Stran 1 od 2

Avtomatski menjalnik

Objavljeno: To avg 09, 2005 2:57 pm
Napisal/-a Pudgar Uroš
Ima kdo izkušnje z kakšnim avtomatikom? Pred kratkim sem nabavil američana z avtomatskim menjalnikom. Prestave so P R N D 3 in L. Zanima me v kakšnih razmerah se uporabi katera izmed prestav (P R in N so trivialne, zanimejo me D 3 in L). Kako se avtomatik obnese pozimi? Je kaj posebnega na kaj moram biti pozoren?

Hvala vsem,
lp Uroš.

Re: Avtomatski menjalnik

Objavljeno: To avg 09, 2005 3:05 pm
Napisal/-a Slide
Pudgar Uroš je napisal/-a:Ima kdo izkušnje z kakšnim avtomatikom? Pred kratkim sem nabavil američana z avtomatskim menjalnikom. Prestave so P R N D 3 in L. Zanima me v kakšnih razmerah se uporabi katera izmed prestav (P R in N so trivialne, zanimejo me D 3 in L). Kako se avtomatik obnese pozimi? Je kaj posebnega na kaj moram biti pozoren?

Hvala vsem,
lp Uroš.


P-park Sem prestaviš izbirno ročico ko avto parkiraš(kolesa so blokirana na podoben način kot če pri ročnem daš v prvo in spustiš sklopko ko parkiraš(seveda ob ugasnjenem avtu!)
R-reverse oziroma po domače rikverc...za vožnjo nazaj torej :lol:
N-neutral a.k.a prosti tek...ler...

D-drive ta prestava se uporablja za vožnjo naprej. V tem položaju izbirne ročice menjalnik prestavlja od prve do (sklepam da do četrte) zadnje prestave ki jo tvoj avto ima.
3-pomeni da prestavlja le do tretje prestave navzgor, pripravno za vožnjo po hribovitih a hitrih cestah, da avto ne meče skoz v overdrive(zadnja precej doooolga prestava, za varčevanje z vrtljaji in gorivom) ali pa tudi za vleko prikolice po avtocestah
L-pa pomeni da prestavlja najverjetneje samo do druge prestave, stvar je pripravna pri vzponih in spustih, da avto zavira z motorjem in da med popuščanjem plina ne prestavlja previsoko...

Objavljeno: To avg 09, 2005 4:05 pm
Napisal/-a Avalon
Hm odvisno zakaj boš rabil avto s takim menjalnikom... upam, da ne za mestno vožnjo ker zadeva trpi.. razlago posameznih črk ti je že pojasnil nekdo... ponekod imaš še
S-sport
W- winter
avt. pozimi, nimaš kaj posebej pazit. Vsaj jaz nisem zasledil kakšnih posebnosti. Biti pozoren.. meni nič ne škripa.. edino česar se lahko bojiš je da cela zadeva crkne ker potem pa bo mucho dinaro za menjavo oz. nabavo novega. Dobrodošel v svetu luksuznega prestavljanja. :)

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 6:06 am
Napisal/-a Mumbley
Najlepše mi je gledati ameriške filme ko jim odpovejo zavore, pa se z avtomatskim menjalnikom več ne morejo ustaviti. Še večji smeh je gledati butaste Američane na snegu, ko skačejo ven in zavirajo avto z nogami - pa kaj so zares takšna katastrofa ti menjalniki da se z njimi ne da peljati po snegu?

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 6:50 am
Napisal/-a audi-fan
Hm odvisno zakaj boš rabil avto s takim menjalnikom... upam, da ne za mestno vožnjo ker zadeva trpi..

ravno v mestu je največja prednost avtomatika (udobje vožnje), ni ti treba kar naprej prestavljati in tiščati sklopko.
Pozimi se ravno tako pelješ kot z navadnim, je samo ena pomanjklivost težje ga "zaguncaš" naprej-nazaj če se slučajno hočeš izkopati iz kakšne male luknje.
Sam sem jih vozil in verjetno bo naslednji avto zopet s avtomatskim menjalnikom.
LP

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 7:22 am
Napisal/-a Pudgar Uroš
Zaenkrat sem še zelo zadovoljen z avtomatikom. Sprva sem bil skeptičen, ker je to pač moj prvi avto z avtomatskim menjalnikom, zdaj pa bolj kot ga vozim bolj sem zadovoljen.
Hvala vsem za pomoč!

Lp, Uroš.

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 8:11 am
Napisal/-a splash
malo bolj moraš biti pozoren na olje v menjalniku.

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 9:30 am
Napisal/-a Joie de vivre!
Očitno smo samo Evropejci tako mahnjeni na ročne menjalnike ali pa avtomatskih preprosto ne poznamo oz. jih imamo za invalidske. Deleži avt. menjalnikov po nekaterih državah (vir Wards auto):

ZDA: 90%
Japonska: 80%
Kanada: 70%
Avstralija: 65%
Mehika: 50%
J. Koreja: 50%

Švica: 30%
Nemčija: 25%

Slovenija: po mojih opažanjih manj kot 1%

Jaz sem pristaš obeh menjalnikov, imel bi ročnega v C2 ter avtomatskega v C5. K nekaterim avtomilom ročni menjalnik enostavno ne paše, v Sloveniji pa zaslediš celo S-klaso z ročico in kuplungo, kar je milo rečeno kmečko.

LP,
Joie

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 5:10 pm
Napisal/-a BMW Motorsport
en procent glih ne no. jih je kr mal več sam k tega ne morš kr napamet vedt. pa s klasse se sploh ne da kokr js vem dobit z ročnim menjalnikom, tko da od kod tebi ta podatek. Drugač je pa avtomatika pr ns vedno bol priljubljena, sam bi si jih več želu v seriji 5, k jih je mal mn. Je pa res ful štorast pelat velik avto z ročico. ;)

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 5:11 pm
Napisal/-a Slide
BMW Motorsport je napisal/-a:en procent glih ne no. jih je kr mal več sam k tega ne morš kr napamet vedt. pa s klasse se sploh ne da kokr js vem dobit z ročnim menjalnikom, tko da od kod tebi ta podatek. Drugač je pa avtomatika pr ns vedno bol priljubljena, sam bi si jih več želu v seriji 5, k jih je mal mn. Je pa res ful štorast pelat velik avto z ročico. ;)


Se je dalo dobit S tudi s kvačkalico, odvisno pa do katerega letnika...
serija pet je še daleč od tako velikega avtomobila da bi ji ustrezala samo avtomatika.

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 5:40 pm
Napisal/-a diablo_
Avtomatski menjalniki so super, za po mestu in voznjo v pocasni koloni jim ni para. Novejsi so tehnolosko veliko naprednejsi in se znajo prilagajat na voznikov nacin voznjo, tudi poraba ni vec veliko vecja kot pri rocnih.
Le pri starejsih avtih z veliko kilometrov je treba pazit pred nakupom in preverit delovanje in ce je bil menjalnik pravilno servisiran, da ni potem kaksnih presenecenj. Obnova ali menjava je ponavadi zelo draga.

Se je dalo dobit S tudi s kvačkalico

Kvačkalico, ta je pa dobra :lol:

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 5:50 pm
Napisal/-a _MiD_
Mi doma imame vse avtomatike od kombija do Smarta in tudi naslednji avto katerega bomo kupili bo zagotovo avtomatike. Z menijalniki nismo meli tezav in mislim da ce kupis avtomatika (fajn je ce se da naredit tudi na steprtonik varianto) nimas kaj falit

LP

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 6:38 pm
Napisal/-a DaDek
mi smo včasih imeli avtomatika in ko smo vlekli 2 konja (1300kg) po rahlem klancu na AC pri ene 130km/h se je menjalnik začel mučit ni prestavil tudi do 30sec razen če si seveda do konca pohodo gas :) za vlečenje pomoje ni najboljša naložba avtomatik...


za po mestu pa tudi na daljše razdalje v navezavi z tempomatom pa :tomidelej: :tomidelej: :bow

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 7:29 pm
Napisal/-a AgitatoR
Avtomatik ? Aa, :jy razen če je DSG.

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 8:57 pm
Napisal/-a darwin
Večina ljudi, k jih poznam prav: "Avtomatika pa res ne bi mel ...," "Nee, avtomatik je pa res en j**c ...," "Avtomatik je pa res blazno nepraktičen za po mestu/magistralki/avtocesti ..." ...
Psihologi bi temu pojavu rekli t.i. "kislo grozdje"; če nečesa ne morem doseči, potem se prepričam, da je to slabo in da ti tega niti ni treba doseči: sladkemu grozdju pripišem kisel okus. Za Slovence značilen pojav .. sosedov avto pa res ni boljši od našega.
Vsi ti ljudje, za katere vem, da kritizirajo avtomatike, vem, da si avtomatika ne morejo privošliti oz. bi se jim zaradi tistih nekaj stotisočakov, ki bi jih še morali odšteti zanj, življenjska raven znižala oz. bi imeli redkeje "nov" avtomobil.
Vsi tisti, ki vedno in vedno znova kritizirate avtomatike: Kolikokrat ste že vozili avto z avtomatskim menjalnikom, da tako dobro veste, da so to "j***a"?!
Pri nas imamo (trenutno: imata starša) že nekaj let avtomatike in vem, da bodo avtomatiki še dolgo pri hiši. Ko enkrat poskusiš, te pač prevzame. Vožnja avtomatika je veliko bolj elegantna, enostavnejša in nenazadnje tudi varnejša. Vožnja v mestni gneči, kjer ti ni treba neprestano "sklopkati" in razmišljati, ali naj prestavim v drugo, ali naj se ta dva metra vozim s prvo: Božansko. Prav tako je tudi na ostalih cestah. Prideš do križišča, zmanjšuješ in če je prosto samo pohodiš gas in že si vključen v promet, brez da bi se vmes krilil z desno roko in premikal "kvačkalico". Tudi na avtocesti se obnese kot nekaj zelo dobrega. Denimo, da nekoga ležerno prehitev in za sabo vidiš nekoga, ki se ti zelo hitro pribljižuje. Ker nočeš biti zaj**** in štrikati po cesti, pohodiš pedal to the metal, avto prestavi v nižjo prestavo in že si izstreljen naprej in ravno pravočasno si se umaknil tistemu, ki se mu mudi.
Pozimi, poleti in nobenih težav, tudi pri crknjenih zavorah se da ustaviti prav tako, kot pri navadnem menjalniku (ali imaš možnost ročnega prestavljanja +/-, pri starejših menjalnikih je pa po navadi tako, kot pri Urošu, ali pa imajo nekateri še posebej 1. prestavo). V Hollywoodskih filmih, pa je popolnoma drug svet, kot življenje v Sloveniji in ostalih državah. Povsod po svetu (razen v Hollywoodu) je tako, da ko človek oblečen pade v vodo, potem iz nje prileze moker ...
Zase vem, da takoj, ko bom imel možnost doplačati avtomatski menjalnik s seznama dodatne opreme, da si ga bom vsekakor privošlil.

No pa še nazaj na prvotno vprašanje.
Sicer ti je že Slide odgovoril, možno pa je, da ti L predstavlja le 1. prestavo. Pa poglej okoli menjalnika, če je kje še kak gumb, da boš izkoristil tehniko, ki jo imaš. (kak power, sport ali kaj podobnega gumb bi skoraj moral imeti, mogoče še kakšen gumb na ročici?)
Varno vožnjo in veliko uživaško prevoženih kilometrov.

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 9:37 pm
Napisal/-a Slide
Replika na tvoj post Darwin...avtomatik je zakon, sam bi ga takoj imel...a le v določenih avtomobilih, recimo v kakšne Subaru Legacy Outbacku, Volvu XC70, beemvejevi sedmici...nikdar in nikoli pa ga ne bi dal v trojko ali Imprezo...odvisno od namena avtomobila torej, kljub napredku in hitrosti današnjih avtomatskih menjalnikov. Odvisno od človeka, večino ljudi pa res mučijo le predsodki kot si sam dost lepo napisal...ampak spet tretji pa vsaj v nekatrih avtih enostavno radi kvačkamo :jy :D

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 10:13 pm
Napisal/-a Zzooommm
Joj kolk ste se razburili eni :lol: Zakaj bi jaz raje imel ročni menjalnik namesto avtomatika, če bi imel izbiro? Ker z avtomatikom nebi imel kaj počet. Ko sem sam v avtu sta radio pa šaltanje sta edina stvar, ki me zaposljujeta. Že če radio ugasnem avtomatično začnem precej hitreje vozit ker je dolgcajt :lol:
Okej zdej pa mal zares. Meni ročni menjalnik pomeni neko svobodo. Sem tak človek, ki hoče imet v avtu vse pod nadzorom in v tip-top stanju - hočem da avto neko stvar stori ko mu to rečem, ne prej, ne pozneje. :jy

Objavljeno: Sr avg 10, 2005 10:59 pm
Napisal/-a Doc_
Po moje je treba bol močn avto za avtomatik.. če je to se ga prow lepo vozi..(tud z ročno :P ) vem k imamo pr hiši 106 1.6 automatik.. na začetku je mal len ma pol k se navadiš gre.. ma pomoje je za avtomatike bulš kak dizl motor ker ti menjalniki kr hitro menjajo ;)

LP 8)

Objavljeno: Če avg 11, 2005 1:00 am
Napisal/-a _MiD_
Darwin se popolnoma strinjam s tabo in zelo lepo napisano.

Objavljeno: Če avg 11, 2005 6:32 am
Napisal/-a yurchek
da še jst dodam.....možnost sm mel vzet pluriela z avtomatskim menjalnikom in močnejšim motorjem, stestiral sem ga ampak se nisem odločil za nakup. Razlog: 1. avto izgubi precej moči in zato je 110km za avtomatski menjalnik premalo, enostavno rabš za avtomatika ogromno moč....2. ustrašu sem se glede kvalitete le tega in možnosti kasnejših ogromnih stroškov ob okvari....saj moj žep izven garancije takšne okvare nebi prenesu. Kar pa se tiče vožnje s takšnim manjalnikom pa sem bil zelo navdušen. Sploh pa obvolanske ročice dajo poseben feeling + da lahko varno uporabljaš mobilni telefon, punca lahko v miru kadi v avtu, če ji volan ni v napoto :twisted: lol