Stran 1 od 2
Konec za dizel fane
Objavljeno: Pe avg 26, 2005 8:23 pm
Napisal/-a marko stare
V začetku letošnjega leta je v Eu začel veljati okolski standard evro 4, vedar se je hkrati začel oblikovati standard evro 5, ki bo stopil v veljavo v sredini leta 2008, bo pa razširjen tudi na vozila štirikolesnim pogonom in za težja športna vozila.Prihajajoči standard bo najzahtevnejši prav za dizelske motorje v katerih se bo drastično kar za 80% zmanjšala še dovoljena emisija trdnih delcev.Do sedaj je veljal standard 25% mg na prevoženi km, po letu 2008 pa le 5 mg. Čeprav proizvajalci na dizelskih motorjih frekventno nizajo motorne revolucije, pa je edini izhod v hibridih...kombinacija bencinskega in elektromotorja. Zato se dizelskim motorjem kljub vrhunski tehnologiji pišejo slabi časi, saj bo standard evro 5 poslal v pokoj večino dizelskih motorjev
Objavljeno: Pe avg 26, 2005 8:30 pm
Napisal/-a SuperFly
Problem bo pa tudi vedno večja cena vozil, saj je razvoj motorjev zelo drag in še vedno dražji bo...
Objavljeno: Pe avg 26, 2005 8:46 pm
Napisal/-a Templar
V bistvu se je to vedelo že dosti časa. Je pa res da se nekateri proizvajalci požvižgajo na takšne stvari. Recimo 1.9TDI od VAG je še vedno EURO3 tudi večina bencinskih motorjev je EURO3.
Izgleda sa je ekologija postala tako kot avtomobilska varnost tržna niša in ne standard za vse. Dejstvo je da je ekologija drag špas. Največja ironija pa je da so manjši motorji prostornin pod 1.8 litra sicer označeni z EURO3 hkrati izpustijo kakih 160gCO2 in popijejo 5-7litrov.
Na drugi strani pa imaš Super duper moderne Volvote Merce, BMWje Jaguarje, Audije itd. ki na 3,4,5 litrske zverine ki pijejo vse prek 12litrov(pod to grejo samo če avto v prostem teku vržeš čez severno triglavsko steno) izpustijo krepko čez 250g CO2 na km pa so EURO4 in EURO5 da lastniku operejo slabo vest ker pusti vsakih 400km na bencinski plačo povprečnega državljana.
Dejstvo je da dizlom kot motorjem ni odklenkalo ker se že pojavljajo nadomestki za plinsko olje. Tu so rastlinsko olje kot predstavnik 1. generacije bio goriv potem je tu t.i. Sun-fuel(pridobiva se iz biomase, ne me vprašat kako) kot predstavnik 2 generacije ki je še bolj čist.
PS
Nekdo mi je avatar ukradel!!!

Objavljeno: Pe avg 26, 2005 9:08 pm
Napisal/-a marko stare
Templar-Dejstvo je da dizlom kot motorjem ni odklenkalo ker se že pojavljajo nadomestki za plinsko olje. Tu so rastlinsko olje kot predstavnik 1. generacije bio goriv potem je tu t.i. Sun-fuel(pridobiva se iz biomase, ne me vprašat kako) kot predstavnik 2 generacije ki je še bolj čist.
..do ne ke mere res, ampak takšnih količin vseh teh "bio" ali čistih goriv kot so porebe preprosto še zdaleč ni moč proizvesti, zaradi tega je najverjetneje v bližnji ali kako za koga v dalnji prihodnosti rešitev v fuzijski energiji (reaktor za pridobivanje fuzijskega goriva(1kg=10000 ton fosilnega goriva) se gradi v Franciji, vrednost gradnje po prvih ocenah (000? miljard evrov) prve količine bi naj proizvedli po letu 2020 ali pa tudi prej najverjetneje odvisno od potreb, političnih, gospodarskih razmer v svetu, itd, itd

Objavljeno: Pe avg 26, 2005 9:18 pm
Napisal/-a kljukec
če rečejo da bo lahko leta 2008 dizel motor lahko izpustil le toliko in toliko trdih delcev jih pač bo
napredek se bo pospešil, ter bo tako sigurno nov motor tudi euro 5
se ni za bat za dizle
pa kokr jst vem, je najbol ekološki motor poleg hibridov v slo clio 1.5 dci z 68 km
ker ko so delal zakon za manjše dajatve za ''ekološka'' vozila, je poleg pirusa in podobnih stvarc zraven, vsaj prvotno spadal tudi omenjen avto
lp
Objavljeno: Pe avg 26, 2005 9:21 pm
Napisal/-a tony1
pa, kakšne tle folk nakladate, filter delcev gor ali dol, dizelske saje so kancerogene, pa konec

Objavljeno: Pe avg 26, 2005 9:31 pm
Napisal/-a Zzooommm
Malce off-topic:
Glede obstoječih avtomobilov - nimajo v nemčiji urejeno tako, da če avto ne ustreza sprejetim standardom, moraš plačati določeno dodatno takso pri registraciji?
PS:
Ja, clio 1.5dci in prius sta pa tehnološko res primerljiva avtomobila.

Objavljeno: Pe avg 26, 2005 9:34 pm
Napisal/-a marko stare
tony1 je napisal/-a:pa, kakšne tle folk nakladate, filter delcev gor ali dol, dizelske saje so kancerogene, pa konec

tako se govori.......... motor, na plinsko olje spušča v okolje delce v velikosti 10 mikrometrov, ki se zaradi majhnosti ob vdihavanju ne uspejo ustaviti v nosu ali v zgornjem delu dihalnega sistema ter prodrejo v pljuča, kar predstavlja resne posledice za zdravje, zato je izpuh zelo nevaren za zdravje in tu ni nobene dileme.
da pa je imel clio take bonitete, pa verjetno ni potrebno posebaj razlagat

Objavljeno: Pe avg 26, 2005 9:34 pm
Napisal/-a Templar
marko stare je napisal/-a:..do ne ke mere res, ampak takšnih količin vseh teh "bio" ali čistih goriv kot so porebe preprosto še zdaleč ni moč proizvesti, zaradi tega je najverjetneje v bližnji ali kako za koga v dalnji prihodnosti rešitev v fuzijski energiji (reaktor za pridobivanje fuzijskega goriva(1kg=10000 ton fosilnega goriva) se gradi v Franciji, vrednost gradnje po prvih ocenah (000? miljard evrov) prve količine bi naj proizvedli po letu 2020 ali pa tudi prej najverjetneje odvisno od potreb, političnih, gospodarskih razmer v svetu, itd, itd

Že res že res. Moreš pa vedet da dokler firme ne bodo ekonomsko obrnile obstoječe in prihodnje energije ne bo do nas prišlo nič.
Kako bo z fuzijskim reaktorji bomo še videli. Do pred 10 let nazaj so bili še skoraj vsi prepričani da ga ni mogoče narediti ker gre za zelo zelo kompliciran reaktor ki nas lahko dobesedno vse pogubi! Ne bi se spuščal v podrobnosti.
V mislih je treba imeti da je trenuta tehnologija za EURO4,5,6 motorje je in bo zahtevala ogromno denarja za razvoj. Ta denar bodo firme hotele nazaj. Kar pomeni da se bodo obdržali EURO4 motorji še dolgo potem ko bodo zunaj EURO6 motorji saj si podjetja ne bodo mogla privoščit da bi kr naekrat sredi leta 2008 vsi avtomobili neakrat postali 20% dražji zaradi nove tehnologije. Hkrati pa bodo hotela iz svojih vložkov v razvoj sicer sedaj že zastarelih motorjev iztržiti še zadnje kapljice.
Ne sanjat o konkurenci in nizkih cenah ker si preprosto proizvajalec ne bo mogel privoščiti prodat pod določeno ceno če pa bo pa bo pomenilo finančne nestabilnosti recesije, propade premalo denarja za nadaljni razvoj.
Vsaka nova tehnologije zahteva ogromne vložke v razvoj. Recimo Airbus bo moral prodat najmanj 250 novih A380 da bo lahko sploh začel štet dobiček kar pa bo po trenutnih načrtih šele čez 7 let. Vem da ni avtomobilska industrija isto ampak primerjava mislim da je na mestu. Zakaj mislite da vsi težijo k skuzpnemu razvoju izdelkov? Ker to pomeni da si delijo stroške!!
Lahko ste vsi pomirjeni in lahko greste spat. Saj dokler ne bodo arabski šejki začeli gnat paniko da nič več ne priteče iz vrtin bomo veselo puhali toplogredne pline v ozračje. Kar sicer ni prav in se s tem ne strinjamo ampak ker pač razmišljamo preko denarnic in si drugače ne moremo privoščit bo stvar takšna kot je.
PS
Nekdo mi je avatar ukradel!!!

Objavljeno: Pe avg 26, 2005 9:41 pm
Napisal/-a Templar
kljukec je napisal/-a:če rečejo da bo lahko leta 2008 dizel motor lahko izpustil le toliko in toliko trdih delcev jih pač bo
napredek se bo pospešil, ter bo tako sigurno nov motor tudi euro 5
se ni za bat za dizle
pa kokr jst vem, je najbol ekološki motor poleg hibridov v slo clio 1.5 dci z 68 km
ker ko so delal zakon za manjše dajatve za ''ekološka'' vozila, je poleg pirusa in podobnih stvarc zraven, vsaj prvotno spadal tudi omenjen avto
lp
Ja po moje tudi. EURO4 je v veljavi od 1.1. letos(datum je bil pred tem prestavljen že večkrat v prihodnost in malo je manjkalo da se ni še enkrat) pa je 50% vozil v ponudbi še kr z EURO3 motorji. S tem da se za trge v razvoju še vedno štancajo EURO2 motorji.
Ne se slepit no, vse je(no 80%) le zato da potegnejo dnar!!! A mislite da to delajo ker imajo radi okolje?
Ja majo radi zeleno ampak na papirju in tisto zeleno za katero se izkaže da se dobro pordaja in dogajalo se bo da bojo izzumili 50 odtenkov zelene samo da bi te prepričali v nakup!!!
Čisto mogoče je da bo sredina 2008 postala sredina 2018!
PS
Še vedno menim, da mi je nekdo ukradel avatar!!!

Objavljeno: Pe avg 26, 2005 9:48 pm
Napisal/-a Zzooommm
Eh, če bi imeli radi okolje, potem bi že pred 25 leti začeli vlagat v resno iskanje alternativ.
Kaj pa imamo sedaj? En ubogi katalizator pri bencinarjih in mogoče celo filter trdih delcev pri smraji, ki spet predstavljata dodaten potencialen strošek za uporabnika, američani pa se veselo vozijo s svojimi 5+ litrskimi primitivnimi V8 motorji.
Kaj pa tovornjaki, vlaki, ladje, letala, ...?
Formule in avtomobili za rally po pravilih zveze FIA točijo le bencin, ki je na voljo v gostujoči državi. Ameri so manj strogi. Avtomobili serije NASCAR vozijo na 110-oktanski, osvinčeni bencin in z eno dirko povzročijo večje onesnaženje kot šoštanjska termoelektrarna v celem letu.
Objavljeno: Pe avg 26, 2005 9:53 pm
Napisal/-a marko stare
Kako bo z fuzijskim reaktorji bomo še videli. Do pred 10 let nazaj so bili še skoraj vsi prepričani da ga ni mogoče narediti ker gre za zelo zelo kompliciran reaktor ki nas lahko dobesedno vse pogubi!
kot vemo razvoj gre nesluteno naprej, mogoče res pred desetimi leti je zadeva bila komplicirana(kdo si je upal pred desetimi leti napovedati, da bodo hišni računalniki delovali na 4000 Mhz + ina 400 GB diskih..danes pa je to realnost)vendar so zadnja spoznanja da pri proizvodnji in uporabi fuzijske energije gre za poplnoma čisto in nenevarno snov za okolje.
Tu predvsem govorimo o dizelskih motorjih, ki so najbolj sporni, medtem ko bencinske verzije z doseganjem teh norm že zdaj nimajo težav. Res pa je globalno še svet. gospodarsvo kar lep čas baziralo na fosilnih gorivih, kar posledično pomeni tudi poslabševanje bivalnega okoliša.
Objavljeno: Pe avg 26, 2005 10:05 pm
Napisal/-a marko stare
Templar- a ne vidiš da moj vozi po cesti, tvoj pa je parkiran!
Čisto mogoče je da bo sredina 2008 postala sredina 2018! .......... najverjetneje se to ne bo izšlo, da bi skakli sem ter tja za deset let, nas bodo kar privili, pa če jim gre za denar ali okolje plačali bomo v vsakem primeru mi!
Objavljeno: Pe avg 26, 2005 10:05 pm
Napisal/-a Zzooommm
marko stare je napisal/-a:Res pa je globalno še svet. gospodarsvo kar lep čas baziralo na fosilnih gorivih, kar posledično pomeni tudi poslabševanje bivalnega okoliša.
Bi rekel, da še vedno bazira.
PS:
Glede avatarjev se menita privat.
Objavljeno: Pe avg 26, 2005 10:08 pm
Napisal/-a marko stare
Zzooommm-a ne razumeš mojega sporočila?
opa ,nov moderator ali bodoči??????
Objavljeno: Pe avg 26, 2005 10:16 pm
Napisal/-a Zzooommm
marko stare je napisal/-a:Zzooommm-a ne razumeš mojega sporočila?

opa ,nov moderator ali bodoči??????
Glede moderatorja - ne eno, ne drugo
Glede sporočila pa sem razumel, da je v preteklosti gospodarstvo temeljilo na fosilnih gorivih. Vsaj tako si razlagam "pa je še lep čas baziralo".
No v glavnem meni se zdi, da še vedno temelji na tem in še lep čas bo. Sploh kar se tiče USA tam je simbol $ IMHO strogo enak nafti.
Če pa stvar narobe razumem pa prosim za razlago

Objavljeno: Pe avg 26, 2005 10:20 pm
Napisal/-a Templar
marko stare je napisal/-a: najverjetneje se to ne bo izšlo, da bi skakli sem ter tja za deset let, nas bodo kar privili, pa če jim gre za denar ali okolje plačali bomo v vsakem primeru mi!
Pa še kako se lahko izide. EURO standardi so kot ideja prišli sredi devetdesetih. Najprej so hoteli EURO4 pred iztekom tisočletja potem ob izteku tisočletja. na koncu smo pri 2005 pa smo šele pri EURO4 pa še to samo na papirju, saj je kot že rečeno okoli polovica avtomobilov na trgu še vedno EURO3 in nič ne kaže da bi bilo kaj drugače, s tem da se proizvajalci upirajo s vsemi štirimi. Kupovalo se bo tisto kar se ponuja, že zdaj je tako.
Časi ko boš lahko ob nakupu novega avtomobila izbiral le med avtomobili EURO5 so še daleč za EURO6 pa še dlje, saj šele takrat bo izpolnjen euro standard ko so vsi novi avtomobili v standardu. Ob poplavi Alabej, Loganov itd. ki so vsi brez izjeme EURO3 pa je še EURO4 daleč!!
Sem pesimist!!!
Objavljeno: Pe avg 26, 2005 10:44 pm
Napisal/-a marko stare
Pustimo se presenetit. res da so proizvajalci pravi lobisti, ampak se tudi med njimi bije hud boj, če mam pravi podatek, že sedaj nekateri bencinski motorji dosegajo norme evro 5, so pa izjeme kot povsod..zato nisem ravno tako prepričan glede na globalno problematiko okolja da bo se še naprej tako koketiralo z temi normami deset let gor dol

Objavljeno: Pe avg 26, 2005 11:06 pm
Napisal/-a _BANDIT_
Euro 5 motor je že razvit pri kamionih in Actros že par mesecev vozi s takim motorjem. Kolkor mi je znano gre za motor, ki ni več z elektroniko omejen na Euro 4 norme ampak gre za navaden črn motor brez euro ampak dozira neko snov v izpuh(ta snov reagira z ispušnim plinom), ki da rezultat boljši kot euro 4. In to zadevo vozi s sabo v enem tanku. Verjetno bodo na ta način izvedli tudi zadevo pri osebnih avtomobilih.
Objavljeno: Pe avg 26, 2005 11:21 pm
Napisal/-a SubaruFreak
Super novica... Koncno bojo te smrdljive traktorje poslali v pokoj...
Prihodnost je pa tako ali tako v hibridih...
Lp