Stran 1 od 1
Gume vprašanje?
Objavljeno: Ne apr 06, 2003 10:15 am
Napisal/-a mark-shark
Mi morda kdo med vami zna razložiti zakaj so gume tako široke, oziroma je bolje da so širše, da se bolje držijo ceste? Seveda je to samoumevno, toda v enačbi za trenje oz. lepenje je sila ki pritiska na podlago krat koeficient trenja, in je neodvsno od površine naleganja. Kje je torej fora? Morda v segrevanju, da se porazdeli na večjo maso?
Objavljeno: Ne apr 06, 2003 10:28 am
Napisal/-a MGsax
po moje je finta v tem da imajo večjo površino za oprijem na cesto, seveda pa pri tem tudi igra vlogo težišče avtomobila,....
Objavljeno: Ne apr 06, 2003 10:30 am
Napisal/-a Panizzi
Tole je pa bila težka teoretična razlaga
Vglavnem je tkole pomoje...širše gume so boljše za vožnjo kadar pride do prenosa teže na posamezno kolo - torej v ovinkih, kjer se ogromni pritiski prenašajo na posamezno stran. Takrat bi morala večja tekalna površina se bolje odrezat kot manjša...
Tuki jaz vidim edino dejansko prednost - poleg izgleda
No, tak jaz mislim :P
Objavljeno: Ne apr 06, 2003 10:31 am
Napisal/-a MGsax
zakaj pa so po snegu boljše ozke gume?
Objavljeno: Ne apr 06, 2003 10:36 am
Napisal/-a Panizzi
Če je moja logika ta prava, potem zato, ker je več teže razporejeno na manjšo površino in lahko bolj "grabjo" gume...
Objavljeno: Ne apr 06, 2003 2:16 pm
Napisal/-a mark-shark
Že, že, sam po fizikalni strani bi moglo bit to veeno, da nema veze koljšna je.
Zimski oprijem
Objavljeno: Ne apr 06, 2003 3:36 pm
Napisal/-a Sota
Pozimi je fora v tem, da se guma v mehki materijal tudi ugreza (in tako sama sebi dela luknjo oz. tlači steno te luknj)... malo si priskrbite lit. o kotalnem trenju pa takih zadevah... (se mi ne ljubi razlagat, sam vem da smo mi že v teh. gimnaziji v 3. letniku to obravnaval - zakaj se širše gume oprijemajo bolj in ožje pozimi lažje peljejo...)
LP
Objavljeno: Ne apr 06, 2003 8:38 pm
Napisal/-a mark-shark
Dej, potrud se mal pa napiš če veš zakaj so širše gume boljš. Sej ne da bi težil
ampak glih slučajno imam tud knjigo za tretji letnik gimnazije in noter o tem govora sploh ni, je čist drugo. No, najbrž pa si starejši letnik.
Objavljeno: Ne apr 06, 2003 8:53 pm
Napisal/-a *bojci*
Pozimi je boljše imeti ozkejše gume. To pa zaradi tega, ker je takrat manjša površina stika in na isto težo avta (tak se mu ne spreminja) je večji pritisk oz. tlak. Ker pa iz tega sledi, da je pozimi koeficient trenja in lepenja dosti manjši, je to ta pravi razlog. Enako je to tudi v dežju, oz. v ko se pelješ čez lužo. Pri ozkejši gumi je izpodrivanje vode hitrejše kot pri širši.
Poleti pa je boljše imeti širše, ker je koeficient trenja in lepenja med podlago in gumo dosti večji. Pre večjih površinah gume je stik s cesto zato boljši, čeprav je po enačbi: p= F/S pritisk manjši na cesto. Efekt pa je pri tem, ko se naglo pelaš v ovinek, kjer se večina teže avtomobila prevesi na prednje kolo (odvisno od vozila). Ker pa je zdaj trenje boljše, pritisk se poveča pri isti stični površini. Temu sledi, da je na kolo večja Fg sila. Ft=k*Fg Torej je sila trenja večja, kar pomeni, da je manjša verjetnost, da zdrsneš.
Uh, sem malo pofilozofiral...

Objavljeno: Ne apr 06, 2003 8:56 pm
Napisal/-a Panizzi
Hmmm...tole je blo sicer 100x bolj sofisticirano...ampak a nisi v bistvu isto napisal k jaz na začetku :P :P :P
Objavljeno: Ne apr 06, 2003 9:01 pm
Napisal/-a *bojci*
Panizzi je napisal/-a:Hmmm...tole je blo sicer 100x bolj sofisticirano...ampak a nisi v bistvu isto napisal k jaz na začetku :P :P :P
Vem ja, samo mark-shark očitno ni razumel takoj, pa sem malo obrazložil.

joj joj joj
Objavljeno: Ne apr 06, 2003 9:12 pm
Napisal/-a Ticko
fantje fizika vam peša zgleda...
no veste... v snegu je bols da so ozke zato da majo vecji pritisk in bolj izpodrinejo sneg oziroma se bolj pa tisto brozgo na cesti. A nikol ne vidite kak avtobusi divjajo vcasih pozimi??? no vazn je tut da so dokaj spuscene da se profil lazje cisti... if u know what i mean...
no poleti pa ni tak enostavno. Zelo dobro je ce je guma cim nizja in felga cim vecja. Da se prepreci zvijanje gume ker na robovih gume ne prime kaj dost. nove gume majo dokaj resen ta problem. sam fora je da je za navadno voznjo potem taka guma trda.
kolk morajo bit pa siroke??? ja fantje jst bi vas vprasal ce mi zna kdo zagret gume 195/45 15 na twinogtu al pa kej podobnega... gume ostajajo mrtvohladne...to pozabljate.
pa se neki cist fizikalnega. GROBO gledano koeficient trenja NI odvisen od velikosti podlage oz. stične ploskve...
poglejte hondo kaj ima original gor pa je orng strupena... 215 (dokaj ozko), 17!!!, 45!!! tak da... accord type r...
ciao
Objavljeno: Po apr 07, 2003 12:20 pm
Napisal/-a mark-shark
No sej to jest hočem povedat, da je sila trenja neodvisna od površine gume. Pri gumi za v sneg je pa zadeva zmeri bla čist jasna in razumljiva.