Zelo kompleksna zadeva
Kako lahko pomagaš motorju do več moči:
1. Povečaš prostornino motorja
Večija prostornina pomeni večijo moč zaradi zgorevanja večije količine goriva pri vsakem delovnem taktu motorja. Povečava se doseže z večijimi cilindri ali dodajanjem cilindrov. V praksi je nekje 12 cilindrov meja ( ne tehnična

)
2. Povečaš kompresijo
Večija kompresija poveča moč motorja , obenem pa poveča nevarnost samovžiga ( preden mešanico vžge iskra svečke ). Da se to prepreči se uporablja gorivo z več oktani ( višja odpornost proti samovžigom ) ampak žal je nekje meja goriva in materiala .
3.Natlačiš več v cilinder
Če lahko spraviš več zraka in s tem posledično več goriva v cilinder posledično povečaš moč . Za to se uporabljajo turbo polnilci in kompresorji.
4.Ohladiš vstopni zrak
Komprimiranje zraka ( turbo ali kompresor ) povzroči porast temperature zraka. Višja je temperatura zraka manj bo ekspandiral ( se razširil ) ko pride do vžiga.
Zaradi tega uporablja precej prisilno polnjenih motorjev intercooler ( hladilnik polnilnega zraka ). Intercooler je poseben hladilnik , skozi katerega potuje zrak iz turbine proti cilindru in se pri tem ohladi kolikor je to mogoče.
5. Omogočiš zraku lažji dostop do cilindrov
Ko je bat v sesalnem taktu se cilinder polni z zrakom. Vsak upor pri pretoku zraka povzroči slabše poljnjenje cilindra in s tem manjšo moč . Pomaga večije število sesalnih ventilov ( 2 namesto 1 ) , polirani sesalni kolektorji in pa večiji filter zraka.
6.Omogočiš lažji izpuh
Vsak upor pri pretoku izpušnih plinov preprečuje hitro in učinkovito praznenje cilindra pri izpušnem taktu. Pomaga povečanje števila izpušnih ventilov ( iz 1 na 2 ),povečanje premera ali števila izpušne cevi , oblika in gladkost izpušnih kolektorjev.
7. Vse narediš lažje
Lažji motorni deli pomagajo k boljšemu delovanju. Vsakič , ko bat spremeni smer ( zgornja in spodnja mrtva točka ) porabi energijo za zaustavitev gibanja in za ponovno gibanje v nasprotni smeri. Lažji je bat manj energije ja za to potrebno.
8.Gorivo vbrizgavaš
Vbrizgavanje goriva omogoča točno določanje količine goriva , ki je potrebno za optimalno zgorevanje v cilindru.To viša učinkovitost motorja in njegovo ekonomičnost.
Poleg vsega naštetega ( ki je osnova ) pa je še mali milijon raznih stvari , ki vplivaji na samo moč , navor , delovanje v celotnem delovnem področju motorja ....
Hladilni sistem , napajanje z gorivom , oblika motorja ( linijski , bokser , V ), krmiljenje ventilov, oblika zgorevalnega prostora ( glava ) , uporabljeni materiali ...
Proizvajalci se trudijo narediti čim močnejši motor s čim manjšo porabo goriva in čim večijo vzdržljivostjo ob čim manjših stroških razvoja in proizvodnje . Posledica teh zahtev pa je vedno kompromis med temi zahtevami. Omejitev pa je seveda vedno tudi tehnologija , ki pa kot vidite stalno napreduje.