Stran 1 od 4

Kakšna vožnja je najbolj varčna??

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 9:09 am
Napisal/-a danny
Ojla!
Danes v dnevniku(ne vem če ne delam prepovedano reklamo) piše, da se da z načinom vožnje privarčevati na gorivu. To mi je seveda čist jasno, da je poraba odvisna od pritiskanje na plin, ter kako sunkovito ali tekoče se vozi.

Zanima me pa sledeče: Citiram:
.... Prvo pravilo bo za marsikaterega voznika obrjeno na glavo, a je v resnici eno najpomembnejših pravil mojstrov varčevanja z gorivom: pri avtih na bencinski pogon je treba voziti s polnim plinom. pri popolnoma odprti loputi za plin so namreč takoimenovane loputne izgube najmanjše, izkoristek motorja največji, potrebna količina goriva pa je porabljena najbolj učinkovito. Seveda prvo pravilo dopolnjuje drugo: ne spuščajte noge s stopalke za plin, temveč prestavljajte v višjo prestavo. S tem ohranjate vztrajnost premikanja vozila, s čimer se sevada tudi zmanjšuje poraba goriva, saj vozilo tako dejansko premika samo sebe.

Vprašanje: pri katerih obratih je najbolj smotrno prestavljat?? itn itn glede varčne vožnje.

Vem, da je odvisno od stila.. Npr oče se vozi veliko hitreje kot jaz, pa porabi 1l manj goriva.

povejte kej :)

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 9:20 am
Napisal/-a subi92
Glede obratov ti bom rekel takole: moraš dobit filing kako in kdaj avto najlepše teče in gre. To ne pomeni da boš privarčeval kak liter če bo prestavljal pri 1500 obratih. Pri avtu je ravno zaradi tega menjalnik da ne obremenjuješ in s tem ne trošiš več.
Npr nekdo ki pri 50km-h čez vas pospešuje v peti prestavi na 90kmh in pri tem avto komajda poskakuje od premalo navora itd... bo verjetno ravno tako potrošil kot nekdo ki bo dal v četrto oziroma tretjo in tam nekje slabih 3000obratov. Pa še vožnja je dinamičnejša. Za normalno vožnjo je nekje 3000 obratov se mi zdi kar solidno drugače pa tudi če ga spustiš večkrat na 6500 :twisted: sli ne bo nevem kakše večje porabe če je to občasno.

LP

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 9:21 am
Napisal/-a Tomaz40
LOL ta ki je pa to napisal najbrž nima izpita!!!

Najvarčnejša vožnja je taka:

Regionalka ali AC: vozit je treba čim bolj tekoče. Ne gas, bremza, gas bremza,.. Skos tiščiš tolko gasa kolikor je treba in ti bo avto kuril presenetljivo malo.

Pri speljevanju je najboljše speljat dokaj agresivno, hitro pridobit hitrost, potem pa prešaltat v čim višjo prestavo (glede na hitrost avta seveda) in zopet čim bolj tekoča vožnja. Če boš spreljal čisto počasi, boš imel večjo porabo, kot recimo s 3/4 moči avta. Ne ga pa terat pod rdeče obrate, ker je spet prevelika poraba.

Ogromno bencina prišparaš pa z zaviranjem z motorjem. Na AC nimaš bremze pod milim bogom kej uporabljat, razen če je spredaj kolona in se je treba ustavit. Na regionalki pa uporabiš samo pri ostrejših ovinkih ali dohitevanju drugih vozil.

Če bencinski motor tiščiš v obrate ni v popolnoma ničemer najmanjše izgube. Pri 6000 obratih navaden avto ne gre nikamor več. Samo tuli ko hudič in vsi mislijo da leti ko sneta skira.

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 10:18 am
Napisal/-a subi92
Tomaz40 je napisal/-a:LOL ta ki je pa to napisal najbrž nima izpita!!!.

Upam da nisi mislil mene ker imam izpit že 1 teden :EE :EE

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 10:20 am
Napisal/-a Tomaz40
subi92 je napisal/-a:
Tomaz40 je napisal/-a:LOL ta ki je pa to napisal najbrž nima izpita!!!.

Upam da nisi mislil mene ker imam izpit že 1 teden :EE :EE


No pomoje ga maš en teden več kot avtor članka. :D

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 10:43 am
Napisal/-a Falco'
Tomaz40 je napisal/-a:Najvarčnejša vožnja je taka:

Regionalka ali AC: vozit je treba čim bolj tekoče. Ne gas, bremza, gas bremza,.. Skos tiščiš tolko gasa kolikor je treba in ti bo avto kuril presenetljivo malo.

Pri speljevanju je najboljše speljat dokaj agresivno, hitro pridobit hitrost, potem pa prešaltat v čim višjo prestavo (glede na hitrost avta seveda) in zopet čim bolj tekoča vožnja. Če boš spreljal čisto počasi, boš imel večjo porabo, kot recimo s 3/4 moči avta. Ne ga pa terat pod rdeče obrate, ker je spet prevelika poraba.

Ogromno bencina prišparaš pa z zaviranjem z motorjem. Na AC nimaš bremze pod milim bogom kej uporabljat, razen če je spredaj kolona in se je treba ustavit. Na regionalki pa uporabiš samo pri ostrejših ovinkih ali dohitevanju drugih vozil.

Če bencinski motor tiščiš v obrate ni v popolnoma ničemer najmanjše izgube. Pri 6000 obratih navaden avto ne gre nikamor več. Samo tuli ko hudič in vsi mislijo da leti ko sneta skira.


še najbolj strokoven članek ta hip v tej temi! ne razumem kaj točno je hotel povedat danny :?

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 11:13 am
Napisal/-a Nixxon
Fabrizio je napisal/-a:
Tomaz40 je napisal/-a:Najvarčnejša vožnja je taka:

Regionalka ali AC: vozit je treba čim bolj tekoče. Ne gas, bremza, gas bremza,.. Skos tiščiš tolko gasa kolikor je treba in ti bo avto kuril presenetljivo malo.

Pri speljevanju je najboljše speljat dokaj agresivno, hitro pridobit hitrost, potem pa prešaltat v čim višjo prestavo (glede na hitrost avta seveda) in zopet čim bolj tekoča vožnja. Če boš spreljal čisto počasi, boš imel večjo porabo, kot recimo s 3/4 moči avta. Ne ga pa terat pod rdeče obrate, ker je spet prevelika poraba.

Ogromno bencina prišparaš pa z zaviranjem z motorjem. Na AC nimaš bremze pod milim bogom kej uporabljat, razen če je spredaj kolona in se je treba ustavit. Na regionalki pa uporabiš samo pri ostrejših ovinkih ali dohitevanju drugih vozil.

Če bencinski motor tiščiš v obrate ni v popolnoma ničemer najmanjše izgube. Pri 6000 obratih navaden avto ne gre nikamor več. Samo tuli ko hudič in vsi mislijo da leti ko sneta skira.


še najbolj strokoven članek ta hip v tej temi! ne razumem kaj točno je hotel povedat danny :?


Amen. Točno to. Če maš gas do podna bo avto kuril za neko hitrost več kot je za vzdrževanje le-te potrebno. Za foro se enkrat pelji z avtom ki ima BC ion glej trenutno porabo v nekaterih hitrostih. Npr. avto lahko pri 90 voziš tko da bo kuru 9 litrov, če pa gas malenkost spustiš, bo pa kuru 8 al pa clo 7 litrov, brzino bo pa še vedno lahko vzdrževal.

Kdaj šaltat je odvisno od avta. Sam šaltam pri umirjeni vožnji po magistralki pri 2500 do 3000 o/min, če počasi pospešujem. 325i lahko že pod 2000, pa bo vleku. Navor dela svoje. Ubistvu bi moral pogledat grafe navora za tvoj avto da bi vidu, v praksi se pa navadiš.

Avto moraš vozit nekaj časa da si ga navajen, potem lahko opaziš tiste fine razlike ki v praksi prinesejo tudi več litrov manjšo porabo.

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 11:16 am
Napisal/-a mihant
samo recimo, kukr sm jaz bral navodila od VW polo 2003 SDI piae notr da za manjso porabo svetujejo prestavljanje v visjo prestavo pr 2000 vrtljajih. to se mi zdi sicer logicno, men se sicer zdi za najbolj avtu in okolju prijazno voznjo prestavlat tm pr 2500 in za tekoco voznjo, tud za sluh prijazno (ker je dizl) tm nek 1700-2000 vrtljajev. Ampak po avtocesti, se mi pa zdi da je sodec po clanku nemogoce vozt vercno. Zakaj: v peti (najvisji) prestavi gre ta polo pr 2500 vrtljajih sele 100km/h. se prav ce cm vozt po omejitvah morm terat tega polota bliz 3500 vrtljajev, rdece pa se zavne mal cez 5000. sicer nej bi mel izven mesto porabo nevem tocno, al 3,9, al 4,9. prvo ne verjamem, drugo pa mogoce. grem pa zdj na dopust pa bom povedu koko je s tem.
uglavnm, zdi se mi da ni najbolj varcno vozt z polnim gasom, ceprou govori v clanku o bencinskih avtih, se mi zdi da ni pr dizlih dost drgac. pomoje je najbolj varcno vozt v srednjem ali nekoliko nad srednjim obmocjem vrtljajev.

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 11:16 am
Napisal/-a danny
Men je to kar pravite čist jasno!!

Zanimal me je le to ... speljevanje s polnim plinom. Tle mi ni blo čist jasn. Logično je, da na AC avto pač kuri kolikor tiščiš gas....

Ker če malo fiziko pogledamo je porabljena moč odvisna od moči motorja, razdalje katero se opravi in časa.

Saj nisem tak voznik, da bi lovil vsak deci bencina, ampak sem pač vprašal kako je s tem.

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 11:17 am
Napisal/-a Falco'
drugič vprašaj na enostavnejši način! pa teh tem je na forumu že kar nekaj, pa bi lahko tam malo prebrskal! :?

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 11:22 am
Napisal/-a Nixxon
mihant je napisal/-a:samo recimo, kukr sm jaz bral navodila od VW polo 2003 SDI piae notr da za manjso porabo svetujejo prestavljanje v visjo prestavo pr 2000 vrtljajih. to se mi zdi sicer logicno, men se sicer zdi za najbolj avtu in okolju prijazno voznjo prestavlat tm pr 2500 in za tekoco voznjo, tud za sluh prijazno (ker je dizl) tm nek 1700-2000 vrtljajev.

Tukaj je prednost dizla s svojim navorom. Načeloma je res da nižje ko prestavljaš manj avto kuri. Samo potem imaš pospešek do 100 en teden.

Ampak po avtocesti, se mi pa zdi da je sodec po clanku nemogoce vozt vercno. Zakaj: v peti (najvisji) prestavi gre ta polo pr 2500 vrtljajih sele 100km/h. se prav ce cm vozt po omejitvah morm terat tega polota bliz 3500 vrtljajev, rdece pa se zavne mal cez 5000. sicer nej bi mel izven mesto porabo nevem tocno, al 3,9, al 4,9. prvo ne verjamem, drugo pa mogoce. grem pa zdj na dopust pa bom povedu koko je s tem.
uglavnm, zdi se mi da ni najbolj varcno vozt z polnim gasom, ceprou govori v clanku o bencinskih avtih, se mi zdi da ni pr dizlih dost drgac. pomoje je najbolj varcno vozt v srednjem ali nekoliko nad srednjim obmocjem vrtljajev.


To je pa zato ker maš SDI. Ne mislim kot žalitev, sploh, ampak ta avto ni narejen za hitrosti. Pomoje je v prodajni paleti samo zato ker nekateri še vedno prisegajo na tastare dizle brez turbin, pa ker je zadeva zanesljiva. To pač je "počasen avto".

Uglavnem, manj ko se mašina matra boljš je. In lahko se matra tudi pri prenizkih vrtljajih.

Jaz vedno pravim da čez osebno izkušnjo ga ni. Teorija ti je lahko neko vodilo, vendar moraš ti v praksi to nanovo ugotovit.

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 11:36 am
Napisal/-a M3
je obstajal en link do enega članka ki je vse bilo napisano o načinu vožnje
za najnižjo porabo. probaj malo iskanje uporabit.

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 11:36 am
Napisal/-a ban
Pomoje je v prodajni paleti samo zato ker nekateri še vedno prisegajo na tastare dizle brez turbin, pa ker je zadeva zanesljiva.

Z prenovljenim polotom motor1.9 SDI ni več v ponudbi, zdej majo 1.4 TDI. Zgolj za informacijo :D

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 11:40 am
Napisal/-a Tomaz40
danny je napisal/-a:Men je to kar pravite čist jasno!!

Zanimal me je le to ... speljevanje s polnim plinom. Tle mi ni blo čist jasn. Logično je, da na AC avto pač kuri kolikor tiščiš gas....

Ker če malo fiziko pogledamo je porabljena moč odvisna od moči motorja, razdalje katero se opravi in časa.

Saj nisem tak voznik, da bi lovil vsak deci bencina, ampak sem pač vprašal kako je s tem.


Mogoče si me narobe razumel. Jest sem skritiziral avtorja članka in nikakor ne tebe. Poleg tega pa sem napisal moje izkušnje. Če si moj post razumel kot napad nate, se opravičujem. (Pred tem sem pisal v temo o Romih v ''Nima veze z avtomobilizmom'' in sem imel ''rahlo'' povišan pritisk.

Drugač pa za navadno vožnjo jest osebno kar hitro šaltam. Pri očetovem dizlu se turbina vklopi pri 1750 rpm, vozim pa malo pod to mejo. Če pa padejo obrati pod cca 1600 šaltam. Dosti podobno vozim tudi mojega bencinarja. Mogoče se vse odvija kakih 100, 200 rpm višje.

Drugač pa še enkrat poudarjam: S predvidevanjem dogajanja na cesti in zaviranjem z motorjem lahko privarčuješ tudi 1l /100km. Če gledam mojo družino, imam po BC največjo povprečno hitrost in najmanjšo porabo.

Re: Kakšna vožnja je najbolj varčna??

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 11:42 am
Napisal/-a MacTron
danny: naj ti povem da je tale dnevnik potem zelo.. zapoznel :)
tukaj je bilo ze veliko napisanega o tem... pa prosim da v prihodnje malo
pobrskas po a.com

http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... ght=poraba

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 11:43 am
Napisal/-a danny
Saj meni romi tud pritisk dvignejo :)
Nč panike...

Samo pri cenah bencina bo treba tud mal gledat kulk bomo na gas prtiskal ;), al se bomo začel pa na plin vozt!

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 12:02 pm
Napisal/-a subi92
danny je napisal/-a:Zanimal me je le to ... speljevanje s polnim plinom.....


Ja pa pol je ful dobr opazovat dim, ki bo prišel izpod gum ;)

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 12:20 pm
Napisal/-a Blinder
Pri očetovem dizlu se turbina vklopi pri 1750 rpm


Sicer je malo off topic, samo dvomim da se turbina izklaplja.... bom kaksen krat odprl temo pa se bomo kregali, za zdaj psst! ;)

Lahko pa vam povem, da so testirali Accordico 2.2 dizel, in jim je pila nekaj deci cez tri litre. Tako porabo so dosegli s prestavljanjem v visjo brzino pred 1500 rpm, s voznjo ne vec ko po omejitvah, s izkoriscanjem zaveterj tovornjakov ugasanjem motorja na semaforjih..... No zanimiv podatek je sigurno tisti da so menjavali brzine pred 1500 rpm.

Tisto da "mocnejsi motorji pijejo vec" si jaz razlagam takole: ker so mocnejsi delajo s manjso obremenitvijo in motor pri manjsi obremenitvi ima enostavno slabsi izkoristek.
Eden od razlogov zakaj motorji pri visjih obratih majo slabsi izkoristek je to da delajo vec trenja, in ce ni gas pritisnjen do konca pride do izgub zaradi hitrosti zgorevanja vzigalne mesanice. To spominja na tisto "ce motor v "nuli" pri 1000 rpm pije 1 lt/h, bo pri 2000 rpm pil cirka 2 lt/h". In to gorivo bo porabljal da se drzi vzganega, brez da bi dal kako moc ven iz sebe.

PS: da enb mislili da sem ful sparoven clovek, moja "draga" pije par litrov vec kot bi lahko pila :twisted:

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 12:24 pm
Napisal/-a SubaruFreak
Evo tle mate clanek, da se ne boste prevec razburjal:
http://www.dnevnik.si/clanek.asp?id=139021

LP

Objavljeno: Pe sep 02, 2005 12:59 pm
Napisal/-a danny
subi92, žal moj avto ne premore obračanja gum :) Na mokri cesti že :)
avto: Vectra B 1.6 16v....