Stran 1 od 5
4×4 vs. AWD vs. quattro
Objavljeno: Če feb 24, 2005 9:04 am
Napisal/-a meganeman
Lep pozdrav, najprej bi vam povedal kar sem nasel o zgodovini vseh teh stirikolesnikov. Jeepov 4×4 je bil razvit okoli leta 1945, Subarujev AWD leta 1972 in Audijev Quattro leta 1980 (Serijska proizvodnja), da ne bo kdo pameten, kako je quattro prvi stirikolesni pogon:) Torej ne bi rad, da bi bila tale debata v smislu kreganja in grajanja, kako je eden zanic in drug dober:) Jst bi sam rad, cul iz prve roke, torej tistih, ki imajo izkusnje s temi pogoni. Moj foter ma Jeepa, tako da ta Quadra track II pogon dosti dobro poznam, kjer je moznost 80% proti 20% in se ti lahko zgodi, da ti zakopljeta sprednja leva in zadnja desna guma:) Vendar me to precej moti, saj ko pohodis plin avtomobil misli, da mora hitro pospesit in da 80% na zadnji par koles, zato na snegu in pesku Jeep koplje kot BMW:) Zaradi tega mi je boljsi AWD, ki je stalno 50% - 50%, vendar je na asfaltu zaradi tega pocasnejsi kot BMW z zadnjim pogonom. Ko pa pride sneg, voda in pesek pa je mnogo hitrejsi. (Ne me zastopiti napacno, nikakor se ne bi branil Quatttra:) Na Quattro pogon se na zalost prav nic ne spoznam in bi bil vesel vsakega komentarja, tako kot tudi komentarje ostalih pogonov, dokler se ne bomo kregali kateri je najboljsi, saj vsi vemo, da ima vsak svoje prednosti in slabosti:)
PS: Na zalost je anketa neki zastekala:( SQL Error : 1064
Objavljeno: Če feb 24, 2005 9:20 am
Napisal/-a Janez Blond
Jeepov pogon ni stalno širikolesni, vem za pretekle različice cherokiyev k so pogon zjebal če so se pelal več kokr 80 s štirikolesnim pogonom. AWD-ja ne poznam nam komentiral.
Quattro ja kaj nej rečem, poglej video od novega RS4 k ti na zasneženo skakalnico zleze, pol ni tok švoh. Moja izkušnja je pa ta da naslednja kola bodo quattro.
Objavljeno: Če feb 24, 2005 9:22 am
Napisal/-a mistervegas
Objavljeno: Če feb 24, 2005 9:37 am
Napisal/-a mistervegas
Janez Blond je napisal/-a:Jeepov pogon ni stalno širikolesni, vem za pretekle različice cherokiyev k so pogon zjebal če so se pelal več kokr 80 s štirikolesnim pogonom. AWD-ja ne poznam nam komentiral.
Quattro ja kaj nej rečem, poglej video od novega RS4 k ti na zasneženo skakalnico zleze, pol ni tok švoh. Moja izkušnja je pa ta da naslednja kola bodo quattro.
ta audi je komaj v tretji ali četrti poskus to ratal, in dvomim da tokrat bi naj bilo brez pomoči
Objavljeno: Če feb 24, 2005 9:39 am
Napisal/-a maky
mistervegas je napisal/-a:Janez Blond je napisal/-a:Jeepov pogon ni stalno širikolesni, vem za pretekle različice cherokiyev k so pogon zjebal če so se pelal več kokr 80 s štirikolesnim pogonom. AWD-ja ne poznam nam komentiral.
Quattro ja kaj nej rečem, poglej video od novega RS4 k ti na zasneženo skakalnico zleze, pol ni tok švoh. Moja izkušnja je pa ta da naslednja kola bodo quattro.
ta audi je komaj v tretji ali četrti poskus to ratal, in dvomim da tokrat bi naj bilo brez pomoči
kašne pomoči? kabel je bil tam za varnost in za spust.
res pa je da je v tretje poskusu prišel gor z spajki...
Objavljeno: Če feb 24, 2005 9:39 am
Napisal/-a Mrcina
Janez Blond je napisal/-a:Jeepov pogon ni stalno širikolesni, vem za pretekle različice cherokiyev k so pogon zjebal če so se pelal več kokr 80 s štirikolesnim pogonom. AWD-ja ne poznam nam komentiral.
Quattro ja kaj nej rečem, poglej video od novega RS4 k ti na zasneženo skakalnico zleze, pol ni tok švoh. Moja izkušnja je pa ta da naslednja kola bodo quattro.
Cheerokiji so imeli problem s 4x4 pogon... Po knjigi si lahko 4x4 vključil samo v snegu in blatu, na asfaltu bolje da ne. Če si imel vklopljen 4x4 pogon je spredaj vse ful trpelo (polosovine, nekaj pri menjalniku, to je šlo pri nas, cene pa ufff). Tako si recimo pozimi 4x4 pogon lahko vklopil oz. je bilo priporočljivo da ga vklopiš le, če je cesta zasnežena. Čim je bila zadeva tam tam je postalo zaj*** 4x4 nisi smel imeti vklopljen zaradi asfalta, ko si pa pripeljal na kakšen poledenel ali zasnežen del je bila pa fešta. POleg tega naš cheeroke ni imel nič v smeri ABS, ASR in je tudi zaradi visokega težišča (pa tudi slabih amortizerjev in povprečnih gum na konkretno našem) in zadnjega pogona imel izredno slabo lego na mokri in poledeneli cesti. Konkretno si se dosti lažje peljal po vmesni cesti z mojim renaultom 19. Oziroma je za cheeroke bilo bolje, da si šel čez zasneženo njivo (z vklopljenim 4x4) kot pa po deloma očiščeni cesti (brez 4x4)

. Problem je bil še v pomanjkanju mehanske špere in si lahko obstal, če kolesa niso bila na isti podlagi...
Seveda je bila zgodba na terenu&blatu drugačna, hočem samo povedati, da je za normalno uporabo cheerokejev pogon slab...
No, sedaj imamo pa kangooja 4x4, ta ima pa sprednji pogon in po potrebi se priklopi še zadnji. Za vozit se po cesti v takih razmerah kot so sedaj dosti bolje od jeepa. Seveda se na terenu ne more primerjat, predvsem ker v nasprotju s cheerokejem nima reduktorja. Ima pa cel kup el. pomagal, ABS, ASR, ESP. Ki pa ne delujejo vedno najbolje, predvsem ASR mi je že parkrat živce požrl. Poleg tega je avto nižji od jeepa in ima slabše gume (a cenejše

)
V glavnem, za normalno uporabi po zasneženi cesti je zagotovo boljši avtomatsko priklopljivi sistem, kot pa ročno, sploh če je ročno priklapljanje omejeno tkao kot pri jeepu...
LP Mrcina
ZANIMIVO
Objavljeno: Če feb 24, 2005 9:55 am
Napisal/-a meganeman
Vsajk dan zves kaj novega, samo ce se ne prepiramo, je placa za vse stiri kolesnike:)
Foter ma Grand Cherokeeja in nima problemov z pogonom, ker je ze tanov QD2 noter, drugace se pa ne da 4 kolesnega pogona izklopit (Reduktor je pa carski on je pa skoz 50%-50%, sam lahka sam 80 km/h gres) sam se korigira in lahka gre tud 80 % moci na eno gumo, sam to je varljivo, tako kot sm cul tudi od vas, zato pa je bolj primerno za po terenu, njabrz:) kot, da se bos s takim avtom vozu po terenu, heheh
noro glede Audija, a je filmcek tud na slovenski spletni strani? Sam kokr jst vem ma tist audi ene 450 konjev, tam bi rabu 8×8, da nebi kopalo, a?:)
Objavljeno: Če feb 24, 2005 10:02 am
Napisal/-a kljukec
discovery 91l je mel reduktor s 4. fazami če se nemotm
tale jeep ne sme met vkloplenga reduktorja zato ker ma samo 100% oz 98% diferencial, kar pomeni da ob zavijanju na ''dobri'' podlagi- kjer ne drsi, polomiš pol osovine
se je zgodilo prijatlu pr discoveriyu l95, ker je pozabu izklopt 98% diferencial
ko se pogovarjate o letncah pa me zanima kje ste spustl land roverja, kdaj so biliže narejeni njegovi jeepi 107 in 109 če se ne motm. sej je že defender 30 let na tržišču
ne me držat za besedo pr letncah

ops:
lp
Objavljeno: Če feb 24, 2005 10:42 am
Napisal/-a nebivedu
Tudi AWD lahko prenaša moč iz prednjega na zadnji pogon.
Sam imam 4WD(4X4) od subaruja in zadeva deluje odlično - brez kakršnekoli pritožbe.
Reduktor je tudi odličen, samo hitrost je maximalno okoli 60km/h v peti prestavi.
Audijev quattro se s subarujevim AWD sploh ne more primerjat.
AWD
Objavljeno: Če feb 24, 2005 11:39 am
Napisal/-a meganeman
Nebivedu, na zalost nimam Subaruja, ampak koker jst vem ma AWD od Subaruja stalno 50% proti 50%, kar je men zelo vsec:) Smo pa rekli, da ne bomo govorili, kateri je boljsi in kateri je zanic, ker vsi RULAJO! Vsaj za nas, ko mamo sam 2 pogon:) Kljukec, lepo to da si omenu se Discoverije, valda ima se mnogo avtov 4 kolesni pogon in tud o njih bi radi kej culi, a ne? Sicer pa ce bi bil zanic ga kraljica ne bi imela:) Plus tega da so tud Camel Trophy furali z njimi, noro! Se pomnete tovarisi.
Objavljeno: Če feb 24, 2005 11:49 am
Napisal/-a cheno
fora quattro-ta je to da ima torsenov sredinski diferencial(torsen - torque sensing), to pomeni da če zdrsnejo sprednja kolesa preusmeri moč na zadnja kolesa, torseno diff. je čist mehanska zadeva, sicer je to super diferencial samo ne pride do izraza zato ker ima quattro odprt sprednji in zadnji diferencial. torej če ti zakoplje npr: prednje levo in zadnje desno kolo ostaneš na mestu, ker ima odprta differenciala. "pravi" quattro imajo A4,A6 in A8. A3 in TT nimata sredinskega torsenovega diferenciala, torej imajo vse tri diff. odprte.
Subaru(legacy) ima sredinsko visko sklopko ki jo kontrolira računalnik in razporeja moč na prednja/zadnja kolesa po potrebi, torej če zdrsnejo prednja kolesa da več moči na zadnja. Pri normalni vožnji ima subaru odprta sprednji in zadnji diff. ko pa vključiš reduktor se zaklene zadnji diff. Tako "logiko" pogona ima 14let star legacy, vmes so pa že kaj novega naredili.
Subarujeva visko sklopka in audi-jev torsenov diff. imata enako vlogo(razporejata moč na kolesa ki imajo oprijem)
BTW: audi ni izumil Torsenov diff. ampak so ga izumili američani, pa ne mislite da sem pristaški ampak napišem zato da se ne bo kdo hvalil, kwa je audi izumil. In edini pravi pravi quattro je imel Audi quattro(S1 ki je tekmoval na rally-ju, za ta avto so naredili quattro)
4x4 od cherokija pa ne poznam
Objavljeno: Če feb 24, 2005 11:53 am
Napisal/-a le-gasi
tud quattro pogon (passat, a4, a6, a8 ) je stalen 50-50 sam ma za razliko od subaruja, namesto samozapornega sredinskega diferenciala z lsd, ravno tako samozaporni torsen diferencial
a3 in golf pa imata haldex sklopko-stalni pogon na prednja kolesa
Re: AWD
Objavljeno: Če feb 24, 2005 12:29 pm
Napisal/-a nebivedu
meganeman je napisal/-a:Nebivedu, na zalost nimam Subaruja, ampak koker jst vem ma AWD od Subaruja stalno 50% proti 50%, kar je men zelo vsec:) Smo pa rekli, da ne bomo govorili, kateri je boljsi in kateri je zanic, ker vsi RULAJO! Vsaj za nas, ko mamo sam 2 pogon:) Kljukec, lepo to da si omenu se Discoverije, valda ima se mnogo avtov 4 kolesni pogon in tud o njih bi radi kej culi, a ne? Sicer pa ce bi bil zanic ga kraljica ne bi imela:) Plus tega da so tud Camel Trophy furali z njimi, noro! Se pomnete tovarisi.
meganeman - se opravičujem za izpad - tist kter je boljši
Objavljeno: Če feb 24, 2005 2:01 pm
Napisal/-a stealth
mene pa zanima če kdo kaj ve o mitsubishijevem AWD pogonu ? Da se ne kvari to že vem
LP
M.
Objavljeno: Če feb 24, 2005 2:37 pm
Napisal/-a Janez Blond
Ok se strinjam s postom kjer nekdo pravi da je za vse štirkolesne pogone dost tržnega prostora.
Mormo še neki vedt da Jeepov štirikolesni pogon je bolj terenska različica, audijev quattro pa bolj cestna, za boljši oprijem pri pospešku ki je boljši od pospeška na smo zadnji kolesni par, zato so to tud v f1 prepovedal.
Ne bedarije govort da so ga z zajlo vlekl....smo pred leti že vidl na slovenski televitiji kako so z prejšnim A6 quattro avant se fural po smučišču, seveda navzgor.
Sicer pa ni avto narejen da bi se po skakalnici vozil.
Se je pa po drugi strani za prašat če nucamo stalni štirikolesni pogon kot ga ima audi, saj je poraba kar nekaj večja od dvokolesnega, vendar je pa v vseh razmerah špica in pomoje po legi tudi najboljši od konkurence (govorim za pogon za na cesto in ne teren). Mogoče je kombinacija BMW-jevega x pogona in bivšega VW pogona kjer ni stalno štirikolesno gnan, bolj ekonomičen.
Drgač pa v glavnem mate tisti velik za povedat k mate sam prednji pogon pa še to tko švoh mašince da komi kdaj zakople....
Objavljeno: Če feb 24, 2005 3:05 pm
Napisal/-a Nejko87
lada niva ma stalni 4x4, reduktor, in pa 100% zaporo difereniciala. če wam kj pomaga
lp
Objavljeno: Če feb 24, 2005 4:15 pm
Napisal/-a Župa
le-gasi je napisal/-a:tud quattro pogon (passat, a4, a6, a8 ) je stalen 50-50 sam ma za razliko od subaruja, namesto samozapornega sredinskega diferenciala z lsd, ravno tako samozaporni torsen diferencial
a3 in golf pa imata haldex sklopko-stalni pogon na prednja kolesa
Msilm da Passat nima quattro pogona veš, ampak ma 4motion pogon, ki je isti kot pri golfu se pravi haldex sklopko
lp
Objavljeno: Če feb 24, 2005 4:19 pm
Napisal/-a |MaTeJ|
a ima kdo kak link do tistega audijevega filmčka?
sicer pa pogon na vsa štiri kolesa je res zakon!
sam ga imam sedaj že na drugem avtomobilu in je res razlika očitna! sploh zdej ko so take razmere

Objavljeno: Če feb 24, 2005 5:10 pm
Napisal/-a De_Tomaso
Torsen na sredi in spredaj ter zadaj odprt diferencila je malo nagajiva zadeva. Sploh na slabih podlagah in pri velikih močeh motrojev.
Prav tako se pri konstrukcijah Torsnov tipa A in B pojavlja problem prenosa prevelikh navorov na prednjo os na meji zdrsa. To so tudi bile in so težave Quatrov.
Obstajajo pa tudi proizvajalci, ki uporabljajo Torsen C za sredinski diferencial in Torsen B na zadnji osi.

Objavljeno: Če feb 24, 2005 5:16 pm
Napisal/-a kljukec
fantje
gosence na avto pa gasa
