Stran 1 od 1

Taknejo bremzo z levo pred ovinkom

Objavljeno: Po sep 12, 2005 10:10 pm
Napisal/-a Blinder
Dobar dan.

Na nekaterih posnetkih(japoncki na tsukubi, ali pa australianski touring car(zadnji pogon & 630km)) sem opazil, da vcasih na ravninah, preden zacnejo bremzat, z desno nogo se vedno drzijo gas do deske, z levo pa 1-2 ali trikrat taknejo po bremzi(brez da bi bremzali). Sele potem spustijo gas, levo na sklopko in bremzajo normalno z desno. Torej zakaj tikajo bremzo z levo nogo preden zacnejo bremzat zares?

lp

Objavljeno: Po sep 12, 2005 10:23 pm
Napisal/-a Dariooo
zato, da dajo pred ovinkom na gas, tko da imajo motor v ovinku na obratih, tko da ga lahko pol vn povlece...nekater celo v ovinku z desno nogo dajajao gas (s peto) in bremzajo (s prsti), tko da se avto ustavlja ampak ne zdrsi z ovinka zaradi centrifugalne sile......
upam da sem ti kej pomagal.... ;)
LP

Objavljeno: Po sep 12, 2005 10:41 pm
Napisal/-a Blinder
Dariooo je napisal/-a:zato, da dajo pred ovinkom na gas, tko da imajo motor v ovinku na obratih, tko da ga lahko pol vn povlece...nekater celo v ovinku z desno nogo dajajao gas (s peto) in bremzajo (s prsti), tko da se avto ustavlja ampak ne zdrsi z ovinka zaradi centrifugalne sile......
upam da sem ti kej pomagal.... ;)
LP


Tezko vprasanje. Oni taknejo po bremzi, ne da ki bremzajo z levo. Oni samo taknejo parkrat. Pol sele spustijo gas in zacnejo brenzat, in grejo v ovinek. To oni po ravnem z levo taknejo bremzo, medtem ko z desno stiskajo gas do deske.

Objavljeno: Po sep 12, 2005 11:17 pm
Napisal/-a alanq4
Vem kaj misliš, to je priprava na zaviranje, kako bi rekel očisti disk in obenem še poveča odzivnost pedalke za zavoro.

Objavljeno: To sep 13, 2005 6:53 am
Napisal/-a Mr. S2k
He he pojma nimate.

To se dela pri avtomobilih s prvim pogonom z željo po čim boljšem času.
Pri vožnji skozi ovinek z plinom začne nos riniti ven iz ovinka. Če pa v tem trenutku malo ˝potapkaš˝, seveda z občutkom in da ne odvzameš plina, pa avto malo potegne noter v ovinek in zato si lahko hitrejši oz. ne razbiješ avta. Avto se na nek način obnaša podobno, kot z zadnjim pogonom.

To tehniko mi je razložil prijatelj, sovoznik v grupi N. Zahteva pa veliko vaje, ker se je treba navadit zaviranja z levo nogo. Se pa najboljše opazi na makadamu ali pa gladkemu asfaltu.

Mogoče je kdo opazil zenf twingota, ki zdrifta skoraj pol rondoja pred rolbarom brez ročne zavore
ali
pa srebrno S2000 celega.

Both times me...

LP

Objavljeno: To sep 13, 2005 7:10 am
Napisal/-a maniac
jap,
načeloma se to dela zato, da se teža malce prebeksla in da zadek malce zgubi trakcijo in ovinek hitreje spelje, brez da ti nos sili ven.
iz podkrmarjenja v prekrmarjenje(rahlo).

tisto, kar pa japanerji (pa ne samo oni) delajo, ko hkrati v ovinku in pred njim stiskajo in gas(ponavadi oboje z desno nogo) in bremzo pa je predvsem namenjeno (pri zadnjem pogonu) držanju visokih obratov.

probaj, zadeva definitivno deluje.
;)
lp

Drsenje skozi ovinek (ali reševanje pločevine)

Objavljeno: To sep 13, 2005 7:27 am
Napisal/-a cardinal
Mr. S2k je napisal/-a:Pri vožnji skozi ovinek z plinom začne nos riniti ven iz ovinka. Če pa v tem trenutku malo ˝potapkaš˝, seveda z občutkom in da ne odvzameš plina, pa avto malo potegne noter v ovinek in zato si lahko hitrejši oz. ne razbiješ avta. Avto se na nek način obnaša podobno, kot z zadnjim pogonom.
LP


... no, če dodam še malo fizikalne razlage: gre za to da se pri zaviranju težišče avtomobila premakne iz sredine dolžine avtomobila naprej, proti sprednjemu kolesnemu paru, kar omogoča boljši oprijem sprednjega para koles, ki je v primeru pospeševanja izpostavljen večjim obremenitvam kot zadnji.

Tehniko lahko s pridom izkoristite tudi na spolzkih cestiščih, če avto začne drseti iz ovinka. V tistem trenutku (potrebno je malo vaje) nekajkrat *narahlo* pritisnete na zavoro. Plin je najboljše obdržati na istem položaju (zato je potrebna *res* vaja) ali pa ga *počasi* odvzeti. Pri odzvemanju plina se prav tako težišče prenese na prednji kolesni par.

Seveda... z zadnjega kolesnega para, ki ga ponavadi odnese. Na to je potrebno biti pripravljen z rahlim dodajanjem volana v ovinku. To seveda velja samo za vozila s sprednji pogonom.

Opisano vedenje pride še bolj do izraza, če imate avto (tak avto je bil včasih Mondeo), pri katerem elektronika ne zmanjša vrtljajev motorja takoj, ko plin odvzamete, ampak šele čez 100÷200 ms. Težišče se prenese naprej bolj *postopno* in ovinek ste zdrseli skozi oz. ste se rešili avtokleparjev in ličarjev. :)

Lep dan,
Cardinal

Objavljeno: To sep 13, 2005 8:12 am
Napisal/-a Blinder
To se dogaja po ravnini, ko majo visoko hitrost, in ko se ne vstavljajo avto v ovinek, saj niso se niti zaceli brenzat. Ga floorajo medtem. Ni neki under-over steer. Bi znalo bit res da hocejo ocistit diske :?

Objavljeno: To sep 13, 2005 11:22 am
Napisal/-a Slide
Dariooo je napisal/-a:zato, da dajo pred ovinkom na gas, tko da imajo motor v ovinku na obratih, tko da ga lahko pol vn povlece...nekater celo v ovinku z desno nogo dajajao gas (s peto) in bremzajo (s prsti), tko da se avto ustavlja ampak ne zdrsi z ovinka zaradi centrifugalne sile......
upam da sem ti kej pomagal.... ;)
LP


Peta prsti se uporablja pri zaviranju in sočasnem metanju prestav navzdol, da lahko devaš "cvišngas" (medplin, međugas)...upam da je jasno :oops: da ujameš obrate...
Zaviranje z levo nogo v ovinku je opisal že cardinal, namen je da se težišče prenese naprej, da zadnja kolesa rahlo (ali bolj) zdrsnejo in se zmanjša understeer oz. podkrmarjenje(nos rine naravnost) BTW, če si pregrob lahko še prej končaš u malinah, kot brez tega...:lol:
Tisto kar pa pa ti sprašuješ, kar počnejo na ravninah(ampak nekateri ne znajo brat, čeprav je podčrtano :EE ) je pa meni tudi uganka, ampak mi je alanq4-ova razlaga še najbolj logična, tudi sam sem si tako razlagal to početje...

Objavljeno: To sep 13, 2005 11:54 am
Napisal/-a Tattoo-
Obstajata 2. možnosti:

1.) Če je res samo ravnina in nato ovinek s tem, da malo tapnejo po bremzi, 'očistijo' + segrejejo diske na delovno temperaturo. S tem dosežejo, da potem ko resnično zavirajo v ovinek bremze primejo optimalno.

2.) Če pa je ravnina ter zelo zelo hitra šikana ali pa zelo blag, hiter ovinek pa na ta način (stopalka za plin do konca + samo tapnejo po bremzi) dosežejo, da se del teže prenese na prednja kolesa ter tako lahko najhitreje odpeljejo šikano.

To je samo mojega pol dolarja :roll: ;)

Objavljeno: To sep 13, 2005 12:49 pm
Napisal/-a Mr. S2k
Slide je napisal/-a:Peta prsti se uporablja pri zaviranju in sočasnem metanju prestav navzdol, da lahko devaš "cvišngas" (medplin, međugas)...upam da je jasno :oops: da ujameš obrate...
Zaviranje z levo nogo v ovinku je opisal že cardinal, namen je da se težišče prenese naprej, da zadnja kolesa rahlo (ali bolj) zdrsnejo in se zmanjša understeer oz. podkrmarjenje(nos rine naravnost) BTW, če si pregrob lahko še prej končaš u malinah, kot brez tega...:lol:
Tisto kar pa pa ti sprašuješ, kar počnejo na ravninah(ampak nekateri ne znajo brat, čeprav je podčrtano :EE ) je pa meni tudi uganka, ampak mi je alanq4-ova razlaga še najbolj logična, tudi sam sem si tako razlagal to početje...


Ja to je to. Pri moji igrači pri vožnji z visokimi obrati kolesa blokirajo, če ne dodam medgasa, ko mečem v nižjo prestavo. S tem tudi hitreje šaltaš, ker se sklopka oz. motor ne rabi ˝sinhronizirati˝ na željene obrate.

Tapkanje na ravnini je logično na dežju, kjer so diski mokri.
Nevem česa oz. kakšno svinjarijo očistiš z diskov v lepem vremenu, kot nekateri pravite. Ker so pri močnem zaviranju (kot na dirkališču) čisti ko suza. Pa z majhnim tapkanjem ne segreješ diska ampak se diski segrejejo na delovno temperaturo po nekaj zelo močnih zaviranjih. Pri mojem dirkalniku po enem krogu na Mobiju.

Objavljeno: To sep 13, 2005 2:14 pm
Napisal/-a swifthead
js to obvladam, in lahko rečem da je učinkovito pri zadnjem pogonu tudi, pa pr avtomatiku gre tut dobr od nog :oops: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Objavljeno: To sep 13, 2005 2:43 pm
Napisal/-a alanq4
Mater ste se razpisal o tehniki vožnje čez ovinke, on pa vas samo sprašuje zakaj potapkajo bremzo PO RAVNINI in ne pri vstopu v ovinek in ne v ovinku.
Dejte prebrat kaj sprašuje pol pa napište kej pametnega.

Objavljeno: To sep 13, 2005 2:46 pm
Napisal/-a _BiStRi_
alanq4 je napisal/-a:Mater ste se razpisal o tehniki vožnje čez ovinke, on pa vas samo sprašuje zakaj potapkajo bremzo PO RAVNINI in ne pri vstopu v ovinek in ne v ovinku.
Dejte prebrat kaj sprašuje pol pa napište kej pametnega.




Podpis ;)



L.p. Bistri...

Objavljeno: To sep 13, 2005 7:41 pm
Napisal/-a Mr. S2k
lenivec je napisal/-a:
Mr. S2k je napisal/-a:Ja to je to. Pri moji igrači pri vožnji z visokimi obrati kolesa blokirajo, če ne dodam medgasa, ko mečem v nižjo prestavo.

ajd model zaj pa razloži ka lahko pri tvoji igrači kolesa blokirajo med vožnjo po vrhu vsega še pri visokih obratih :D

torej kolesa so blokirana mašina ma pa visoke obrate. super kombinacija :D

kok jaz vem če kolesa blokirajo tut mašina blokira ;) razn če je kuplonga stisnjena.

pa predn začneš pisat nazaj si poste sptremeni in namesto da kolesa blokirajo napiši da se začnejo počasneje sukat kot gre asvalt mimo njih in zaradi tega zdrsnejo, ker blokirajo 100% ne


Matr smo pikolovski... :P

Objavljeno: To sep 13, 2005 8:14 pm
Napisal/-a EX-B
Jaz mislim da s tapkanjem po bremzi malenkostno pripravijo diske na vecjo temperaturo za bolj optimalno bremzanje pred ovinkom. Edina logicna razlaga..

Objavljeno: To sep 13, 2005 8:26 pm
Napisal/-a _BiStRi_
Mr. S2k je napisal/-a:
lenivec je napisal/-a:
Mr. S2k je napisal/-a:Ja to je to. Pri moji igrači pri vožnji z visokimi obrati kolesa blokirajo, če ne dodam medgasa, ko mečem v nižjo prestavo.

ajd model zaj pa razloži ka lahko pri tvoji igrači kolesa blokirajo med vožnjo po vrhu vsega še pri visokih obratih :D

torej kolesa so blokirana mašina ma pa visoke obrate. super kombinacija :D

kok jaz vem če kolesa blokirajo tut mašina blokira ;) razn če je kuplonga stisnjena.

pa predn začneš pisat nazaj si poste sptremeni in namesto da kolesa blokirajo napiši da se začnejo počasneje sukat kot gre asvalt mimo njih in zaradi tega zdrsnejo, ker blokirajo 100% ne


Matr smo pikolovski... :P



Jah kaj si pa drugega pričakoval, če si napisu, da nimajo pojma...


L.p. Bistri...