Stran 1 od 1
Stalni štirikolesni vs. priklopljivi pogon
Objavljeno: Po feb 24, 2003 6:12 pm
Napisal/-a dolfe
Pri tem mi nekaj stvari ni jasnih... Pa da ne bo nesporazumov, takoj povem, da govorim o klasičnih terencih z mehanskimi prenosi in zaporami diferencialov.
Vzemimo npr. nivo. Ima stalni štirikolesni pogon z zaporo sredinskega diferenciala. Če je zapora sproščena, avto obstane, če eno kolo izgubi oprijem. Zapreš zaporo... Avto ne obstane, dokler ne izgubita oprijema dve kolesi, ki nista na isti osi. Torej se lada niva z vključeno zaporo sredinskega diferenciala obnaša enako kot avto s priključljivim štirikolesnim pogonom, ko je le-ta vključen.
V čem je potem sploh smisel stalnega štirikolesnega pogona z zaporo sredinskega diferenciala, če pri tem dosežemo enak učinek kot pri preprostejši konstrukciji s priključljivim štirikolesnim pogonom brez sredinskega diferenciala?
Re: Stalni štirikolesni vs. priklopljivi pogon
Objavljeno: Po feb 24, 2003 7:31 pm
Napisal/-a din
ja ni ravno tako. vse je res kar si napisal o Nivi. Samo terenci, ki vklapljajo 4 kolesni pogon imajo zapore sprednjega in zadnjega dif. ta boljši pa še zaporo sredinjskega dif.
Npr. za Fiat Pando 4x4 pa nisem siguren, a ima sploh kakšno zaporo dif. a ve kdo. Čeprav je malček, je pa zelo dober terenc.
Re: Stalni štirikolesni vs. priklopljivi pogon
Objavljeno: Po feb 24, 2003 11:41 pm
Napisal/-a pro2c
avtomatski vklop se drugega para koles je drazji + v osnovni obliki (vecina terencev, ki so mesanica cesta+off road) ob uporabi zelo smrdijo (nic se ne kvari), tako da so res samo za obcasno pomoc
Re: Re: Stalni štirikolesni vs. priklopljivi pogon
Objavljeno: To feb 25, 2003 5:11 am
Napisal/-a dolfe
din pravi:
ja ni ravno tako. vse je res kar si napisal o Nivi. Samo terenci, ki vklapljajo 4 kolesni pogon imajo zapore sprednjega in zadnjega dif. ta boljši pa še zaporo sredinjskega dif.
Npr. za Fiat Pando 4x4 pa nisem siguren, a ima sploh kakšno zaporo dif. a ve kdo. Čeprav je malček, je pa zelo dober terenc.
Hm, ne vem... Kolikor vem, ta stari land roverji (tip 88, 109) niso imeli nobene zapore, edino priklopljivi štirikolesni pogon in reduktor, prav tako ta stari džipi, zanesljivo pa vem, da je tako narejen tudi suzuki samurai (vsaj ta starejši modeli).
Objavljeno: Sr feb 26, 2003 5:41 pm
Napisal/-a SPARCO
V tem je najboljši PUCH, ki ima 3 100% zapore diferencijala. Se pravi da lahko teoretično z njim pelješ samo po enem kolesu če ima le ta oprijem.
Objavljeno: Sr feb 26, 2003 7:43 pm
Napisal/-a ferrarist
je pri SUV-ih in audijih tud drugi nacin-srednji diferencial vklopis(SUV),prvi in zadnji diferencial pa sploh nimata zapore...
kako dela?
racunalnik poskrbi,da kolo,ki izgubi oprijem avtomatsko zabremza,se pravi da se moc iz le-tega kolesa prenese na kolo na drugi strani.
tko ma tud

audi

,sam da nima zapore srednjega diferenciala.
LP,ferrarist
Objavljeno: Če feb 27, 2003 7:59 am
Napisal/-a WhiteCell
vem da ko je mel brat prkloplji 4WD.. je blo tko da nisi smel nevem kaj prevec ostrih ovinkov delat.. kao da bi se zjebal use skupi...
Objavljeno: Če feb 27, 2003 6:51 pm
Napisal/-a ferrarist
preveč ostrih???
tko je...tud če maš sam npr.zadn pogon in(100%)blokado diferenciala,nesmeš vozit nit naglih po asfaltu oz. na trdi podlagi zato,k diferencial trpi zarad neusklajenosti(tukej se gre za recimo 1 stopinjo razlike,k jo nit ne opaziš s prostim očesom).še najmanj pa se ne sme delat ovinke na trdi podlagi,k po nekej ovinkih če ne gre doferencial,pa zlomi eno izmed polosovin.tko da zaporo diferenciala
NE uporabljej drugje k na mehkih podlagah,to velja tud za blokado srednjega diferenciala...ah,s5 filozofiram...
LP,ferrarist
Objavljeno: Pe feb 28, 2003 11:47 am
Napisal/-a *bojci*
Sicer pa imaš prav, ferrarist.
Din pravi:
ja ni ravno tako. vse je res kar si napisal o Nivi. Samo terenci, ki vklapljajo 4 kolesni pogon imajo zapore sprednjega in zadnjega dif. ta boljši pa še zaporo sredinjskega dif.
Npr. za Fiat Pando 4x4 pa nisem siguren, a ima sploh kakšno zaporo dif. a ve kdo. Čeprav je malček, je pa zelo dober terenc.
Panda je čist obično narejena. Vozil sem jo v službi.
Re: Re: Stalni štirikolesni vs. priklopljivi pogon
Objavljeno: Pe feb 28, 2003 3:47 pm
Napisal/-a SPARCO
dolfe je napisal/-a:din pravi:
ja ni ravno tako. vse je res kar si napisal o Nivi. Samo terenci, ki vklapljajo 4 kolesni pogon imajo zapore sprednjega in zadnjega dif. ta boljši pa še zaporo sredinjskega dif.
Npr. za Fiat Pando 4x4 pa nisem siguren, a ima sploh kakšno zaporo dif. a ve kdo. Čeprav je malček, je pa zelo dober terenc.
Hm, ne vem... Kolikor vem, ta stari land roverji (tip 88, 109) niso imeli nobene zapore, edino priklopljivi štirikolesni pogon in reduktor, prav tako ta stari džipi, zanesljivo pa vem, da je tako narejen tudi suzuki samurai (vsaj ta starejši modeli).
Ali niso z Land roverji tipom 88 vozili Camel Trophy, ker tam si brez zapor diferencialov mrtev saj ne prideš nikamor.