Stran 1 od 4

Kako zmanjšati porabo

Objavljeno: Ne jun 26, 2005 1:55 am
Napisal/-a cuoresportivo
Torej, imam avto hyundai pony , letnik 92. Glede porabo prvo tole, noga ni težka. Avto kar pije. Gre se pa bolj za to, da sem na eni strani videl porabo drugih uporabnikov tega avtomobila in moj se niti najmanj ne približa tistim. Jaz recimo z 32 litri prevozim nekje 350 km. Na www.poraba.com sem gledal, da pri enem userju naredi avto z istimi litri 415 km. Avto ima prevoženih 132.000 km, je redno vzdrževan. Zanima ali se da tu kaj uredit, nastavit . Pa za info: to je model ko še nima elektronike za direkten vbrizg goriva, ampak ima klasičen "čok". Hvala za odgovor že vnaprej.

Objavljeno: Ne jun 26, 2005 4:51 am
Napisal/-a pilgrim
glede nastavitev za zmanjšanje porabe pri hjundaju ne vem,

morda samo glede relativnosti podatkov:
- relacija pri nekaterih avtih bolj, pri drugih pa manj spreminja porabo, torej je model lahko da meril, ko je peljal po AC in morda še posebej pazil na porabo, drugi se pa vozi samo po mestu od vrat do vrat,
- napake pri merjenju, natakanju bencina, izračunavanju,
-zavestno rahlo /ali močno/ pretiravanje glede nizke porabe,
-pol pa neustrezne gume pa ....

Objavljeno: Ne jun 26, 2005 8:05 am
Napisal/-a Damjan19
...-pa težka nogica
-nepravilno nastavlen fergazer
-vožnja z odprtim oknom recimo
-večji upor zarad strešnega prtlažnika

Sigurn še kdo kej najde

Objavljeno: Ne jun 26, 2005 1:17 pm
Napisal/-a monster_d
premalo tlaka v pnevmatikah
prepoln prtljaznik
....
Motor ze malo bogi?

dosti moznosti
uporabi iskanje :!:

Objavljeno: Ne jun 26, 2005 1:33 pm
Napisal/-a jay
kilometrov pa maš nekam malo :)

Objavljeno: Ne jun 26, 2005 5:09 pm
Napisal/-a Damjan19
jz mam 102000 na 91 letniku :)

Objavljeno: Ne jun 26, 2005 8:05 pm
Napisal/-a ahiM
Na Porabi.com tako ali tako niso vsi podatki realni, ker se vak rad hvali, kako malo mu pije, kar je po moje totalna bedarija, ker s tem laže samemu sebi in more potem glih tako na bencinsko in natočit, kot vsi ostali.
Vzrok je pa lahko v 100-tih stvareh, lahko v frgazerju, motorju, gumah itd.
Meni se je zelo poznalo, ko sem naredil en "servis" - menjal svečke, olje (namesto navadnega sem nalil sintetiko), menjal filtre itd.

Objavljeno: Po jun 27, 2005 9:07 am
Napisal/-a BMW
Natoči enkrat poln tank bencina na Agipu in primerjaj porabo. :vrum

Objavljeno: Po jun 27, 2005 1:02 pm
Napisal/-a YOC
BMW je napisal/-a:Natoči enkrat poln tank bencina na Agipu in primerjaj porabo. :vrum


Zakaj že tam? A delaš tam al kaj?

lp

8)

Objavljeno: Po jun 27, 2005 2:07 pm
Napisal/-a XFX
Na AGIP-u imajo kakovejstnejši bencin. 8)

Objavljeno: Po jun 27, 2005 2:12 pm
Napisal/-a kljukec
XFX je napisal/-a:Na AGIP-u imajo kakovejstnejši bencin. 8)

pa smo spet tm :lol:
gume napumpi mal bolj kot ti piše
počaspospešuj od semaforja do semaforja
pa več bremzi z mašino
lp

Objavljeno: Po jun 27, 2005 2:13 pm
Napisal/-a YOC
a majo 100-ko? ;)

lp

8)

Objavljeno: Sr jun 29, 2005 7:41 am
Napisal/-a YOC

Objavljeno: Sr jun 29, 2005 9:08 am
Napisal/-a nebivedu


Kolk energije pa za vodik porabiš? Tega pa noben ne pove, da je potrebno kr nekaj elektrike za produkcijo vodika!!! Tko da nč ne pršparaš, če mal prepačunaš kok gre elektrike!

Objavljeno: Sr jun 29, 2005 9:11 am
Napisal/-a Jackal81
Ko sem dobil v roke mojega Ponyja je pil tam okoli 9-10l...

Po tistem sem vzel dol sprednje zavorne čeljusti in spoliral zavorne cilindre in jih dobro namazal - so bili že namreč lepo rjavi - ven je še šel, nazaj noter pa že ne več.
Pa dal sem nastavit izpušne pline. Sicer se je res najvišja hitrost zmanjšala za ~ 15km/h, pa zato ne cuka več ko je hladen in pri pospeševanju.

Pa je od takrat poraba precej padla. Seveda je odvisno od načina vožnje. Povprečje vsega kar se vozim imam v podpisu. Mestna kuri nekaj več, medtem ko na relacijski sem ga spravil tudi na 6.9l.
Pa relacijske vozim vedno skoraj s čisto polnim (4 osebe + 4 potovalke + še kakšna drobnarija).
Gume imam pa napolnjene 2.3 bar (priporočeno je 1.9, samo zgledajo gume že pri praznem avtu bolj na tleh.). Gume so pa Dunlop SP30 175/70

Motor je pa 1.5, 75KM.
Avto je letnik '92, prevoženih ~135kkm

Objavljeno: Sr jun 29, 2005 9:58 am
Napisal/-a nebivedu
No jst zmanjšam porabo na avtu s tem da zaprem dotok goriva na frgazerju - resda avto ne gre hitro, je pa manjša poraba. Prejšnji teden sem pa dobil smeti v cevko in je avto delal samo do 2000 obratov, potem pa ni dobil dost bencina in je cukal - tko da sem vozil nekaj časa do samo 2000 obratov(dokler nisem spucal) in je bla poraba še manjša.

Najlažje je zmanjšat porabo na tak način;
- lažja noga
- brez hitrih pospeševanj
- pravilno napolnjene gume
- centrirane gume, optika pravilna
- ventili pravilno nastavljeni
- čist avto(jap umazanija ustvarja trenje in zrak nima lepe pretočnosti okoli šasije).

Objavljeno: Sr jun 29, 2005 10:07 am
Napisal/-a _PaPy_
jz šaltam pr 2000 obratih in pa počas pospešujem tako da res malo kuri ..

Objavljeno: Pe jul 08, 2005 10:05 pm
Napisal/-a Blinder
Od pocasnega pospesevanja (ne )bos imel mali izkoristek. Ali hitro ali pocasi pospesis, vedno bos vecino energije porabil za povecat kineticno energijo.... Upostevaj da vsakic ko bremzas je podobno kot da meces stran bencin, ker unicujes energijo, za katero si porabil bencin.
Strmejsi je klanec, manj je odvisna poraba od hitrosti. Je razlika ali gres v kalnec 130 ali 70, skoraj ni razlike ali gres 20 ali 40(v klanec, pa strm).
Ko vozis s stalno hitrostjo po ravnem, vozi lepo v peti. Tudi po mestu.

lp

Objavljeno: Pe jul 08, 2005 10:21 pm
Napisal/-a MacTron
Za manjso porabo je potrebno...

Čim manj zaviranja
Z zaviranjem kinetično energijo avtomobila spreminjamo v toplotno, ki jo v okolico oddajajo segreti zavorni koluti, bobni, čeljusti. Lahko tudi rečemo, da gre pri zaviranju (gibalna) energija našega avtomobila v zrak oziroma v nič; če pred ovinkom zaviramo in zmanjšamo hitrost, jo moramo za ovinkom znova povečati, pospeševanje pa pomeni večjo porabo goriva kot pri vožnji z enakomerno hitrostjo. Rešitev? Čim manj zaviranja oziroma čim bolj enakomerna vožnja. Seveda je pred ovinki treba zmanjšati hitrost in ta nasvet ni poziv k brezglavemu norenju skozi ovinke, a z enakomernejšo vožnjo se lahko enako varno odpeljemo skozi ovinek, pri tem pa privarčujemo še nekaj goriva.

Več plina!
Morda se ta nasvet sliši neverjetno, a je pravilen: vaš motor bo porabil manj goriva, če boste čimprej in čimbolj pritisnili na plin! Tehnična osnova za takšen nasvet so izgube, ki nastanejo zaradi delovanja lopute za plin: vsakič, ko voznik odvzame plin, zavre delovanje motorja, to pa motor stane moči in tudi goriva. Zato je smiselno, da pri majhnih hitrostih čimprej pospešite do hitrosti, za katere so primerne višje prestave menjalnika. Povedano drugače: čim hitreje pospešiti do 100 km/h in nato voziti v peti prestavi z zelo malo plina je gospodarneje, kot s polovičnim plinom voziti v nižjih prestavah.

Z menjalnikom do manjše porabe
Voznik lahko vpliva pri vožnji na optimalno delovanje motorja in s tem porabe že s primernim prestavljanjem – priporočene najvišje hitrosti v posamezni prestavi:I do 10km/h, II do 20 km/h, III do 30 km/h, IV do 50 km/h.

Sicer je povprečna poraba na 100 km lahko pri hitrosti npr. 50km/h zelo različna in znaša v drugi prestavi 16 l/100km, v tretji prestavi 10 l/100km v četrti pa le še 6 l/100km.
Prej, ko boste posegli po prestavni ročici, več goriva boste privarčevali. Kdor se vozi v višjih prestavah, se vozi tudi z nižjimi motornimi vrtljaji; mešanica goriva in zraka je manjkrat vbrizgana v zgorevalne prostore, poraba goriva je zato manjša. Res pri tem motorju pade moč, a če upoštevate zgornji nasvet o dodajanju plina, bo hitrost ostala enaka. Če prestavite za eno prestavo višje, lahko ob enaki motorni moči privarčujete do 10 odstotkov goriva; takšna vožnja pri nizkih vrtljajih z več plina je še najbolj učinkovita pri motorjih z veliko navora. Povedano drugače, z gorivom varčujte tako, da vozite v peti prestavi z 2.000 motornimi vrtljaji na minuto in ne v tretji prestavi s 4.000 motornimi vrtljaji na minuto.

Ugasni – prižgi
Ko avto stoji, ne potrebuje nobene moči oziroma pogona. Če motor teče tudi na mestu, pri tem porablja gorivo, praviloma od enega do dveh litrov na uro. Če to upoštevamo pri vožnji po mestni gneči, kjer je veliko semaforjev, lahko to pomeni tudi 3 do 4 litre goriva na vsakih 100 kilometrov. Enako velja za (ne)vožnjo v avtocestnih zastojih, četudi motor ugasnete le za nekaj sekund. Res se pri takšnem večkratnem zaganjanju motorja hitreje obrabi zaganjač, a če je motor v dobrem stanju in ga ni treba zaganjati dolgo časa, večja obraba zaganjača ne bi smela imeti posledic.

Od semaforja do semaforja
Hitra vožnja poveča porabo goriva; to je staro in znano pravilo. S hitrostjo se namreč povečuje zračni upor, ki ga mora motor premagati, s tem pa tudi poraba goriva. A večjo porabo goriva pomeni tudi prepočasna vožnja, ker moramo pri manjših hitrostih voziti v nižji prestavi. Še najmanj gospodarno pa je voziti neenakomerno oziroma sunkovito, saj pogosto zaviranje pomeni izgubo energije.


Dobro olje + redni servisi = manjša poraba goriva
Izdelovalci motornih olj nam dopovedujejo, da sintetična olja varčujejo z gorivom in s tem tudi z našim denarjem. Prva trditev je vsekakor pravilna, druga pa ne vedno. Sintetična olja so draga, zato je denarni prihranek odvisen od vrste in načina vožnje. Varčevalni učinek sintetičnega olja je najbolj očiten pri pogostih vožnjah na kratke razdalje in z neogretim motorjem. Kdor na leto prevozi le 5.000 kilometrov in mora po enem letu vseeno zamenjati olje, je sicer privarčeval nekaj goriva, a je ves prihranek v denarju izgubil zaradi nakupa dražjega olja. Tistemu, ki na leto naredi 30.000 kilometrov in gre med tem večkrat na menjavo olja, nakup (dražjega) olja nima več bistvene vloge v letnem prerezu stroškov, vendar je tudi prihranek goriva manjši, ker večino kilometrov prevozi z ogretim motorjem.
V vsakem primeru pa velja, da je predpogoj za gospodarnost redno servisiran motor. Umazani in zamašeni zračni filtri in zamaščene vžigalne svečice lahko močno povečajo porabo, prav tako obrabljene zavorne obloge, ki tudi takrat, ko ne zaviramo, narahlo drsajo po zavornem kolutu. Na večjo porabo goriva lahko vpliva celo nerodno parkiranje: neprevidna in prehitra vožnja čez robnik lahko za spoznanje spremeni geometrijo podvozja, kar se pozna pri porabi goriva.

Večji tlak za manjšo porabo
Kotalni upor pnevmatik v povprečju odvzame motorju 10 konjskih moči. Če hočemo privarčevati nekaj goriva, moramo kotalni upor zmanjšati. Lahko kupimo pnevmatike z zmanjšanim kotalnim uporom, lahko pa povečamo tlak v pnevmatikah. Dober kompromis predstavlja zgornja meja od izdelovalca avtomobila dovoljenega tlaka v pnevmatikah, ki velja za močno obtežen avto. Več od te vrednosti pa že vpliva na vozno udobje avtomobila in tudi na obremenitev obes in kolesnih ležajev. Na zelo luknjasti cesti se varčevalni učinek povečanega tlaka v pnevmatikah lahko celo izniči.

Manj prtljage
Imate v prtljažniku še vedno snežne verige? Zdaj, ko niso več nujne in verjetno ne bo več snega, predstavljajo samo dodatno, nepotrebno težo, zaradi katere je večja tudi poraba goriva. Še zlasti v mestnem prometu, kjer veliko pospešujete in zavirate: večja, kot je masa avtomobila, več energije porabite za pospeševanje in zaviranje. Pri vožnji po odprti cesti masa avtomobila ne vpliva veliko na porabo goriva, še manj pri vožnji po avtocesti, kjer ima večjo vlogo zračni upor. Zato velja pametno ravnati tudi s strešnimi prtljažniki: vsekakor ga snemite takoj, ko ga ne potrebujete več.

Objavljeno: Pe jul 08, 2005 10:58 pm
Napisal/-a AgitatoR
Damjan19 je napisal/-a:jz mam 102000 na 91 letniku :)


Sestra pa 69K prav tako na 91 letniku. :P