Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
cuoresportivo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: Po dec 09, 2002 2:17 pm

Kako zmanjšati porabo

Napisal/-a cuoresportivo Ne jun 26, 2005 1:55 am

Torej, imam avto hyundai pony , letnik 92. Glede porabo prvo tole, noga ni težka. Avto kar pije. Gre se pa bolj za to, da sem na eni strani videl porabo drugih uporabnikov tega avtomobila in moj se niti najmanj ne približa tistim. Jaz recimo z 32 litri prevozim nekje 350 km. Na www.poraba.com sem gledal, da pri enem userju naredi avto z istimi litri 415 km. Avto ima prevoženih 132.000 km, je redno vzdrževan. Zanima ali se da tu kaj uredit, nastavit . Pa za info: to je model ko še nima elektronike za direkten vbrizg goriva, ampak ima klasičen "čok". Hvala za odgovor že vnaprej.
Ni važno kak stojiš zraven avta, ampak kako ga voziš.
 
Uporabniški avatar
pilgrim
Uporabnik
 
Prispevkov: 1017
Pridružen: Ne dec 05, 2004 6:57 pm

Napisal/-a pilgrim Ne jun 26, 2005 4:51 am

glede nastavitev za zmanjšanje porabe pri hjundaju ne vem,

morda samo glede relativnosti podatkov:
- relacija pri nekaterih avtih bolj, pri drugih pa manj spreminja porabo, torej je model lahko da meril, ko je peljal po AC in morda še posebej pazil na porabo, drugi se pa vozi samo po mestu od vrat do vrat,
- napake pri merjenju, natakanju bencina, izračunavanju,
-zavestno rahlo /ali močno/ pretiravanje glede nizke porabe,
-pol pa neustrezne gume pa ....
lp pilgrim
 
Damjan19
Uporabnik
 
Prispevkov: 1495
Pridružen: To jun 22, 2004 12:47 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Damjan19 Ne jun 26, 2005 8:05 am

...-pa težka nogica
-nepravilno nastavlen fergazer
-vožnja z odprtim oknom recimo
-večji upor zarad strešnega prtlažnika

Sigurn še kdo kej najde
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Ne jun 26, 2005 1:17 pm

premalo tlaka v pnevmatikah
prepoln prtljaznik
....
Motor ze malo bogi?

dosti moznosti
uporabi iskanje :!:
 
Uporabniški avatar
jay
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: So feb 26, 2005 10:59 am
Kraj: Mb-Ruše

Napisal/-a jay Ne jun 26, 2005 1:33 pm

kilometrov pa maš nekam malo :)
 
Damjan19
Uporabnik
 
Prispevkov: 1495
Pridružen: To jun 22, 2004 12:47 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a Damjan19 Ne jun 26, 2005 5:09 pm

jz mam 102000 na 91 letniku :)
 
Uporabniški avatar
ahiM
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 799
Pridružen: Po avg 16, 2004 4:51 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a ahiM Ne jun 26, 2005 8:05 pm

Na Porabi.com tako ali tako niso vsi podatki realni, ker se vak rad hvali, kako malo mu pije, kar je po moje totalna bedarija, ker s tem laže samemu sebi in more potem glih tako na bencinsko in natočit, kot vsi ostali.
Vzrok je pa lahko v 100-tih stvareh, lahko v frgazerju, motorju, gumah itd.
Meni se je zelo poznalo, ko sem naredil en "servis" - menjal svečke, olje (namesto navadnega sem nalil sintetiko), menjal filtre itd.
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
BMW
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 27
Pridružen: Ne nov 24, 2002 2:29 pm
Kraj: Primorska

Napisal/-a BMW Po jun 27, 2005 9:07 am

Natoči enkrat poln tank bencina na Agipu in primerjaj porabo. :vrum
 
Uporabniški avatar
YOC
Uporabnik
 
Prispevkov: 887
Pridružen: Pe feb 14, 2003 10:53 am
Kraj: Spredi levo (LJ)

Napisal/-a YOC Po jun 27, 2005 1:02 pm

BMW je napisal/-a:Natoči enkrat poln tank bencina na Agipu in primerjaj porabo. :vrum


Zakaj že tam? A delaš tam al kaj?

lp

8)
Bolje 10 konjev premalo pod haubo, kot en osel preveč za volanom!!!
WWWWRRRRRRRRUUUUUUUMMMMMMMMM..........
 
Uporabniški avatar
XFX
Novinec
 
Prispevkov: 249
Pridružen: Sr maj 25, 2005 6:55 pm

Napisal/-a XFX Po jun 27, 2005 2:07 pm

Na AGIP-u imajo kakovejstnejši bencin. 8)
Slika
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Po jun 27, 2005 2:12 pm

XFX je napisal/-a:Na AGIP-u imajo kakovejstnejši bencin. 8)

pa smo spet tm :lol:
gume napumpi mal bolj kot ti piše
počaspospešuj od semaforja do semaforja
pa več bremzi z mašino
lp
 
Uporabniški avatar
YOC
Uporabnik
 
Prispevkov: 887
Pridružen: Pe feb 14, 2003 10:53 am
Kraj: Spredi levo (LJ)

Napisal/-a YOC Po jun 27, 2005 2:13 pm

a majo 100-ko? ;)

lp

8)
Bolje 10 konjev premalo pod haubo, kot en osel preveč za volanom!!!
WWWWRRRRRRRRUUUUUUUMMMMMMMMM..........
 
Uporabniški avatar
YOC
Uporabnik
 
Prispevkov: 887
Pridružen: Pe feb 14, 2003 10:53 am
Kraj: Spredi levo (LJ)

Napisal/-a YOC Sr jun 29, 2005 7:41 am

Bolje 10 konjev premalo pod haubo, kot en osel preveč za volanom!!!
WWWWRRRRRRRRUUUUUUUMMMMMMMMM..........
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jun 29, 2005 9:08 am



Kolk energije pa za vodik porabiš? Tega pa noben ne pove, da je potrebno kr nekaj elektrike za produkcijo vodika!!! Tko da nč ne pršparaš, če mal prepačunaš kok gre elektrike!
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Jackal81
Novinec
 
Prispevkov: 136
Pridružen: Po jan 24, 2005 8:41 pm
Kraj: SLP

Napisal/-a Jackal81 Sr jun 29, 2005 9:11 am

Ko sem dobil v roke mojega Ponyja je pil tam okoli 9-10l...

Po tistem sem vzel dol sprednje zavorne čeljusti in spoliral zavorne cilindre in jih dobro namazal - so bili že namreč lepo rjavi - ven je še šel, nazaj noter pa že ne več.
Pa dal sem nastavit izpušne pline. Sicer se je res najvišja hitrost zmanjšala za ~ 15km/h, pa zato ne cuka več ko je hladen in pri pospeševanju.

Pa je od takrat poraba precej padla. Seveda je odvisno od načina vožnje. Povprečje vsega kar se vozim imam v podpisu. Mestna kuri nekaj več, medtem ko na relacijski sem ga spravil tudi na 6.9l.
Pa relacijske vozim vedno skoraj s čisto polnim (4 osebe + 4 potovalke + še kakšna drobnarija).
Gume imam pa napolnjene 2.3 bar (priporočeno je 1.9, samo zgledajo gume že pri praznem avtu bolj na tleh.). Gume so pa Dunlop SP30 175/70

Motor je pa 1.5, 75KM.
Avto je letnik '92, prevoženih ~135kkm
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr jun 29, 2005 9:58 am

No jst zmanjšam porabo na avtu s tem da zaprem dotok goriva na frgazerju - resda avto ne gre hitro, je pa manjša poraba. Prejšnji teden sem pa dobil smeti v cevko in je avto delal samo do 2000 obratov, potem pa ni dobil dost bencina in je cukal - tko da sem vozil nekaj časa do samo 2000 obratov(dokler nisem spucal) in je bla poraba še manjša.

Najlažje je zmanjšat porabo na tak način;
- lažja noga
- brez hitrih pospeševanj
- pravilno napolnjene gume
- centrirane gume, optika pravilna
- ventili pravilno nastavljeni
- čist avto(jap umazanija ustvarja trenje in zrak nima lepe pretočnosti okoli šasije).
Old subarus never die, they just get faster!
 
_PaPy_
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 558
Pridružen: Sr mar 30, 2005 2:51 pm

Napisal/-a _PaPy_ Sr jun 29, 2005 10:07 am

jz šaltam pr 2000 obratih in pa počas pospešujem tako da res malo kuri ..
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3784
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Pe jul 08, 2005 10:05 pm

Od pocasnega pospesevanja (ne )bos imel mali izkoristek. Ali hitro ali pocasi pospesis, vedno bos vecino energije porabil za povecat kineticno energijo.... Upostevaj da vsakic ko bremzas je podobno kot da meces stran bencin, ker unicujes energijo, za katero si porabil bencin.
Strmejsi je klanec, manj je odvisna poraba od hitrosti. Je razlika ali gres v kalnec 130 ali 70, skoraj ni razlike ali gres 20 ali 40(v klanec, pa strm).
Ko vozis s stalno hitrostjo po ravnem, vozi lepo v peti. Tudi po mestu.

lp
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
MacTron
Administrator a.com
 
Prispevkov: 8348
Pridružen: To sep 10, 2002 9:55 pm
Kraj: Dezela Kranjska

Napisal/-a MacTron Pe jul 08, 2005 10:21 pm

Za manjso porabo je potrebno...

Čim manj zaviranja
Z zaviranjem kinetično energijo avtomobila spreminjamo v toplotno, ki jo v okolico oddajajo segreti zavorni koluti, bobni, čeljusti. Lahko tudi rečemo, da gre pri zaviranju (gibalna) energija našega avtomobila v zrak oziroma v nič; če pred ovinkom zaviramo in zmanjšamo hitrost, jo moramo za ovinkom znova povečati, pospeševanje pa pomeni večjo porabo goriva kot pri vožnji z enakomerno hitrostjo. Rešitev? Čim manj zaviranja oziroma čim bolj enakomerna vožnja. Seveda je pred ovinki treba zmanjšati hitrost in ta nasvet ni poziv k brezglavemu norenju skozi ovinke, a z enakomernejšo vožnjo se lahko enako varno odpeljemo skozi ovinek, pri tem pa privarčujemo še nekaj goriva.

Več plina!
Morda se ta nasvet sliši neverjetno, a je pravilen: vaš motor bo porabil manj goriva, če boste čimprej in čimbolj pritisnili na plin! Tehnična osnova za takšen nasvet so izgube, ki nastanejo zaradi delovanja lopute za plin: vsakič, ko voznik odvzame plin, zavre delovanje motorja, to pa motor stane moči in tudi goriva. Zato je smiselno, da pri majhnih hitrostih čimprej pospešite do hitrosti, za katere so primerne višje prestave menjalnika. Povedano drugače: čim hitreje pospešiti do 100 km/h in nato voziti v peti prestavi z zelo malo plina je gospodarneje, kot s polovičnim plinom voziti v nižjih prestavah.

Z menjalnikom do manjše porabe
Voznik lahko vpliva pri vožnji na optimalno delovanje motorja in s tem porabe že s primernim prestavljanjem – priporočene najvišje hitrosti v posamezni prestavi:I do 10km/h, II do 20 km/h, III do 30 km/h, IV do 50 km/h.

Sicer je povprečna poraba na 100 km lahko pri hitrosti npr. 50km/h zelo različna in znaša v drugi prestavi 16 l/100km, v tretji prestavi 10 l/100km v četrti pa le še 6 l/100km.
Prej, ko boste posegli po prestavni ročici, več goriva boste privarčevali. Kdor se vozi v višjih prestavah, se vozi tudi z nižjimi motornimi vrtljaji; mešanica goriva in zraka je manjkrat vbrizgana v zgorevalne prostore, poraba goriva je zato manjša. Res pri tem motorju pade moč, a če upoštevate zgornji nasvet o dodajanju plina, bo hitrost ostala enaka. Če prestavite za eno prestavo višje, lahko ob enaki motorni moči privarčujete do 10 odstotkov goriva; takšna vožnja pri nizkih vrtljajih z več plina je še najbolj učinkovita pri motorjih z veliko navora. Povedano drugače, z gorivom varčujte tako, da vozite v peti prestavi z 2.000 motornimi vrtljaji na minuto in ne v tretji prestavi s 4.000 motornimi vrtljaji na minuto.

Ugasni – prižgi
Ko avto stoji, ne potrebuje nobene moči oziroma pogona. Če motor teče tudi na mestu, pri tem porablja gorivo, praviloma od enega do dveh litrov na uro. Če to upoštevamo pri vožnji po mestni gneči, kjer je veliko semaforjev, lahko to pomeni tudi 3 do 4 litre goriva na vsakih 100 kilometrov. Enako velja za (ne)vožnjo v avtocestnih zastojih, četudi motor ugasnete le za nekaj sekund. Res se pri takšnem večkratnem zaganjanju motorja hitreje obrabi zaganjač, a če je motor v dobrem stanju in ga ni treba zaganjati dolgo časa, večja obraba zaganjača ne bi smela imeti posledic.

Od semaforja do semaforja
Hitra vožnja poveča porabo goriva; to je staro in znano pravilo. S hitrostjo se namreč povečuje zračni upor, ki ga mora motor premagati, s tem pa tudi poraba goriva. A večjo porabo goriva pomeni tudi prepočasna vožnja, ker moramo pri manjših hitrostih voziti v nižji prestavi. Še najmanj gospodarno pa je voziti neenakomerno oziroma sunkovito, saj pogosto zaviranje pomeni izgubo energije.


Dobro olje + redni servisi = manjša poraba goriva
Izdelovalci motornih olj nam dopovedujejo, da sintetična olja varčujejo z gorivom in s tem tudi z našim denarjem. Prva trditev je vsekakor pravilna, druga pa ne vedno. Sintetična olja so draga, zato je denarni prihranek odvisen od vrste in načina vožnje. Varčevalni učinek sintetičnega olja je najbolj očiten pri pogostih vožnjah na kratke razdalje in z neogretim motorjem. Kdor na leto prevozi le 5.000 kilometrov in mora po enem letu vseeno zamenjati olje, je sicer privarčeval nekaj goriva, a je ves prihranek v denarju izgubil zaradi nakupa dražjega olja. Tistemu, ki na leto naredi 30.000 kilometrov in gre med tem večkrat na menjavo olja, nakup (dražjega) olja nima več bistvene vloge v letnem prerezu stroškov, vendar je tudi prihranek goriva manjši, ker večino kilometrov prevozi z ogretim motorjem.
V vsakem primeru pa velja, da je predpogoj za gospodarnost redno servisiran motor. Umazani in zamašeni zračni filtri in zamaščene vžigalne svečice lahko močno povečajo porabo, prav tako obrabljene zavorne obloge, ki tudi takrat, ko ne zaviramo, narahlo drsajo po zavornem kolutu. Na večjo porabo goriva lahko vpliva celo nerodno parkiranje: neprevidna in prehitra vožnja čez robnik lahko za spoznanje spremeni geometrijo podvozja, kar se pozna pri porabi goriva.

Večji tlak za manjšo porabo
Kotalni upor pnevmatik v povprečju odvzame motorju 10 konjskih moči. Če hočemo privarčevati nekaj goriva, moramo kotalni upor zmanjšati. Lahko kupimo pnevmatike z zmanjšanim kotalnim uporom, lahko pa povečamo tlak v pnevmatikah. Dober kompromis predstavlja zgornja meja od izdelovalca avtomobila dovoljenega tlaka v pnevmatikah, ki velja za močno obtežen avto. Več od te vrednosti pa že vpliva na vozno udobje avtomobila in tudi na obremenitev obes in kolesnih ležajev. Na zelo luknjasti cesti se varčevalni učinek povečanega tlaka v pnevmatikah lahko celo izniči.

Manj prtljage
Imate v prtljažniku še vedno snežne verige? Zdaj, ko niso več nujne in verjetno ne bo več snega, predstavljajo samo dodatno, nepotrebno težo, zaradi katere je večja tudi poraba goriva. Še zlasti v mestnem prometu, kjer veliko pospešujete in zavirate: večja, kot je masa avtomobila, več energije porabite za pospeševanje in zaviranje. Pri vožnji po odprti cesti masa avtomobila ne vpliva veliko na porabo goriva, še manj pri vožnji po avtocesti, kjer ima večjo vlogo zračni upor. Zato velja pametno ravnati tudi s strešnimi prtljažniki: vsekakor ga snemite takoj, ko ga ne potrebujete več.
  • Vorsprung durch Technik | Progress through Technology
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 3:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Pe jul 08, 2005 10:58 pm

Damjan19 je napisal/-a:jz mam 102000 na 91 letniku :)


Sestra pa 69K prav tako na 91 letniku. :P
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 32 gostov