Rekordni vpoklic za Ford?
Objavljeno: So jun 18, 2005 8:47 am
Ravno sem gledal prispevek na CNN glede Fordov v ZDA ki se zaradi stikala za tempomat masovno vžigajo. Raziskave so pokazale da je konstrukcijska napaka na stikalu kriva za samovžige par 100 avtomobilov. Avto se lahko vžge če je parkiran ali med vožnjo saj stikalo ostane pod napetostjo v vsakem primeru tudi če je motor izklopljen in kluč iztaknjen iz vžiga. Ker je stikalo na posodi zavorne tekočine in se hkrati pregreva lahko zaradi slabe izdelave stikala zavorna tekočina pride v stikalo kjer se vžge.
V zadnjih 3 letih so zaradi te napake vpoklicali nazaj v delavnice že preko 1MIO vozil od SUV do navadnih osebnih vozil.
Zadnja vladna preiskava je pokazala da pa je stikalo bilo vgrajeno v preko 16MIO vozil-velika večina v ZDA. Pičakuje se da bo zvezna vlada naložila Fordu zamenjavo VSEH vgrajenih stikal, v vozilih letniki od 1992-2003.
Ford ni priznal še v nobenem primeru krivde se pa vedno poravnajo s lastniki vozil ki jim je zgorel avto.
Zgodovina se očitno ponavlja. Če se spomnite, ob koncu 70ih začetku 80ih je bil razupit primer s Fordom takrat model Pinto ki je zaradi prevtako konstrukcijske napake na rezervoarju za gorivo(zaradi prevelike pomanknjenosti nazaj 15cm za zadnji odbijač je pri skoraj vsakem trku od zadaj poškodovalo tank za gorivo ki je začel puščat in posledično je prišlo zaradi bližine motorja drugega vozila do požara. V katerih je umrlo ali bilo poškodovanih precej ljudi)
Ford na koncu tudi izgubil tožbo proti oškodovancem poleh tega da je moral odpravit to pomanjklivost. Ta odškodnina ostaja največja v zgodovini avtomobilske industrije.
V zadnjih 3 letih so zaradi te napake vpoklicali nazaj v delavnice že preko 1MIO vozil od SUV do navadnih osebnih vozil.
Zadnja vladna preiskava je pokazala da pa je stikalo bilo vgrajeno v preko 16MIO vozil-velika večina v ZDA. Pičakuje se da bo zvezna vlada naložila Fordu zamenjavo VSEH vgrajenih stikal, v vozilih letniki od 1992-2003.
Ford ni priznal še v nobenem primeru krivde se pa vedno poravnajo s lastniki vozil ki jim je zgorel avto.
Zgodovina se očitno ponavlja. Če se spomnite, ob koncu 70ih začetku 80ih je bil razupit primer s Fordom takrat model Pinto ki je zaradi prevtako konstrukcijske napake na rezervoarju za gorivo(zaradi prevelike pomanknjenosti nazaj 15cm za zadnji odbijač je pri skoraj vsakem trku od zadaj poškodovalo tank za gorivo ki je začel puščat in posledično je prišlo zaradi bližine motorja drugega vozila do požara. V katerih je umrlo ali bilo poškodovanih precej ljudi)
Ford na koncu tudi izgubil tožbo proti oškodovancem poleh tega da je moral odpravit to pomanjklivost. Ta odškodnina ostaja največja v zgodovini avtomobilske industrije.