Stran 1 od 2
Turbo motorji v formuli 1...
Objavljeno: So jan 15, 2005 7:17 pm
Napisal/-a monster_d
Glih popoldne sem gledal na enem programu kako se je razvijala formula 1.
V casu 60tih je blo doloceno non turbo motorji in turbo motorji.
So bli za turbo motorje prostornine do 1500ccm za ne turbo pa do 3000ccm.
Zaminivo da je takrat bmw raztural ko so z cestnega avta bmw 2002 turbo (prvi cesti serijski avto z turbino) uzeli motor in ga nafrizirali
TAkrat so spravili na magicno stevilko 1350km pa je bilo za tiste case dost prehudo. DAnasnji dirkalniki pa majo do 1000km.
Aja pa se to mi je blo zaminivo.
Blok motorja za formulo so jemali z starih avtov, oz bmw jev ki so meli prevozenih preko 100k km.
Bloki motorja so bli na pred tovarno, na dezju oz vremenskih razmerah, so pa na njih opravljali malo in pa veliko potrebo...
SEm sam

aaaaaaa
Nic jasno.
STare bloke pa so jemali zaradi tega da se je vidlo ce je zlitina lepo ulita in ce po 100k km ni poclo kaj oz spuslo se tudi dalje nebo.
Skratka sokiran bil :P
lp
Objavljeno: So jan 15, 2005 7:21 pm
Napisal/-a lublancan
discovery si gledu...
pa formula s 6 kolesi
pa najhitrejša formula vseh časou, k je mela pr stran zavesce, da je biu večji podtlak itd...
fajn ja, sam kaj k je bla takrat varnost u kurcu in so se hitr ubil
Objavljeno: So jan 15, 2005 7:23 pm
Napisal/-a monster_d
lublancan je napisal/-a:discovery si gledu...
pa formula s 6 kolesi
pa najhitrejša formula vseh časou, k je mela pr stran zavesce, da je biu večji podtlak itd...
fajn ja, sam kaj k je bla takrat varnost u kurcu in so se hitr ubil
Takrat se niso meli praviga podvozja... v tistih casih je baje dost prehudo blo...
Glede na danes da majo do 1000km pa je to vec kot 20let razvoja podvozja
Sam jao kaj so ze v tistih casih delali
Objavljeno: So jan 15, 2005 7:26 pm
Napisal/-a dejan84
Leta 1982, ko je blo "najhujše leto s turbo motorji", so se vozili v krstah s preko 1200KM brez vzmetenja.
Objavljeno: So jan 15, 2005 7:36 pm
Napisal/-a Martin
Ja takrta je blo zanimivo, to je letelo po zraku, gorelo, eksplozije non stop,
to je bila formula za gledalce!
Ne pa zdaj, tej drkači bi samo miljone vlekli pa sedeli v boxu naj vozi računalnik namesto njih formulo !

Objavljeno: So jan 15, 2005 7:41 pm
Napisal/-a lublancan
Martin je napisal/-a:Ja takrta je blo zanimivo, to je letelo po zraku, gorelo, eksplozije non stop,
to je bila formula za gledalce!
Ne pa zdaj, tej drkači bi samo miljone vlekli pa sedeli v boxu naj vozi računalnik namesto njih formulo !

s tabo bi se zihr vozniki strinjal
ker je res show da umreš v gorečem dirkalniku
zanimiva dirka niso nesreče ampak prehitevanja, odpovedi dirkalnikou itd
sam če je določena ekipa tolk boljša od drugih, se to ne more zgodit, pač je treba počakat, da se določene ekipe česa naučijo
Objavljeno: So jan 15, 2005 7:43 pm
Napisal/-a Trigger
Hehe vidim da nisem edini ki spremlja Discovery
Je bla pa zanimiva oddaja, od tega kako so izgledale prve dirkalne steze in do razvoja motorjev. Učnega gradiva kar se hoče.
In aja kar se tiče preformansov tistega BMW-jevega motorja, kdo ve morda se tudi pri ferariju pred dirko moštvo poščije na motor. Bilo bi logično, ker bi bil hitrejši in še med dirko jih nebi tiščalo lulat
Drgači pa Discovery ROX

Objavljeno: So jan 15, 2005 7:43 pm
Napisal/-a andrej777
BMW je pri nastavitvi za dirko dosegal 1350KM. Pri nastavitvi za kvalifikacije so omenja tudi cifra 1500KM !! In to vse iz 1500cc mašine. Takrat se mi zdi da je BMW razturaval.
Objavljeno: So jan 15, 2005 7:47 pm
Napisal/-a monster_d
SAmo meni se zdi da car formule je ze poniknil skor...
Usi avti so skor isto narjeni, uporabljajo iste materiale...
Prevec elektronike...
Ja fack kam gre svet.
Ucasih je blo to nekaj ko je bla zmaga odvisna po vecini od voznika, dandanes ni vec tako.
RAj gledam rally.
Je pa zaminiva zgodovina kak se je razvijalo.
Objavljeno: So jan 15, 2005 8:05 pm
Napisal/-a micek
sem jaz tudi gledal

Objavljeno: So jan 15, 2005 8:26 pm
Napisal/-a Martin
lublancan je napisal/-a:Martin je napisal/-a:Ja takrta je blo zanimivo, to je letelo po zraku, gorelo, eksplozije non stop,
to je bila formula za gledalce!
Ne pa zdaj, tej drkači bi samo miljone vlekli pa sedeli v boxu naj vozi računalnik namesto njih formulo !

s tabo bi se zihr vozniki strinjal
ker je res show da umreš v gorečem dirkalniku
zanimiva dirka niso nesreče ampak prehitevanja, odpovedi dirkalnikou itd
sam če je določena ekipa tolk boljša od drugih, se to ne more zgodit, pač je treba počakat, da se določene ekipe česa naučijo
Vedno nekdo pametuje. Ful je zanimivo ko komu odpove dirkalnik, yes !
Če šoferjom ni kaj prav naj izvolijo sesti za šivalni stroj ali pa z majstrom
zavarit kakšno ograjo ali pa čistit mestne ulice !! Ko jih j.be !
Kakšna ekipa boljša od drugih, o tem sploh ni bilo govora ! Ne stojte zait v drugo temo.
Kaj je bolj zanimivega kot če pripizdijo 4 formule v 8-ih kosih po retilineju

Objavljeno: So jan 15, 2005 8:52 pm
Napisal/-a Drey #24
Martin je napisal/-a:lublancan je napisal/-a:Martin je napisal/-a:Ja takrta je blo zanimivo, to je letelo po zraku, gorelo, eksplozije non stop,
to je bila formula za gledalce!
Ne pa zdaj, tej drkači bi samo miljone vlekli pa sedeli v boxu naj vozi računalnik namesto njih formulo !

s tabo bi se zihr vozniki strinjal
ker je res show da umreš v gorečem dirkalniku
zanimiva dirka niso nesreče ampak prehitevanja, odpovedi dirkalnikou itd
sam če je določena ekipa tolk boljša od drugih, se to ne more zgodit, pač je treba počakat, da se določene ekipe česa naučijo
Vedno nekdo pametuje. Ful je zanimivo ko komu odpove dirkalnik, yes !
Če šoferjom ni kaj prav naj izvolijo sesti za šivalni stroj ali pa z majstrom
zavarit kakšno ograjo ali pa čistit mestne ulice !! Ko jih j.be !
Kakšna ekipa boljša od drugih, o tem sploh ni bilo govora ! Ne stojte zait v drugo temo.
Kaj je bolj zanimivega kot če pripizdijo 4 formule v 8-ih kosih po retilineju

Kwa da f***, s sezono '98 so začel delat za kao boljšo varnost etc.... takrt so uvedl uporabo gum z žlebovi btw.... 98 je blo pa drgač na derki v Spaju zlo hudo k so se skor usi na štartu razčefukal.... 10 let nazaj bi se pa še kšn ubou u podobni nesreči pomoje....

Objavljeno: So jan 15, 2005 9:21 pm
Napisal/-a Tattoo-
OMFG kolk enga praznega nabijanja sem pa v tej temi prebral...
Fantje sej je vse lepo in prav, samo dejte kakšno knjigo o zgodovini F1 najprej prebrat preden se spravte pisat poste !
Za začetek bo tale stran kot naročena:
http://www.f1-grandprix.com/history.html
In pa še nekej trditev, ki so me zmotile skozi topic:
1. V 60-tih ni bilo o turbo motorjih ne duha ne sluha v F1. Takra je kraljeval Cosworth DFV V8
2. Tudi leta 1982, ko je blo "najhujše leto s turbo motorji" se niso vozili brez vzmetenja - in podvozje je bilo že kar hudo napredno (če malo pomislim, so današnja podvozja v F1 le kopija takratnih dizajnov...)
3. In že krepko pred sezono '98 so začel delati na boljši varnosti...kot primer je Sir Jackie Stewart že leta 1966 po hudi nesreči v Spa-ju pričel močno kampanijo za izboljšave varnosti v F1...da ne omenjam močnih sprememb pravil ter tudi dizajnov stez (za povečanje varnosti) po smrtni nesreči Senne v Imoli leta 1994
Objavljeno: So jan 15, 2005 9:56 pm
Napisal/-a Avalon
Mislim govort o formuli1 in pomankanju varnosti moreš biti pa res pacient! Od kje mislite da tovarne vlečejo ideje za varnost v ljudskih vozilih, iz F1, Rallya, in ostalih hitrostno-vzdržljivih preizkušnje???
Nevem veliko o zgodovini F1 ker priznam da me odkar ne dirkajo Senna, Mansel, Hill, Prost in podobni ASI

je živa polomija in v Nedeljo zaspim kljub Ališičevem dretju.

Upam, da bojo letošnje spremembe v pravilnkih nekoliko popestrile tekmovanje iz izničile to monotonost. Mislim na prehitevanja med tekmo, ne dominanco Šumija in rdečih.
Objavljeno: So jan 15, 2005 11:31 pm
Napisal/-a PureTNT
Full slicks, ročni menjalniki in dizajn prog, ki omogoča čim več prehitevanja.
Objavljeno: Ne jan 16, 2005 3:33 am
Napisal/-a Voith
podvozja so mele formule ze skos zelo napredna in danasnja podvozja se ne razlikujejo prou dost od prejsnjih, gume so mel pa narezane ze leta 1967, ko so sploh prisle v formulo siroke gume, in niso vec uporablal tistih tabularjev.
edina stvar k se je v danasnih formulah ful razvila je racunalnik v bolidu, pa nezanimivost dirk.(spet elektronika tm k ji ni mesto) ce ze morjo, pol nej grejo vsi te vozniki rajs na playstation-u odigrt eno dirko, zanimiu bo glih tok, sam da bo 99,99999% cenejs.
racunalnik morjo vsekakor vn fuknt, pa narest formulo1 tako ko je bla v zlatih lertih ne pa ta crap k je zdj.
no pa da nebo kdo reku da si zmislujem z narezanimi gumami, evo
Ferrari 312 z narezanimi gumami, iz leta 1970
drgac pa kar se mene tice so mi bli sami avtomobili se najbol usec takrat k so zgledal prblizn tkole:

Objavljeno: Ne jan 16, 2005 6:02 am
Napisal/-a lisko
Jap to je bla dobra stara formula...... gladke gume..... Senna..... int ko dalje. Takrat je blo zanimivo.
Drgač pa mal offtopica...... včer ponoč sem gledu neko reportažo na VOX-u sicer ni blo o formuli... blo pa je o oldtimerjih in razvoju motorjev in avtov in tko dalje.Pred letom 1930 so dosegli oz. presegli magično 200kmh..... med tem ko leta 1936 so presegli že mejo 300.(upam da mam prav letnice ker sem napol spal poleg če me pač popravte.) Najbol zanimiv je a blo po drugi svetovni ko so se razvili turbokompresorski motorji (reaktivni motorji) kaj so vse delal...... jao jao gsilsko motorno brizgalno na reaktivni pogon...... Vzad ogenj pri turbini ven...... pa vodo pumpalo..... fak kaj vse so si namisli no..... pa avte na reaktivne motorje..... Renault je celo razvijal tehniko kao mali reaktivn motor ki je gnal dinamo.... ta je polnila akumulatorje..... elek. motor pa je gnal kolesa.... kao hibridni avto.... pa kaj te vem kaj še vse.
No mal oftopica..... sam k je lih približn tema o tem

Objavljeno: Ne jan 16, 2005 9:33 am
Napisal/-a Slide
andrej777 je napisal/-a:BMW je pri nastavitvi za dirko dosegal 1350KM. Pri nastavitvi za kvalifikacije so omenja tudi cifra 1500KM !! In to vse iz 1500cc mašine. Takrat se mi zdi da je BMW razturaval.
Čakte zdej mal...gor se omenja motor oziroma blok iz 2002 Turbo, tle sedaj prostornina 1500ccm, na vrhu pa prostornina 1350ccm...dejte se uskladit, ker 2002 turbo je imel 2,0 litra prostornine...kaj je zdej res, kaj ni in zakaj se nič ne sklada

Objavljeno: Ne jan 16, 2005 11:17 am
Napisal/-a andrej777
Objavljeno: Ne jan 16, 2005 3:00 pm
Napisal/-a Voith
prva enzotova masina je bla 1.5L V12 imenovala se je 125 to pa zato ker je meu vsak cilindr tocno po 125ccm. pol da bi to masino naredl mocnejso so hotl gor namontirat kompresor, sam se je en stric po imenu Aurelio Lampredi upru in je reku da morjo narest isto masino sam da bo 4.5L. in od tuki izvirajo ferrarijevi v12 motorji.
drgac pa kokr sm js to dojeu so uzel masino iz 2002 samo so dal not bate ki so mel manjsi hod, zato da se je lahko bl vrtel in da je prsl v 1.5L razred.