Stran 1 od 1

Pritisk v gumah

Objavljeno: Po maj 02, 2005 3:02 pm
Napisal/-a fastfury
torej zanima me kolk je kej dobro imet pritisk v gumah pri hitrejši vožnji. Zadnjič sm neki slišal vulkanizerja k je enmu pravu nej si napumpa gumo na 2,5 bara če hoče imet manjšo obrabo :? Zanima me, a je to res? Oziroma če mi meni piše, da naj bi imel gume na 2,1 bara spredaj - do kolk jih lahko napumpam, da bo še v redu?

Re: Pritisk v gumah

Objavljeno: Po maj 02, 2005 3:07 pm
Napisal/-a daewoo_rugby
fastfury je napisal/-a:torej zanima me kolk je kej dobro imet pritisk v gumah pri hitrejši vožnji. Zadnjič sm neki slišal vulkanizerja k je enmu pravu nej si napumpa gumo na 2,5 bara če hoče imet manjšo obrabo :? Zanima me, a je to res? Oziroma če mi meni piše, da naj bi imel gume na 2,1 bara spredaj - do kolk jih lahko napumpam, da bo še v redu?
jst mam na obeh predpisan 2,1 pumpam pa 2,4 ker mi bol sede :D v ovinkih je mal lepše votit :D

Objavljeno: Po maj 02, 2005 3:10 pm
Napisal/-a Mate
Bolj ko je guma napumpana, manj se bo obrabljala. To je logicno, ker se manj deformira med voznjo. Ce s tem pretiravas pa je nevarna vsaka luknja. Bolj ko je napumpana, manj avto kuri in obratno.

Glede lege na cesti je pa tako, da mora biti nek kompromis. Ob prevec napumpani gumi bo avto prej odneslo, imel pa bos boljsi obcutek vodljivosti in precej lazje bos avto tudi ujel, ce ti bo odneslo naprimer zadnji konec. Pri premalo napumpanih gumah je slab obcutek vodljivosti (avto plava), drzi se ze do neke mere bols, samo ne velja pretiravat. Pri premalo napumpanih gumah je avto tezje ujeti nazaj v svojo lego, ce slucajno pobegne.

Jest mam na Golfu IV TDI pri 225/45 17 spredaj 2.7, zadaj 2.5 - napumpano na crpalki. Na servisu je pa stevec pokazal 2.4 ni 2.2.
Gume 205/55 16 imam nekako 2.4 spredaj in 2.2 zadaj (na pumpi), 195/65 15 sem imel pa 2.1 - 2.3 spredaj in 1.9 do 2.1 zadaj.

Koliko napumpati je odvisno od tega, kako vozis oz. kako se zeliz voziti. Npr. ce hoces driftati, moras zadnje bolj napumpati, ...

Objavljeno: Po maj 02, 2005 3:16 pm
Napisal/-a daewoo_rugby
mate se čist strinjam s tabo, najdt morš pa sam to mejo kakor ti sede, men je bl ušeč če je bol napumpan iz razloga če prpičiš v ovinek, začneš drset, ta občutek mi je neznansko ušeč :D

Objavljeno: Po maj 02, 2005 3:29 pm
Napisal/-a fastfury
Ja kul. pol pa bom kr začel mal eksperimentirat - bom začel kr z 2,4 bara na vseh štirih. Edin mogoče en problem. Zadej mam ene stare gume (Sava intensa al rapidex) k so že za zamenjat - a mislte, da je kakšna nevarnost da poči če jo napumpam na 2,4 ker je pač že stara 4 leta - vem, da je že trda in da je treba zamenjat ampak zaenkrat je blo keša sam za sprednje. Btw gumo sm dobil zravn s platišči k sm jih nabavu ker meni gume več kot eno leto ne zdržijo :lol:
Aja, gume so pa mere 185/60 R14

Objavljeno: Po maj 02, 2005 3:32 pm
Napisal/-a daewoo_rugby
jah lej kr tko samo zaradi pritiska ti au počla, kak oster robnik luknja, ti pa lajko, kar ti pa lahko tud če maš 2,1 bara samo malenkost manj verjetno je :d

Re: Pritisk v gumah

Objavljeno: Po maj 02, 2005 3:55 pm
Napisal/-a FireSTORM
fastfury je napisal/-a:torej zanima me kolk je kej dobro imet pritisk v gumah pri hitrejši vožnji. Zadnjič sm neki slišal vulkanizerja k je enmu pravu nej si napumpa gumo na 2,5 bara če hoče imet manjšo obrabo :? Zanima me, a je to res? Oziroma če mi meni piše, da naj bi imel gume na 2,1 bara spredaj - do kolk jih lahko napumpam, da bo še v redu?


če je guma preveč napumpana se napne na sredi(pogleda nazven) in se obrablja bol na sredini kot na straneh
če je pa guma premalo napumpana pa se strani "obesijo" dol k tlom in se obrabljajo bol zunanji robi

najbolše pa je da napumpaš tako da se bo nekako enakomerno obrabljalo, koliko barov pa ti malo težko povem, moral boš pogledat če kje na gumi al kjerkol piše kolko je dobro napumpat

Objavljeno: Po maj 02, 2005 4:38 pm
Napisal/-a ziga24
Kako pa je kaj s pritiskom, če menjaš dimenzijo pnevmatik... Prej sem mel 185/55/14, sedaj mam pa 195/45/15.
A ostane pritisk isti kot v prejšnjih ali ne?

Objavljeno: Po maj 02, 2005 9:43 pm
Napisal/-a robertos_664
jaz imam spredaj 2.6 zadaj pa 2.2. bolj kot imaš nizkopresečno gumo več tlaka mora bit da ne pride do neljubih posledic na naših luknjavih cestah.

lp robi

Objavljeno: Po maj 02, 2005 9:59 pm
Napisal/-a RedBull™
fastfury je napisal/-a:Ja kul. pol pa bom kr začel mal eksperimentirat - bom začel kr z 2,4 bara na vseh štirih. Edin mogoče en problem. Zadej mam ene stare gume (Sava intensa al rapidex) k so že za zamenjat - a mislte, da je kakšna nevarnost da poči če jo napumpam na 2,4 ker je pač že stara 4 leta - vem, da je že trda in da je treba zamenjat ampak zaenkrat je blo keša sam za sprednje. Btw gumo sm dobil zravn s platišči k sm jih nabavu ker meni gume več kot eno leto ne zdržijo :lol:
Aja, gume so pa mere 185/60 R14


če jo boš pumpu 2.1 oz. 2.2 vse štiri je čist ok. ne pa nekateri ko ste prej kar nekaj nabijal,neglede da niste vedl kakšne dimenzijo ima dečko....glede pumpanja na bencinskah...a pa vi zaupate tistim manomentrom...jst še zdaleč od tega...pa ne zdaj spraševat zakaj! btw v servisnih delavnicah morajo biti manometri enkrat letno umerjeni tko da so zihr bolj točni.

drugače pa ja vsekakor je tako da je nizko presečno gumo potrebno bolj napumpati.... zdaj spet čist odvisno od dimenzije...

Objavljeno: Po maj 02, 2005 10:30 pm
Napisal/-a Mare9mm
Tlak v gumah je predvsem odvisen od avta, nejgove teže, razporejenosti teže spredaj zadaj.

Največja napaka je, da ne pomislimo na to ali imamo segrete gume ali ne. Namreč že po pičlih 5 km, se vam zrak v pnevmatikah začne toliko segrevati, da se začne tudi redčiti, raztezati. Zato manometer pokaže na segreti gumi več pritiska kot na hladni. Najbolje je, če imate blizu pumpo ali pa prijaznega vulkanizerja, da se enkrat zjutraj odpeljete direktno tja in preverite koliko vam kaže. ;)

Glede dimenzij gum se jaz ne bi toliko obremenjeval in se ne strinjam s tem, da je treba bolj niskopresečno gumo veliko bolj napumpat. :roll:

FastFury upam, da res nimaš Rapidex, k to je pa že res staro... zarad 2.4 bara ti je ne bo nič razneslo, niti na robniku ne. Če bi rekel, da boš probal najprej z 3.5 pa potem vn spuščal zrak, pol bi bla kriza. :P

U bistvu je lih po teoriji ta cifra 0.3 bara nekje taprava. Torej v toplo gumo, v bolj naložen avto, preden greš na dolgo pot, pri nizkih temperaturah pozimi, vedno se priporoča 0,3 bara več kot je napisano tovarniško. Men moje zgledajo skoz premal napumpane, pa sem že 10 x stestiru, pa ma prov napumpan. K sem pa probu not več nafilat je pa bil zame osebno bedn filing. Eni itak pretiravajo k dajo gor kakšne 205/45/16 pa pol misljo, da bo ful super, če da not 3 bare, k zdej je pa to šport guma in on vozi sportski in je to ta najbol, a ne. To je vse skupi bedarija. Tko, k je en že napisu, pol se u bistvu vozš po ful manjši površini in sam po sredin gume. Za največ oprijema ti pa poskrbijo glih ramena, k so pa pr preveč nafilani gumi pol praktično skoz v zraku. Ampak to ne bo pr 2.4 bara, tko da nč sekirat. Vulkanizer ponavad pove pameten nasvet. Je pa narobe, da se še voziš s temi slabimi gumami, če veš da so za zamenat. Pa še odzadi jih maš, k ti lah avto zapleše in maš 0% šanse, da ga ujameš. Raj mal razmisl, kje boš ene bolš gume za odzadi dubu. To je moj nasvet.

Objavljeno: To maj 03, 2005 11:47 am
Napisal/-a luka20
Zdravo!

Mene pa zanima ce mas gume nafilane s plinom, a jih pol lahko dopumpavas z zrakom al mors nujno s plinom :?: :?

LP,luka ;)

Objavljeno: To maj 03, 2005 11:56 am
Napisal/-a ziga24
Sem preveril na servisu, pa je pri nizkopresečnih gumah manj pritiska....
185/55/15 spredaj 2.5 - zadaj 2.2
195/45/15 spredaj 2.3 - zadaj 2.0