Stran 1 od 1
ne razumem dimenzije gum
Objavljeno: So feb 05, 2005 10:04 pm
Napisal/-a mihant
sj ubistvu razumem, edin eno me bege. torej:
npr: 195/60 R 15
195: širina gume, voznega dela, odvisna je poraba, zvok...
60: procent širine ki nam pove višino gume
R: radialna-brez zračnice
15: premer gume v inčih/colah
zanima pa me, v čem je fora druge cifre, torej procenta širine, ki pove višino. kaj je drugač na sami vožnji itd., če maš 50 al pa 60. kaj nardi dodatna višina gume?
hvala!
Objavljeno: So feb 05, 2005 10:09 pm
Napisal/-a RedBull™
ne da se mi naštevat ampak primerjaš lahko tukajle
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html pa boš opazil razliko
Objavljeno: So feb 05, 2005 10:09 pm
Napisal/-a dejvi
Večja višina gume - bolj mehka in udobna vožnja, vendar za 1 centi se ne pozna dosti.
Objavljeno: So feb 05, 2005 10:11 pm
Napisal/-a povzek
lenivec je napisal/-a:višji je presek, bolj "plava" avto, majn nevarne so luknje za felne, lažje na robnike voziš, grže zgleda...

Neki u temu smislu ja!
Bistvo je da maš med feltno in zunajim robom gume več zraka! Vrjetn pa veš kaj s tem sledi...
Objavljeno: So feb 05, 2005 10:16 pm
Napisal/-a don CONSIGLIO
Na tem naslovu boš dobil zelo nazoren prikaz problema:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Drugače pa gre za to da se pri tem skupen obseg pneumatike
LP,
don CONSIGLIO
Objavljeno: Ne feb 06, 2005 10:41 pm
Napisal/-a mihant
povzek je napisal/-a:Bistvo je da maš med feltno in zunajim robom gume več zraka! Vrjetn pa veš kaj s tem sledi...

ubistvu ne vem kaj sledi

pa a so višje gume dražje al cenejše od nižjih? pa zakaj je tako? kaj se pa vm bolš zdi?
ni mi še čist jasn točno fore
Objavljeno: Po feb 07, 2005 9:59 am
Napisal/-a samo_
mihant je napisal/-a:povzek je napisal/-a:Bistvo je da maš med feltno in zunajim robom gume več zraka! Vrjetn pa veš kaj s tem sledi...

ubistvu ne vem kaj sledi

pa a so višje gume dražje al cenejše od nižjih? pa zakaj je tako? kaj se pa vm bolš zdi?
ni mi še čist jasn točno fore
fora je v ceni - nizek presek = lahko 2x dražja !!!!
Objavljeno: Po feb 07, 2005 10:13 am
Napisal/-a Gricko
tudi števec ti bo narobe kazal (preveč ali premal)!!!
avto ti ne bo šel nikamor (prevelika guma) ali pa boš imel že pri 80 kmh v peti in 6000RPM :P (mal pretiravanja, ampak bistvo se vidi)
Prestavna razmerja avta so računana tudi na velikost gume, če je guma drugačna se vsa razmerja podrejo...
Lega avta se poslabša ( guma-prevelika ) ker se dvigne tizišče in tudi stvar bolj "plava "
, ce guma premajhna, lohk hitro kam nasedes
če pretiravaš z višino, ti lahko drajsa guma ob blatnik..
in vse to kar so že povedali pred mano!!
Objavljeno: Po feb 07, 2005 7:33 pm
Napisal/-a Spyker
Še nekaj več podatkov na sami gumi...
195/65 R 15 91 H
195.....širina pnevmatike v mm
65.....razmerje med širino in višino pnevmatike v %
R.....označba za radialne pnevmatike
15.....premer platišča v palcih
91.....indeks nosilnosti
H.....simbol hitrosti, ki dopušča največjo dopustno hitrost
Objavljeno: Po feb 07, 2005 9:55 pm
Napisal/-a Kr_eden
No, pa lega naj bi bla malo bolša pri nižji gumi, ker se pač manj zvija, sam pri centimetru res ne boš amerike odkril...
Objavljeno: Po feb 07, 2005 11:06 pm
Napisal/-a kljukec
a poznalo bi pa se med 185/65 15 in 205/40 17?
razen da lepše zgleda?
Objavljeno: To feb 08, 2005 12:21 am
Napisal/-a Mare9mm
kljukec je napisal/-a:a poznalo bi pa se med 185/65 15 in 205/40 17?
razen da lepše zgleda?
Kot prvo ta pretvorba ne štima... iz 185/65 15 greš praviloma na 205/45 17. To bi se poznalo, ja. Nižja guma je bolj športna kot so že nekateri pisali. To pomeni, da je bolj odzivna, bolje zavija, pospešuje, se drži ceste, ker je bočnica nižja in se guma tako manj zvija. Če je to tvoj cilj, potem le naprej. Moraš pa vedeti, da pri tem zgubiš na udobnosti, ker je celo kolo bolj togo in manj blaži udarce. Druga stvar je, da nekatere gume, s širino izgubljajo na oprijemu v mokrem. Tretja stvar je, da bojo te gume sigurno dražje. Pomembno je tudi, da v nobenem primeru ne kupiš gum, ki imajo nižji indeks nosilnosti ali nižji hitrostni razred kot tvoje originalne gume.
H.....simbol hitrosti, ki dopušča največjo dopustno hitrost
Ni ravno preveč posrečena razlaga.

Hitrostni razred pove v primeru H, da je pnevmatika preverjeno zmožna pod optimalnim pritiskom in optimalno obremenitvijo v eni uri narediti 210 km. To pa ne pomeni, da ja bo pri 211 razneslo.

Prav tako pa to ne pomeni, da lahko daš gor S pnevmatike, ker "itak nikol ne peljem 180 km/h". Kot sem napisal, najbolje je pogledat kaj bilo na avtu prvo-vgradnja, original guma. Potem pa vzameš isti ali večji razred nosilnosti in hitrosti.

Objavljeno: To feb 08, 2005 8:03 am
Napisal/-a Spyker
@ Mare9mm: ko sem napisal "razlago" za črko H sem si osebno predstavljal tako da pač pnevmatika je narejena za neko optimalno hitrost katero zmore brez problemov, če pelješ hitreje od te optimalne hitrosti tvegaš, kar pa ne pomeni da jo bo pri 221 km/h razneslo. Če bo pnevmatika nova boš šel lahko z njo tudi krepko nad optimalno mejo, tveganje bo pa mnogo večje.
No tako si jaz razlagam označbe na pnevmatikah glede hitrosti.
Objavljeno: To feb 08, 2005 9:46 am
Napisal/-a ziga24
Kaj pa pomenijo dimenzije na tem calculatorju? Npr. sidewall?
(Se opravičujem, ampak ne razumem kje so vse te dimenzije....

)
Objavljeno: To feb 08, 2005 12:19 pm
Napisal/-a Mare9mm
Demo, ne jemlji tega osebno.

Samo podal sem bolj natančno razlago. Tudi pri večjih hitrostih načeloma ne sme priti to kakšnih hudih problemov, je pa res, da s povečevanjem hitrosti nad hitrostnim razredom izgubljamo na lastnostih gume, torej oprijem, zaviranje, vožnja po mokrem. Torej kot sem že rekel, 200 km/h po dežju s S pnevmatiko ni dobra praksa, v obratni smeri pa to ne deluje, da bi vzemal slabše pnevmatike, ker pač počasneje voziš.
Kar se tiče tistega linka. Kalkulator ti izračuna razlike med original - "stock tire" gumo in novo dimenzijo.

Podatki so:
Sidewall = bočnica.
Tukaj ti preračuna koliko dejansko je milimetrov visok rob pnevmatike. Torej pr 185/60 je to 60% od 185mm = 111mm.
Radius = Polmer. To je polmer celega kolesa.
Diameter = Premer celega kolesa. Enako kot 2 x polmer.
Circumf = Obseg. Ti pove dejanski kotalni obseg kolesa.
Revs/km= Obratov na kilometer. Ti pove kolikokrat se tako kolo obrne v enem kilometru.
Speedometer je števec v avtu. Tukaj ti pove, če daš gor neko xy dimenzijo, kako zelo narobe ti bo kazal števec.
