jerko14 je napisal/-a:no pa zacnimo... sem sel vprasati na uradni servis VW. v siski....
Pa sem tamle malce spraseval ce vejo fantje kaj je to a je GTD intercooler (zdajsni TDI ) al ne....
Ta motor v 2 oz. TDI v trojki, ali pa TDI v audi 80/90, to so tm letniki 93...
te motorji imajo vsi intercooler-je ,, in vsi motorji imajo direkten vbrizg kar pomeni da imajo pred tem pumpo...
v golf 2 samo TD... pa tega nima tko da.. Golf 2 GTD intercooler je nekak prvi korak k temu da so bili vsi naslednji motorji pod oznako TDI ,,, in so te motorje povrtali iz 1.6 na 1.9 in kle je razlika tisith 8 konjev od osnove....
to sem vpr. na servisu tko jst ne vem,,,,,
drgac pa se iscem strokovnjake na tem podrocju da kaj vec povejo ....
imas pa tudi golfa 3 ki ima 1.9 GTD... ta je pa se klasika sam glede na to je povrtan na 1.9-..
lp
jerko
Če imajo bosch pumpo ne pomeni da imajo direkten vbrizg oziroma nima veze s tem. Fora je v vbrizgu goriva v zgorevalni prostor. Pri 2jkah (turbo)dizel se gorivo preden pride v zgorevalni prostor vbrizga v t.i. vrtinčno komoro (v glavi mororja), šele potem v zgorevalni prostor, pri TDIju pa se gorivo vbrizga direktno...
S povečanjem prostornine motorja iz 1.6 na 1.9 je nastal tako imenovani 1.9 (G)TD motor s 75 konji, ki so ga vgrajevali v golfe III, ventote in audije 80 (zelo malo). Oznaka motorja je bila AAZ. Te motorji niso imeli intecoolerja in še zmeraj so imeli vbrizg preko predkomor.
Nadgradnja tega motorja je bil 90 konjski TDI (prvi 1.9 TDI), z intercoolerjem in neposrednim vbrizgom. Prvo so ga dal v audije 80, potem pa še v ostale VAG avtomobile. Oznaka začetnega motorja je bila 1Z. Sledile so izboljšave tega motorja (bosch pumpa ter nekatere malenkosti) in nastali so motorji z oznakami ALE, AHU, AGR, ALH.
Naslednja stopnja je 110 konjski TDI. Razlika je predvsem v turbini, ki ima variablne statorske lopatice, in v elektroniki motorja. Oznake so: AFN, AVG, AHF, ASV.
Naslednja stopnja je so pa t.i. črpalka-šoba TDI motorji. Ni več bosch pumpe v klasični obliki, zamenjaj jo t.i. puma-diza elementi (nad vsakim cilindrom ena). En PD element združuje mini bosch pumpo in vbrizgalno šobo. PD elemente poganja in krmili odmična gred. 1.9 PD motorji imajo razpon moči od 100 do 150 konjev.
Če imaš še kakšno vprašanje se priporočam.