Stran 1 od 2
Mineva me volja do življenja
Objavljeno: Ne mar 02, 2003 7:02 am
Napisal/-a dolfe
Če se ne motim, je bil v zadnjem Poletu en članek o tem, kako lepo je imeti oldtimerje...
Jaz nisem več tega mnenja. Zadnjič mi je kar naenkrat nekaj v mojem 280S letnik 68 začelo močno ropotat. Najprej sem še upal, da se je kaj zgodilo s kakšnim ventilom, ampak, ko sem snel kapo, je bilo vse videti normalno. Nato sem snel oljno korito in pumpo in tedaj se je pokazal razlog mojih tegob: k vragu je šel ojnični ležaj na 1. cilindru, tako da ležajna skodelica na ojnici za ca. 3mm pleše okoli glavne gredi.
Včeraj sem motor snel ven iz avta, sedaj pa razmišljam, a bi še kaj naredil, ali naj gre vse skup na odpad.
Cele zadeve sem že tako naveličan, da nisem niti podrl skodelice na ojnici, da bi videl, kakšna je glavna gred spodaj. Naslednji korak bo, da si nekje sposodim mikrometer in ugotovim, koliko brušenj že ima glavna gred, oz. če bi prenesla še eno brušenje ali ne, in od tega bo odvisna nadaljna vsoda motorja in avtomobila.
Aja, pa še to: kako to, da je šel tako naenkrat k vragu samo 1. ležaj, ostali pa ne? A se je mogoče zamašila kakšna mazalna šoba?
Objavljeno: Ne mar 02, 2003 8:34 am
Napisal/-a din
Moje sožalje

. Verjetno pa se je zadelal oljni kanal v glavni gredi, pod razlago da pride olje do prve ojnice nazadnje, če se pa ni zamašilo pa me čudi da se lučka za oljni pritisk ni prižgala. Samo 3mm, je pa kar zelo huda zračnost in samo upam, da bo še glavna gred preživela in prav tako sama ojnica.
Upam da se bo vse srečno izteklo

Objavljeno: Ne mar 02, 2003 9:14 am
Napisal/-a ---
bogi

ja prvi se vedno najbol obrablja (kot je ze bilo povedano) daljsa kot je motorna gred tezje pride olje do prvega valja.3mm je malo huda ja. mogoce mas oni lezaj ki se pri slabem mazanju segreje in se del njega stopi, s tem naj bi se obraba motorne gredi preprecla

Objavljeno: Ne mar 02, 2003 9:26 am
Napisal/-a Pero
in kaj je to tako strašnega?
Če je ostalo na avtu v redu mu boš pa ja privoščil generalko na motorju. Saj ni tako astronomski strošek, potem imaš pa ponovno nekaj sto tisoč km mir.
Objavljeno: Ne mar 02, 2003 10:08 am
Napisal/-a WhiteCell
kolikor vem je na odltimerju generalko delat ASTRONOMSKI strosek.. ce gre na ORIGINAL dele... zdej je tvoja odlocitev... sej tko noben nebo gledov lezajev v motorju....
Objavljeno: Ne mar 02, 2003 10:39 am
Napisal/-a dolfe
Še to bom omenil, da je bil oljni tlak ves čas normalen
Objavljeno: Ne mar 02, 2003 12:10 pm
Napisal/-a monster_d
dolfe je napisal/-a:Še to bom omenil, da je bil oljni tlak ves čas normalen
Upanje dolfe upanje!!!
Tak sem jaz tudi klel ko sem avto kital, sem mel en blatnik za porihtat, pa sem se z njim celi teden zajebavo!!!!
Objavljeno: Ne mar 02, 2003 3:13 pm
Napisal/-a marke30
Poslusaj dolfe, ce mislis avto peljati na odpad... jaz ti ponudim neko simbolicno vsoto in avto upokojim v svoji garazi do nadaljnega... resno.
ce si interesent pisi na
marke30@arabia.com
lp- mare
w123 300D
Objavljeno: Po mar 03, 2003 1:02 pm
Napisal/-a Pero
TechnoBoy je napisal/-a:kolikor vem je na odltimerju generalko delat ASTRONOMSKI strosek.. ce gre na ORIGINAL dele... zdej je tvoja odlocitev... sej tko noben nebo gledov lezajev v motorju....
Mislim da ravno generalka ni strošek ki se ga nebi splačalo vložit.
V Sloveniji se dobi polno zastopnikov za dele ki se uporabljajo za generalke in proizvajalci so zelo kvalitetni.
Sicer pa sam povprašaj, trenutno mi padejo na glavo razne firme kot so Evroton, Mrak, Avtocomerc... Pa če oni kaj nimajo pa pri njih vprašaj kje se kaj dobi, sigurno vejo in bodo rade volje pomagali.
Če pa slučajno nimajo na zalogi, pa tudi ni konec sveta, daj nekaj avansa in naj naročijo.
Dosedaj vse generalke ki sem jih delal niti niso bile tako drage da se nebi splačalo.
Objavljeno: Po mar 03, 2003 1:22 pm
Napisal/-a WhiteCell
hmm cudno men glih usi tumbajo da je full drago zato ker naj bi bli original deli tezko dobit in se ti so dragi za stare avtomobile.. za nove ni tak problem
Objavljeno: Po mar 03, 2003 7:39 pm
Napisal/-a dolfe
No, stvar je taka: ojničnega ležaja sploh ni bilo več v skodelici, po podrobnejšem pregledu sem našel koščke na dnu oljnega korita. Mazalna šoba na glavni gredi je bila zabasana z mešaneco opilkov in neke druge svinjarije. Sicer pa jo je sama glavna gred presenetljivo dobro odnesla in ni videti kakšnih posebnih poškodb niti tam, kjer se je ležaj razletel. Sicer pa ni imela še nobenega brušenja. Sem jo pokazal enemu mehaniku in je rekel, da naj ne bi bilo problemov z brušenjem.
Ležaje za 1. brušenje sem našel v enem katalogu od SKF in bo pač treba naročit. Edini problem pa ostaja, kje dobiti ojnico. Če ne bo nobene cenejše variante bom šel pač naročit k mercedesu.
Objavljeno: Po mar 03, 2003 7:49 pm
Napisal/-a din
Evo super, vidim da se boš še vozo z tem motorjem

, ojnico pa probaj malo po odpadih pogledat, dostikrat paše tudi od drugega motorja.
Objavljeno: To mar 04, 2003 7:42 pm
Napisal/-a Pero
Ojnico ponavadi ni treba menjat, ampak se menjajo samo ležaji.
Kar se pa kvalitete in cene tiče:
če recimo SKF dela dele za prvo vgradnjo ne greš kupovat ležaje na Mercedes, ampak pokličeš uvoznika za SKF. V 90% je ceneje kupovat pri uvozniku delov, ne pri prodajalceih avtov.
Isto je za tesnila, bate, sklopke.... saj so v Sloveniji uvozniki za to.
Pri toliko starih avtih ponavadi ni problem brusit gredi in tudi ni astronomski strošek. Recimo v Ljubljani to delajo na Avtobnovi, LPP... pa tudi po Sloveniji je še veliko firm ki se še vedno s tem ukvarjajo.
Objavljeno: To mar 04, 2003 7:46 pm
Napisal/-a din
Pero je napisal/-a:Ojnico ponavadi ni treba menjat, ampak se menjajo samo ležaji.
Po njegovem komentarju domnevam, da mu je ležaj zasukalo v ojnici ali kaj podobnega in je ojnico fentalo

Objavljeno: Sr mar 05, 2003 5:33 am
Napisal/-a dolfe
V bistvu ležaja SPLOH NI VEČ BILO V OJNICI, tako da je čisto enostavno ležajna skodelica na spodnjem koncu ojnice opletala okoli glavne gredi. Ker pa je glavna gred iz precej tršega materiala kot ojnica, jo je odnesla bistveno bolje kot ojnica.
Še nekaj me zanima: koliko bi smelo stati brušenje glavne gredi?
Objavljeno: Sr mar 05, 2003 8:35 am
Napisal/-a Pero
Po kakšnem odpadu lahko pobrskaš za star motor in pobereš iz njega kar rabiš. Ojnice itd...
Za ceno brušenja pokliči sam ker jaz že dolgo časa nisem nič delal, ampak vem da me nikoli ni bolela glava zaradi stroškov brušenja.
Je pa super feeling ko sam na novo sestaviš motor in ponovno deluje kot nov in ne kot stara kripa.
Objavljeno: Če mar 13, 2003 5:43 am
Napisal/-a dolfe
Stvar je taka... za 100k Sit imam priliko dobit tak avto, kot je moj. Z avtomobila bi vse dol pobral, karoserijo pa odpeljal na odpad (karambolirana in popolnoma prerjavela). Glede na to, da motor lepo vžiga, teče mirno in tiho, nikjer ni nič masten... sem mislil, da bi dal ta motor v moj avto. Prej bi mu seveda še zmeril kompresijo, da bi vsaj približno vedel, pri čem sem. Tu pa je problem. Ta motor, ki je bil sedaj v mojem avtu, je 2.8, ta, ki bi ga dal notri, pa bi bil 2.5. Saj na zunaj ni opazit nobene razlike, ampak iz številk se vidi, da je drug tip. Bi bilo torej treba delat homologizacijo? Kakšen je postopek, koliko časa traja, koliko stane?
Objavljeno: Če mar 13, 2003 6:12 am
Napisal/-a CAPRI BOY
Objavljeno: Pe mar 14, 2003 2:24 pm
Napisal/-a Pero
Ali je sploh še številka motorja v prometni? ???
Lahko greš pa delat a-test in mislim da prehod na manjši motor istega proizvajalca ne bo problematičen.
Glede avtentičnosti se jaz nebi sekiral če daš v oldtimerja motor ki je bil serijsko v istem modelu avta.
Objavljeno: To apr 15, 2003 4:29 am
Napisal/-a dolfe
No, stvar je sedaj taka: avto je sestavljen skup, ležaji so bili 180€ pri Germacar v Udinah, brušenje glavne gredi je bilo 28kSIT, ojnico je fotr zvrtal pri enem mehaniku za 10kSIT, tesnilna obročka na glavni gredi sta bila 5,8kSIT, tesnilo od glave sem imel že doma, tako da vsaj za to ni šlo denarja. Cilindre in bate pa smo pustili pri miru, ker na žalost nisem nikjer našel batov in obročkov za 2. brušenje (cilindri so že imeli eno brušenje) po neki normalni ceni... Res pa je, da cilindri zgledajo čisto v redu in ni videti kakšnih večjih znamenj obrabe.
To je to...