Stran 1 od 5

V6 MOTORJI prednosti in slabosti različnih zasnov

Objavljeno: So jan 01, 2005 5:49 pm
Napisal/-a music_man
Dej sm gledu eno knigo (ubistvu natisnjena celotna stran avtozine) in se mi ful zanimiv zdi motor od volkswagna VR 6 ki ima izjemno majhen kot med vrstama samo 15 stopinj men se zdi. S tem je motor ful bol kompakten kot navadni v6 pa ni potrebe po 4ih odmičnih gredeh pač po 2 na vsako glavo ampak ima samo 2 odmični na sredini ki potem prek uzvodov poganjata vseh 24 vetilov.
Se pravi ce ma motor 2 dokaj veliki prednosti vecjo kompaktnost in s tem nižjo težo ter manj gibljivih delov zakaj teh motorjev praktično nikjer ni. Edin znan avto meni s takim motorjem je golf 3 VR6 vsi ostali majo pa navadne v6. Zakaj to? A ma ta vr6 masina kesne probleme oz je tezavna za proizvodnjo oz nasplošno problematična ali kaj ?
Pa na splošno kašne so razlike pri postavivah pod različnimi koti recimo med 90 in 72 stopinj. Kakšne so prednosti enega in drugega. In kakšne so prednosti teh bolj "klasično" zasnovanih v6 motorjev pred ozkokotno zasnovo Vr ki ima samo 15 stopinjski kot med glavama?

LP

Objavljeno: So jan 01, 2005 6:39 pm
Napisal/-a metallic
Zakaj pa nihče ne izdeluje wanklov? Bojda so izredno majhni in lahki motorji, da moči na liter sploh ne omenjam... :?:

Objavljeno: So jan 01, 2005 6:42 pm
Napisal/-a Spyker
metallic je napisal/-a:Zakaj pa nihče ne izdeluje wanklov? Bojda so izredno majhni in lahki motorji, da moči na liter sploh ne omenjam... :?:


Wankel motorjev niso dolgo izdelovali zarad ogromne obrabe, sedaj pa NAJ BI bila le ta mnogo manjša in zato ga ima recimo Mazda RX-8. Pa moje osebno mnenje o tem motorju je da ni vse to, da iz 1.3 mašine iztisneš 231KM kolikor jih RX-8 že ima, jaz mislm da je obraba samega motorja še vedno prevelika, lahko pa da se motim, zagotovo pa je na meji normale, drugače ga nebi dali v serijsko proizvodnjo. Je pa res tudi dobra lastnost da je wankel motor mnogo lažji od navadnega.

Objavljeno: So jan 01, 2005 7:24 pm
Napisal/-a McLaren
metallic je napisal/-a:Zakaj pa nihče ne izdeluje wanklov? Bojda so izredno majhni in lahki motorji, da moči na liter sploh ne omenjam... :?:

Wankel je še do predkratkim imel kar nekaj problemov (glavni problem je bilo tesnenje) zato se niso prejeli, mazdini enžinerji so z modelom rx8 vglavnem te probleme odpravili. Je pa wankel res tehnološki biser in si zasluži vse nazve ki jih je dobil.
Kot zanimivost ;) : Nejgov konstruktor Felix Wankel ni končal srednje šole. To pa zaradi tega ker je večino časa preživel v knjižnici in brskal po knjigah o konstrukcijah itd itd ;)

Objavljeno: So jan 01, 2005 7:48 pm
Napisal/-a Caterham
@music_man

Ce se ne motm se se vedno uporabljajo motorji VR6...ampak v drugacni obliki.... Kot vem je VAG-ov W12 motor sestavljen iz dveh vzporedno namescenih VR6 motorjev..... Pri audiju pravijo da je to edini nacin s katerim so lahko naredili 12-cyl motor ter zdraven vkomponirali quattro.

Glede wanklovga motorja se pa strinjam da je zelo dobr motor, nenazadnje je dobil engine of the year award. Mazdini inzenirji so prestavl vsesalne in izpusne cevi na stran motorja ter s tem zelo izboljsali, poleg obrabe, eno izmed najvecjih hib wanklov....porabo olja.

lp caterham

Objavljeno: So jan 01, 2005 8:54 pm
Napisal/-a Vičo
Ma če se ne motim ima vr6 kot 0 med valji. Nisem sigurn, je blo že dolg časa nazaj ko
sm to gledov, ma bom probal kej najdt.

lp

Objavljeno: So jan 01, 2005 9:22 pm
Napisal/-a PiPi1883
@Vičo: V6 motorji ne morejo imeti kota 0. Kot 0 med valji pomeni vrstni motor
I6. Pri motorjih z V zasnovo še nisem slišal za manj kot 15 stopinj.

LP

Re: V6 MOTORJI prednosti in slabosti različnih zasnov

Objavljeno: So jan 01, 2005 9:58 pm
Napisal/-a _Jerry_
music_man je napisal/-a:Dej sm gledu eno knigo (ubistvu natisnjena celotna stran avtozine) in se mi ful zanimiv zdi motor od volkswagna VR 6 ki ima izjemno majhen kot med vrstama samo 15 stopinj men se zdi. S tem je motor ful bol kompakten kot navadni v6 pa ni potrebe po 4ih odmičnih gredeh pač po 2 na vsako glavo ampak ima samo 2 odmični na sredini ki potem prek uzvodov poganjata vseh 24 vetilov.
Se pravi ce ma motor 2 dokaj veliki prednosti vecjo kompaktnost in s tem nižjo težo ter manj gibljivih delov zakaj teh motorjev praktično nikjer ni. Edin znan avto meni s takim motorjem je golf 3 VR6 vsi ostali majo pa navadne v6. Zakaj to? A ma ta vr6 masina kesne probleme oz je tezavna za proizvodnjo oz nasplošno problematična ali kaj ?
Pa na splošno kašne so razlike pri postavivah pod različnimi koti recimo med 90 in 72 stopinj. Kakšne so prednosti enega in drugega. In kakšne so prednosti teh bolj "klasično" zasnovanih v6 motorjev pred ozkokotno zasnovo Vr ki ima samo 15 stopinjski kot med glavama?


Dobro vprasanje :?

Sem malo pocakal, da bi videl, ce bo kdo kaj pametnega odgovoril, pa ocitno nima smisla :P Sicer pa jaz nisem cisto nic boljsi, ker priznam, da NIMAM BLAGE VEZE :lol: Bom pa vseeno malo razmislil na to temo, ki tudi mene zanima ;) VR6 motor torej s svojo zanimivo konstrukcijo zdruzuje nastete prednosti vrstnih in V motorjev. Verjetno pa ima tudi kaksne slabosti. Kolikor vem, spreminjanje geometrije gibajocih se delov motorja privede do nastanka sil, ki jih je nekako treba kompenzirati (ponavadi je to reseno z izravnalnimi gredmi, ki so zbalansirane tako, da te sile iznicijo oz. ustvarijo nasprotno delujoce sile) in morda je to tisto, kar je pri VR motorju tezko izvedljivo? Za V4 motor naprimer vemo, da je tako. Izdelava taksnega mortorja na koncu ni prav nic cenejsa kot ce bi izdelali navaden V6 motor ali se bolje, vrstnega 6aka. Morda bo nekaj v tej smeri...

Objavljeno: So jan 01, 2005 10:07 pm
Napisal/-a m power
VR6 ima 15 stopinjski kot med valji...
Zasnovo z 13 stopinjskim kotom med valjema je imela Lancia Fulvia V4 ;)
VR6 ima samo 12 ventilov ;)
VR6 je precej kompakten motor (lahko so ga stlacili v prostor namenjen 4+valjnikom) in je kljub 6 valjem postavljen precno. Valji so postavljeni cikcak:
Slika
Rahle tezave se pojavijo ze pri zasnovi sesalnega kolektorja, ker morajo biti kanali enako dolgi, tukaj pa ravno zaradi te zasnove niso enako dolgi. Pri V6 so namesceni v prostoru med vrstama valjev.



Tukaj je vse lepo razlozeno, men se ne da vec pisat :)
http://eurotuned.com/vw/VR6tech.htm

Objavljeno: So jan 01, 2005 10:55 pm
Napisal/-a De_Tomaso
Končno se je nekdo spomnil, da je Lancia izdelal prvi motor z majhnim kotom med valji in ne VW.

Glede wankla pa skoraj nihče še ni omenil porabe in majhnega navora, ki tudi nista prednosti pri tem motorju. Vseeno pa pozitvmih lastnost, kot je majhnost, teža in ... kar veliko.

Vseeno pa wankli niso dovolj dobri, da bi se z njimi opremljali vse od mazde 2 pa do MPVja. ;)

Objavljeno: So jan 01, 2005 11:21 pm
Napisal/-a _Jerry_
De_Tomaso je napisal/-a:Glede wankla pa skoraj nihče še ni omenil porabe in majhnega navora, ki tudi nista prednosti pri tem motorju


Ce dodamo k temu se visoke emisije izpusnih plinov (izgorelo olje) je to cisto dovolj slabosti, da Wankel (zal) nikoli ne bo mnozicen izdelek, ampak le eksotika :( Morda pa je bolje tako... ;)

Objavljeno: So jan 01, 2005 11:26 pm
Napisal/-a _Jerry_
m power je napisal/-a:Tukaj je vse lepo razlozeno, men se ne da vec pisat :)
http://eurotuned.com/vw/VR6tech.htm


Tole je bolj o tuningu kot o konstrukciji, poleg tega je pa se bel tekst na crni podlagi... :huh:

Objavljeno: Ne jan 02, 2005 12:15 am
Napisal/-a m power
_Jerry_ je napisal/-a:
m power je napisal/-a:Tukaj je vse lepo razlozeno, men se ne da vec pisat :)
http://eurotuned.com/vw/VR6tech.htm


Tole je bolj o tuningu kot o konstrukciji, poleg tega je pa se bel tekst na crni podlagi... :huh:


:?: kaksen tuning? Prav lepo je opisan sestav tega motorja... :roll: Naj te ne zavede naslov spletne strani... ;)

Ker sem dober, da ti oci ne bojo trpele zaradi bele pisave na crni podlagi, se malo bolj poljudnoznanstveni clanek:
http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m3165/is_n5_v27/ai_10747006

:D

Objavljeno: Ne jan 02, 2005 12:35 am
Napisal/-a music_man
@m power
obstajata dve vrsti VR6 motorja od volkswagna 12 in 24v saj tko pise na avtozine prvi naj bi mel 174 konj drugi pa 193 ce se motm.

Pa tut problem z sesalnimi cevmi so resil kokr pise.

Mene ravno zato ker tam ni blo nobene slabosti navedene zanima zakaj ta motor ni bolj razširjen.

Objavljeno: Ne jan 02, 2005 12:37 am
Napisal/-a TITan
VR motorji so bli tud 12v 2.9 z 190km ;)

Objavljeno: Ne jan 02, 2005 12:57 am
Napisal/-a music_man
tle mate link do autozine technical school pa si poglejte

http://www.geocities.com/gkurka2001/Car ... #24v%20VR6

Objavljeno: Ne jan 02, 2005 12:59 am
Napisal/-a |MaTeJ|
stare vr6 so mele 12 ventilov in so obstajale 2.8 v golfih trojkah in so imel 178 konjev in pa 2.9 ki so ble v corradotih in pa golf 3 syncrotih ter so imel 190 konjev

potem pa je kasneje vw razvil še 24 ventilski vr6 motor, ki pa se pri nas imenuje v6 v ameriki pa imajo še vedno staro oznako vr6

Objavljeno: Ne jan 02, 2005 2:09 am
Napisal/-a TITan
Sam da naute zamešal še novi V6 (pravi 90°˙v) motor z 30 ventili (podoben kot 2.7 biturbo audijov v6).

P.S. Pa 15° kot ma tudi R32 in vse bližji R36.

Objavljeno: Ne jan 02, 2005 6:13 pm
Napisal/-a _Jerry_
music_man je napisal/-a:tle mate link do autozine technical school pa si poglejte

http://www.geocities.com/gkurka2001/Car ... #24v%20VR6


Hvala obema, da sta se potrudila in obesila linke, ampak tale sestavek je pa res odlicen :D VR6 motor je po zaslugi Volkswagnovih razvojnih inzenirjev torej na koncu dobil tudi tehnologijo nastavljanja odpiralnega casa ventilov, kar se je na zacetku zaradi pomanjkanja prostora kazalo se kot zelo velik problem... :shock: Poleg tega pravi, da so sile, ki sem jih omenil na zacetku, pri VR6 motorjih neproblematicne (sile prvega in drugega reda, ki so najvecje, druge niso tako motece), pa se konstrukcija je enostavna :bow Upam, da bodo ta motor se naveliko vgrajevali, a zaenkrat nic ne kaze na to :? Zakaj ga ne, mi v bistvu ni cisto nic jasno... :ue

Objavljeno: Ne jan 02, 2005 6:18 pm
Napisal/-a music_man
a zaenkrat nic ne kaze na to Zakaj ga ne, mi v bistvu ni cisto nic jasno...


No men tut ni jasno. Zato sm tle prasu ce kdo od vas pozna kasne velike pomankljivosti te vrste motorja v primerjavi z klasičnimi v6.