracija toliko dražja, pa zavarovanje dražje in podobno.
Moja situcija je naslednja: na leto naredim 36000 km. Navajen sem voziti počasi, nežno in z občutkom. Niti mi ni do kakih ultra pospeševanj. Veliko pa dam na varčno vožnjo.
Se mi torej bolj splača nabaviti kakega HDIja recimo ali bencinarja?
Koliko km/letno je meja, da se dizel že splača in potem amortizira?

Hvala vsem za odgovore in pomoč!

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 12:56 pm
Napisal/-a Mrcina
Ja zračunaj si... Svoje km pomnoži s povprečno porabo dizla in bencinarja izbranega modela, da vidiš kaka razlika je v enem letu. Potem to primerjaj s prodajno ceno. Stroške registracije si lahko zračunaš na www.amzs.si. Problem ja samo v tem, da ne veš, kako se bodo cene spreminjale v prihodnje.... Lahko pa predvidevaš pa narediš najboljšo in najslabšo različico...

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 1:01 pm
Napisal/-a lisko
Spet ena tema ki diši po kreganju.... tko da prosim vse sodelujoče da se menimo na ravni.
Je pa čist tko.... z dizlom se res ne da več kaj dost prišparat.Ampak razlike so pa še vseen.Če te ne moti ropotanje dizlov in pa njihovo občasno kajenje pol kupi dizla.... če ti ustreza gonjenje u višje obrate kup bencinca....
Glede novih nisem nikol tko kalkuliral kok se splača in kok ne, itak se mi zdi zadnje čase da je bolj modna muha met dizla kot pa varčna vožnja.Servisni intervali so nekak mičken dražji pri dizlih vendar tko pa spet ne da bi reku da se definitivno ne splača.
Jaz sem okol tega al dizl al bencinc že dost premislu pa dost preračunal.Za foro sem avgusta (ko so ble počitnice in tko dalje) šparal vse račune od nafte. Pa Sem prekleto dost se vozu (letno delam okol 45kkm) Pa mi je ratal nardit 5500km. In rezultat? 48 jurjo za nafto....Pol pa sem za foro vzel za primer povprečnega bencinca (fotrovega avdija ki ima v povprečju 7.5l porabe) In akm smo prišli? na ceno 100jurjo za bencin.
Za udobje ki mi ga avdi ponuja pa res ne mislit delat..... konc koncev po moje ne bioš zvedu konkretnih odgovorov tle gor..... premisli sam se odloč pa kupi.
Za primerjavo mogoč še sam to: Audi 1.6 letnik 98.. redni servis na 140kkm je prišu 140 jurjo
WV Passat TDI(rdeči i) letnik 2000 redni servis na 150 je prišu 200 jurjo...

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 1:12 pm
Napisal/-a Dolenjec
Ej, hvala vam, res ste face. Sam namreč nimam pojma o teh stvareh, zato vprašam vam, ki očitno obvladate sceno. Tudi v prihodnje bi prosil cenjene sodelujoče, če se vzdržijo kreganja, kar gre tu za pomembno stvar. In vsem še enkrat HVALA v mojem in ženinem imenu.

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 1:18 pm
Napisal/-a Nixxon
Za te kilometre bi se ti že splačal dizl, še posebej če is umirjen voznik. Domnevam da je večina vožnje relacijske.

Cene goriva, kot vidiš, so tam-tam, avto je že od začetka dražji, serivsi malenkost dražji in pričakuj, v parh letih najkasneje, večjo takso na dizle. Zaenkrat imajo dizli večjo prodajno ceno rabljenih in se hitreje prodajo, ampak tudi to ne bo več tako enostavno. Poraba je manjša , tako da bodo profitirali samo kilometraši, tistim ki se na delo vozijo iz Črnuč v center s svojimi HDI-ji, pa najbrž ne več.

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 1:20 pm
Napisal/-a iKst
Pri nakupu dizla računaj, da se razlika med ceno nafte in bencina manjša. V EU je dizel večinoma celo dražji, in nič nenavadnega ne bo, če bo pri nas čez kakšno leto situacija podobna.

Poleg tega so servisi za dizla dražji kot za bencinarja. Prav tako je lahko problem turbina, zaradi katere je avto bolj občutljiv na slabo olje in neprimerno ravnanje.

To so slabe strani. Dobra stran je pa majhna poraba. S kakšnim 110 konjskim dizlom bo pri taki vožnji kot jo omenjaš poraba pod 5 litrov, pri podobno močnem bencinarju pa kakšna 2 litra več.

Premisli sam, kaj se ti bolj splača. Ampak jaz bi za svoj avto vzel dizla samo v primeru, ko bi bila cena enaka bencinarju in bi delal vsaj ene 30kkm.

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 1:20 pm
Napisal/-a RR
Moje izkušnje so sledeče:
imel dizla(VW), servisi dragi, okvare, skratka stroški, bolje bi bilo, da bi imel ves čas 2.0 bencinarja......pa še traktorja ti ni treba poslušat :twisted:

Pa ne me sedaj :/:o:/ , moje mnenje (kar se tiče stroška goriva, jasno, je dizel še vedno ql, sam mal premislite, če bo rabljen avto-dizel še vedno tako cenjen....)
Lp

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 1:35 pm
Napisal/-a Templar
Defintivno se ti splača met dizla.
-servisni intervali so daljši
-poraba je manjša
-prihranek tudi če je cena goriva enaka je pri tvoji kilometrini je okoli 8.000SIT na vsak deci razlike na leto. Kar pri kakih dveh litrih kolikor je ponavadi razlika med enako močnimi dizli/bencinarji je že 160.000SIT na leto pri 36.000km

Mi delamo še malo čez 36.000 na leto pa smo zamenjal 1,6benza za 1,9dizla pa je bolš in se pozna.

Če nočeš imet traktorja ti odsvetujem TDI motorje ker imajo sistem črpalka šoba in je bolj glasen od motorjev s skupnim vodom.

Kar se tiče HDI so fajn in super motorji, problem je samo pri avtu ki je okoli HDI motorja ;)

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 1:45 pm
Napisal/-a Slide
Sama registracija za dizla pač ni nič višja...odvisna je od prostornine motorja in moči! Drugo je da nafta ni več toliko cenejša od bencina, pa vendar če delaš tolko kilometrov kot si napisal, bi se ti verjetno, ne pa zaziher dizel nekako v parih letih obrnil ;) Seveda je odvisno koliko časa bi ga imel ;)

Simple izračun...

---------------------------------------------------------------

Peugeot 307 1.6 16V XS....3.860.000,00 SIT...
pri kombinirani vožnji porabi 7,2 l/100km,
registracija pa te stane PRIBLIŽNO 145.000 SIT

---------------------------------------------------------------

Peugeot 307 2.0 HDI XS....4.130.000,00 SIT...
pri kombinirani vožnji porabi 5,2 l/100km,
registracija pa te stane PRIBLIŽNO 128.000 SIT

--------------------------------------------------------------

Torej razlike v ceni je 270.000SIT

Cene goriva pa so
Neosvinčeni bencin 95...206,6 SIT
Nafta...204 SIT
Res minimalno v prid nafte torej

Če delaš letno 36,000km potem to pomeni da porabiš pri...
1.6 16V...2592 litrov bencina, kar je pri trenutni ceni 535.000 SIT
pri
2.0 HDI pa...1872 litrov nafte, kar znaša 382.000 SIT

V enem letu torej prihraniš na gorivu približno 153.000 SIT + pri registraciji 17.000 SIT, kar znese letno približno 170.000 SIT v prid DIZELSKEGA MOTORJA
To pomeni, da se ti nakup dizla v omenjenem primeru povrne v 1 letu in pol, pa recimo da v 2 letih najkasneje.

Peugeota sem izbral, ker si omenil HDI, omenjena motorja pa zato, ker sta nekako primerljiva po moči in navoru, bencinar ima več moči in je nekoliko bolj poskočen, a kot praviš te to ne zanima...
Ta dizel(2.0) pa je najmanj navit in je kot tak, najbolj dolgoročno ugoden dizel iz Pežojeve palete...
Oprema je v obeh primerih enake stopnje, torej srednja XS.
Za porabo pa so vzeti tovarniški podatki!
Stroške servisa sem zanemaril, saj nimam teh podatkov.
Cene za registracijo so približne, odvisno kakšne dodatke še hočeš zraven, koliko popusta imaš...računano je za OSNOVNO zavarovanje, brez dodatkov in BREZ POPUSTA!!!

ŠE nekaj...fant vam je povedal koliko dela kilometrov in da ne dela na dan samo 5km do službe in domov!!!

Strani kjer lahko dobiš še podatke za druge modele...
www.peugeot.si
www.amzs.info

LP, Slide

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 1:53 pm
Napisal/-a Dolenjec
Samo še en podatek. Vožnje imam predvsem relacijske: Brezovica pri Lj - Kranj in nazaj.

Hvala Slide za tale izračun. Car si 8) !

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 1:53 pm
Napisal/-a Slide
Dolenjec je napisal/-a:Samo še en podatek. Vožnje imam predvsem relacijske: Brezovica pri Lj - Kranj in nazaj.

Hvala Slide za tale izračun. Car si 8) !


:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Relacija dizlu še bolj paše kot kratke vožnje ;)
Glede izračuna:
Upam da si imel tale razred v mislih(307) in ne kaj manjšega...sicer pa...bistvo je tudi tu, ne glede na avto ;)

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 2:00 pm
Napisal/-a Dolenjec
Ja, seveda. Gre za razred 307 alpa Xsare HDI.

LP, D in D. <-- to je pa moja žena, ki navdušeno bere vaše komentarje in črpa iz njih znanje.

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 2:03 pm
Napisal/-a RR
:bow bravo slide

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 2:08 pm
Napisal/-a Slide
Kdaj pa kdaj pa tud kej koristnega napišem :con :EE

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 2:17 pm
Napisal/-a JohnyR
Jst bi tle sam še omenil nekaj kar sicer ni tako pomembno, ampak mogoče pa.

1. V primeru ko crkne diesel mašina zna biti popravilo precej dražje, kot pri bencinarju.

2. Denar ki ga prišparaš se v večini primerov nikjer ne pozna, ker je razporejen čez celo leto ter ga za sprot porabiš.


P.S. Brat si je kupil Peugeot Partner 2,0 HDi in je po polovici leta vožnje prepričan da ne bo nikoli več kupoval diesel mašine.

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 2:19 pm
Napisal/-a Templar
Samo ne vem komu je prišlo na pamet da je dizel v EU dražji od bencina... Dražji je le v treh državah. V ostalih pa je nekaj centov pod bencinom.

Če gledaš rank 307 priporočam da pogledaš še mogoče Mazdo 3 dizel! Ima identičen motor ki se pri pugiju reče 1.6 HDI pri mazdi CD110 pri fordu pa TDCI. Motorji so pa narejeni v isti tovarni v koperacija koncernov FORD in PSA(peugeot citroen)

Smo tudi gledali peugeota pa ko smo vidli izdelavo ko se je avto že v salonu slabo držal pa glede na ceno....

Ne me zdaj napalit ampak take so izkušnje mene in sorodstva ki vozijo 406HDI-motor je alfa in omega izdelava pa Zastava. :?

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 2:40 pm
Napisal/-a der_Alte
Kdaj se dizlar splača je popolnoma odvisno od znamke in modela. Obstajajo avtomobili srednjega razreda, kjer je primerljivo močan diesel dražji skoraj milijon. :lol:

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 3:00 pm
Napisal/-a super98
Kurilca tankat pa se še kako splača :D

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 3:46 pm
Napisal/-a ban
Kaj pa VW 1.4 TDI z 75 KM?

Objavljeno: Sr nov 17, 2004 3:49 pm
Napisal/-a Dolenjec
JohnyR je napisal/-a:P.S. Brat si je kupil Peugeot Partner 2,0 HDi in je po polovici leta vožnje prepričan da ne bo nikoli več kupoval diesel mašine.
Zakaj konkretno?
LP, D in D.