Stran 1 od 1

GTD intercoller oz. TDI

Objavljeno: Sr jan 19, 2005 9:16 pm
Napisal/-a jerko14
Mogoce je bilo ze kdaj vpr. o tem ce je bilo se opravicujem...
- Zanima me ce kdo ve kaj pomeni kratica TDI (golf 3 , letnik 93), pa ce je kaka razlika z dansnjim motorjem TDI (golf 4 ali golf 5) ??????
- Zdaj me pa zanima ce kdo pozna motor (golf 2, letnik 90, ima namrec 59KW) 1.6. GTD intercoller ?????
in ce bi lahko o tem motroju rekli da je prva poteza oz. prvi motor z oznako TDI ?

ali je to povsem nekaj drugega...


hvala za odg. ter mnenja...

lp


jerko

Objavljeno: Sr jan 19, 2005 9:20 pm
Napisal/-a TITan
Turbo Direct Injection Diesel = TDI

http://www.tdiclub.com dost dobrga infota glede diselnotov.

Objavljeno: Če jan 20, 2005 11:30 am
Napisal/-a Blinder
Glede kratic: proizvajalci pac iscejo imena za proizvod in si neki izmislijo; lahko tudi recejo da so kratice, ampak v resnici ce bi s kraticami dobili grdo ime ga nebi uporabljali.
Razumeste TDI je lepo za slisat. Ce bi dobili kratice npr. IDITFAK, nebi uporabljali takega imena ker je prevec grdo. Pa provajte prevest kake kratice v slovenscino...DVGDT... :?
Pa HDI na vitari se klice TD.
A ni bil audi 100 2.5 iz leta 1989/90 prvi tdi(z direktnim vbrizgom goriva)?

Re: GTD intercoller oz. TDI

Objavljeno: Če jan 20, 2005 11:39 am
Napisal/-a super98
jerko14 je napisal/-a:Mogoce je bilo ze kdaj vpr. o tem ce je bilo se opravicujem...
- Zanima me ce kdo ve kaj pomeni kratica TDI (golf 3 , letnik 93), pa ce je kaka razlika z dansnjim motorjem TDI (golf 4 ali golf 5) ??????
- Zdaj me pa zanima ce kdo pozna motor (golf 2, letnik 90, ima namrec 59KW) 1.6. GTD intercoller ?????
in ce bi lahko o tem motroju rekli da je prva poteza oz. prvi motor z oznako TDI ?

ali je to povsem nekaj drugega...


hvala za odg. ter mnenja...

lp
jerko


Torej kratica že veš kaj pomeni. Še po slovensko: turbo dizel z direktnim vbrizgom.

Razlike so oziroma niso :D odvisno kateri motor.
90 in 110 konjske 3ke in 4ke TDI so imele isti motor, torej tisti prvi klasični TDI. Okoli leta '00 se pojavi druga generacija teh motorjev (pumpa diza oz. črpalka šoba po slovensko), kjer gre spet za drugačen princip vbrizga goriva. Vsi golfi 5ke so pumpa diza, vključno z SDIjem.
Ta dva principa vbrizga sta razložena tuki:
http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... c&start=40

OK zdej pa k II GTD. Tuki gre za čisto klasičen 1.6 (turbo) dizel, z vbrizgom preko predkomor. Razlike med navadnim 1.6D in i.6 (G)TD poleg turbine malenkostne, oziroma razklike so v materialih...
1.6 GTD intecooler pa ima poleg turbine dodan še hladilnik zraka oziroma intercooler, kar mu dvigne moč za cca 10 konjev.

Zdej je tko: vsak novi motor je nekakšna evolucija, ne pa revolucija :D še vedno imamo bate pa kurmo fosilna goriva.

Point TDI motorja je v neposrednem vbrizgu (kar ti pove že sama kratica)...no in tega IIka GTD nima - no zdej pa ti povej a je prva poteza al ne.

Objavljeno: Če jan 20, 2005 11:49 am
Napisal/-a Need_Power
Maš pa še tudi Golf III GTD.....1.9 turbo dizl brez intercoolerja in z 75 KM.

Objavljeno: Če jan 20, 2005 11:50 am
Napisal/-a super98
Blinder je napisal/-a:
A ni bil audi 100 2.5 iz leta 1989/90 prvi tdi(z direktnim vbrizgom goriva)?


Je biu prvi TDI...samo še zdaleč ne prvi dizel z neposrednim vbrizgom. V kamionih so to tehniko uprabljal že precej časa nazaj.

Prvi osbni avto dizel z neposrednim vbrizgom goriva pa je FIAT CROMA 1.9 i.d. TD (inezzione diretta).

lep pozdrav

Objavljeno: Pe jan 21, 2005 6:19 pm
Napisal/-a jerko14
no pa zacnimo... sem sel vprasati na uradni servis VW. v siski....

Pa sem tamle malce spraseval ce vejo fantje kaj je to a je GTD intercooler (zdajsni TDI ) al ne....

Ta motor v 2 oz. TDI v trojki, ali pa TDI v audi 80/90, to so tm letniki 93...
te motorji imajo vsi intercooler-je ,, in vsi motorji imajo direkten vbrizg kar pomeni da imajo pred tem pumpo...

v golf 2 samo TD... pa tega nima tko da.. Golf 2 GTD intercooler je nekak prvi korak k temu da so bili vsi naslednji motorji pod oznako TDI ,,, in so te motorje povrtali iz 1.6 na 1.9 in kle je razlika tisith 8 konjev od osnove....

to sem vpr. na servisu tko jst ne vem,,,,,
drgac pa se iscem strokovnjake na tem podrocju da kaj vec povejo ....

imas pa tudi golfa 3 ki ima 1.9 GTD... ta je pa se klasika sam glede na to je povrtan na 1.9-..

lp

jerko

Re: lep pozdrav

Objavljeno: Pe jan 21, 2005 7:34 pm
Napisal/-a super98
jerko14 je napisal/-a:no pa zacnimo... sem sel vprasati na uradni servis VW. v siski....

Pa sem tamle malce spraseval ce vejo fantje kaj je to a je GTD intercooler (zdajsni TDI ) al ne....

Ta motor v 2 oz. TDI v trojki, ali pa TDI v audi 80/90, to so tm letniki 93...
te motorji imajo vsi intercooler-je ,, in vsi motorji imajo direkten vbrizg kar pomeni da imajo pred tem pumpo...

v golf 2 samo TD... pa tega nima tko da.. Golf 2 GTD intercooler je nekak prvi korak k temu da so bili vsi naslednji motorji pod oznako TDI ,,, in so te motorje povrtali iz 1.6 na 1.9 in kle je razlika tisith 8 konjev od osnove....

to sem vpr. na servisu tko jst ne vem,,,,,
drgac pa se iscem strokovnjake na tem podrocju da kaj vec povejo ....

imas pa tudi golfa 3 ki ima 1.9 GTD... ta je pa se klasika sam glede na to je povrtan na 1.9-..

lp

jerko


Če imajo bosch pumpo ne pomeni da imajo direkten vbrizg oziroma nima veze s tem. Fora je v vbrizgu goriva v zgorevalni prostor. Pri 2jkah (turbo)dizel se gorivo preden pride v zgorevalni prostor vbrizga v t.i. vrtinčno komoro (v glavi mororja), šele potem v zgorevalni prostor, pri TDIju pa se gorivo vbrizga direktno...

S povečanjem prostornine motorja iz 1.6 na 1.9 je nastal tako imenovani 1.9 (G)TD motor s 75 konji, ki so ga vgrajevali v golfe III, ventote in audije 80 (zelo malo). Oznaka motorja je bila AAZ. Te motorji niso imeli intecoolerja in še zmeraj so imeli vbrizg preko predkomor.

Nadgradnja tega motorja je bil 90 konjski TDI (prvi 1.9 TDI), z intercoolerjem in neposrednim vbrizgom. Prvo so ga dal v audije 80, potem pa še v ostale VAG avtomobile. Oznaka začetnega motorja je bila 1Z. Sledile so izboljšave tega motorja (bosch pumpa ter nekatere malenkosti) in nastali so motorji z oznakami ALE, AHU, AGR, ALH.
Naslednja stopnja je 110 konjski TDI. Razlika je predvsem v turbini, ki ima variablne statorske lopatice, in v elektroniki motorja. Oznake so: AFN, AVG, AHF, ASV.

Naslednja stopnja je so pa t.i. črpalka-šoba TDI motorji. Ni več bosch pumpe v klasični obliki, zamenjaj jo t.i. puma-diza elementi (nad vsakim cilindrom ena). En PD element združuje mini bosch pumpo in vbrizgalno šobo. PD elemente poganja in krmili odmična gred. 1.9 PD motorji imajo razpon moči od 100 do 150 konjev.

Če imaš še kakšno vprašanje se priporočam.

Objavljeno: Ne dec 07, 2008 12:12 am
Napisal/-a tjaz
Kakšna pa je razlika med AFN in AVG motorjem? Sprašujem za 1,9tdi motor v sharanu letnik 99. Lp, Tjaz

Objavljeno: Ne dec 07, 2008 12:19 am
Napisal/-a abbe
pd motorji so do 160 ps (ibiza cupra)