Stran 1 od 2
vzvratna+utripalke
Objavljeno: Sr jun 15, 2005 11:15 pm
Napisal/-a cuoresportivo
lep pozdrav!
zanima me kako bi zvezal vse 4 utripalke , da mi utripajo ko dam v vzvratno prestavo? mogoče je to že bilo objavljeno kdaj, se opravičujem. Lahko mi podate tud kak link prosim. Hvala že vnaprej.
Objavljeno: Če jun 16, 2005 11:12 am
Napisal/-a peters
Uf, pred leti sem si na Tipotu to sam po domače naredil na sledeč način (po spominu):
Izhajal sem iz preprostega principa rikverc luči. Ko se vžgejo rikverc luči, naj začnejo delat tudi žmigavci.
Najprej sem iz ene od teh luči napelal pogoj (kabel), ki mi je vklopil rele (ta je imel svojo napajanje) ki je dal tok avtomatu za žmigavce (ne vgrajenemu, posebnemu). Utripajoč tok sem napeljal na vsakega od zadnjih žmigavcev, ker pa so vsi žmigavci za eno smer vsporedno vezani, so utripali sedaj vsi.
Da pa se ne bi ob vklopu žmigovcev pržgale tudi rikverc luči, sem med avtomat za žmigavce in zadnji žmigavec dodal element (ne vem kako se mu reče), ki spusti pogoj (tok) samo v eno smer, v nasprotnega pa ne.
Vse sem skupaj zlepil in skril pod tapeto v prtljažniku.
Verjamem, da se zadeva da bolj prefinjeno in elegantno urediti, toda jaz imam samo diplomo iz ekonomije in delam na področju računalništva

Objavljeno: Če jun 16, 2005 11:15 am
Napisal/-a [g0ran24]
pomoje se da z enim relejom rešit vse
ko daš v rikverc se prižgejo rikverc luči ki preklopi rele tist rele je pa zvezan sporedno na stikalo za vse 4 žmigavce
če kdo če lahko sliko narišem :P
Objavljeno: Če jun 16, 2005 11:36 am
Napisal/-a lublancan
[g0ran24] je napisal/-a:pomoje se da z enim relejom rešit vse
ko daš v rikverc se prižgejo rikverc luči ki preklopi rele tist rele je pa zvezan sporedno na stikalo za vse 4 žmigavce
če kdo če lahko sliko narišem :P
ja to je čist dost
sam luči morš met pržgane, če hočš da dela
Objavljeno: Če jun 16, 2005 11:43 am
Napisal/-a peters
Imate prav, samo tisti rele za 4 žmigavce nekje pod volanom mi ni hotel tako špilat kot sem hotel, zato sem se poslužil bolj kmečke variante...
Objavljeno: Če jun 16, 2005 12:08 pm
Napisal/-a [g0ran24]
lublancan je napisal/-a:[g0ran24] je napisal/-a:pomoje se da z enim relejom rešit vse
ko daš v rikverc se prižgejo rikverc luči ki preklopi rele tist rele je pa zvezan sporedno na stikalo za vse 4 žmigavce
če kdo če lahko sliko narišem :P
ja to je čist dost
sam luči morš met pržgane, če hočš da dela
se po zakonu morjo luči bit skus pržgane

Objavljeno: Če jun 16, 2005 8:21 pm
Napisal/-a Firediver
Pozdravljeni!
To zadevo sem jaz že na treh avtomobilih vgradil in dela super. Je pa malo več dela, ker sem šel po sistemu kopiranja stikala za var. utripalke z releji.
Stikalo za var. utripalke je v glavnem sestavljeno iz dveh stikal (v istem ohišju), ki se jih vklopi z enim gumbom:
1. preklopno stikalo, s katerim preklopiš z navadnega delovanja smernikov (levo ali desno) na delovanje vseh štirih
2. vklopno stikalo, ki signal iz avtomata pošlje ločeno na levo stran, ločeno na desno stran in ločeno na indikator var. utripalk na armaturi.Če se tega ne naredi tako (npr. da vežeš vse tri žice skupaj na en rele), ti bodo med vožnjo, ko daš smernik za eno stran, delale vse štiri utripalke.
Za vse to sem uporabil štiri releje, enega za 1. stikalo in ostale tri za drugo stikalo.
Signal za rikverc dobiš pri stikalu (pri menjalniku), ali pa nekje pod armaturo, če veš kje gre signal na zadnje rikverc luči.
Škoda, ker nimam kakšne slikce ali el. sheme za bolj ilustrativen prikaz, glede na različne avte, v katere sem to vgradil (R4, R21, Tipo), zna bit, da imajo tudi drugi podobno sestavljeno stikalo.
Objavljeno: Pe jun 17, 2005 6:34 am
Napisal/-a reber
Zakaj kopirat stikalo ki je namenjeno za vklop 4 smernikov če pa je bolj preprosta rešitev...
enostavno združiš 3 žice, in to so ravno tiste 3 ki gredo na stikalo na volanu, katere pa so: L in R smernik in sredinska z oznako po Bosch 49a ki gre čez avtomat proti +12V
Uporabiš rele z dvojnim delovnim kontaktom ali pa navadni rele in kombinacija z dvema diodama. Tuljavo releja vežeš na rikverc luč in maso. To je to.
ker pa novi zakon tudi pri rikvercu določa da je včasih treba dodati smernik, zgoraj opisan način ne velja več tako kot včasih, saj so 4 smerniki vklopljeni ko je rikverc in ni možno izklopiti. Zato sem jaz razvil elektroniko ki spada k takemu releju, da ugotavlja ali je stikalo za levi ali desni smernik vklopljeno in če je izklopi rele da dela izbrani smernik. Priklop je enak, ima pa še dodatek 6. žico na +12v ki ima funkcijo podaljšanega delovanja pri izklopu rikverca, da 4 smerniki še 3x utripnejo po izklopu rikverca. Funkcijo je možno izklopiti.
Cena avtomata je 5ksit kogar zanima, za člane foruma 4500sit. Če kdo meni da je tole reklama naj moderator briše, kakor hočete. Ta lahek opis je napisan in razumljiv , težji način z elektroniko pa je prezakompliciran da bi neznalci elektronike znali sestavit. Je pa shema na elektro forumu ...
http://www2.maxi.si/phpBB2/index.php
Objavljeno: Pe jun 17, 2005 7:24 am
Napisal/-a svadreb
@reber:
Dobro si ti to naredu! Zdaj pa povej še nekaj stvari po domače:
A je ta avtomatika zapakirana v kako ohišje?
Koliko žic štrli iz nje?
Kam je treba te žice priklopit?
Objavljeno: Pe jun 17, 2005 10:31 am
Napisal/-a Firediver
@reber:
Sej jst bi tudi uporabil diode, ma sem se odločil za releje, ker tam šibajo tokovi reda 4-6A, pa še dioda ima pribl. 0.7V padca, tako da sem se poslužil malo bolj komplicirane vendar bolj zanesljive poti..
Ker sem doma s podeželja tudi nisem kompliciral z novim zakonom..tukaj so var. utripalke ob rikvercu še vedno novost..
Ko bom plaču multo, bom pa preuredil..
Objavljeno: Pe jun 17, 2005 12:24 pm
Napisal/-a reber
slike povedo največ... kako zgleda, priklop pa je vse paralelno na avtoinštalacijo, nobena žica se ne reže.
L in D smernik, 49a, masa, rikverc luč, in po želji za delovanje dodatne funkcije +12v, če ne se ta žica priklopi na rikverc poleg prejšnje žice.
Objavljeno: Pe jun 17, 2005 2:04 pm
Napisal/-a [g0ran24]
lepo lepo se vidi da je neki elektronikov kle na forumu

Objavljeno: Pe jun 17, 2005 2:11 pm
Napisal/-a svadreb
Kaj za ena žica pa je to -49a- ?
Objavljeno: Pe jun 17, 2005 4:12 pm
Napisal/-a reber
spisek bosch oznak sem že pripopal na forum v txt obliki v sporočilo in ga bom še enkrat v .doc datoteki sedaj ko forum to omogoča.
49a je žica med stikalom na volanu za izbor L ali R smernik in pa avtomatom - bimetalnim ali elektronskim relejem za utripanje.
Nekateri novejši avti nimajo več boschovega štroma in imajo žmigavce čez računalnik in spadajo v predalček kjer takele avtomatike ne delujejo.
Objavljeno: Pe jun 17, 2005 7:46 pm
Napisal/-a RegY
samo tak by the way... po novem CPPju to če se ne motim več ni dovoljeno, razen če voziš vzvratno ravno.
Objavljeno: Pe jun 17, 2005 7:51 pm
Napisal/-a W|zz
RegY je napisal/-a:samo tak by the way... po novem CPPju to če se ne motim več ni dovoljeno, razen če voziš vzvratno ravno.
Kaj ni dovoljeno? Met vseh šterih zmigavcev vkloplenih ko gres vzvratno?
Objavljeno: Pe jun 17, 2005 9:39 pm
Napisal/-a Doc_
Jp kar je tudi smiselno... od zdaj naprej morš dat smirokaz ko pelješ nazaj samo če zaviraš v levo ali desno in temu sledi tudi primern smerokaz

Objavljeno: Pe jun 17, 2005 9:43 pm
Napisal/-a Walker_P
Objavljeno: Pe jun 17, 2005 10:12 pm
Napisal/-a W|zz
Ok sej vem da je tole mal offtopic sam..

Zaenkrat inštruktorji učijo da ko greš rikverc po cesti da maš vse štir vkloplene. Vsaj pr ns. Bo Deo loh mal več povedu
Doc206, tvojga posta pa ne stekam. Napisu si da če med vožno nazaj zaviraš v levo ali desno, da temu sledi ustrezn smerokaz?

Objavljeno: Pe jun 17, 2005 10:15 pm
Napisal/-a Walker_P
Ja po novem je tko: Npr da obračaš avto iz glavne na stransko cesto ne smeš met vseh štirih ampak sam tisto stran kamor zavijš, npr. v levo daš levo žmigavc! Če greš pa naravnost rikverc maš pa vse štiri. Jebeno je to ja. Hvala bogu da vsaj tega ne gledajo zaenkrat!!!