Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

alternator.....akumulator...

Napisal/-a Dariooo To feb 15, 2005 10:18 pm

Zivjo..mene neki zanima glede teh dveh stvari...........
in sicer to.....na kaj meni vpliva ce dam mocnejsi akumulator in alternator.....mislim na ampere A.......kaj ce dam premocno mi lahko kej skoduje, ker fula prevec elektrike v baterijo.....mi kej se pregreje....ipd.....ali je samo dobro?...

kaj ce dam muziko recimo ful mocno in ful luck in raznih stvari ki mi porabijo elektriko treba dat mocnejsi alternator....al ne??
LP
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi To feb 15, 2005 10:43 pm

Preveč ne morš dat, brez skrbi. Precej važen je akumulator - kle ni treba šparat denarja. Alternatorji so precej dragi, če se odločiš za kakega hudega. Mislim, da ni potrebe - dj povej ker avto, pa kero mašino maš, bomo kej več pogruntal...
Slika
 
Uporabniški avatar
PaGeR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1124
Pridružen: Po jan 06, 2003 3:49 pm
Kraj: Kranjsterdam

Napisal/-a PaGeR Sr feb 16, 2005 7:27 am

Tle ni meje :D

LP
Ali obstaja rehabilitacijski center za prehitro vožnjo? :)
Opel Corsa 2.0 16V
 
Freelancer
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 36
Pridružen: Po dec 13, 2004 7:50 pm

Napisal/-a Freelancer Sr feb 16, 2005 1:15 pm

Če misliš met neke 10000W porabnike, potem te glede preveč amperov lahko začne skrbet takrat, ko se ti bodo začeli drati topiti :wink:
Akumulator pa menjaš takrat, ko ti luči začnejo utripat v skladu z ritmom :P
No drugače je pa Pugi vse lepo povedal.
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Sr feb 16, 2005 8:42 pm

Pugi je napisal/-a:Preveč ne morš dat, brez skrbi. Precej važen je akumulator - kle ni treba šparat denarja. Alternatorji so precej dragi, če se odločiš za kakega hudega. Mislim, da ni potrebe - dj povej ker avto, pa kero mašino maš, bomo kej več pogruntal...


hmm...situacija je taka...mam motor od P405 1.9 mi16....in sm ga dobil brez alternatorja.........sm sel na pooblascen servis peugeot....in ne vejo kolko amperski alternator mi pripada...kot sm se js informiral naj bi bil 80A.....fora je v tem da mam enega ki pase ki ima ce se ne motim 50-60A......in zdaj me zanima kaj se zgodi recimo da dam gor 80-90A........recimo da je to prevec.......in cemi mi sploh ameri sluzijo.....in ce skodi ce je prevec.....in kko bo to vplivalo na delovanje...to je to....
ce pa vas se kej zanima...kr povejte....pa se vam zahvaljujem za informacije ;)
LP
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Sr feb 16, 2005 8:44 pm

Freelancer je napisal/-a:Če misliš met neke 10000W porabnike, potem te glede preveč amperov lahko začne skrbet takrat, ko se ti bodo začeli drati topiti :wink:
Akumulator pa menjaš takrat, ko ti luči začnejo utripat v skladu z ritmom :P
No drugače je pa Pugi vse lepo povedal.


hmm...glede tega kdaj morem menjat alternator ze vem, ker se mi je zgodilo da je sel u ful....in sm kr ostal na cesti...ni blo iskre na sveckah....in ni blo druge kot da je sel alternator ;) he he.....
kaj pa so drati?!?...buu.....

LP
 
Golden eye
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 637
Pridružen: Če maj 01, 2003 1:20 pm
Kraj: Notranjska

Napisal/-a Golden eye Sr feb 16, 2005 8:47 pm

drati = žice,kabli

Alternator pa le kup močnej, če so finance. Drgač pa ne rabš...
 
KREMENKO
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 723
Pridružen: Po okt 04, 2004 6:29 pm
Kraj: GLIH T´M

Napisal/-a KREMENKO Sr feb 16, 2005 8:47 pm

drat=žica=kabl... :P
 
Uporabniški avatar
Josephe
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 629
Pridružen: Pe jan 10, 2003 8:25 pm
Kraj: LJ-črnuče

Napisal/-a Josephe Sr feb 16, 2005 8:52 pm

Glej- moč je tok*napetost.
Torej večji je tok ( več amperski je alternator ) močnejši je. Alternator, če ni problema s prostorom in hlajenjem ( pazi alternator se pri polni obremenitvi lahko zelo segreje )je lahko ful močen. Tako da daj čim večji alternator not in ne skrbi nič ne bo narobe.
če boš pa imel močan acc. potem pa zna pregoreti alternator, če si ti speljal z popolnoma praznim acc. in da imaš med vožnjo prižgane vse mogoče porabnike, takrat zna pregoreti. Tako da se z večjim alternatorjem tega delno zavaruješ.
Žice oz. napeljava pa načeloma nebi smela kar tako pregoret.

PS: Ponavadi je alternator za 10%" močnejši" od acc. Tako da če imaš acc. 55Ah je priporočeno imeti alternator tm 65A ni pa muz

LP Joseph
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Sr feb 16, 2005 8:52 pm

Golden eye je napisal/-a:drati = žice,kabli

Alternator pa le kup močnej, če so finance. Drgač pa ne rabš...


hvala za info...samo fora je v tem....da me ne zanima ce kupim al ne...ampak preprosto cemu to sluzi...in ce je kej hudo ce dam mocnejsega...saj od viska glava ne boli pravijo......in kaj se zgodi ce je presvoh....stek?!?

LP
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Sr feb 16, 2005 8:57 pm

Josephe je napisal/-a:Glej- moč je tok*napetost.
Torej večji je tok ( več amperski je alternator ) močnejši je. Alternator, če ni problema s prostorom in hlajenjem ( pazi alternator se pri polni obremenitvi lahko zelo segreje )je lahko ful močen. Tako da daj čim večji alternator not in ne skrbi nič ne bo narobe.
če boš pa imel močan acc. potem pa zna pregoreti alternator, če si ti speljal z popolnoma praznim acc. in da imaš med vožnjo prižgane vse mogoče porabnike, takrat zna pregoreti. Tako da se z večjim alternatorjem tega delno zavaruješ.
Žice oz. napeljava pa načeloma nebi smela kar tako pregoret.

PS: Ponavadi je alternator za 10%" močnejši" od acc. Tako da če imaš acc. 55Ah je priporočeno imeti alternator tm 65A ni pa muz

LP Joseph

josephe....to mi je vsec.....ena strokovna razlaga....svaka ti cast....hvala za pomoc...
hmm....samo neki pa ne razumem...maybe sm js trd ki ne stekam...ampak vseeno te uprasam.......zakaj bi pregorel alternator, ce mam mocen akumulator?....ker mi ga nebi uspel do konca napolnit?..in bi cel cas v bistvu ustvarjal energijo in ga polnil...in se bi pregrel....in pregorel?...bo tko?...ja ja se mi zdi da sm prav sklepal...zato more kao bit alternator mocnejsi a ne? ;)
he he...pa se 1x hvala ti za info......
LP Dario
 
Uporabniški avatar
Neo32
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 591
Pridružen: Ne feb 09, 2003 12:55 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Neo32 Sr feb 16, 2005 9:06 pm

lej alternator ti pregori v takem primeru da je akumulator izpraznjen in ker bi bil pac akumulator vecje kapacitete kot ga je alternator zmozen polnit bi se alternator pregreval, zato ker ne bi mogel napolnit akumulatorju ker je kapaciteta pac visja kot jo je alternator zmozen polnit. recimo ce mas 55 ah aku bi ga izpraznjenga polnil recimo 1h in je alternator 1h uro polno obremenjen, pol pa das notr 100 ah bi ga pa polnil 2h in bi 1h uro bil vec obremenjen, tm pa zaradi pregretja znajo kaksne diode pocrkat, ker so pac recimo deminzionirane da recimo polno obremmentivev zdrzijo eno uro, ker pa bi jih se dodatno uro obremenjeval pa znajo pocrkat.

ce imas moznost dat notr mocnejsi alternator, ti kr ker ne bos nc zgresu, bl bi bil problem kontra kot je ze joseph omenu, da bi se alternator prevec matrov in posledicno odpovedov....
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
habbich
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1897
Pridružen: To jan 14, 2003 3:40 pm

Napisal/-a habbich Sr feb 16, 2005 10:13 pm

Dariooo je napisal/-a:hmm...glede tega kdaj morem menjat alternator ze vem, ker se mi je zgodilo da je sel u ful....in sm kr ostal na cesti...ni blo iskre na sveckah....in ni blo druge kot da je sel alternator ;) he he.....
kaj pa so drati?!?...buu.....

LP


Sej se lahk brez alternatorja vozs, dokler je aku polhn...
 
Uporabniški avatar
Josephe
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 629
Pridružen: Pe jan 10, 2003 8:25 pm
Kraj: LJ-črnuče

Napisal/-a Josephe Če feb 17, 2005 12:38 pm

Dariooo je napisal/-a:
Josephe je napisal/-a:Glej- moč je tok*napetost.
Torej večji je tok ( več amperski je alternator ) močnejši je. Alternator, če ni problema s prostorom in hlajenjem ( pazi alternator se pri polni obremenitvi lahko zelo segreje )je lahko ful močen. Tako da daj čim večji alternator not in ne skrbi nič ne bo narobe.
če boš pa imel močan acc. potem pa zna pregoreti alternator, če si ti speljal z popolnoma praznim acc. in da imaš med vožnjo prižgane vse mogoče porabnike, takrat zna pregoreti. Tako da se z večjim alternatorjem tega delno zavaruješ.
Žice oz. napeljava pa načeloma nebi smela kar tako pregoret.

PS: Ponavadi je alternator za 10%" močnejši" od acc. Tako da če imaš acc. 55Ah je priporočeno imeti alternator tm 65A ni pa muz

LP Joseph

josephe....to mi je vsec.....ena strokovna razlaga....svaka ti cast....hvala za pomoc...
hmm....samo neki pa ne razumem...maybe sm js trd ki ne stekam...ampak vseeno te uprasam.......zakaj bi pregorel alternator, ce mam mocen akumulator?....ker mi ga nebi uspel do konca napolnit?..in bi cel cas v bistvu ustvarjal energijo in ga polnil...in se bi pregrel....in pregorel?...bo tko?...ja ja se mi zdi da sm prav sklepal...zato more kao bit alternator mocnejsi a ne? ;)
he he...pa se 1x hvala ti za info......
LP Dario


Alternator ti ne bo pregorel če ga ne boš preobremenil. To pomeni da bo moral dolgo časa ( to je lahko le nekaj minut ) delati na polni moči. To se zgodi recimo ko imaš acc popolnoma prazen in ti ga mora 1 uro s polno močjo polnit samo acc, kaj šele da imaš ti piržgane še luči, meglenke,radio, neonke... takrat se ta čas lahko tudi podvoji, alternator pa je še bolj obremenjen, ( napetost pade zato se tok še dodatno poveča ).
Zato v 205 bi bil za moje pojme dovolj 55A alternator ( če ima zrak, in ne da vleče vroč zrak iz izpuha ali hladilnika ) in ca. 50Ah acc . Če pa nima zraka pa daj notri tam 70-80 A alternator. Zdej če boš pa dajal v avto muzko +400w pa povečaj tok alternatorja za ca. 10-20A.

LP Joseph
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Če feb 17, 2005 1:19 pm

aaa....tko torej......praviste da od viska glava ne boli...in da je bolse ce je akumulator 10% bolj svoh od alternatorja..........no.....to me je zanimalo...
sej zdaj bom vidu kko bo delovalo....ko bom dal vse skupaj...no zdaj lih se ne...ko bo malo bolj toplo pa bom....in ce bo presvoh bom dal kakega mocnejsega..

js se vsem lepo zahvaljujem, ker ste mi odlicno vse obrazlozili...se 1x hvala vsem :twisted:

LP
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo Če feb 17, 2005 1:28 pm

lenivec je napisal/-a:ej najprej tole
akumulator ni nikol bol švoh ad alternatorja al pa bol močn od alternatorja ;)

akumulato je pač en z večko kapaciteto en z majnšo. fora pa je da recimo alternator 50a bol dolgo polni aku kot pa alternator z 90a. nesmeš pa dat prešvoh alternatorja, ker potem bo avto potrablal več toka kot ga proizvede.
torej recimo da so vsi porabniki skup 60a, ti pa maš 50A alternator, bo poraba večja kot je alternator možn ustvarit. in tak bo počasi začelo akku praznit.
uglavnem alternator more dat več toka od sebe kot ga je avto možn spit pri največji porabi :D


hmm....in kko js vem kolko naj bi moj avto uporabu A??......ima kdo kak podatek maybe?....ki niti na puegeotu ne vejo...katastrofa ej... :(
 
Uporabniški avatar
jerko14
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 51
Pridružen: Ne jan 25, 2004 3:19 pm
Kraj: Ljubljana

optima

Napisal/-a jerko14 Če feb 17, 2005 1:34 pm

kupi si akumolator znamke OPTIMA, imas dve vrsti rumene barve ter rdece kateri je boljsi ne vem to te pa pride okoli 280 EUR-ov po moje se nisem dosti mimo falil...

lp


jerko
 
Uporabniški avatar
jerko14
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 51
Pridružen: Ne jan 25, 2004 3:19 pm
Kraj: Ljubljana

ja

Napisal/-a jerko14 Če feb 17, 2005 1:38 pm

evo popravljam , glih preverjam v reviji,,, rdeci ak - pride 175EUR-ov,, rmeni ak pa 243Eur-ov..


lp


jerko
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 51 gostov