ok na zacetku ste cool zacel razlagat pol ste pa pomoje tega ki ne pozna teorije meganike , momentov ter dvojic sil skratka stvari ki se obravnavajo v 1 letniku strjnega faxa pri predmetu teh. mehanika 1
na zacetku navor = sila X razdalja ( to je kjer sila pritiska na krogu recmo)
ko mas kolo in ce je v sredini center (to naj bo referenčna točka)
potem si pa predstavlji da prtisnes na to kolo cisto zraven centra kroga bos zlo hitr upazu da mores kr fino prtisnit
potem pa prtisni cisto na koncu kroga in bos vidu da lahko bistveno lazje pritisnes pa se bo zadeva zavrtela
to je definicija kako dobis navor ..... potem se pa prasas hja kako pa potem da pri vseh motorjih navor raste pol je pa enak...
no do določenih "obratov" je manjša sila ki potiska na ta krog ... ja kako pa to
jah pac explozija v komori je manjša to se pa zgodi z doziranjem exploziske mesanice (benz+zrak)
no potem se prasas no ja kaj mi pa pol to koristi ....
e to te je pomoje zanimal
no recmo da si vse prej naredu pa da se zadeva vrti ... ... potem pa si reces jah kaj pa ti ta navor potem pomaga pri avtu ... no ce ti primes za gred ki se vrti jo bos zelo tezko ustavu se pa bos postavil spet en krog na gred in bos prijel na robih kroga bos pa lazje zaustavu zadevo .. no navor ti pove koliko se bos ti mucu da bos ustavil to zadevo
ok ok to sedej stima pol se pa prasas zakaj pa je menjalnik ... no menjalnik je pa prakticno povecevalec al pa reduktor navora ..... pri 1 mas najvec navora in zato lahko v prvi brez problema peles .... in na veeliikooo pospesujes
no v 5 ti al pa 6 ti mas pa ze zelo reduceran navor .... to pa vidis tako da ce pohodis po gasu to avto pospesuje samo te ne prlima na sedez kot te prlima ko pohodis po gasu v 1 prestavi ....
ok ok pol sem nekje zasledu uh honde pa nimajo navora pa majo moč
to je pa zato ker mas vecje obrate obrati pa ti pomagajo v nizjih prestavah zakaj
ker lahko v prvi pospesujes dalj casa ....
primer (recmo da ma menjalnik isto prestavno razmerje, pa da mas navor ki ga generera masina enak )
a.) masina je recmo od vw pa ma red line tm ene 6500 no to pomen da lahko pospesujes do 6500 v isti prestavi in z istim navorom ampak ker mas 6500 obratov recmo da prlezes do 50km/h
b.) masina recmo od hondice ma recmo redline tm ene 8000 rpm (aaaaaa) pospesujes enako hitro kot recmo un prejsni ker mas isto navora samo stos je v tem da ko prides do 6500 rpm si ti pri 50km/h ampak ti mas se 1500rpm do red lina in pospesis do 70km/h
ok kojni so pa reprezentativen podatek ker ce ti enmu normalnemu reces avto ma max navora pri 3000rpm pa max rpm je pa 6500 pa bo te butast gledu .. ce mu pa reces ta avto ma 100 km ta zraven pa 150km pa bo prec vedu v cem je razlika
zato so kojni
tako da pospeski niso samo odvisni od tega kok je mocna masina ampak tudi kake prestavna razmerja mas v menjalniku...
no to lahko vidis tudi tako da vsak relly avto bo ti zbejzu ce bos derku z njem samo ko bo prisel do ene 200km/h ga bo pa zmankal to je zato ker so rekl raj mamo vec navora pa zato ne bo tok hitr sel bo pa pospesu k sneta skera ... seveda ga bos potem ujel pa prehitu in si mislu eeeh j***a ... .
upam da nisem prevec zabluzu no ja kar se pa tice vecjih gum pa manjsih pa raj nam pisu k pol mores pa vse to kar sem zgor napisu povezat z trenjem med gumo pa podlago pa pol upostevat tako debelino kot radi ... prevec dela ... skratka to se intenzivno ucis recmo cel 1 letnik potem pa o menjalnikih pa zobnickih pa to pa zves v 2.letniku pri predmetu strojni elementi.. v menjalniku glih vem zato ker morem sedej preracunat pa konstruerat 1 prestavni menjalnik
)