Stran 1 od 2

Zagon motorja v zimi

Objavljeno: Po feb 07, 2005 8:52 am
Napisal/-a Goldy
Zadnje dni res kar stiska in temperature dosežejo kar 17-19 pod ničlo.

Zanima me, ali je za motor avtomobila v zimi boljše, da po vžigu počakam nekaj časa laufati na mestu (kakšen je ta čas) in potem speljem ali pa lahko že takoj po vžigu speljem in se motor kar med vožnjo zagreje?

Objavljeno: Po feb 07, 2005 8:58 am
Napisal/-a Mihec Pihec
Meni v navodili pise, da takoj vzges motor odpeljes, ker je tako manjsa obraba motorja (tako pise) in tudi manjsa poraba. Seveda pa ne smes voziti s prevelikimi obrati, dokler se ti motor ne segreje na delavno temperaturo.

SEAT Ibiza

LP

Objavljeno: Po feb 07, 2005 9:00 am
Napisal/-a RedBull™
o tem je bilo že veliko povedanega....mal uporabi iskanje ter pobrskaj po starejših temah. Najbolje je da se takoj odpelješ pa da voziš z majhnimi obrati max 2500 do 3000/min

lahko pa prebereš še tole KLIK

Objavljeno: Po feb 07, 2005 9:20 am
Napisal/-a vesolc
a to pomeni da ta varjanta, ko przges avto, potem pa gres praskat sipe, sploh ni dobra??

Objavljeno: Po feb 07, 2005 9:41 am
Napisal/-a vR5GTT
vesolc je napisal/-a:a to pomeni da ta varjanta, ko przges avto, potem pa gres praskat sipe, sploh ni dobra??


Nekateri pravijo da se s tem laufanjem ko pucaš šipe poveča poraba in večji je izpust co-ja ker katalizator ni ogret in še ne deluje! Pol eni pa da pri starejših avtomobilih še ne maže oljna pumpa ker je obrabljena in se s tem obrabljajo tudi ostali deli!

Objavljeno: Po feb 07, 2005 9:49 am
Napisal/-a jakaracman
Boli te k..,. za teh par mililitrov porabe in za CO. Važn da je v avtu toplo in da lepo dela, ko se odpeleš.

Objavljeno: Po feb 07, 2005 10:19 am
Napisal/-a vR5GTT
Sej jest nism reku da delam tko jst zalaufam avto in počakam pol pa šele grem!

Objavljeno: Po feb 07, 2005 10:24 am
Napisal/-a killah bee
jakaracman je napisal/-a:Boli te k..,. za teh par mililitrov porabe in za CO. Važn da je v avtu toplo in da lepo dela, ko se odpeleš.



word :D

Objavljeno: Po feb 07, 2005 11:17 am
Napisal/-a Van
vesolc je napisal/-a:a to pomeni da ta varjanta, ko przges avto, potem pa gres praskat sipe, sploh ni dobra??


Jaz vedno naredim tako in ni problema.

Objavljeno: Po feb 07, 2005 12:55 pm
Napisal/-a Dego
segrevanje avtomobila 5-10 min = poraba bencina za okrog 10km vožnje ter večje onesnaževanje zraka.

tako piše v reviji AMZS !

Objavljeno: Po feb 07, 2005 1:10 pm
Napisal/-a Yacksy
Dejstvo je da je olje mrzlo, ko užgeš avto. Ko je olje mrzlo je bolj viskozno in to ravno en pomaga pri mazanju. Jaz osebno počekam kake pol minute predem speljem, tolk da olje tut lepo v glavo pride in vse skupi maže.

Če pa čakaš da se avto segreje pa itak pokuriš več bencina in avto se občutno počasneje segreje kot pa če bi se vozil. Ker katalizator še ni segret ne deluje dobro in zato je več CO.

Vsak se mora pač po svoje odločit. Jaz sem ubral en mali kompromis ;)

Objavljeno: Po feb 07, 2005 1:15 pm
Napisal/-a music_man
Dego je napisal/-a:segrevanje avtomobila 5-10 min = poraba bencina za okrog 10km vožnje ter večje onesnaževanje zraka.

tako piše v reviji AMZS !


Nebi jest lih verjev temu. In sicer zakaj ?
Lan enkrat januarja al februarja je meu frend zurko in sm biu tm z avtom. Mislu sm pac d bom tam prespav ampak je bil v uni koci totaln razfuk in svinarija tko d sm sou u avto spat. Zuni je blo mrzlo k p*****a tko d mi je avto skoz lavfu d mi blo toplo. To je blo pa cca 5 ur.
Se prav d sm jest u teh 5ih urah porabu tok bencina kot bi naredu 300 km poti. Kar pa niti priblizno ni res. Spomnem se ne kok je slo dol v tanku sam prog ogromen zih ni slo k ce ne bi vedu.

Objavljeno: Po feb 07, 2005 1:20 pm
Napisal/-a W|zz
music_man je napisal/-a:
Dego je napisal/-a:segrevanje avtomobila 5-10 min = poraba bencina za okrog 10km vožnje ter večje onesnaževanje zraka.

tako piše v reviji AMZS !


Nebi jest lih verjev temu. In sicer zakaj ?
Lan enkrat januarja al februarja je meu frend zurko in sm biu tm z avtom. Mislu sm pac d bom tam prespav ampak je bil v uni koci totaln razfuk in svinarija tko d sm sou u avto spat. Zuni je blo mrzlo k p*****a tko d mi je avto skoz lavfu d mi blo toplo. To je blo pa cca 5 ur.
Se prav d sm jest u teh 5ih urah porabu tok bencina kot bi naredu 300 km poti. Kar pa niti priblizno ni res. Spomnem se ne kok je slo dol v tanku sam prog ogromen zih ni slo k ce ne bi vedu.


Evo, nc ne trdim, sam kdor hoce si lah prebere. Skenirana tale stran iz Motorevije o kateri je govoru Dego. Ceprou neki ze more bit na tem...

http://www.mobisux.com/album/data/500/35233scan0002-med.jpg

lp

Objavljeno: Po feb 07, 2005 1:30 pm
Napisal/-a phoebus
Ja sej k se segreje ne žre več tolk k se zaug ugasne ane... prvih 10 minut je pa unih tahudih :) Sej isto je ko voziš- kdor je že imel ročni zaug dobro ve, kako je s tem ;)

Objavljeno: Po feb 07, 2005 2:09 pm
Napisal/-a music_man
w|zz a lahko mal vecjo sliko tole se ful tezk bere.

TNX

Objavljeno: Po feb 07, 2005 2:24 pm
Napisal/-a matcho
music_man je napisal/-a:
Dego je napisal/-a:segrevanje avtomobila 5-10 min = poraba bencina za okrog 10km vožnje ter večje onesnaževanje zraka.

tako piše v reviji AMZS !


Nebi jest lih verjev temu. In sicer zakaj ?
Lan enkrat januarja al februarja je meu frend zurko in sm biu tm z avtom. Mislu sm pac d bom tam prespav ampak je bil v uni koci totaln razfuk in svinarija tko d sm sou u avto spat. Zuni je blo mrzlo k p*****a tko d mi je avto skoz lavfu d mi blo toplo. To je blo pa cca 5 ur.
Se prav d sm jest u teh 5ih urah porabu tok bencina kot bi naredu 300 km poti. Kar pa niti priblizno ni res. Spomnem se ne kok je slo dol v tanku sam prog ogromen zih ni slo k ce ne bi vedu.


Pol ko se je mašina zagrela itak da ni več tolko žrlo. Največ popije ko ga zaštartaš pa pustiš laufat enih par minut.

Jaz osebno ko ga vžgem počakam kakih 10 do 20 sekund in speljem. Na srečo več ne rabim čohat dol iz šip. 8)

Objavljeno: Po feb 07, 2005 2:34 pm
Napisal/-a Slide
music_man je napisal/-a:w|zz a lahko mal vecjo sliko tole se ful tezk bere.

TNX


Izbriši v linku končnico -med, pa mislm da bo večja slika ;)

Objavljeno: Po feb 07, 2005 3:10 pm
Napisal/-a {Grega}
Rešitev za mrzla jutra je Webasto, sam zadeva stane cca. 1000 EUR.
Imaš za ene 170k SIT možnost da celo iz mobitela sprožiš grelec, počakaš 20 min in imaš segret avto; ne rabiš rokavic in ne boš uničeval mašine v mrazu,

http://www.webasto.si/grelci/osebni_avto.htm

Objavljeno: Po feb 07, 2005 3:19 pm
Napisal/-a reber
No, če ne upoštevamo porabe in CO, saj to mašini ne škoduje, ampak se osredotočimo le na mazanje, ki bi v primeru da je slabo, še najbolj škodilo mašini.
Če je na začetku mazanje slabo, je vzrokov več: olje je v glavnem odteklo v karter in je prvih nekaj vrtljajev mašina slabo mazana, saj je mastna le toliko, kolikor je ostalo olja v tankih špranjah med ležaji in gredjo. V teh tankih špranjah olje več ali manj ostane, saj ga zadrži kapilarni efekt in verjetno tudi sama zasnova ležajev, ki je pri bolj dovršenih mašinah verjetno zasnovana tako, da nekaj olja le ostane. Druga stvar je viskoznost, tretja pa črpalka, ki naj bi pri nižjih vrtljajih dala manjši pritisk (ali pa tudi ne). Nisem mehanik, tako da sem lahko udaril zelo mimo.
Kako pa kaj pri napol ogretem motorju ali pri ogretem motorju, kako je s tem? spet me ne zanima poraba in CO ampak mazanje.
Spet dodatno razmišljanje glede mazanja in obrabe: če motor teče na mestu, je manj obremenjen in s tem je pritisk gredi na ležaje manjši in posledično s tem manjša obraba in manjši potreben pritisk olja. Če odpeljemo takoj, je motor tudi bolj obremenjen in potreba po mazanju večja , seveda je siljenje motorja v višje vrtljaje absolutno nezaželeno in škodljivo. Spet me popravite če sem usekal mimo.

Objavljeno: Po feb 07, 2005 3:51 pm
Napisal/-a W|zz
Slide je napisal/-a:
music_man je napisal/-a:w|zz a lahko mal vecjo sliko tole se ful tezk bere.

TNX


Izbriši v linku končnico -med, pa mislm da bo večja slika ;)


Ja, pa res.. Js sm pa gledu zakaj ni vecja :roll: :)