Stran 1 od 2

kolk je pomembna širina pnevmatike

Objavljeno: Po jun 06, 2005 8:45 pm
Napisal/-a bridgestone
torej ali velja pravilo (v mejah normale) širša kot je pnevmatika boljši je oprijem s cestiščem?
sem se zaradi tega sporekel z enim kolegom ki trdi da so širše gume bistvene za boljši oprijem, sam trdim da pridejo široke in nizkoprofilne pnevmatike do izraza na dobri podlagi (nov, hrapav asfalt), medtem ko so v dežju snegu, makedamu ali na slabi cesti (grbine, pukli...), po mojem mnenju boljše nekoliko ožje (serijske) gume. konec koncev je formula za silo trenja Ftr=kt*N in nikjer ni omenjena površina

Objavljeno: Po jun 06, 2005 8:51 pm
Napisal/-a CockroaC
Pravilno trdiš

Objavljeno: Po jun 06, 2005 9:02 pm
Napisal/-a Eddis
In fora tega topica gldede na to da si pravilno sam odgovoril je? Ce rabis potrditev za svojo trditev, potem jo imas: POravilno si napisal, reci kolegu da imas ti prav, in ne on(kako pa on trdi).

Objavljeno: Po jun 06, 2005 9:44 pm
Napisal/-a bridgestone
Eddis je napisal/-a:In fora tega topica gldede na to da si pravilno sam odgovoril je? Ce rabis potrditev za svojo trditev, potem jo imas: POravilno si napisal, reci kolegu da imas ti prav, in ne on(kako pa on trdi).


problem je ker ma model neke hude feltne in gume, pa sem mu rekel da je pretiraval (peugeot 307 1.6), in ker je trdil da so široke gume bistveno boljše sem hotel da njegovo trditev zanika še nekdo da mu po domače povedano zaprem gobec.
pač eni so trdi in hočjo met zmeri prav, še posebej ko nimajo pojma o stvari.

Objavljeno: Po jun 06, 2005 9:50 pm
Napisal/-a VWGapo
Pa če pretiravaš z gumam tud diski pa ploščice trpijo, pa še kaj... ;)

Objavljeno: Po jun 06, 2005 10:07 pm
Napisal/-a Eddis
Zdej ce je res pretiraval in dal prevelike gume gor, recimo 235/40/18 na njegovga pugija z 1.6 masino potem je pretiraval, pozna se mu najbolj na pospeskih, porabi, obrabi, in koncni hitrosti...
Feltne bi moral dati gor nekako premo-sorazmerno z mocjo masine ki jo poseduje v avtu? Je pa res da se sirse gume bolje drzijo ceste, res je tudi da se bojo prej unicle na neki luknjasti cesti(tega je pri nas malo morje)

sam primer: Zakaj imajo gorska kolesa sirse gume od mestnih dirkacev? Zato ker gorska rabijo oprijem, cestna pa so narejena za doseganja hitrosti............get the point :?:

Objavljeno: Po jun 06, 2005 10:23 pm
Napisal/-a Mate
joj, ne zaidt v napacno smer.

Sirina gume se pozna na oprijemu do neke dolocene meje, naprej pa ne vec. Ta meja pa je odvisna od avtomobila. Sirsa guma za sabo potegne se ogromno drugih negaticnih stvari. Za primerjavo povem svoje iskusnje med dimenzijama 205/55 16 in 225/45 17. Sirse se drzijo nekaj bolje kot ozje, a je razlika precej manjsa kot met 195/65 15 in 205/55 16. V dezju se te (17") gume opazno boljse drzijo kot prejsnje 16" - temu je kriva guma (GY Eagle F1). Slabosti sirsih in nizjih gum pa so slabse udobje, vecja poraba, slabsi pospeski in malenkost spremenjena geometrija podvozja. Zaenkrat sem prisel do odlocitve, da bodo naslednje letne gume verjetno v dimenziji 205/50 17. Ampak to sele cez kaksni dve leti, morda tri (ce bom priden :lol: ). Bolj kot sirina se pri oprijemu pozna visina. Nizja ko je guma, manj se deformira v ovniku, bolje se drzi in obratno.

Glede gum na biciklih je pa tko na dirkalcih so zelo ozke gume z zelo malo ali nic profila in so namenjene izkljucno voznji po asfaltnih povrsinah - kako se drzijo pa ve vsak, ki je ze kdaj gledu kaksen giro - se precej dobro drzijo. Ozje so zaradi manjsih izgub in posledicno doseganja visje hitrosti ob manjsi moci. Pri gorskih kolesih so pa gume sirse zaradi voznje po blatu, pesku, ... Vsak si lahko predstavlja, da z dirkalcem ne bi dalec prisel po brezpotjih, ker bi se pogreznil v podlago pa se kopal bi, da bremzanja ne omenjam. Enako pa se gume za gorska kolesa z vec profila na asfaltu precej slabo drzijo.

Objavljeno: Po jun 06, 2005 10:26 pm
Napisal/-a Tomaz40
Se kar strinjam s tvojo razlago. Če ti lahko predlagam, kako dokazat kolegu, da se moti:

Če pogledaš WRC(World Rally Championship), imajo na suhem asfaltu dokaj široke gume, ker potrebujejo dober oprijem, na snegu pa imajo zelo ozke gume, ker mora teža avta prit bolj do izraza, to pa naredi s tem, da se površina ploskve gume, ki se dotika snega zmanjša. Isto velja za dež, kjer mora teža avta čim hitreje izpodrinit vodo v kanale na gumi (profil), to pa naredi z večjim pritiskom na podlago, ki nastane pri ožjih gumah. Zato je res v slabših razmerah boljša trakcija z ozko gumo, v dobrih razmerah pa je trakcija boljša s širokimi gumami.

Seveda pa vse skupaj v merah normale. Po mojem mnenju, je idealna guma za posamezni avto tista, ki je zapisana v homologacijskem kartončku + 20 mm širine. Vse ostalo je uporabno zgolj za izgled.

Objavljeno: Po jun 06, 2005 10:48 pm
Napisal/-a Eddis
Neki tazga sem mel jst v mislih, samo nisem znal napisat tako razumljivo kot vidva, se pa popolnoma strinjam z vama.

Objavljeno: Po jun 06, 2005 11:12 pm
Napisal/-a ziga24
...kolikor jaz vem, so dimenzije gume povezane z težo avtomobila in posledično se tudi segrejejo na delovno temperaturo. Če so gume predimenzionirane, pa lahko pride do nezaželenih učinkov...
Ne pa me držati za besedo, ker ta teorija ni iz mojih ust :roll:

Objavljeno: To jun 07, 2005 8:29 am
Napisal/-a PiLLLe
Sam jst se zmeri nestekam kaj to dela pod stylingom :roll:

Objavljeno: To jun 07, 2005 9:30 am
Napisal/-a svadreb
Oprijem je odvisen samo od materiala. Mehkejša ko je guma, bolje se drži ceste. Širina tukaj nima veze. Zakaj so zimske gume mehkejše od letnih? Ker guma na mrazu rata trda in izgublja oprijem. Zakaj imajo F1 široke gume? Zato, ker so zelo mehke in se zelo hitro obrabijo. Hitrost obrabe pač kompenzirajo s širino. Če bi imel gume široke 30 cm in bi bile narejene iz trde plastike, se ne bi držale ceste. Če imaš široke 15 cm in iz gume, se držijo ceste. Torej: bistveni keč je v trdoti gume. Sicer so pomembni tudi profil in sama zgradba pnevmatike, ampak širina nima veze. Bistvo držanja gume ceste je v njeni trdoti oz. mehkobi.

@Bridgestone: v formuli za silo trenja al torni koeficien al kako se že reče res ni površine

Objavljeno: To jun 07, 2005 9:50 am
Napisal/-a Mumbley
Na spolzki podlagi pa so ožje gume boljše ker se sila porazdeli po manjši površini tako, da se trenje poveča.

Objavljeno: To jun 07, 2005 10:01 am
Napisal/-a nebivedu
Trenje ali lepenje?

Objavljeno: To jun 07, 2005 10:13 am
Napisal/-a Slide
tema je že bla vsaj 2x obdelana, pa nismo prišli do enotnega mnenja...ma kdo kakšen tehten razlog da tema ostane odprta?

Objavljeno: To jun 07, 2005 10:13 am
Napisal/-a Kennman
trenje pri hitrejsi voznji, lepenje pri pocasnejsi.

Objavljeno: To jun 07, 2005 10:14 am
Napisal/-a Slide
Kennman je napisal/-a:trenje pri hitrejsi voznji, lepenje pri pocasnejsi.


Ammmm... :lol:
trenje ko zdrsne, lepenje dokler ne :|

Objavljeno: To jun 07, 2005 10:33 am
Napisal/-a dejan84
VWGapo je napisal/-a:Pa če pretiravaš z gumam tud diski pa ploščice trpijo, pa še kaj... ;)


To zih najbolj, ja... :lol: Na rokah, stabilizatorjih pa ležajih se pa nič ne pozna...