Stran 1 od 2
Diesel motor na jedilno olje - vojna proti nafti industriji
Objavljeno: Pe jul 01, 2005 5:32 pm
Napisal/-a SamoL
Živjo.
Čeprav se nekateri v naši državi že vozijo na jedilno olje (več ali manj na odpadno), jih imajo več ali manj za prismuknjene. Nekateri si doma celo proizvajajo biodiesel, a to je v resnici še slabše za avto, kot vožnja na jedilno olje. In kaj je najlepše? Uporaba rastlinskega olja v avtu ni kazniva, ker so goriva iz obnovljivih virov oproščena trošarine - torej če plačaš DDV, je država že zadovoljna.
Uporaba jedilnega olja je v avtu z dieselskim motorjem lahko tudi povsem neškodljiva - in to je preizkusil že g. Diesel, ko je razvil svoj motor. In zakaj tega ni nihče počel že prej? Ker je bilo plinsko olje cenejše od jedilnega olja. Danes ni več tako (in v bodoče ne kaže, da bo kaj dosti bolje). Največ izkušenj na tem področju imajo prav gotovo Nemci, kjer cena dieselskega goriva presega 1.4 EUR (tudi to je že star podatek), liter rastlinskega olja pa znaša cca 0.6 EUR (iz ogrščice ali soje - ta so najcenejša, vozijo pa tudi na sončnično olje,... - skratka na enaka olja, kakršna uporabljamo vsak dan v gospodinjstvu). Velikio starejših avtomobilov (razen pri ekstremno nizkih temperaturah) lahko vozi brez škode na 100% rastlinsko olje, precej novejših na npr. 50% mešanico, najnovejši (common rail) pa brez predelav ne. Najboljši način, ki je zelo razširjen, je z uporabo dveh tankov (enega za plinsko olje, drugega za jedilno olje) in predgretjem jedilnega olja. Tako hladen avto vedno lahko vžgemo na plinsko olje in preklopimio na jedilno, ko lahko zagotovimo dovolj visoko temperaturo le-tega s predgretjem.
In da ne boste misli, da je tole pisanje iz trte zvito:
- forum, kjer debatirajo o vsem kar se tiče vožnje na rastlinsko olje:
http://www.fmpo.de/
- podatki lastnikov avtomobilov, ki vozijo na rastlinsko olje (o predelavah, popravilih, izkušnjah, porabi,...):
http://rapsdb.rapsinfo.de/
- Ostalo (deli za predelavo, navodila,...):
http://www.biocar.de/
http://www.rerorust.de/
http://www.salatoel-kombi.tk/
http://www.monopoel.de/
In zakaj sem vse tole napisal? Jezi me, ker v Sloveniji še ni mogoče nabaviti rastlinskega olja po takih cenah, kot v Nemčiji. Tam ti ga pripeljejo na dom enako kot kurilno olje. In ker več glav več ve: kje bi bilo mogoče nabaviti poceni olje? Pa če bi se nas dovolj skupaj nabralo, ki bi predelali svoje avte, bi se ga splačalo tudi s cisterno iz Madžarske vozit.
LP
Samo
Objavljeno: Pe jul 01, 2005 5:41 pm
Napisal/-a Shebo
Evo. Našel si način s katerim lahko obogatiš. Zbereš kapital, zgradiš biodizelsko pumpo sred lublane, se širiš še v druge kraje, ta biodizel uvažaš kot petrol nafto in... uspeh zagotovljen!! Stari postaneš lahko milijonar.
Objavljeno: Pe jul 01, 2005 5:46 pm
Napisal/-a SamoL
Očitno nisi dovolj dobro prebral: ne biodiesel, ampak navadno jedilno olje. Za to potrebuješ na večini avto vsaj malo predelave (predgretje, dodaten tank, elektromagnetni ventil za preklop iz enega tanka na drugega). Torej kar s črpalko ne bi šlo. Vsaj na začetku še ne - z dostavo na dom, kjer bi stranke imele lastne "črpalke" pa....
Lp
Samo
Objavljeno: Pe jul 01, 2005 6:16 pm
Napisal/-a Voith
kako zanimv vedenjski vzorec mate dizelasi
zmeri mislte da boste nekak lepse skoz prsl
noja sj ce ti rata pumpo narest in tankat biodiesel, svaka cast. sam ne pozabt na ns bencinarje in nared se kksno pumpo na butan/propan

Objavljeno: Pe jul 01, 2005 6:22 pm
Napisal/-a RedBull™
jap tud stara VW dvojka D lepo dela na odpadno jedilno olje,sam za njemu pa tud smrdi da ni res...tko da takoj zavohaš da neki ne štima....sam kaki bi bli pa rezultati na tehničnem pri merjenju plinov pa nimam pojma

Objavljeno: Pe jul 01, 2005 6:28 pm
Napisal/-a Shebo
Mislim, da bi bla revolucija, če bi ena avtomobilaska firma dala v serijsko proizvodnjo 'dizelski' motor, ki bi deloval na jedilno olje, vendar bi bil toliko tehnološko izpopolnjen, da ne bi bilo nič več emisij kot pri zdajšnjih tdi motorjih. To bi se tepl za ta motor.
Objavljeno: Pe jul 01, 2005 7:01 pm
Napisal/-a Zzooommm
Mah js vam povem - če bosta nafta pa bencin prilezla na 300 SIT in če bodo sprejeli tist debilen predlog da bi mela cela evropa 100km/h omejitev po avtocestah (...), si bom kupu enga golfa 2 diesel 1.6 pa lepo tankal najbolj poceni svinjarijo not. Mi bo čist vseen kolk bo smrdel pa kolk nikamor ne bo šlo ker nam bodo itak ubil še vsako najmanjše zadovoljstvo pri vožnji.
Objavljeno: Pe jul 01, 2005 7:31 pm
Napisal/-a SamoL
Ne vem, od kje vam ideja, da so emisije večje? Če voziš na novo (in ne odpadno) rastlinsko olje, za avtom ne smrdi po pomfriju, motor teče tiše, ima rahlo večjo moč (cetansko število rastlinskega olja je večje) in predvsem: na meritvi emisij bodo namerili tako malo, da ne bodo mogli verjeti!
LP
Samo
Objavljeno: Pe jul 01, 2005 10:06 pm
Napisal/-a monster_d
šmeks je napisal/-a:jap tud stara VW dvojka D lepo dela na odpadno jedilno olje,sam za njemu pa tud smrdi da ni res...tko da takoj zavohaš da neki ne štima....sam kaki bi bli pa rezultati na tehničnem pri merjenju plinov pa nimam pojma

Tudi na odpadno motorno olje
Sem se ze vozo v takem dizlu

Objavljeno: Po jul 04, 2005 3:10 pm
Napisal/-a imilet1
kaj pa mešanjez nafto? a je OK?
Sam mislm da je to carinski prekršek če se voziš sam na jedilca???
Objavljeno: Po jul 04, 2005 3:39 pm
Napisal/-a imilet1
kje se ga da pa najcenej kupit?
Objavljeno: Po jul 04, 2005 5:24 pm
Napisal/-a Slide
U mercatorju majo liter Zvijezda jedilnega olja dost pa še pocen je sm slišu
Še dobr da mam bencinarja
Objavljeno: Po jul 04, 2005 5:35 pm
Napisal/-a YOC
To ne more it skoz ker predstavli si kolikšno proizvodnjo olja bi moral zagotavljat s od kod? Če boš mel 10.000 m2 površine verjetno ne boš gor posadil oljčne repice ampak boš zgradil stanovanja al pa industrijske objekte ker ti več nanesejo. Torej je ta ideja po moje utopija, ker bi moral imeti za zagotavljanje tolikšnih količin olja neskončno velike nasadne površine, ki pa so iz dneva v dan večje. Prihodnost je v vodi!!! Sam sčarat bo še treba do konca.
lp

Objavljeno: Po jul 04, 2005 8:02 pm
Napisal/-a imilet1
a pa je kaznivo???
Objavljeno: Če jul 07, 2005 10:29 pm
Napisal/-a imilet1
kje se da pa dobit večjo količino olja za manjšo ceno?
Objavljeno: Pe jul 08, 2005 3:49 am
Napisal/-a fe3
Pozdravljeni!
Samota bi prosil, da mi razloži dve stvari:
- Zakaj naj bi bil biodizel slabši kot jedilno olje?
- Ali lahko potrdi izjavo, da ima motor zaradi večjega cetanskega števila večjo moč, s kakšno meritvijo?
LP Francl
Objavljeno: Pe jul 08, 2005 4:49 am
Napisal/-a bsmuk31
imilet1 je napisal/-a:kje se da pa dobit večjo količino olja za manjšo ceno?
TUŠ Cash & Carry v LJ.

Objavljeno: Pe jul 08, 2005 7:08 am
Napisal/-a nebivedu
fe3 je napisal/-a:Pozdravljeni!
Samota bi prosil, da mi razloži dve stvari:
- Zakaj naj bi bil biodizel slabši kot jedilno olje?
- Ali lahko potrdi izjavo, da ima motor zaradi večjega cetanskega števila večjo moč, s kakšno meritvijo?
LP Francl
1.)Biodizel je obdavčen in zanj plačuješ trošarnino. Jedilno olje je pa samo obdavčeno.
2.) če točiš jedilno olje nisi v prekršku in ti nič ne morejo.
3.) biodizel uniči večino sodobnih avtomobilov v enem do dveh mesecih. Biodizel ima tudi maščobe, ki uničujejo (razžirajo) napeljavo(gumijaste cevi).
Imlet1 - probaj vsa vprašanja v enem postu postavit!!!
Objavljeno: Pe jul 08, 2005 7:22 am
Napisal/-a SamoL
To vse drži, razen tega, da je treba na biodizel plačati trošarino: po zakonu je oproščen trošarine. Torej še en nateg: če petrol v D2 doda npr 5% biodizla - a bi zaradi tega moralo biti gorivo cenejše (brez skrbi, da na to gorivo oni ne plačajo trošarine) ?
LP
Samo
P.S.: Res me zanima, koliko pride olje, katerega Tuš prodaja pod svojo blagovno znamko v 10l embalaži v Tuš C&C centru. Če bo kdo kaj tam, naj prosim pogleda.
Objavljeno: Pe jul 08, 2005 7:44 am
Napisal/-a Templar
fe3 je napisal/-a:Pozdravljeni!
Samota bi prosil, da mi razloži dve stvari:
- Zakaj naj bi bil biodizel slabši kot jedilno olje?
- Ali lahko potrdi izjavo, da ima motor zaradi večjega cetanskega števila večjo moč, s kakšno meritvijo?
LP Francl
-biodizel je drugo ime za rastlinsko olje samo da je v količini 1-5% dodan metanol za katalizator. ZA biodizel se uporablja olje rumene ogrščice oziroma oljne repice ki ima bistveno večji hektarski donos od sončnic.
-motor nima večje moči kvečjemu manjšo(do 5%) in malo večjo porabo(do 5%)-je pa bolj mazljivo.
JEdilno olje oz. rastlisko olje je poleg nafte kot pogon predvidel že izumitelj dizelskega motorja vendar je naftni lobi zgleda že takrat bil premočan poleg tega pa je takrat bilo veliko pomanjkanje hrane(okoli 1 svetovne vojne) in je rastlinsko olje imelo druge boljše namene kot da bi ga uporabljali kot pogon.
Načeloma vsi še posebaj sodobni dizeslki motorji lahko uporabljajo tako dizel kot rastlinsko olje. Po raziskavah je rastlinsko olje bolj mazljivo od dizla(po testih naj bi se podaljšala življenjska doba motorja za več kot 50%), ne vsebuje žvepla, motor se hitreje ogreje ker rastlinsko olje gori pri višjih temperaturah kot dizel, pri razlitju ni problematično za okolje.
Edini problem so tesnilke na dovodih goriva saj je treba vse ki bazirajo na naravni gumi, lateksu zamenjati za silikonske ker jih zaradi drugačnega ph biodizel razžre.
Je pa rastlinsko olje smiselno le kot alternatirva saj ga ne moremo proizvesti toliko da bi lahko zamenjalo nafto. Ocenjuje se da bo v prihosnosti tržni delež rastlinskega olja kot pogonskega goriva za dizelske motorje med 10 in max 20% pa še to pod določenimi pogoji(da bi poraba ostala kot sedaj in da bi se šlo v ekstezivno pridelavo oljne ogrščice, kar pa spet škodi okolju zaradi agresivne kmetijske proizvodnje.
Bolj zanimiva je po moje 2. generacija biogoriv t.i. Sunfuel ki ga je razvil MB s partnerji. Baje je prvo gorivo narejeno posebaj za dizelske motorje. Priozvaja se ga s posebnim procesom rafiniranja biomase in je še bolj čisto in se ga lažje pridobiva.