Stran 1 od 2

razlike pri motorjih

Objavljeno: Ne apr 27, 2003 6:50 pm
Napisal/-a brezveze
Zanima me zakaj nekateri motorji ( iste prostornine isto št. ventilov ) razvijajo svojo največjo moč komaj pri visokih obratih nekateri pa že pri dosti manjših? Govorim samo o bencinarjih. Je dosti bolj težje sestavit motor da že pri nižjih obratih
razvija max. moč al.... V čem je štos da so take razlike? :roll:

Objavljeno: Ne apr 27, 2003 6:54 pm
Napisal/-a Sale
Zanimivo vprašanje - če ne drugega na to vpliva tudi menjalnik, prenos, ipd. Seveda pa tudi sama zasnova motorja (vztrajnik, glavna gred, odmične gredi...).

Objavljeno: Ne apr 27, 2003 8:44 pm
Napisal/-a mark-shark
Kolker jest zastopim to okol velikega narastka moči šele pr visokih obratih, je štos v tem da je motor pr nizkih obratih bolj ekonomičen in zato bolj skop z močjo, pr visokih pa za športne voznike pokaže mal več konjičkov. Mislm da so zato krivi ventili, ki lepo predihajo valj šele pr višjih obratih, pri nižjih pa najbrž malo zamujajo in pustijo nekaj izpuha v valju in..... ne vem več

Objavljeno: Ne apr 27, 2003 9:07 pm
Napisal/-a monster_d
Veliko je odvisno od pretoka goriva!!!
Se pravi velikosti ventilov in sesalnih kanalov in yudi odprtosti ventilov nakar vpliva odmicna gred!!
Je pa zanimivo uprasanje na katero bi se dalo se pa se komentirat!!!

Objavljeno: Ne apr 27, 2003 9:39 pm
Napisal/-a kdk
Zelo kompleksna zadeva :?
Kako lahko pomagaš motorju do več moči:
1. Povečaš prostornino motorja
Večija prostornina pomeni večijo moč zaradi zgorevanja večije količine goriva pri vsakem delovnem taktu motorja. Povečava se doseže z večijimi cilindri ali dodajanjem cilindrov. V praksi je nekje 12 cilindrov meja ( ne tehnična :wink: )
2. Povečaš kompresijo
Večija kompresija poveča moč motorja , obenem pa poveča nevarnost samovžiga ( preden mešanico vžge iskra svečke ). Da se to prepreči se uporablja gorivo z več oktani ( višja odpornost proti samovžigom ) ampak žal je nekje meja goriva in materiala .
3.Natlačiš več v cilinder
Če lahko spraviš več zraka in s tem posledično več goriva v cilinder posledično povečaš moč . Za to se uporabljajo turbo polnilci in kompresorji.
4.Ohladiš vstopni zrak
Komprimiranje zraka ( turbo ali kompresor ) povzroči porast temperature zraka. Višja je temperatura zraka manj bo ekspandiral ( se razširil ) ko pride do vžiga.
Zaradi tega uporablja precej prisilno polnjenih motorjev intercooler ( hladilnik polnilnega zraka ). Intercooler je poseben hladilnik , skozi katerega potuje zrak iz turbine proti cilindru in se pri tem ohladi kolikor je to mogoče.
5. Omogočiš zraku lažji dostop do cilindrov
Ko je bat v sesalnem taktu se cilinder polni z zrakom. Vsak upor pri pretoku zraka povzroči slabše poljnjenje cilindra in s tem manjšo moč . Pomaga večije število sesalnih ventilov ( 2 namesto 1 ) , polirani sesalni kolektorji in pa večiji filter zraka.
6.Omogočiš lažji izpuh
Vsak upor pri pretoku izpušnih plinov preprečuje hitro in učinkovito praznenje cilindra pri izpušnem taktu. Pomaga povečanje števila izpušnih ventilov ( iz 1 na 2 ),povečanje premera ali števila izpušne cevi , oblika in gladkost izpušnih kolektorjev.
7. Vse narediš lažje
Lažji motorni deli pomagajo k boljšemu delovanju. Vsakič , ko bat spremeni smer ( zgornja in spodnja mrtva točka ) porabi energijo za zaustavitev gibanja in za ponovno gibanje v nasprotni smeri. Lažji je bat manj energije ja za to potrebno.
8.Gorivo vbrizgavaš
Vbrizgavanje goriva omogoča točno določanje količine goriva , ki je potrebno za optimalno zgorevanje v cilindru.To viša učinkovitost motorja in njegovo ekonomičnost.

Poleg vsega naštetega ( ki je osnova ) pa je še mali milijon raznih stvari , ki vplivaji na samo moč , navor , delovanje v celotnem delovnem področju motorja ....
Hladilni sistem , napajanje z gorivom , oblika motorja ( linijski , bokser , V ), krmiljenje ventilov, oblika zgorevalnega prostora ( glava ) , uporabljeni materiali ...
Proizvajalci se trudijo narediti čim močnejši motor s čim manjšo porabo goriva in čim večijo vzdržljivostjo ob čim manjših stroških razvoja in proizvodnje . Posledica teh zahtev pa je vedno kompromis med temi zahtevami. Omejitev pa je seveda vedno tudi tehnologija , ki pa kot vidite stalno napreduje.

Objavljeno: Ne apr 27, 2003 11:06 pm
Napisal/-a misty
lepo si to napisau kdk, ampak mal te morm popravt ;)
število ventilov se ponavad poveča iz enega izpušnega na dva izpušna, isto pri sesalnih in ne iz dveh (izpušnih) na štiri - spet isto pri sesalnih.
Če bi to držalo, potem bi štirivaljni motor s po štirimi izpušnimi in štirimi sesalnimi/valj = 32ventilov :shock:
moj motor (štirivaljni ;)) ima vsega skupaj 8 ventilov :lol:

drgač pa: nice work

Objavljeno: Ne apr 27, 2003 11:20 pm
Napisal/-a phoebus
Kako ma pa F50 k ma 5 ventilov/valj? :shock: 2 noter in 3 ven ali obratno?

Objavljeno: Po apr 28, 2003 12:52 am
Napisal/-a RegY
phoebus je napisal/-a:Kako ma pa F50 k ma 5 ventilov/valj? :shock: 2 noter in 3 ven ali obratno?


japs

jaz bom kupil getza, 1,3 in ima 4 valjno mašino in 12 ventilov... na vsak valj en sesalni in dva izpušna

Objavljeno: Po apr 28, 2003 6:03 am
Napisal/-a Zok
Yamaha YZF R1 ma 20 ventilov (4-valjni vrstni stirivaljnik)... :twisted:

aja, pi es - lastna dognanja: bolj kot je izpuh "zaprt", vec navora ma v nizjih/srednjih obratih, in bolj kot je "odprt", vec navora ima v visjih obratih. zato pa se vgrajujejo ventili (lopute) v auspuhe - skor vsi novi supersportni motocikli, ki nekaj veljajo jih imajo!

Objavljeno: Po apr 28, 2003 6:51 am
Napisal/-a Hanzi
RegY je napisal/-a:
phoebus je napisal/-a:Kako ma pa F50 k ma 5 ventilov/valj? :shock: 2 noter in 3 ven ali obratno?


japs

jaz bom kupil getza, 1,3 in ima 4 valjno mašino in 12 ventilov... na vsak valj en sesalni in dva izpušna


Obratno v obeh oziroma v vseh primerih :twisted:
Tudi VW1.8T ima 5 ventilov če se ne motim

Re: razlike pri motorjih

Objavljeno: Po apr 28, 2003 7:34 am
Napisal/-a *bojci*
bkranjec je napisal/-a:Zanima me zakaj nekateri motorji ( iste prostornine isto št. ventilov ) razvijajo svojo največjo moč komaj pri visokih obratih nekateri pa že pri dosti manjših? Govorim samo o bencinarjih. Je dosti bolj težje sestavit motor da že pri nižjih obratih
razvija max. moč al.... V čem je štos da so take razlike? :roll:


Če ima motor večjo prostornino, je mogoče doseči večji navor in predvsem konstantnejši pri manjših obratih, ker se kompresija dogaja v velikem prostoru in je eksplozija večja. Tak da pri štandgasu razvije že kar nekaj navora.
Pri manjših prostorninah pa rabi za doseganje navora, predvsem pa moči večje vrtljaje, ker je izgorevanje manjše, je pa ponavadi tudi kompresija večja. Mali bateki in ojnice se pa mehansko lažje vrtijo, zato jih s pomočjo pravilnega prestavnega razmerja in količino zmesi lahko spravijo do visokih obratov, ker tudi razvijejo velike moči, navora pri cca. 3/4 max vrtljajev, samo navor pa ni konstanten.

Boško:
Ka de motor razvijo pri malih obratih max moč pa navor, pa me preveč pijtaš. Jussufa pozove! :lol:

Objavljeno: Po apr 28, 2003 8:54 am
Napisal/-a Creed555
Hanzi je napisal/-a:
RegY je napisal/-a:
phoebus je napisal/-a:Kako ma pa F50 k ma 5 ventilov/valj? :shock: 2 noter in 3 ven ali obratno?


japs

jaz bom kupil getza, 1,3 in ima 4 valjno mašino in 12 ventilov... na vsak valj en sesalni in dva izpušna


Obratno v obeh oziroma v vseh primerih :twisted:
Tudi VW1.8T ima 5 ventilov če se ne motim


Ja po mojem je tud obratno! 2 sesalna pa 1 izpusni! Kaj ku jst vem je zmeri vec sesalnih ventilov ku pa izpusnih! Al pa jih je enako stevilo!

Objavljeno: Po apr 28, 2003 12:18 pm
Napisal/-a CAPRI BOY
mašina iste prostornine in ventilov je razlika v hodu in premerov batov daljši ko je hod bata več ima navora in težje se zavrti ,krajši kot je hod bolj se motor za vrti in stem se povečajo km :wink: pomembni so tudi drugi dejavniki kateri so že opisani :wink:

Objavljeno: Po apr 28, 2003 9:35 pm
Napisal/-a X-Hair
Hanzi je napisal/-a:Tudi VW1.8T ima 5 ventilov če se ne motim


Se ne motis. Evo se slikca iz pokojnega Passata.
Slika

Objavljeno: Po apr 28, 2003 9:44 pm
Napisal/-a kdk
misty je napisal/-a:lepo si to napisau kdk, ampak mal te morm popravt ;)

Se vidi da sem kar pozno sestavljaj ( prevajal ) zadevo . Popravljeno . Hvala za opozorilo.

Objavljeno: Po apr 28, 2003 9:53 pm
Napisal/-a monster_d
Fora pri optimalno iskoriscenih ventilih je ta!!
Govorim o stirivalnem motorju, 8ventilec, se pravi dva ventila na valj!
Sesalni ventil mora biti 15% vecji od izpusnega!!!
Ker fora je v tem da skozi izpusni ventil se pomikajo plini ze pod pritiskom!!!

Zato sem jaz tudi taksnega mnenja da motor ki ima 3ventile na bat ima dva sesalna in enega izpusnega

Objavljeno: To apr 29, 2003 5:10 am
Napisal/-a lisko
Heeheh monster videm da lepo bereš mojo knjigo :lol:
Ja no zadeva je taka:
predvsem lažje je doseči višji tlak od atmosferskega.Dosti težje pa je doseči nižjega(vakum).Pri izpušnem taktu so plini pod velikim pritiskom u valju in zato z veliko hitrostjo butnejo iz valja kar pomen da je lahk ventil dost manjši al pa je presek izpušnega kanala lahko manjši.Pri sesanju pa se pojavi majhen podtlak v valju,za katerega smo že prej ugotovili da ga dosežemo le s težavo, se pravi mormo imeti velik presek kar pomen več sesalnih ventilov al pa večji presek sesalnega ventila.

Objavljeno: To apr 29, 2003 7:44 am
Napisal/-a Kiri
kako knjigo? :)
Jst bi tut mel knjigo :oops: :D

LP Kiri

Objavljeno: To apr 29, 2003 10:44 am
Napisal/-a monster_d
Kiri je napisal/-a:kako knjigo? :)
Jst bi tut mel knjigo :oops: :D

LP Kiri


Kako deluje? II del ljubljana 1976
To je ta bukva!

Objavljeno: To apr 29, 2003 10:45 am
Napisal/-a monster_d
lisko1 je napisal/-a:Heeheh monster videm da lepo bereš mojo knjigo :lol:
Ja no zadeva je taka:
predvsem lažje je doseči višji tlak od atmosferskega.Dosti težje pa je doseči nižjega(vakum).Pri izpušnem taktu so plini pod velikim pritiskom u valju in zato z veliko hitrostjo butnejo iz valja kar pomen da je lahk ventil dost manjši al pa je presek izpušnega kanala lahko manjši.Pri sesanju pa se pojavi majhen podtlak v valju,za katerega smo že prej ugotovili da ga dosežemo le s težavo, se pravi mormo imeti velik presek kar pomen več sesalnih ventilov al pa večji presek sesalnega ventila.


hehe lisko ja ql se tvoja bukva, tnx ker si mi jo posodo najdes kar nekaj zaminivih zadev notr!!