Prevoženi kilometri vs. dejanska obraba
Objavljeno: To sep 27, 2005 10:39 pm
Tole pišem bolj kot neko razmišljanje in temo za debato...
Za lažje razumevanje bom navedel kar svoj primer: z očetom voziva skoraj enaka avtomobila (razlika med njima je cca pol leta) vendar ju uporabljava na popolnoma različen način.
Jaz vozim večino relacijsko po AC in zelo malo po mestu tako, da se moja povprečna hirost po BC giblje tam nekje okoli 90km/h. Delam pa cca 45.000 km/leto Moj fotr pa večino uporablja avto za vožnjo po mestu in tako je njegova povprečna hitrost malo več kot 30km/h s prevoženimi 15.000km/leto
Hipotetično se čez 5 let oba odločiva da istočasno prodava avtomobila. Moj bo imel v tem času 225.000 km fotrov pa 75.000 km. Pri prodaji bo fotr dobil precej več denarja kot jaz zaradi 3 krat manj kilometrov. Razumljivo! A res?
Kje je tu catch? Če se v navtičnem žargonu izrazim bo imel moj avto natanko 2500 delovnih ur in pozor, natanko toliko delovnih ur bo imel tudi fotrov avtomobil! Glede na večje obremenitve pri mestni vožnji bo večina delov (motor, sklopka, podvozje) približno enako obrabljenih kot pri mojem s tem, da bo moj avto v tem času vsaj 11x na rednem servisu (vsakih 20.000km), fotrov pa recimo "samo" 4x (letni servis, ker ne naredi 20.000km/leto) kar pomeni, da bo večina kritičnih delov (jermeni) pri mojem že po 2x menjana med tem ko pri fotrovem še nobenkrat.
In zdaj pride kupec, ki veselo izbere fotrov avto (logično, ima precej manj kilometrov), mojega pa le v primeru, da sem precej nižji s ceno.
Kupec pa pri tem sploh ne ve zgodovine obeh avtomobilov in je v bistvu nevede legalno zaveden z nerealnim merjenjem voženosti avtomobila, ki je izražena edino s prevoženimi kilometri.
Moje razmišljanje: Verjetno bi bilo za kupce rabljenih vozil še najbolj pošteno, da bi bil poleg merilca kilometrov še merilec delovnih ur ali pa merilec skupnih obratov motorja (merjeno v milijonih obratov) tako bi si lahko vsak izračunal koliko je bil avto dejansko v uporabi.
S tem bi bilo načeloma tudi razloženo zakaj sta dva enaka avtomobil lahko tako različno ohranjena pri istih kilometrih oz. zakaj nekomu rikne motor pri 200.000km drugi v enakem avtu pa brez težav naredi pol miljona kilometrov in več.
Za lažje razumevanje bom navedel kar svoj primer: z očetom voziva skoraj enaka avtomobila (razlika med njima je cca pol leta) vendar ju uporabljava na popolnoma različen način.
Jaz vozim večino relacijsko po AC in zelo malo po mestu tako, da se moja povprečna hirost po BC giblje tam nekje okoli 90km/h. Delam pa cca 45.000 km/leto Moj fotr pa večino uporablja avto za vožnjo po mestu in tako je njegova povprečna hitrost malo več kot 30km/h s prevoženimi 15.000km/leto
Hipotetično se čez 5 let oba odločiva da istočasno prodava avtomobila. Moj bo imel v tem času 225.000 km fotrov pa 75.000 km. Pri prodaji bo fotr dobil precej več denarja kot jaz zaradi 3 krat manj kilometrov. Razumljivo! A res?
Kje je tu catch? Če se v navtičnem žargonu izrazim bo imel moj avto natanko 2500 delovnih ur in pozor, natanko toliko delovnih ur bo imel tudi fotrov avtomobil! Glede na večje obremenitve pri mestni vožnji bo večina delov (motor, sklopka, podvozje) približno enako obrabljenih kot pri mojem s tem, da bo moj avto v tem času vsaj 11x na rednem servisu (vsakih 20.000km), fotrov pa recimo "samo" 4x (letni servis, ker ne naredi 20.000km/leto) kar pomeni, da bo večina kritičnih delov (jermeni) pri mojem že po 2x menjana med tem ko pri fotrovem še nobenkrat.
In zdaj pride kupec, ki veselo izbere fotrov avto (logično, ima precej manj kilometrov), mojega pa le v primeru, da sem precej nižji s ceno.
Kupec pa pri tem sploh ne ve zgodovine obeh avtomobilov in je v bistvu nevede legalno zaveden z nerealnim merjenjem voženosti avtomobila, ki je izražena edino s prevoženimi kilometri.
Moje razmišljanje: Verjetno bi bilo za kupce rabljenih vozil še najbolj pošteno, da bi bil poleg merilca kilometrov še merilec delovnih ur ali pa merilec skupnih obratov motorja (merjeno v milijonih obratov) tako bi si lahko vsak izračunal koliko je bil avto dejansko v uporabi.
S tem bi bilo načeloma tudi razloženo zakaj sta dva enaka avtomobil lahko tako različno ohranjena pri istih kilometrih oz. zakaj nekomu rikne motor pri 200.000km drugi v enakem avtu pa brez težav naredi pol miljona kilometrov in več.