Stran 1 od 2

Tempomat

Objavljeno: Po apr 04, 2005 1:19 pm
Napisal/-a Nejko
Nisem ravno vedel v katero rubriko naj dam... Ima kdo mogoče izkušnje z vgradnjo tempomata v vozilo. Gre za Megana l 04 (1.9 dci)

LP

Objavljeno: Po apr 04, 2005 1:35 pm
Napisal/-a Mate
Za megana ne, za Golfa IV pa.
Strosek cca 20k za material, 17k za delo. Dela je 45 minut za dva, ki tocno vesta kaj delata. Rezultat je pa dober: gas pohodis, dokler ne prestavis do seste, potem pa pritisk na gumb in obracas samo se volan 8)

Objavljeno: Po apr 04, 2005 1:39 pm
Napisal/-a GOX
Jst na svojmu lahk še pospešujem brez gasa mam plus pa minus na volanu, dost dobr filing

Objavljeno: Po apr 04, 2005 4:41 pm
Napisal/-a stealth
jap, tempomat je zakon na relacijah :)

Objavljeno: Po apr 04, 2005 6:21 pm
Napisal/-a PiLLLe
In kaj je tle tolk nejasnega? Kups zadevo v stacuni zravn dobis navodila za uporabo in vgradnjo? Kaj to pomeni da neznate vec brat papirnatih listov?

LP PiLLLe

Objavljeno: Po apr 04, 2005 6:41 pm
Napisal/-a maky
jah ni glih tko simp :roll: l... je razlika če daješ tempomat na avto z e gasom al pa še na zajlo.


prav tako sam to malo težje daš skup ker je v večini primerov potrebno še na računalniku "vklopit" samo funkcijo tempomata.

Objavljeno: Po apr 04, 2005 7:08 pm
Napisal/-a Master7
Izkušnje so na Passatu! Vgradil ter zamenjal še volan, majstor prklopu na računalnik, pet minut pa je blo frtik.
LP

Objavljeno: Po apr 04, 2005 9:02 pm
Napisal/-a car_freak
ze ze, vsi govorite o vw vgradnji, ki jo vsi poznajo, tipa pa zanima kako je s Renaultom. Revezu se noben ni dal odgovora. Jaz odgovora tudi ne vem. To pa tudi ni tako, kot bi nov televizor priklopu na elektriko. :?

Objavljeno: To apr 05, 2005 7:19 am
Napisal/-a Nejko
car_freak je napisal/-a:ze ze, vsi govorite o vw vgradnji, ki jo vsi poznajo, tipa pa zanima kako je s Renaultom. Revezu se noben ni dal odgovora. Jaz odgovora tudi ne vem. To pa tudi ni tako, kot bi nov televizor priklopu na elektriko. :?


Hvala... sem bo kdo reku : "Pa naj si kupi vw-ja... " Kakorkoli, na serivish baje tega ne delajo... pa sej tud centralnega v Twingote ne vgrajujejo pa ga imam vseeno. Še vedno pričakujem kakšne koristne informacije.

Objavljeno: To apr 05, 2005 7:31 am
Napisal/-a meganeman
Zastonj se matras:)
Si ga zelim ze od leta 99', pa sem dobil samo informacijo, da se ga ne da dogradit:) Saj je potrebno menjati ves volan, ker je tempomat pri novih Meganih na volanu, ce ze potem bi bil strosek preveeeeeelik, da bi se izplacalo:( Saj bi blo treba cel volan menjat vkljucno z airbagom!

Kaj hucdica si ga pa nisi narocal ob nakupu avtomobila? Takrat stane sam okol 30-50k sit:)

Cigu na gas pa gremo nasi:) Al pa gas do konca pa ni panike!

Lp,

Objavljeno: To apr 05, 2005 10:53 am
Napisal/-a mark1
Ni tako nemogoče kot govoriš meganeman, tempomat se da čisto isto vgradit kot pri zgoraj naštetih avtomobilih, seveda ne pri meganu letnik 99, ki ima po mojem še zajlo. Megane letnik 04 pa ima "drive by wire" in tam vgradnja zahteva ne več kot eno uro dela(pod pogojem da kabli že ležijo v avtu).

Sam ravno dograjujem tempomat v svoji Laguni II, pa v opremi tudi nima tempomata, ko sem pa snel blendo za stikali, pa so bili vsi kabli že položeni, pri Renaultu sem kupil stikalo za vklop tempomata, ki ima funkcijo vklopa omejevalnika hitrosti(speed limiter) ali tempomata (cruise control).

Pazi, s tem stikalom še nisi aktiviral tempomata, samo vklaplaš in preklaplaš med tema modusoma, ustrezno se na armaturni plošči tudi prižigata ikonici za omejevalnik ali tempomat.

Tempomat začne delovati komaj, ko pritisneš na tipko plus(+) ali minus (-), ki pa jih ti še nimaš, tukaj se pa začne edini problem vgradnje tempomata.
Priskrbeti si moraš dve tipki ali pa eno dvosmerno tipko za plus in minus (+/-), dobiš lahko mogoče kake Renaultove, ali pa tudi od kod drugod. Originalne obvolanske tipke namreč ne pašejo na tvoj volan(pa še raztavljat bi ga bilo potrebno, kar ni tako preprosto zaradi airbaga).

Odstrani plastiko(kjer so vgrajene obvolanske ročice za brisalce in smernike...), mislim da nista več kot dva torx vijaka. Na zgornji strani sta dve žici (pri laguni oranžna in bela), preko katerih obvolanske tipke dajejo komande tempomatu v centralnem račuinalniku.
Podaljšaj žice (belo in oranžno) do prej omenjenih tipk (+/-). Veži oba pola tipke (+) na žici tako, da bo vmes upor 290-300Ω (Ohmov), pola tipke (-) pa tako, da bo vmes upor 100-102 Ω (Ohmov).

Ob pritisku na tipko + ali – nad hitrostjo 30km/h se na displayu pod števcem prikazati napis »SET 60« za hitrost npr. 60km/h. Tempomat prekineš s pritiskom na zavoro ali na sklopko, ali pa ga isklopiš s stikalom (omenjenim na začetku).

Renault vgrajuje v pedal sklopke dve stikali:
1. ima funkcijo prekinitve vžiga pri startanju motorja (v primeru, da je v prestavi), pedal je potrebno pritisniti do konca, da se aktivira
2. ima funkcijo prekinitve delovanja tempomata(kabel že leži tam), nekatere variante (opreme) ga že imajo vgrajenega, pri nekaterih pa ga je potrebno dokupit. Aktivira se ob rahlem pritisku na pedal.

Material potreben za dograditev tempomata:

1. dvosmerno stikalo (original Renault-3500sit), vklop in preklop modusa
2. dvosmerna tipka (+/-), prepuščeno tvoji iznajdljivosti
3. cca. 1m dvožilnega kabla
4. uporniki za 100ohmov in 300 ohmov
5. v primeru, da nimaš drugega stikala na pedalu sklopke se da konektor premostit in bo tempomat tudi deloval, zaradi večje varnosti pri vožnji pa ti svetujem, da si ga vseeno naročiš pri Renaultu (strošek cca.3000sit+10min dela)

Potrebuješ še nekoga, ki ti bo upornike zaporedno zlotal.

Za samo delovanje tempomata je to dovolj, več ponavadi ne potrebuješ. Če se ti pa da, pa si lahko vgradiš še dve dodatni tipki »R« (resume) in »0« (reset,cancel). Resume je uporaben na avtocesti, ko voziš s hitrostjo npr.130 km/h in moreš naprimer pospešit ali zavret. Zavreš, tempomat se isklopi, ko nevarnost mine pritisneš tipko Resume in tempomat se bo spet nastavil na prvotno hitrost npr. 130km/h.

Upornosti potrebne za te tipke so:

R: 900 Ohm
0: 0 do 2 Ohm

Vse zgoraj napisano velja za laguno, mislim pa da Renault pri meganu ni izumljal tople vode in da more biti vse dokaj podobno.

Objavljeno: To apr 05, 2005 11:26 am
Napisal/-a Fullback
mark1 je napisal/-a:Ni tako nemogoče kot govoriš meganeman, tempomat se da čisto isto vgradit kot pri zgoraj naštetih avtomobilih, seveda ne pri meganu letnik 99, ki ima po mojem še zajlo. Megane letnik 04 pa ima "drive by wire" in tam vgradnja zahteva ne več kot eno uro dela(pod pogojem da kabli že ležijo v avtu).

Sam ravno dograjujem tempomat v svoji Laguni II, pa v opremi tudi nima tempomata, ko sem pa snel blendo za stikali, pa so bili vsi kabli že položeni, pri Renaultu sem kupil stikalo za vklop tempomata, ki ima funkcijo vklopa omejevalnika hitrosti(speed limiter) ali tempomata (cruise control).

Pazi, s tem stikalom še nisi aktiviral tempomata, samo vklaplaš in preklaplaš med tema modusoma, ustrezno se na armaturni plošči tudi prižigata ikonici za omejevalnik ali tempomat.

Tempomat začne delovati komaj, ko pritisneš na tipko plus(+) ali minus (-), ki pa jih ti še nimaš, tukaj se pa začne edini problem vgradnje tempomata.
Priskrbeti si moraš dve tipki ali pa eno dvosmerno tipko za plus in minus (+/-), dobiš lahko mogoče kake Renaultove, ali pa tudi od kod drugod. Originalne obvolanske tipke namreč ne pašejo na tvoj volan(pa še raztavljat bi ga bilo potrebno, kar ni tako preprosto zaradi airbaga).

Odstrani plastiko(kjer so vgrajene obvolanske ročice za brisalce in smernike...), mislim da nista več kot dva torx vijaka. Na zgornji strani sta dve žici (pri laguni oranžna in bela), preko katerih obvolanske tipke dajejo komande tempomatu v centralnem račuinalniku.
Podaljšaj žice (belo in oranžno) do prej omenjenih tipk (+/-). Veži oba pola tipke (+) na žici tako, da bo vmes upor 290-300Ω (Ohmov), pola tipke (-) pa tako, da bo vmes upor 100-102 Ω (Ohmov).

Ob pritisku na tipko + ali – nad hitrostjo 30km/h se na displayu pod števcem prikazati napis »SET 60« za hitrost npr. 60km/h. Tempomat prekineš s pritiskom na zavoro ali na sklopko, ali pa ga isklopiš s stikalom (omenjenim na začetku).

Renault vgrajuje v pedal sklopke dve stikali:
1. ima funkcijo prekinitve vžiga pri startanju motorja (v primeru, da je v prestavi), pedal je potrebno pritisniti do konca, da se aktivira
2. ima funkcijo prekinitve delovanja tempomata(kabel že leži tam), nekatere variante (opreme) ga že imajo vgrajenega, pri nekaterih pa ga je potrebno dokupit. Aktivira se ob rahlem pritisku na pedal.

Material potreben za dograditev tempomata:

1. dvosmerno stikalo (original Renault-3500sit), vklop in preklop modusa
2. dvosmerna tipka (+/-), prepuščeno tvoji iznajdljivosti
3. cca. 1m dvožilnega kabla
4. uporniki za 100ohmov in 300 ohmov
5. v primeru, da nimaš drugega stikala na pedalu sklopke se da konektor premostit in bo tempomat tudi deloval, zaradi večje varnosti pri vožnji pa ti svetujem, da si ga vseeno naročiš pri Renaultu (strošek cca.3000sit+10min dela)

Potrebuješ še nekoga, ki ti bo upornike zaporedno zlotal.

Za samo delovanje tempomata je to dovolj, več ponavadi ne potrebuješ. Če se ti pa da, pa si lahko vgradiš še dve dodatni tipki »R« (resume) in »0« (reset,cancel). Resume je uporaben na avtocesti, ko voziš s hitrostjo npr.130 km/h in moreš naprimer pospešit ali zavret. Zavreš, tempomat se isklopi, ko nevarnost mine pritisneš tipko Resume in tempomat se bo spet nastavil na prvotno hitrost npr. 130km/h.

Upornosti potrebne za te tipke so:

R: 900 Ohm
0: 0 do 2 Ohm

Vse zgoraj napisano velja za laguno, mislim pa da Renault pri meganu ni izumljal tople vode in da more biti vse dokaj podobno.


sam za tole si se pa potrudu... :shock:

Objavljeno: To apr 05, 2005 1:05 pm
Napisal/-a Nejko
Ej najlepša hvala... nekaj takega sem potreboval. Je pa res, da sem v zvezi z tistimi stikali +/- razmišljal, da bi samo kupil nov volan, ki takšna stikala že ima. Mislim, da bi lahko bil tudi z že sporeno vrečo, kajti potem bi to iz mojega megana samo v nov volan prestavil in zadeva bi bila rešena... no to je ena od opcij. Bomo videli za kaj se bom odločil.

LP in še enkrat hvala

Objavljeno: To apr 05, 2005 1:49 pm
Napisal/-a mark1
Če pogledaš volan s tipkami in tistega brez tipk vidiš, da je razlika že v obliki pokrova, tega boš mogel na vsak način dokupit, kajti pri sproženem airbagu se ta pokrov raztrga. Same tipke niso tako zelo drage (če pomisliš, da gre za original renojev del), stanejo okoli 14000sit. Sem se že pozanimal za laguno. Na enem tujem forumu pa sem prebral, da tudi airbagi v volanih niso enaki. Preostal bi mi le nakup kompletnega volana s tipkami in nesproženim airbagom.

Teh tipk jaz nebi kar tako v volan tlačil, da ne bi ob morebitnem karambolu dobil v glavo najprej tipk in šele potem blazine.

Objavljeno: To apr 05, 2005 2:02 pm
Napisal/-a lublancan
kupš nov volan + airbag
tega pa prodaš
pomoje nimaš velik izgube, pa še lepo zgleda

Re: Tempomat

Objavljeno: Če maj 19, 2016 8:41 pm
Napisal/-a juli
malo obujam to temo..zanima me kako ugotoviti ali ima grand scenic možnost naknadne vgradnje tempomata? a se da to tudi brez"odpiranja"in iskanja žič? radi bi previrli pred nakupom avta, pa dvomim da bi lastniku to bilo po godu, oz če bi sploh znali :) Mi lahko na renojevem servisu pogledajo v bazo ali bi ga mogli prav tja peljat da fizično preverijo ?? je pa letnik 2009

Re: Tempomat

Objavljeno: Če maj 19, 2016 8:49 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
to je že novejši model ki se je začel prodajati konec 2009 ?

Re: Tempomat

Objavljeno: Če maj 19, 2016 8:51 pm
Napisal/-a juli
starejši model Grand Scénic II

Re: Tempomat

Objavljeno: Če maj 19, 2016 8:56 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
vsekakor boš mogu dobit dele, ceneje iz razbitega avta, dražje = se dobi kit, ... samo ne vem ali so konektorji že v volanu ali ne.

Re: Tempomat

Objavljeno: Če maj 19, 2016 8:58 pm
Napisal/-a juli
to bomo že nekako, zanima me če je sploh možno..ker baje da ni pri vseh avtih mogoče..da nimajo tistih žic..