Stran 1 od 4

[diesel] COMMON-RAIL vs. ČRPALKA-ŠOBA ?!

Objavljeno: Če jan 06, 2005 3:28 pm
Napisal/-a -tomi-
EDIT: malenkost sem spremenil naslov teme, ker naj bi bil prejšnji nejasen...

Ojal!

Sem pred nakupom dizla pa me zanimajo prednosti in slabosti v medsebojni primerjavi common rail in turbo diesela. Poznam zasnovo in delovanje zanima me pa kako se obnašata v praksi ...poraba, obraba delov oz. vzdrževanje, zmogljivosti...

lp :)

Objavljeno: Če jan 06, 2005 3:31 pm
Napisal/-a M3
malo se mi zdi da si zamešal reči. common rail je še vedno turbo diesel.

Objavljeno: Če jan 06, 2005 3:32 pm
Napisal/-a -tomi-
...ok pol pa ne poznam zasnove in delovanja teh dveh motorjev :?

Objavljeno: Če jan 06, 2005 3:37 pm
Napisal/-a M3
mislim da bi z iskanjem dobil vse odgovore.

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 7:17 am
Napisal/-a -tomi-
a nislo sam trije tipi dizlov: sd & td in crd :huh:

...kam spada multijet :roll: al je to no.4 tip dizla :oops:

lp

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 10:28 am
Napisal/-a INFINITI
-tomi- je napisal/-a:a nislo sam trije tipi dizlov: sd & td in crd :huh:

...kam spada multijet :roll: al je to no.4 tip dizla :oops:

lp


Imaš hudo pomešane pojme - dizli so vsi. Izjema je VAG TDI, ki ima sistem črpalka-šoba, ostali so vsi commonrail zadeve. Različna imena so pa zato ker so zaščitena in jih druge tovarne - konverni ne smejo uporabljati - ales klar?

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 10:38 am
Napisal/-a Doc_
INFINITI je napisal/-a:
-tomi- je napisal/-a:a nislo sam trije tipi dizlov: sd & td in crd :huh:

...kam spada multijet :roll: al je to no.4 tip dizla :oops:

lp


Imaš hudo pomešane pojme - dizli so vsi. Izjema je VAG TDI, ki ima sistem črpalka-šoba, ostali so vsi commonrail zadeve. Različna imena so pa zato ker so zaščitena in jih druge tovarne - konverni ne smejo uporabljati - ales klar?

Točno tako ;) Razlika je tudi, da zdej ta novejši imajo 16v oz. 4v na valj ;)
LP 8)

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 10:52 am
Napisal/-a lublancan
jtd, crdi, hdi, tdci itd so vsi commonrail turbo dizli, ki so tišji, bolj ekonomični in novejši
tdi - navadn turbodizl s sistemom črpalka šoba (samo audi, seat, vw in škoda) je rahlo zastarel, glasen
to so vsi turbodizli
ki imajo enotočkovni ali večtočkovni vbrizg goriva (odvisno od letnika in tipa auta)
pri fiatu, lancii, alfi se enotočkovni vbrizg imenuje unijet, večtočkovni pa multijet

potem je pa tuki še čist navadn dizl, brez turbine
sdi - samo škoda, vw in seat


sm kej pozabu?

Re: COMMON RAIL vs. TURBO DIESEL ?!

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 10:53 am
Napisal/-a iKst
-tomi- je napisal/-a:Ojal!

Sem pred nakupom dizla pa me zanimajo prednosti in slabosti v medsebojni primerjavi common rail in turbo diesela. Poznam zasnovo in delovanje zanima me pa kako se obnašata v praksi ...poraba, obraba delov oz. vzdrževanje, zmogljivosti...

lp :)


Na hitro povedano. Common rail imajo bolj miren in tišji tek, so bolj uglajeni, pijejo več nafte in imajo malenkost slabše zmogljivosti. Črpalka šoba (TDI) so bolj glasni in bolj "dizelski" ampak imajo nekoliko višjo moč in manj pijejo.

To je zlo nasplošno. Od tovarne pa je potem odvisno kako skupaj spravi določen motor. Recimo 1.9TDI in 2.5TDI sta precej različna motorja, klub temu, da jih delajo isti ljudje in oba uporabljata Ćrpalka šoba tehnologijo.

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 10:54 am
Napisal/-a -tomi-
INFINITI je napisal/-a:...dizli so vsi. Izjema je VAG TDI, ki ima sistem črpalka-šoba, ostali so vsi commonrail zadeve.


...no sej pol pa moj prvi post ni tako zgrešen. Zanima me pač razlika med turbo dizli (ala vw tdi) in commonrail dizli (ala renault dci)...

-tomi- je napisal/-a:Sem pred nakupom dizla pa me zanimajo prednosti in slabosti v medsebojni primerjavi common rail in turbo diesela ...poraba, obraba delov oz. vzdrževanje, zmogljivosti...


...hvala za info in lp :)

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 10:57 am
Napisal/-a Doc_
lublancan je napisal/-a:jtd, crdi, hdi, tdci itd so vsi commonrail turbo dizli, ki so tišji, bolj ekonomični in novejši
tdi - navadn turbodizl s sistemom črpalka šoba (samo audi, seat, vw in škoda) je rahlo zastarel, glasen
to so vsi turbodizli
ki imajo enotočkovni ali večtočkovni vbrizg goriva (odvisno od letnika in tipa auta)
pri fiatu, lancii, alfi se enotočkovni vbrizg imenuje unijet, večtočkovni pa multijet

potem je pa tuki še čist navadn dizl, brez turbine
sdi - samo škoda, vw in seat


sm kej pozabu?

Ja dci :P

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 10:58 am
Napisal/-a Pirček
lublancan je napisal/-a:jtd, crdi, hdi, tdci itd so vsi commonrail turbo dizli, ki so tišji, bolj ekonomični in novejši
tdi - navadn turbodizl s sistemom črpalka šoba (samo audi, seat, vw in škoda) je rahlo zastarel, glasen
to so vsi turbodizli
ki imajo enotočkovni ali večtočkovni vbrizg goriva (odvisno od letnika in tipa auta)
pri fiatu, lancii, alfi se enotočkovni vbrizg imenuje unijet, večtočkovni pa multijet

potem je pa tuki še čist navadn dizl, brez turbine
sdi - samo škoda, vw in seat


sm kej pozabu?


mislim, da je tole kr OK....
enostavno, jedrnato in točno..!

dodal bi le, da imajo v VW koncernu tudi common-rail turbodizle, vendar so večjih prostornin....

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 10:59 am
Napisal/-a lublancan
to je tist itd

btw:
tebe razlika med
TURBO DIZLI TDI
in
TURBO DIZLI dci, hdi, crdi, jtd...

in ja, tvoje začetno vprašanje je čudno zastavljeno

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 11:23 am
Napisal/-a Gricko
lublancan je napisal/-a:jtd, crdi, hdi, tdci itd so vsi commonrail turbo dizli, ki so tišji, bolj ekonomični in novejši
tdi - navadn turbodizl s sistemom črpalka šoba (samo audi, seat, vw in škoda) je rahlo zastarel, glasen
to so vsi turbodizli
ki imajo enotočkovni ali večtočkovni vbrizg goriva (odvisno od letnika in tipa auta)
pri fiatu, lancii, alfi se enotočkovni vbrizg imenuje unijet, večtočkovni pa multijet

potem je pa tuki še čist navadn dizl, brez turbine
sdi - samo škoda, vw in seat


sm kej pozabu?

v redu povedano, semo tlele (odebeljen tisk)si pa mal mimo vsekal!!
res je od (audi, seat ,vw,škoda), res je da je glasen(oz glasnejši od konkurence), glede konjev ni bistvenih razlik, glede porabe PA JE!! Te motorji imajo manjšo porabo kot vsi ostali, saj jim omogoča sistem -črpalka-šoba bistveno višje pritiske, kar pomeni boljša razpršitev nafte, boljši iskoristek!!
In te motorji ša zdaleč niso zastareli!!!
Res pa je da izdelava takega motorja stane bistveno več kod od konkurence, po performensih (poraba , konji...) pa ni bistvenih razlik!, tako da pomoje bo tudi ta konceren prešel na tehnologijo, ki jo uporablja konkurenca!

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 11:46 am
Napisal/-a -tomi-
...kako pa je z servisiranjem in okvarami turbine in motorja med CRTDI in TDI ? Na forumu velik piše o dragih in pogostih servisih turbin TDI-jev - da crkujejo pri ali celo pod 100.000km. Ali je podobno pri CRTDI-jih??

lp

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 12:45 pm
Napisal/-a music_man
...kako pa je z servisiranjem in okvarami turbine in motorja med CRTDI in TDI ? Na forumu velik piše o dragih in pogostih servisih turbin TDI-jev - da crkujejo pri ali celo pod 100.000km. Ali je podobno pri CRTDI-jih??

lp


Lej tkole je CRDI-ji se pravi turbodizli z comonrail tehnologijo vbrizga imajo prbližno enake ali pa kar iste turbine kot TDI-ji oz turbodizli z sistem vbrizga črpalka šoba.
Turbine itak dela par proizvajalcev na svetu pol jih pa avtomobilske tovarne kupujejo tam. Pac kero turbino na ker motor dajo je odvisn sam od njegove prostornine in zmogljivosti. Kar se tiče turbin je isto TDI al pa CRDI ni razlik.

Razlika je sam v ubrizgo goriva. CRDI ma eno črpalko ki potiska gorivo po cevi do do vseh šob, ki se potem odpirajo in vbrizgavajo gorivo v valje.
Pr TDI-ju ma pa vsaka šoba svojo pumpo in to je to

Objavljeno: Pe jan 07, 2005 1:42 pm
Napisal/-a Gricko
lenivec je napisal/-a:
Gricko je napisal/-a:In te motorji ša zdaleč niso zastareli!!!


roko na srce, so zastareli, saj zastarel ne pomeni za odpis...
ampak moderni tut niso

čak čak pol pa razloži, zakaj imajo največje tlake, najmanjšo porabo in še kej bi se najdlo, če pa je zastarelo??
glede tega jih še nihče ni dohitel niti prehitel!!!
res pa je da je sistem že kar star, ampak se nadgrajuje!!
pa sej comon rail je tudi že stara fora, samo zdej je že kar doterana stvar!!

in comon rail NIKOLI ne bo zmožen produciranja takih tlakov, kot jih ima konkurenca!!
1 ker je od pumpe do šobe ""prevelika"" razdalja, ker je ena pumpa.

Ne me narobe zastopt, nič ne kritiziram ne ene ne druge tehnologije, ampak vsaka ima svoje prednosti in slabosti!