Stran 1 od 2

obnašanje avtomobila???

Objavljeno: Pe apr 25, 2003 7:53 pm
Napisal/-a udo
Ker sma s kolegom prišla v konflikt, se obracam na vas, da razjasnite zadevo in sicer:

Kaj se zgodi z zadkom avtomobila, ko se peljete vzratno (nazaj) in zategnete ročno:
a) Zadek avtomobila počepne
b) Zadek avtomobila se dvigne

p.s.: Oba sva sprobala in prišla do različne ugotovitve, zato bi prosil če zraven napišete tip avtomobila.

Hvala za odgovore!

Objavljeno: Pe apr 25, 2003 8:01 pm
Napisal/-a maky
dvigne se sprednji del oz zadek počepne.
Zakaj?Ker ko se pelješ vzvratno ti gre nos avtomobila dol in zadek gor in če zabremzaš ti gre zadek dol.

za ročno pa.... hm pomoje glih kontra.če se pelješ naprej in zategneš ročno ti gre spredn del gor in zadek dol.Torej bi ti mogu it zadek gor če se pelješ vzvratno.

mogoče kdo več ve?

Objavljeno: Pe apr 25, 2003 8:12 pm
Napisal/-a Haby
Bomo sprobal k bomo vn sli :D

Objavljeno: Pe apr 25, 2003 8:23 pm
Napisal/-a monster_d
Yugo!
Sprednji del se dvigne, zadnji del pa pocepne!
Tako je pri vseh avtomobiliH

Objavljeno: Pe apr 25, 2003 8:51 pm
Napisal/-a Matjaz
zanimio vprasanje sam pomojem da gre zadek gor saj. ste ze veckrat speljali z rocno na klancu in ko rocno spustis in speljes zadek nazaj pocepne v prvotno stanje. To bi mogl bit isto ko gre v rikverc pa zategnes rocno.

Objavljeno: Pe apr 25, 2003 9:02 pm
Napisal/-a udo
najprej hvala za odgovore.
Prosil pa bi, da stvar sprobate in ne govorite na pamet - pa brez zamere vi zgoraj

Objavljeno: Pe apr 25, 2003 9:05 pm
Napisal/-a Hoyt
rit počepne. čisto enostavno. avto se giblje nazaj, ko zategneš ročno, ustvarič na zadnjem kolesu recimo temu središče vrtenja, točko okol katere se bo vrtel. zdej pa a gre gor al dol. jasno da dol, ker se avto giblje nazaj in nato preide v nekako kroženje (ki ga je sicer zelo mal, ampak vseeno) in ga dol rukne.

no ja.. jest razumm pa vi? :oops: :oops:

Objavljeno: Pe apr 25, 2003 9:12 pm
Napisal/-a lisko
Eeemm AX pa r5 se dvigntea vzad če pelaš rikvecr pa zategneš ročno.

Objavljeno: Pe apr 25, 2003 11:00 pm
Napisal/-a RedBaron
Če zategneš ročno, se zadek dvigne, če pa z "nožno" bremzaš, pa počepne

Objavljeno: Pe apr 25, 2003 11:35 pm
Napisal/-a shusuglao
RedBaron je napisal/-a:Če zategneš ročno, se zadek dvigne, če pa z "nožno" bremzaš, pa počepne


tocno tako! vem ker sem danes menjal ploscice na zadnjih bremzah in stokrat probal :wink:

Objavljeno: Pe apr 25, 2003 11:48 pm
Napisal/-a Subaru
zadi se dvigne...to lahko na vsakem klancu sprobaš k ročno zategneš in spustiš nožno bremzo

p.s.: zanimivo vprašanje! :)

Objavljeno: So apr 26, 2003 12:02 am
Napisal/-a phoebus
Dejte no dejte. Dol gre rita!

Ce gres naprej in pobremzas gre rita gor, ce gres nazaj in pobremzas, gre rita dol. In vseeno, s cim bremzas, lahko tudi z nogami. Samo ce bremzas z nogami mas feeling da se je CEL avto dvignu ker malo posmirglas podplate :har

Objavljeno: So apr 26, 2003 12:53 am
Napisal/-a monster_d
phoebus je napisal/-a:Dejte no dejte. Dol gre rita!

Ce gres naprej in pobremzas gre rita gor, ce gres nazaj in pobremzas, gre rita dol. In vseeno, s cim bremzas, lahko tudi z nogami. Samo ce bremzas z nogami mas feeling da se je CEL avto dvignu ker malo posmirglas podplate :har


Meni se tudi zdi da gre rit dol :wink:
No nism cist ziher bom probal pa povedal!

Objavljeno: So apr 26, 2003 9:14 am
Napisal/-a lucky
Ko človek nima več kaj delat......

Fizika pravi, da se zadaj, ko zabremzaš dol vsede je pa po moje tudi odvisno od načina vpetja podvozja.

Objavljeno: So apr 26, 2003 9:17 am
Napisal/-a WhiteCell
tole nesmes po fiziki jemat... sicer nism probal tega samo je pa scena tukili..
ko avto gleda gor klanec.....(gledas gor ) se ti zadek dvigne ane...
ko pa avto dol gleda pa prvi konc ne zleze gor ampak dol... al se motm ?

Objavljeno: So apr 26, 2003 11:07 am
Napisal/-a RedBaron
TechnoBoy je napisal/-a:tole nesmes po fiziki jemat... sicer nism probal tega samo je pa scena tukili..
ko avto gleda gor klanec.....(gledas gor ) se ti zadek dvigne ane...
ko pa avto dol gleda pa prvi konc ne zleze gor ampak dol... al se motm ?



Ja, to je pa tud res, sam če se pelješ rikverc, pol je tak, kot bi gor v klanec gledal.

Kot je že nekdo prej napisal, je verjetno tudi odvisno od vpetja zadnje preme.

Na polotu (poltoga prema), je tak, kot sem v prejšnjem postu napisal, enako je pri xsari in berlingu, le da je bistveno bolj izrazito kot pri polotu.

Objavljeno: So apr 26, 2003 12:04 pm
Napisal/-a kdk
Praktični test. Vožnja vzratno na ravnem . Uporaba samo ročne zavore pri stisnjeni sklopki.
Ford Focus karavan - zadek se dvigne.
Citroen Berlingo - zadek se dvigne.
Pri Focusu če zaviraš z delovno zavoro zadek ostane nekje na nivoju , sprednji del pa se dvigne .
Kako se bo avto obnašal je sigurno odvisno od marsičesa ( sistem vpetja vzmetenja, težišča , previsi koles , zavorne moči ....)
Ne moreš pa primerjati obnašanja v klancu in na ravnem , ker se sile preveč razlikujejo .

Objavljeno: So apr 26, 2003 1:28 pm
Napisal/-a pro2c
...ce se peljes vzvratno in zategnes rocno se pri vecini avtomobilih zadek dvigne, ker se zadnja kolesa malce zapeljejo proti sredini avta (tako je pac narejeno vzmetenje)

Objavljeno: So apr 26, 2003 6:45 pm
Napisal/-a WhiteCell
ok zdej sm preveru...yugotu zadek dol sede... tko da....ma pa listnato vzmet... posamicne obese...me zanima kako bi toga prema reagirala

Objavljeno: So apr 26, 2003 8:35 pm
Napisal/-a *bojci*
Meni isto se pri vzvratni dol sede zadek. Mislim, da zaradi tega, ker se pri vožnji nazaj in nenadnem bremzanju (ročna) teža avtomobila oz. težišče prevesi na zadnji del (2. Newtoonov zakon :wink: ) . To pa zaradi tega, ker masa avta zaradi vztrajnosti sili k hitrosti rikverc in ko hočeš ustavit, se le-ta prevesi na zadnji del.
Vem, pr mojem je to kar opazno, ker imam še original fedriranje. :wink:

No, ravno kontra je, ko bremzaš, ko se naprej pelješ. Tudi te naprej vrže.
Je pa razlika, če rikverc pelješ in enkrat bremzaš z ročno, drugič pa z nožno. To pa zaradi tega, ker se pri bremzanju avto prevesi na stran in najbolj bremzata tisti dve kolesi, na kateri je večji pritisk oziroma kam se prevesi.

Saj pri avtu je pri nožni tak, da prvi kolesni par grabi nekje 60-70 %, zadnji pa nekje 40-30 %.

Lahko pa, da se motim.. :lol: