Stran 1 od 1

Blokiranje koles pri zaviranju z motorjem

Objavljeno: So feb 26, 2005 2:07 pm
Napisal/-a [DocX]
Ali je možno, da ti na zelo spolzki podlagi-cesti zablokirajo kolesa pri zaviranju z motorjem? :roll:

Objavljeno: So feb 26, 2005 2:09 pm
Napisal/-a zupac
Ne ... zablokirajo ti ne, vendar lahko ti zdrsnejo.

lp, anze

Objavljeno: So feb 26, 2005 2:52 pm
Napisal/-a INFINITI
zupac je napisal/-a:Ne ... zablokirajo ti ne, vendar lahko ti zdrsnejo.

lp, anze


Seveda lahko zablokirajo, kar povzroči zdrs; če prešaltaš v nižjo na snegu, se namesto da se dvignejo obrati motorja, gume zablokirajo na moment kar je lahko nevarno; tako da izi z odpuščanjem sklopke in količino obratov na takih podlagah; nekateri avtomobili imajo elektroniko v sistemu ki to preprečuje; eden takšnih je recimo alfa 147

Re: Blokiranje koles pri zaviranju z motorjem

Objavljeno: So feb 26, 2005 2:54 pm
Napisal/-a Slide
[DocX] je napisal/-a:Ali je možno, da ti na zelo spolzki podlagi-cesti zablokirajo kolesa pri zaviranju z motorjem? :roll:


Morda ob prestavljanju nižje, za zelo kratek čas...če ima avto velik navor zna biti kriza...recimo pri kakšni Mazdi B2500TD lahk ob prestavljanju navzdol hitro za moment blokirajo zadnja kolesa, ker ima zelo lahek zadek. Če ob tem še zavijaš in pelješ malo bolj hitro...
Seveda je predpogoj prestavljanje navzdol in posledično nerodno popuščanje sklopke, kakšen međugas bi stvar eliminiral. Če samo zaviraš z motorjem torej če pelješ po ravnem in potem zapelješ navzdol, spustiš gas, potem je pa odgovor kot je Anže povedal, NE.

Objavljeno: So feb 26, 2005 3:02 pm
Napisal/-a De_Tomaso
Rešitev je tehnika prsti-peta, ali nakup alfe 147 ali še bolje oboje. 8) 8) 8) 8) 8)

Objavljeno: So feb 26, 2005 3:08 pm
Napisal/-a Slide
De_Tomaso je napisal/-a:Rešitev je tehnika prsti-peta, ali nakup alfe 147 ali še bolje oboje. 8) 8) 8) 8) 8)


Sej pravim...međugas :mrgreen: Če ga znaš dat s prsti/peto toliko bolje :D

Objavljeno: So feb 26, 2005 3:11 pm
Napisal/-a zupac
Seveda lahko zablokirajo, kar povzroči zdrs


joj joj ... kakšne gluposti.

Kolesa ne morejo zablokirati! Lahko samo zdrsnejo kar je posledica, da se kolesa vrtijo počasneje kot je hitrost avtomobila.

En mal nerealen primer. Gremo 150 kmh v 5 in šaltamo v 1. prestavo. Podlaga je drseča. Ob spustu sklopke se dobdo kolesa zavrtela do npr 30 kmh (torej ne na 0 kmh, kar bi pomenilo blokacijo koles) in ker ima avto preveliko hitrost, da bi se v tolk kratkem času upočasnil na 30kmh bi kolesa zdrsnila glede na podlago.
Tukaj sem napisal, da so podatki dokaj nerealni vendar jih npr lahko zamenjate v bolj realne. Če pa hočeš, da bi ti samo s spustom sklopke kolesa blokirala, bi moral biti moror ugasnjen in se ne bi smel zavreti niti za en obrat.

ps. pa dej gdaj mal pomislite, preden pišete neumnosti.

Objavljeno: So feb 26, 2005 3:14 pm
Napisal/-a zupac
aja ... najmanjša hitrst koles bo pa npr 5 kmh, kar je recimo hitrost avtomobila brez dodanega plina v 1. prestavi

Objavljeno: So feb 26, 2005 3:49 pm
Napisal/-a Mate
Sklepam, da je vprasanje malo narobe zastavljeno. Moralo bi biti, ali lahko kolesa pri zaviranju z masino zdrsnejo.

Na prvotno vprasanje je odgovor, da - teoreticno v enem zelo cudnem primeru lahko zablokira eno kolo, obe pa NIKOLI, razen, ce se masino ugasnes istocasno.

Se pa lahko zgodi, da eno od koles zdrsne in zgubi malo na hitrosti vrtenja (glede na podlago se zavrti v prazno z manjso hitrostjo, kot se avto pelje), ampak to zarad diferenciala pomeni, da zdrsne tudi drugo kolo, ki pa se zavrti malenkosti hitreje. Samo do te situacije zelo tezko pride, ker prvo zdrsne kolo, ki ima slabsi oprijem ob tem pa mora, ubistvu istocasno, hitreje pognati drugo kolo, ki je imelo boljsi oprijem - uglavnemo pridemo v protislovje, razen ce se oprijem drugega kolesa ravno v tistem trenutku zmanjsa. Pri tej razlagi se privzame, da so obrati masine konstantni oz. se le malenkostno spreminjajo.

V praksi se mi je to zgodilo vceraj, ko sem se z neogretim Golfom IV 1.9TDI peljal po 28% klancu navzdol, na katerem ej blo cca 10 cm juznega snega. Ce je masina mrzla in klanec suh, sama masina zavira tako mocno, da avto ne gre hitreje od 15km/h oz 1500 obratov, ce sem sam notr. In je precej cudn filing, ko sprednja kolesa zgubijo oprijem. Nekako trese sprednji konec, podobno kot pri absu, le da je efekt manjsi pa avto postane tezje vodljiv.

Se pa tak primer zgodi zelo redko, mora pa imeti masina veliko navora oz. dober zaviralni ucinek. Dizli so za to bolj primerni kot bencinerji.