Stran 1 od 2

Tritakten motor. Vaša mnenja.

Objavljeno: Po nov 29, 2004 9:08 pm
Napisal/-a McLaren
Tritaktni motor je v bistvu motor, ki deluje tako, da približno tretjino obrata porabi za prisilno izmenjavo delovnega medija med zadrževanjem bata v spodnji mrtvi legi ali največje prostornine delovnega prostora motorja. Na ta način se najprej odpre izpušni ventil, potem se valj izprazni nadtlačno, nato se odpre polnilni ventil in v valj vdre svež zrak pod tlakom, nato se po izstopu zaostalih izpušnih plinov zapre izpušni ventil, tlačno polnjenje se še nekaj časa nadaljuje, nakar se zapre še polnilni ventil.
Jasno je da je takšno delovanje primerno predvsem za dizlske motorje, torej pri bencinskih motorjih raje vztrajamo pri štiritaktnem ali dvotatknem delovanju. Tudi pri izpraznitvi valja, v prvem delu tretjega takta, je dobro imeti prisilno delovanje, torej cntrifugalno silo ali vetrnico v izpušnem sistemu, tako da pride do učinka prepihovanja valja.
Motor z odmičnim utorom je motor, ki ima namesto oljnice ekscentirčne glavne gredi v valju pod delovno površino bata odmični utor in z batom povezan rotaciski mehanizem, ki spreminja premočrtno premikanje bata.

Vir: avtomagazin.

Objavljeno: Po nov 29, 2004 9:13 pm
Napisal/-a PiLLLe
nije lose sam skoda k ni kake slike za se bl ilustrativno prikazno :) zdj si pac moram v glavi predstavlat kako to zgleda sam kokr je vidt je to jeben sistem :)

LP PiLLLe

Objavljeno: Po nov 29, 2004 9:19 pm
Napisal/-a McLaren
Mah v tem novem avtomagazinu so neke skice, sam nimam skenerja :?

Objavljeno: Po nov 29, 2004 9:58 pm
Napisal/-a lisko
Po moje butasto delovanje..... si ne znam lih predstavljat..... ko bom vidu bom reku. Sam po moje je še večjo sranje ker na hitr če premislim je poleg še kr neki dodatnih komponent..... kar pa pomeni večjo pokvarljivost.

Objavljeno: Po nov 29, 2004 10:02 pm
Napisal/-a monster_d
Trebalo bi videt kako to dela v osnovi , definitivno pa zaminivo

Objavljeno: Po nov 29, 2004 10:38 pm
Napisal/-a nebivedu
Ane deluje to podobno kot wankel???

Objavljeno: Po nov 29, 2004 10:41 pm
Napisal/-a monster_d
nebivedu je napisal/-a:Ane deluje to podobno kot wankel???


VAnkel ma tudi tri takte ce se nemotim, pa dve svecki na plosco,
TAle pa bate... :roll:

Objavljeno: Po nov 29, 2004 10:51 pm
Napisal/-a Marko_mx-3
monster_d je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Ane deluje to podobno kot wankel???


VAnkel ma tudi tri takte ce se nemotim, pa dve svecki na plosco,
TAle pa bate... :roll:


Wankel je tudi 4-takten

Objavljeno: Po nov 29, 2004 11:05 pm
Napisal/-a nebivedu
Marko_mx je napisal/-a:
monster_d je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Ane deluje to podobno kot wankel???


VAnkel ma tudi tri takte ce se nemotim, pa dve svecki na plosco,
TAle pa bate... :roll:


Wankel je tudi 4-takten


Vankel je 4 taktem od kdaj??? od rx8 naprej?

Objavljeno: To nov 30, 2004 8:59 am
Napisal/-a Slide
Moje mnenje je...sicer zelo laično in nepoznavalsko...ampak če bi bilo to bolj učinkovito, bi verjetno že probali in bi se prijelo ;)
Ali pa ne, kdo ve :?:

Objavljeno: To nov 30, 2004 10:10 am
Napisal/-a tristan01
Pozdravček!

Zanimiv način razmišljanja. Se mi pa zdi, da zadeva ekološko ne bo sprejemljiva. V določenem trenutko sta odprta oba ventila (izpušni in sesalni), kar pomeni, da del goriva, ki vstopa v motor pobegne v izpuh. Razen če je to mišljeno kot BANG BANG sistem :)

Če pa bi se izpušni ventil prej zaprl bi verjetno ostalo precej izpušnih plinov v motorju, kar zopet poslabšuje delovanje. Avtor predlaga da se tudi na izpušno stran doda sistem za prisilno praznjenje izpuha. Teoretično mogoče deluje zanimivo. Vseeno pa mislim, da bi se motor v praksi pokazal za zelo neodzivnega - dve turbini!! Ko odvzamemo plin na obeh straneh pade tlak v turbinah. Verjetno bi za praktično vožnjo pomenilo to neskončno dolge odzive motorja na dodajanje plina. Vsak ki je kdaj vozil TDI ali katerega od konkurenčnih avtomobilov pozna to težavo.

Mogoče bi bila rešitev v električno ali kako drugače od motorja neodvisno gnanih turbinah, ampak do sedaj še ni bilo uporabne rešitve.

Lp Tristan01

PS: Vsekakor pa se strinjam z avtorjem članka v AM, ko v uvodu piše, da so sodobni motorji "dolgočasni" in energetsko ne ustrezni.

Objavljeno: To nov 30, 2004 10:13 am
Napisal/-a Van
Pri Wanklu sploh ne mormo o taktih govort.

Objavljeno: To nov 30, 2004 11:42 am
Napisal/-a lisko
Wankel je 4-takten motor. Če najdem knjigo vam bom skeniru. Je pa fora da pozna vse 4 takte vendar takti potekajo vzporedno drug ob drugem.
Imamo sesalni takt (med tem druga plošča komprimira tretja ploščapa ma izpušni takt)
komprimiranje(med tem ima druga plošča delovni takt, tretja pa sesanje)
delovni takt (med tem ima druga plošča izpuh, tretja pa komprimiranje)
izpuh (med tem ma druga plošča sesanje,tretja pa delovni takt)

Dejansk tri ločeni bati venem. Takti si sledijo vzporedno v komorah je pa princip 4 taktnega motorja.
Če najdem knjigo vem skeniram..... je pa u knjigi kako deluje.

Objavljeno: To nov 30, 2004 12:03 pm
Napisal/-a Van

Objavljeno: To nov 30, 2004 12:09 pm
Napisal/-a Dariooo
neki o vanklu

Delovanje je podobno delovanju 4-taktnega motorja.Takti si po vrstnem redu sledijo:Sesanje, komprimiranje, ekspanzija in izpuh.

Pri ekspanziji nastane sila na bat, ki zaradi ekscentrične namestitve premika bat in vrti motorno gred.Če zasledujemo vrtenje bata in gredi vidimo, da se je za sesanje zavrtel bat za kot 90°, v tem času pa je gred opravila kot 270°.Ker znaša cel vrtljaj bata 4x90°=360°, se mora v tem času tudi gred zavrteti 4x270°=1080, torej tri polnilne vrtljanje.Iz tega sledi da se gred vrti trikrat hitreje kot bat.Ker se proces razvija po 4-taktnem načinu, se zato pri enem vrtljaju bata v vsaki komori opravi celoten delovni proces.

Tako imamo pri enem vrtljaju bata tri delovne procese, to je tri sesanja, tri komprimiranja, tri dela-ekspanzija in tri izpuhe.Ker pa se je pri tem tudi motorna gred zavrtela trikrat, je na vsak vrtljaj odpade eno delo.Iz tega vidimo, da po številu delovnih taktov odgovarja rotacijski motor 2-taktnemu motorju, po zaporedju taktov pa 4-taktnemu motorju standardne izvedbe.


Za rotacijske motorje so morali razviti popolnoma nove sestavne dele.Ohišje motorja, ki je istočasno tudi valj, je izdelano iz aluminijeve zlitine.Drsne stene ohišja so proti obrabi zavarovane s prevleko trdega kroma z debelino 0.2 do 0.3mm.Površina pa je še nakdnadno brušena.Stranski pokrovi so kot nosilni elementi gredi in so zaradi večjih obremenitev iz sive litine.Notraje ploskve ter pokrovov so zaradi drsenja letev termično obdelane.Ohišje in stranski pokrovi so opremljeni s prekati za vodno hlajenje motorja.Bat je izdelan iz sive litine oziroma modulatne litine.Notranjost bata je votla in opremljena s prekati za pretakanje hladilnega olja.Zaradi velikih naležnih ploskev je tesnenje zelo težko, zato se je v ta namen najbolj obnesel način tesnenja s tesnilnimi letvami.Čelna ploskev je na treh vogalih bata, stranska tesnitev pa na obeh stranskih ploskvah.Za zadostno tesnenje srbijo pod letvami nameščene vzmeti.

Mazanje motorja se opravlja s pomočjo oljnje črpalke.Črpalka potiska olje naprej skozi oljni filter, nato pa skozi hladilnik na posamezna mazalna mesta.

Za vžiganje skrbi vžigalna naprava.Vsak valj ima dve vžigalni svečki.S tem se skrajša čas zgorevanja.Z zmesjo oskrbuje motor dvostopenjski uplinjač horizontalne izvedbe.

Zaradi problema tesnenja na bočni strani bata, ki ga še niso uspešno rešili, pa Wanklov motor še ni izrinil Ottovega.

upam da vam bo kej vec pomagalo
Dario

Objavljeno: To nov 30, 2004 12:11 pm
Napisal/-a Van

Objavljeno: To nov 30, 2004 12:11 pm
Napisal/-a Dariooo
vodik?!

Mazda Rx-8 na vodik je prototip ki jo sestavlja sistem z dvojnim vplinjačem, ki izkorišča rezervar z vodikom pod viskoim pritiskom ter z drugim benzinskim rezervarjem.Avto je sposben perfektno delovati na vodik, kot na benzin brez težav.Rotacijski motor renesis ki je napajan z vodikom sestavlja injektor z direktnim vbrizgom, ki je električno voden.Sistem uporablja dvojna injektorja vodika v plinastem stanju.Wanklov motor je idealen za vodik saj lahko eksplodira glede na to da so komore ločene brez da bi se plamen povrnil, kaj pa se lahko zgodi v tradicijonalnih Ottovih motorjih z bati, kjer komore niso ločene.

Objavljeno: To nov 30, 2004 12:16 pm
Napisal/-a lisko
Lisko vam je neki obljubo...... in obljub se tudi drži.

http://foto.volja.net/zoom_image.php?la ... e_id=62118
Grrr zakaj mi noče slikce prikazat?

Objavljeno: To nov 30, 2004 12:22 pm
Napisal/-a Slide
Verjetno maš album na privatno nastavljen ;)

Objavljeno: To nov 30, 2004 12:24 pm
Napisal/-a lisko
Sej ni tok važn.... važn da link dela.