Stran 1 od 2

homologacija filtra?

Objavljeno: Sr feb 02, 2005 10:28 pm
Napisal/-a Perica
Cav!
Sem zadnjic ze neki spremlov debato o tem, pa si z njo ne znam cist dobr pomagat, ker me se vedno zanima, ce se zdej da sportni filter homologirat in kaj vse je treba prinest s sabo na LPP (kaksni papirji al kej podobnega)?!?! govorim predvsem o teh univerzalnih filtrih kot so K&N, H&M, Sprintfilter,...

sem par tednov nazaj ravno prodal filter zaradi kazni ki ste jo omenjali na forumu, pa me je spet zacel srbet ...!!! I WANT MY FILTER BACK! :oops:

HVALA

Objavljeno: Sr feb 02, 2005 11:08 pm
Napisal/-a monster_d
SAm tuv rabis pa gres stricom na lpp oz na rti to pokazat ;)

Objavljeno: Sr feb 02, 2005 11:26 pm
Napisal/-a soso
monster_d je napisal/-a:SAm tuv rabis pa gres stricom na lpp oz na rti to pokazat ;)


Haha pozabite!
Veste kaj je meni stric na RTI povedal (kaksen teden nazaj)
Zraven ostalega sem vprasal kaj pa sportni filter je treba tudi homologirat. Pa pravi JA! Pol pa vprasam kaj vse je treba met za homologacijo. Pa on tisti list ven pa rece da moras imet TUV, neko št. filtra, in POTRDILO O STROKOVNI VGRADNJI :shock: : Pa ga se enkrat vprasam kako potrdilo o vgradnji za filter. Je rekel da ja potrdilo o strokovni vgradnji!
Zdaj pa ne vem al je hepan al je to res? LP

Objavljeno: Sr feb 02, 2005 11:40 pm
Napisal/-a Perica
soso je napisal/-a:
monster_d je napisal/-a:SAm tuv rabis pa gres stricom na lpp oz na rti to pokazat ;)


Haha pozabite!
Veste kaj je meni stric na RTI povedal (kaksen teden nazaj)
Zraven ostalega sem vprasal kaj pa sportni filter je treba tudi homologirat. Pa pravi JA! Pol pa vprasam kaj vse je treba met za homologacijo. Pa on tisti list ven pa rece da moras imet TUV, neko št. filtra, in POTRDILO O STROKOVNI VGRADNJI :shock: : Pa ga se enkrat vprasam kako potrdilo o vgradnji za filter. Je rekel da ja potrdilo o strokovni vgradnji!
Zdaj pa ne vem al je hepan al je to res? LP


TUV? potrdilo?
kje naj pa clovk to stakne?
se mal pa bo treba met potrdilo o strokovnem tocenju bencina na crpalki!!!

Objavljeno: Če feb 03, 2005 12:03 am
Napisal/-a monster_d
Ko kupis filter naj bi poleg dobo :D

Objavljeno: Če feb 03, 2005 12:12 am
Napisal/-a killah bee
kaka homo neki, danes sem pelu astro od mat na tehničnega,ki ima šp. filtr not :D , pa je model na tehničnem reku da za to oni nič ne težijo,siku pa mi je za modre pozicijske,ki sem jih moral zamenjati,da mi je podpisu list, o filtru nč govora,pa vem da je ta model zaf_ukan,ki se obesi na vsako stvar

pa kako potrdilo o strokovni vgradnji,buče , ko delaš servis pol tud rabš potrdilo o strokovni vgradnji olnega filtra pa svečk pa to, my ass, sam norca se delajo :evil:

Objavljeno: Če feb 03, 2005 12:38 am
Napisal/-a monster_d
TEhnicni se nikoli ni bil problem, problem so policaji :D

Objavljeno: Če feb 03, 2005 6:42 am
Napisal/-a RoZleht
monster_d je napisal/-a:TEhnicni se nikoli ni bil problem, problem so policaji :D


se podpisem pod tole ...

Objavljeno: Če feb 03, 2005 7:16 am
Napisal/-a killah bee
RoZleht je napisal/-a:
monster_d je napisal/-a:TEhnicni se nikoli ni bil problem, problem so policaji :D


se podpisem pod tole ...


ja ja sej vem,smrkci so problem , sam zakaj hudiča pol na tehničnih nič ne rečejo, men je lepo rekel,za filtr ne težimo :D

je pa valda da un na tehn. bolj podkovan kaj je prav in kaj ne,kot pa en smrkec 8)

Objavljeno: Če feb 03, 2005 10:33 am
Napisal/-a puter
Perica je napisal/-a:
soso je napisal/-a:
monster_d je napisal/-a:SAm tuv rabis pa gres stricom na lpp oz na rti to pokazat ;)


Haha pozabite!
Veste kaj je meni stric na RTI povedal (kaksen teden nazaj)
Zraven ostalega sem vprasal kaj pa sportni filter je treba tudi homologirat. Pa pravi JA! Pol pa vprasam kaj vse je treba met za homologacijo. Pa on tisti list ven pa rece da moras imet TUV, neko št. filtra, in POTRDILO O STROKOVNI VGRADNJI :shock: : Pa ga se enkrat vprasam kako potrdilo o vgradnji za filter. Je rekel da ja potrdilo o strokovni vgradnji!
Zdaj pa ne vem al je hepan al je to res? LP


TUV? potrdilo?
kje naj pa clovk to stakne?
se mal pa bo treba met potrdilo o strokovnem tocenju bencina na crpalki!!!


hehe.. tudi jas to pricakujem pocasi :)

Objavljeno: Če feb 03, 2005 10:55 am
Napisal/-a darkdog24
Evo js sm poslal email unim na LPP-ju in mi je tole odgovoril.

Spo¹tovani g. ©ljiviæ!

V odgovor na va¹o zadnjo pro¹njo o pojasnilu doloèb tehniène specifikacije TSV 101/00 vam podajam naslednje pojasnilo.

Besedilo tehniène specifikacije, ki ga, kot navajate v va¹em sporoèilu, ne razumete, je naslednje:

1.2 Izpu¹ni in sesalni sistem

1.2.1 Izraz "izpu¹ni sistem" oznaèuje celoten sklop delov, potrebnih za zmanj¹anje hrupa, ki ga povzroèa izpuh motorja vozila.

1.2.2 Izraz "sesalni sistem" oznaèuje celoten sklop delov, potrebnih za zmanj¹anje hrupa, ki ga povzroèa sesanje zraka motorja.

1.2.3 Sesalni in izpu¹ni kolektor za namen te tehniène specifikacije ne spadata v sistem za zmanj¹evanje hrupa.
.....
1.4 Izraz "deli du¹ilnikov hrupa na izpu¹nem ali sesalnem sistemu" pomeni enega izmed posamiènih delov, ki skupaj tvorijo izpu¹ni sistem (npr. izpu¹ne cevi, du¹ilnik hrupa) ali sesalni sistem (npr. zraèni filter).

Vse te doloèbe spadajo v toèko 1 Priloge I TSV 101/00, ki opredeljuje posamezne pojme, ki se pojavljajo v tehnièni specifikaciji, da ne pride do nesporazumov pri uporabi predpisa. Seveda pa se pri tem predpostavlja poznavanje problematike in splo¹ne strokovne terminologije, ki jo predpis obravnava.

Da torej ne bo nesporazuma vam pojasnjujem, da toèka 1.2.2 doloèa, da pod pojmom »sesalni sistem« za potrebe tehniène specifikacije TSV 101/00 razumemo vse tiste dele, ki lahko vplivajo na raven hrupa, ki ga povzroèa sesanje zraka v motor oziroma polnjenje motorja z zrakom za zgorevanje. To pomeni vse dele od vstopne odprtine, kjer zunanji zrak vstopa v sistem pa vse do vstopne odprtine na sesalnem (vstopnem) kolektorju, ki je neposredno pritrjen na blok motorja. Glede na to, da so motorji razliènih konstrukcij, je seznam teh delov od motorja do motorja lahko razlièen.

Toèka 1.2.3 pa eksplicitno izkljuèuje iz tega sistema sesalni kolektor.
(V pojasnilo: sesalni kolektor ni zraèni filter, kot vi zmotno mislite, ampak zadnji element v toku sesalnega zraka, ki tok zraka, ki prihaja po eni skupni cevi, razdeli in ga vodi neposredno v posamezne delovne valje motorja; izpu¹ni kolektor pa je podobna naprava na izpu¹ni strani bloka motorja, ki zajema izpu¹ne pline, ki izstopajo iz posameznih delovnih valjev in jih zdru¾i v eno cev, na katero je prikljuèena izpu¹na cev s svojimi sestavnimi deli).

V toèki 1.4 je kot primer za del du¹ilnikov hrupa na sesalnem sistemu, sicer sluèajno, omenjen tudi zraèni filter tako, da je lahko vsem jasno, da je to del sesalnega sistema, ki vpliva na raven hrupa, ki ga motor pri svojem delovanju oddaja. To pomeni, da je bil pri merjenju hrupa vozila v postopku homologacije upo¹tevan tudi hrup, ki ga povzroèa zgorevalni zrak pri pretoku skozi zraèni filter.

Poleg tega pa zraèni filter ni samo del sistema, ki vpliva na raven hrupa vozila, ampak tudi sistema, ki vpliva na moè motorja, porabo goriva in sestavo izpu¹nih plinov. Torej je zajet v veè posamiènih homologacijskih postopkih, potrebnih za pridobitev homologacije celotnega vozila.

®e v prej¹njem odgovoru sem vam pojasnil, da se zamenjava enega dela sistema, ki je na vozilu homologiran, ¹teje kot predelava vozila, ki jo mora odobriti strokovna organizacija in to predelavo tudi vpisati v dokumente vozila. Ravno tako sem vam tudi pojasnil kak¹en je najenostavnej¹i postopek za pridobitev ustreznega dokumenta s katerim lahko opravite pregled predelave vozila.

Za posege v dele vozila, ki niso homologirani pa velja, da ¹teje to kot predelava, èe bi lahko tak poseg vplival na varnost oseb v vozilu oziroma na druge udele¾ence v prometu ali na okolje. (N. pr. zamenjava roèaja roèice menjalnika s kromiranim ni predelava v smislu pravilnika o ugotavljanju skladnosti vozil! Tudi vgradnja radijskega sprejemnika ni predelava, seveda pa mora biti izvedena strokovno pravilno, da pri tem ne pride do po¹kodbe osnovnega elektriènega vezja vozila, kar lahko ogrozi pravilno delovanje nekaterih elektronskih sklopov na vozilu).

Sedaj pa ¹e odgovor na najpomembnej¹e vpra¹anje, zakaj je sploh potrebno preverjanje predelav na vozilu.

Vozila so zelo pomemben spremljevalec na¹ega ¾ivljenja, ki lahko moèno vplivajo na varnost v prometu in na na¹e okolje. Zaradi za¹èite njihovih uporabnikov, drugih udele¾encev v prometu in okolja so nastali predpisi, ki urejajo tako konstrukcijo vozil (tehniène specifikacije za vozila in splo¹ni tehnièni predpisi), kot tudi naèin njihove uporabe (prometni predpisi). V razvoj kolikor toliko varnih in tudi, v mejah mogoèega, okolju prijaznih vozil, je bilo vlo¾enega ogromno dela in sredstev zato ni mogoèe dopustiti, da bi posamezni »strokovnjaki« va¹ega kova kar po svoje posegali v vozila in si jih po svoje prilagajali, pri tem pa zaradi neznanja ali celo zavestnega zanemarjanja predpisov iznièili dose¾eno raven varnosti vozil in varovanja okolja.

Sodim, da sem s tem odgovorom dovolj izèrpno odgovoril na va¹e vpra¹anje. V kolikor vas s podroèja ugotavljanja skladnosti vozil ¹e kaj zanima pa priporoèam, da najprej podrobno pregledate predpise, ki urejajo to podroèje in so objavljeni na spletni strani www.drsc.si in jih posku¹ate razumeti.

Lepo pozdravljeni!

mag. Robert Jeronèiè, univ. dipl .in¾. str.
vodja sektorja za vozila
vi¹ji svetovalec I

REPUBLIKA SLOVENIJA
MINISTRSTVO ZA PROMET
Direkcija RS za ceste
Tr¾a¹ka 19
1000 Ljubljana
tel. +386 1 478 8432
faks. +386 1 478 8417


OČITNO JIH ŠP. FILTER TOLK BOLI, KER PO NJEGOVIH BESEDAH POVZROČA HRUP IN ONESNAŽUJE OKOLJE TER JE NEVAREN ZA PROMETNO VARNOST.JS NEBOM NČ VEČ REKU KER JE BREZVEZE.

Objavljeno: Če feb 03, 2005 11:07 am
Napisal/-a Pugi
Jafak, sj te sami ne vejo zakva žvijo... Pismo, sam da neki sekajo proti nam, pa tud če je popolnoma neargumentirano... Ja pismo, varnost potnikov se bo zih povečala zarad inbox filtra!! Pomoje je še bolje če maš športnega, ker te pešec prej sliši :P

Ma dj, včas bi jih pa res sam postrelu vse tam dol..

Objavljeno: Če feb 03, 2005 11:35 am
Napisal/-a pugi405
A športni filter dela tak hrup? A so izpušni plini zaradi šp. filtra manj čisti?
Pomoje, da gre za poseg v vozilo, ker gre za nadomestitev originalnega zračnega filtra, ampak ne vidim tle kako naj bi en filter vplival na varnost udeleženca v prometu oz. voznika... Edin kar je.... lahko kaka peechkica dobi mokre hlačke k sliš orgaz***čen zvok motorja... :EE :wink:

Objavljeno: Če feb 03, 2005 12:23 pm
Napisal/-a Perica
tkole bom reku...
ZVOK: avto s sportnim filtrom se zdalec ne ropota tok kot pa kaksna stara j***a ki majo ves avspuh preluknan pa cela masina je sfukana.... pa se zmeri pridejo cez tehnicnega/ nekateri avtomobili ze originalno ropotajo bolj kot pa drugi avtomobili s filtrom... pa se lahko vozijo
PLINI: moj brat je sov merit pline z in brez sportnega filtra .... razlike NI
VARNOST: brez komentarja ker je skoda besed

a smem vprasat a boste obdrzali svoje sportne filtre kljub kazni?! mene je prijel da bi ga zanalasc spet montirov!!!

Objavljeno: Če feb 03, 2005 12:25 pm
Napisal/-a vepar
filter ostane :twisted: BMK za smrkce.

važn de muka pa wufr u kufr :twisted:

Objavljeno: Če feb 03, 2005 12:32 pm
Napisal/-a croma_man
kok ma j***a to napisat ?

........zato ni mogoèe dopustiti, da bi posamezni »strokovnjaki« va¹ega kova kar po svoje posegali v vozila in si jih po svoje prilagajali.........

Objavljeno: Če feb 03, 2005 12:36 pm
Napisal/-a killah bee
croma_man je napisal/-a:kok ma j***a to napisat ?

........zato ni mogoèe dopustiti, da bi posamezni »strokovnjaki« va¹ega kova kar po svoje posegali v vozila in si jih po svoje prilagajali.........


ja res on je pa tud jaki strokovnjak, ing. my ass, je sigurno na ušesih sedel na faksu,zato ga pa zdej bolijo k sliš avto s šp. filtrom :?

matr pa uni na LPP-ju so tud strokovnjaki,važn da ma filtr papir pol pa ni več važn kolk je glasn, mater jim vsem, ah ne one so prestare, sestre in hčerke jim vsem :D

Objavljeno: Če feb 03, 2005 3:01 pm
Napisal/-a maddog
Haha kaki kekec ... Tovornjaki pa avtobusi stari 20 let, ki ropotajo pa dimijo 3x bolj kot navadn avto pa so verjetno varnjsi pa tisji, pa prijaznejsi za okolje, kot pa en kurcev sportni filter ... Bruhas ...

Je pa tipo povedal, da ni treba homolomo kromirane rocke na menjalniku, tak da nimajo taplavi zaj kaj za sikat ...

Objavljeno: Če feb 03, 2005 4:52 pm
Napisal/-a monster_d
killah bee je napisal/-a:
RoZleht je napisal/-a:
monster_d je napisal/-a:TEhnicni se nikoli ni bil problem, problem so policaji :D


se podpisem pod tole ...


ja ja sej vem,smrkci so problem , sam zakaj hudiča pol na tehničnih nič ne rečejo, men je lepo rekel,za filtr ne težimo :D

je pa valda da un na tehn. bolj podkovan kaj je prav in kaj ne,kot pa en smrkec 8)


Glej tak ti recem... Drzava je cudna v pm, nasa politika se bolj cudna, folk si sproti nekaj zmislja, fora homologacije je da poberejo dnar in napolnijo luknje :D

Jaz sem tudi naredo tehnicnega z 119.6dB glasnim dtm-om, uprasi me kaj je blo ko me je skif ustavo... `Da te vec ne vidim na cesti drugace grejo table dol`twisted: :roll:

Objavljeno: Če feb 03, 2005 5:24 pm
Napisal/-a darkdog24
Js nevem več kaj naj mu rečem ker je tip tako teslo da ni večjega.Sami lahko vidite da pravi da šp. filter vpliva na varnost vožnje, udeležence v prometu,nivo izpušnih plinov, hrup,moč motorja itd.....

Nevem no to LPP tolk boli, da enostavno nemorejo tolerirat tega.

Nevem fantje sami se odločte kaj boste.