Stran 1 od 2

Vprašanje glede goriva!

Objavljeno: Po mar 10, 2003 1:05 pm
Napisal/-a brezveze
Sem bil na servisu (menjava olja, filtra, zračnega in oljnega.....) pa sem mimogrede vprašal glede tankanja neosvinčenega 98, v moj avto (FIAT Bravo). Pa je rekel da bi mi lahko to početje uničilo katalizator in da baje nebi blo niti čudno če bi mi zgoreli tudi ventili! Sem bral na tem ali na nekem drugem forumuv in je blo omenjeno da naj nebi bil problem. V knjigi ki sem jo dobil k avtu, celo piše da naj bi tankal "vsaj" 95.
Torej? :?:

Objavljeno: Po mar 10, 2003 1:16 pm
Napisal/-a WhiteCell
lahko tankas...

Objavljeno: Po mar 10, 2003 2:11 pm
Napisal/-a *bojci*
Tudi sam sem tankal nedavno 98 pa je videti, da ima avto večjo moč in kaj se mi je še presenetljivo zdelo je to, da sem prevozil ca. 30 km več na tank, kot pa prejle. Za možne poškodbe mašine pa tudi mene zanima :?:

Objavljeno: Po mar 10, 2003 2:33 pm
Napisal/-a brezveze
Ja majhno porast moči sem tudi jaz opazil in glede porabe se tudi strinjam. Tolko kot ga preplačaš se ti pol povrne z več prevoženih km. No vsaj pri meni je tako. Je mogoče blo na forumu že kdaj kaj podobnega omenjenega?

Super oz. EuroSuper+ 98

Objavljeno: Po mar 10, 2003 3:08 pm
Napisal/-a Sota
V vse motorje se lahko tanka več-oktanski bencin - oktani povejo samo razmerje mešanice goriva in zraka pri največji eksplozivnosti, torej več oktanov, večja kompresija, večja moč --> večja obraba motorja. Saj je tudi pri NOS (nitro) večja moč - samo avto bistveno bolj trpi in manj zdrži :-)

Objavljeno: Po mar 10, 2003 3:24 pm
Napisal/-a brezveze
Potemtakem je boljse dvakrat premislit preden tankas 98!? Na kak dolg rok pa bi se poznala obraba, al pa ni kake blazno vecje spemembe?

Re: Super oz. EuroSuper+ 98

Objavljeno: Po mar 10, 2003 3:32 pm
Napisal/-a *bojci*
BritishSpirit je napisal/-a:V vse motorje se lahko tanka več-oktanski bencin - oktani povejo samo razmerje mešanice goriva in zraka pri največji eksplozivnosti, torej več oktanov, večja kompresija, večja moč --> večja obraba motorja. Saj je tudi pri NOS (nitro) večja moč - samo avto bistveno bolj trpi in manj zdrži :-)


Kaj se to ne bi potem poznalo pri segrevanju mašine, če je večja kompresija?
Mislim, da če ni pregrevanja mašine lahko tankaš 98 brez problema. :?

NOS oz. nitro pa valda ni za navadne mašine, ker se ti bo stopila od vročine.

Objavljeno: Po mar 10, 2003 3:46 pm
Napisal/-a HORSE
98 se po mojem mnanju splača pri "večjih" mašinah. S tem mislim na 2.0 in več... Več oktanov ti ne bi smelo uničiti motorja. Mogoče, da se pozna pri temperaturi, samo se ti tako ali tako vklopi ventilator...
Glede porabe? Hmmm... Ne bi rekel, da se kaj dosti bolj splača (za manjše mašine). "Račun" je preprost:

- 95 OKTANSKI BENCIN
Npr, da imaš tank 45L, kar znese po ceni 180.8 SIT/L cca: 8136 SIT S tem denarjem narediš pribljižno 560km. Iz tega sledi, da pride 1km = 14,5 SIT

- 98 OKTANSKI BENCIN
Spet je tank 45L, kar znese po ceni 189,? SIT/L: 8505 SIT S tem denarjem narediš pribljižno 560km + 30km. Iz tega sledi, da pride 1km = 14,4 SIT

KOMENTAR:
Pri 98 sem upošteval 189.0 SIT/L, ker točne cene ne vem... Računal pa sem porabo cca. 8L/100km. Podatki so pa od mojega Fiat Tipo-ta 1.4 i.e.

Objavljeno: Po mar 10, 2003 3:50 pm
Napisal/-a *bojci*
HORSE je napisal/-a:98 se po mojem mnanju splača pri "večjih" mašinah. S tem mislim na 2.0 in več... Več oktanov ti ne bi smelo uničiti motorja. Mogoče, da se pozna pri temperaturi, samo se ti tako ali tako vklopi ventilator...
Glede porabe? Hmmm... Ne bi rekel, da se kaj dosti bolj splača (za manjše mašine). "Račun" je preprost:

- 95 OKTANSKI BENCIN
Npr, da imaš tank 45L, kar znese po ceni 180.8 SIT/L cca: 8136 SIT S tem denarjem narediš pribljižno 560km. Iz tega sledi, da pride 1km = 14,5 SIT

- 98 OKTANSKI BENCIN
Spet je tank 45L, kar znese po ceni 189,? SIT/L: 8505 SIT S tem denarjem narediš pribljižno 560km + 30km. Iz tega sledi, da pride 1km = 14,4 SIT

KOMENTAR:
Pri 98 sem upošteval 189.0 SIT/L, ker točne cene ne vem... Računal pa sem porabo cca. 8L/100km. Podatki so pa od mojega Fiat Tipo-ta 1.4 i.e.


Probaj tankati recimo dvakrat 98, če še nisi. Na porabi se malo opazi in pri moči tudi.

Objavljeno: Po mar 10, 2003 7:19 pm
Napisal/-a din
Koliko oktansko gorivo rabiš je odvisno od konstrukcije motorja (razmerja v kompresiji, kompresijskega prostorja, čas predvžiga......) in ne velikosti. Npr. BMW 525 tanka neosvinčen 91. Da bi se ti pregreval zaradi goriva ni razloga. Da čutiš večjo moč je možno, da je 95 ravno na meji. Moj voz je npr. delan za 91 in razlike ni občutit.

Objavljeno: Po mar 10, 2003 8:13 pm
Napisal/-a Sierrator
Fantje, še nekaj je treba omeniti:
če bi pri nas merili oktane v bencinu, jih noben nima toliko, za kolikor se izdaja. Torej, če v avto, ki je namenjen 95 (realno) oktanskemu bencinu tankaš NAŠ 98 (nazivno) oktanski bencin, res ne moreš zgrešiti.

Objavljeno: Po mar 10, 2003 10:46 pm
Napisal/-a kdk
V navodilih za Focus 1,6 . ki je v osnovi skonstruiran za 95 oktansko gorivo piše:
98-oktansko neosvinčeno gorivo lahko uporabljate brez prilagoditve motorja , vendar s tem ne boste dosegli boljšega delovanja motorja.

Objavljeno: To mar 11, 2003 7:19 am
Napisal/-a primozb
Edino kar vem, da drži je to, da 98 oktanski bencin slabo vpliva na katalizator, verjetno zaradi bolj vročih ispušnih plinov. Druga zgodba je pri turbo motorjih, ki imajo predpisan 91 al 95 oktanski bencin, saj ob močnejšemu bencinu z več oktani prihaja od bolj vročih ispušnih plinov, ki se skozi turbino in v interkulerju ne shladijo dovolj, tako da je izkoristek manjši.

Objavljeno: To mar 11, 2003 6:06 pm
Napisal/-a MGsax
98 se priporoča visoko turnim mašinam ki se zvrtijo v višje obrate, škodovat ne more, meni so celo priporočali 98!

Objavljeno: To mar 11, 2003 7:37 pm
Napisal/-a X-Hair
primozb je napisal/-a:Druga zgodba je pri turbo motorjih, ki imajo predpisan 91 al 95 oktanski bencin, saj ob močnejšemu bencinu z več oktani prihaja od bolj vročih ispušnih plinov, ki se skozi turbino in v interkulerju ne shladijo dovolj, tako da je izkoristek manjši.


Kaj je to slabse ali boljse.

Pa sem vzel kar Passat navodila za uporabo, ker vas spet nekaj skrbi. Tocte bencin pa TIIIIISSTEEEEEE :mrgreen: pa ne komplicirat.

Citiram:
Vozila s katalizatorjem: 74,92 110kW ( 1,8 litrski ) in 110 kW ( 2,3 litrski ) motorji Super neosvincen bencin z oktanskim stevilom 95 ali normalni bencin z oktanskim številom vsaj 91. Pri uporabi neosvincenega normalnega bencina z oktanskim stevilom vsaj 91 lahko pride do zmanjsanja zmogljivosti.

142kW motor Super neosvincen bencin z oktanskim stevilom 98. Uporaba super neosvincenega bencina z oktanskim stevilom vsaj 95 je mozna brez zadrskov. Zaradi samodejnega prilagajanja casa vziga kakovosti goriva ( uravnavanje ) lahko ob neugodnih pogojih delovanja pride do neznatnega zmanjsanja zmogljivosti motorja. To je mogoce delno nadomestiti z uporabo super neosvincenega bencina z 98 oktani.

Ce morate uporabiti goriva z nizjim oktanskim stevilom od predpisanega, vozite z zmernimi vrtljaji in motorja ne obremenjujte. Visoke obremenitve motorja s polnim plinom ali visokimi vrtljaji lahko poskoduje motor. Cim prej dolijte gorivo s primernim oktanskim stevilom.

Brez zadrskov in omejitev lahko uporabljate gorivo z visjim oktanskim stevilom od predpisanega. Pri tem se moc motorja ne poveca, niti se ne zmanjsa poraba.

V vozilih s katalizatorjem lahko uporabljate samo neosvinceno gorivo.

En sam rezervoar z osvincenim gorivom zmanjsa ucinek katalizatorja.

Tudi v vozilih brez katalizatorja uporabljajte zaradi manj skodljivega vpliva na okolje neosvinceno gorivo.
konec citata.

Jaz bom se zmeraj tankal 98. Bi pa se potrdil kometar od Serrator-ja da ce tankamo 98 itak ne mormo falit ker bencin ni 98 oktanski, baje.

Objavljeno: To mar 11, 2003 7:47 pm
Napisal/-a HORSE
Sej je napisal/-a:
primozb je napisal/-a:Druga zgodba je pri turbo motorjih, ki imajo predpisan 91 al 95 oktanski bencin, saj ob močnejšemu bencinu z več oktani prihaja od bolj vročih ispušnih plinov, ki se skozi turbino in v interkulerju ne shladijo dovolj, tako da je izkoristek manjši.


Kaj je to slabse ali boljse.

Pa sem vzel kar Passat navodila za uporabo, ker vas spet nekaj skrbi. Tocte bencin pa TIIIIISSTEEEEEE :mrgreen: pa ne komplicirat.

Citiram:
Vozila s katalizatorjem: 74,92 110kW ( 1,8 litrski ) in 110 kW ( 2,3 litrski ) motorji Super neosvincen bencin z oktanskim stevilom 95 ali normalni bencin z oktanskim številom vsaj 91. Pri uporabi neosvincenega normalnega bencina z oktanskim stevilom vsaj 91 lahko pride do zmanjsanja zmogljivosti.

142kW motor Super neosvincen bencin z oktanskim stevilom 98. Uporaba super neosvincenega bencina z oktanskim stevilom vsaj 95 je mozna brez zadrskov. Zaradi samodejnega prilagajanja casa vziga kakovosti goriva ( uravnavanje ) lahko ob neugodnih pogojih delovanja pride do neznatnega zmanjsanja zmogljivosti motorja. To je mogoce delno nadomestiti z uporabo super neosvincenega bencina z 98 oktani.

Ce morate uporabiti goriva z nizjim oktanskim stevilom od predpisanega, vozite z zmernimi vrtljaji in motorja ne obremenjujte. Visoke obremenitve motorja s polnim plinom ali visokimi vrtljaji lahko poskoduje motor. Cim prej dolijte gorivo s primernim oktanskim stevilom.

Brez zadrskov in omejitev lahko uporabljate gorivo z visjim oktanskim stevilom od predpisanega. Pri tem se moc motorja ne poveca, niti se ne zmanjsa poraba.

V vozilih s katalizatorjem lahko uporabljate samo neosvinceno gorivo.

En sam rezervoar z osvincenim gorivom zmanjsa ucinek katalizatorja.

Tudi v vozilih brez katalizatorja uporabljajte zaradi manj skodljivega vpliva na okolje neosvinceno gorivo.
konec citata.

Jaz bom se zmeraj tankal 98. Bi pa se potrdil kometar od Serrator-ja da ce tankamo 98 itak ne mormo falit ker bencin ni 98 oktanski, baje.

Če se me motim je nekdo (Bojci_kar :?: ) omenil, da s svojim vozilo pri tankanju 98 oktanskega bencina, naredi 30km več, kot če tanka 95...
Če je njegova trditev resnična, potem se praksa ne ujema s teorijo... Hmmm.... :?

Objavljeno: To mar 11, 2003 8:13 pm
Napisal/-a X-Hair
To sem napisal zato, ker so dvomi ali 98 ali ne in imam obcutek da se spet neki komplicira. Drugace se pa strinjam, ocitno se v tem primeru praksa ne ujema s teorijo.

Objavljeno: To mar 11, 2003 8:15 pm
Napisal/-a HORSE
Sej je napisal/-a:To sem napisal zato, ker so dvomi ali 98 ali ne in imam obcutek da se spet neki komplicira. Drugace se pa strinjam, ocitno se v tem primeru praska ne ujema s teorijo.

Upam, da nisi tega vzel kot provokacijo... 8)

Objavljeno: To mar 11, 2003 8:44 pm
Napisal/-a X-Hair
Ne ne ne, nisem tako hude krvi kot so nekateri tukaj. :wink: Pac mnenje posameznika. Saj sem dodal da se strinjam s tabo.

Objavljeno: To mar 11, 2003 8:46 pm
Napisal/-a HORSE
Sej je napisal/-a:Ne ne ne, nisem tako hude krvi kot so nekateri tukaj. :wink: Pac mnenje posameznika. Saj sem dodal da se strinjam s tabo.

QL!!! :D