Stran 1 od 2

Tehnika prsti-peta

Objavljeno: So maj 03, 2003 11:00 am
Napisal/-a Kr_eden
Sm že večkrat zasledu , pa ne vem kaj pomeni?

lp,

kr eden

Objavljeno: So maj 03, 2003 12:05 pm
Napisal/-a D.J.

Objavljeno: So maj 03, 2003 12:26 pm
Napisal/-a phoebus
K....wa? :shock: Za to se moras pa ze natrenirat Da ti rata prav pritiskat na obe pedalki...

Objavljeno: So maj 03, 2003 12:26 pm
Napisal/-a .::GTR::.
zakon :P to sm že drgač sam neki probavov (čist tko neki) pa sploh nism vedu da prov obstaja taka tehnika :D :D
dobr to :D :D

Objavljeno: So maj 03, 2003 1:42 pm
Napisal/-a MGsax
in kaj maš pol od tega če tak voziš?

Objavljeno: So maj 03, 2003 1:53 pm
Napisal/-a D.J.
Preber si tm kaj piše. Tako vozijo dirkači.

Objavljeno: So maj 03, 2003 2:09 pm
Napisal/-a MGsax
to lahko delaš samo če maš bmw, porsche,.. z ostalimi ne moreš ker nimajo take stopalke za plin!

Objavljeno: So maj 03, 2003 2:16 pm
Napisal/-a TITan
Pa stari vodno hlajeni VWji in tretja generacija transporterja :D

Objavljeno: So maj 03, 2003 2:56 pm
Napisal/-a D.J.
Ja morajo biti dost velka pedala, posebi za gas.

Objavljeno: So maj 03, 2003 3:25 pm
Napisal/-a TITan
Pa pedalo za gas se more pritiskat na tla, ne pa naprej ali gor, kot pri večina avtomobilih.

L.P. Tit

Objavljeno: So maj 03, 2003 3:53 pm
Napisal/-a Byrkus
No, pred desetletji so se tega problema lotili na povsem drug način. Denis Jenkinson v svoji knjigi 'The Racing Driver' (1959) govori naslednje:

"Ugotovili so, da je najboljša varianta za tehniko prsti-peta taka, da je pedal za plin v sredini (!!!), zavora pa je desno od nje, in spodaj spodvita tako, da lahko voznik istočasno s prsti pritiska na plin, s peto pa na zavoro, in ob tem mu ni treba spodviti noge v nenormalni položaj."

To tehniko so očitno imeli pri Maseratiju pri vozilih 250F (F1), medtem ko so pri športnem 450 S imeli klasično postavitev pedal. Pri marsikaterem vozniku je zaradi drugih položajev pedalov prišlo do nemalo zmede; obstajal pa je voznik, ki je bil sposoben z obema voziloma na določeni stezi postaviti najboljše čase za obe vozili, in to vo roku pol ure. Kdo drug kot Juan Manuel Fangio...

Objavljeno: So maj 03, 2003 4:52 pm
Napisal/-a Ticko
ja to se uporabla pri prestavljanju dol da se skuris prevec sklopke pa se slisi se lepo...sej je zakon ce znas

je pa tut fora v ovinku da ce gas tiscis pa zaviras zraun leps speljes v ovinek ker zadnje notranje kolo nima dost teze in zablokira, avto pa potisne v ovinek. sam to se uporablja v gorsko hitrostnih dirkah ne pa na cesti...

Objavljeno: So maj 03, 2003 9:48 pm
Napisal/-a .::GTR::.
ja morš ene parkrat probat pa je sicer je razlika med navadno pa tako vožnjo zlo mjhna (kšno desetinko ali dve) sam se pa skoz ovinke kr neki nabere :). drgač jest sm tu predn sm sploh vedu za to drgač ''poskušov''.
nč peta prsti... ampak levi del desne noge - bremza, desni del desne noge gas :) (mam bremzo pa gas dost bliz + dost široka teniska :D ) tko da je to skor lažje :roll: vsaj zame

Objavljeno: Ne maj 04, 2003 10:49 am
Napisal/-a Kr_eden
Ok, hvala, sam se mi zdi da pr mojmu vopzniškemu stažu - manj kot 3 mesce, tega ne bi blo dobro poskušat...

lp,

kr eden

Objavljeno: Ne maj 04, 2003 10:53 am
Napisal/-a Scoooby
MGsax je napisal/-a:to lahko delaš samo če maš bmw, porsche,.. z ostalimi ne moreš ker nimajo take stopalke za plin!


Ahmmm Honda ima cisto navadno stopalko za plin in moram reci, da tale tehnika lepo deluje. Treba jo je samo se malo izpiliti!

Objavljeno: Ne maj 04, 2003 11:58 am
Napisal/-a fric
Ticko je napisal/-a:ja to se uporabla pri prestavljanju dol da se skuris prevec sklopke pa se slisi se lepo...sej je zakon ce znas

je pa tut fora v ovinku da ce gas tiscis pa zaviras zraun leps speljes v ovinek ker zadnje notranje kolo nima dost teze in zablokira, avto pa potisne v ovinek. sam to se uporablja v gorsko hitrostnih dirkah ne pa na cesti...


Ni problem v sklopki. Poskusi pri dosti veliki hitrosti v zavoju v 4. prestavi pri srednjih vrtljajih prestaviti v nižjo prestavo, pa sunkovito spusti sklopko sredi zavoja (no, raje ne poskusi ti priporočam). Pri prestavljanju v nižjo prestavo, se zaradi prenosa v menjalniku zvišajo obrati zobnikov, ker pa motor ne more v istem trenutku toliko zvišati vrtljajev pri sunkovitem popuščanju sklopke, ter zaradi delovanja sinhronov, ob tem zablokirajo pogonska kolesa. E, to pa v zavoju, pri veliki hitrosti ni priporočljivo. Če pa ti s to tehniko vožnje preden spustiš sklopko zvišaš obrate motorja s pritiskom na plin, pogonska kolesa in motor ne zavreta. Tu pa je potreben trening, da človek dobi občutek koliko zvišati obrate motorja z vmesnim pritiskom na plin (vaja dela mojstra).

Še bolj pa je ta tehnika pomembna pri vozilih (dirkalnih seveda) ki imajo menjalnike brez sinhronov. Tam pa lahko prestaviš samo pri določenem območju vrtljajev (seveda če želiš prestavljati brez lomljenja zobnikov). Ker v menjalniku ni sinhronov je zelo pomembno da voznik prilagodi vrtljaje motorja menjalniku.

Če boste želeli to tehniko izpiliti na svojih vozilih je zelo pomembno, da sta pedala za plin in zavoro dosti blizu skupaj. Tu pa nastane problem, ker je s širokimi čevlji potem zelo težko zavirati ne da bi pritiskali obenem na plin (ne samo težko ampak tudi zelo nevarno). Zdaj ste dobili tudi odgovor, zakaj so dirkaški čevlji tako ozki kot čevlji za balet :wink:

Upam, da ste me vsaj malo razumeli.

Pa še popravek drugega odstavka citata. To početje pa se izvaja z levo nogo. Z desno nemoteno pritiskaš na plin, z levo pa zaviraš in s tem avto prisiliš v prekrmarjenje.

Objavljeno: Ne maj 04, 2003 2:16 pm
Napisal/-a Scoooby
fric je napisal/-a:Pa še popravek drugega odstavka citata. To početje pa se izvaja z levo nogo. Z desno nemoteno pritiskaš na plin, z levo pa zaviraš in s tem avto prisiliš v prekrmarjenje.


Hehe :lol: Tudi to smo ze probal...pa sm si skor nos razbil na volanu! tudi za to tehniko je treba dosti vaje!

Objavljeno: Po maj 05, 2003 9:33 am
Napisal/-a Haby
Scoooby je napisal/-a:
fric je napisal/-a:Pa še popravek drugega odstavka citata. To početje pa se izvaja z levo nogo. Z desno nemoteno pritiskaš na plin, z levo pa zaviraš in s tem avto prisiliš v prekrmarjenje.


Hehe :lol: Tudi to smo ze probal...pa sm si skor nos razbil na volanu! tudi za to tehniko je treba dosti vaje!


Pol bos pa ti razturu na mobikrogu k tolk treniras dirkaske vescine 8)

Objavljeno: Po maj 05, 2003 9:57 am
Napisal/-a WhiteCell
Ticko je napisal/-a:ja to se uporabla pri prestavljanju dol da se skuris prevec sklopke pa se slisi se lepo...sej je zakon ce znas
je pa tut fora v ovinku da ce gas tiscis pa zaviras zraun leps speljes v ovinek ker zadnje notranje kolo nima dost teze in zablokira, avto pa potisne v ovinek. sam to se uporablja v gorsko hitrostnih dirkah ne pa na cesti...


no ja tole je kar obvezno.. da pohodis gas k prestavlas na dol.. ker ... sicer je res d a mam samo yugota..ampak.. sportno sklopko.. in MORAM nujnoo vmes preden dam npr..iz 3 v 2. pohodit gas..cene cel avto preruka kot da ti bo menjalnik odtrgalo.. ker sportna lanela nima blazilnih fedrckov,takoj zagrabi ipd.l.. popolnoma nic nedrsi... s tem ko pohodis ga pa ujames obrate sklopke z vztrajnikom..

ok... men tut ni blo jasno zakaj..samo poj k sm dobil sportno sklopko sm pa takoj ugotovil da brez tega nebo slo...

Objavljeno: Po maj 05, 2003 10:17 am
Napisal/-a Kiri
Jah d še jst mal povem neki o tem :)
No, da sm tole heel&toe (peta-prsti) tehniko zaobvladu je trajal pomoje pol leta al pa še več :)...najtežje pri vsem tem je to, da med tem ko zaviraš obrneš nogo na zavornem pedalu in bipneš gas pedal brez da bi pri tem bolj oziroma man pritisnil na zavorni pedal...a sm tole preveč zakompliciru ? :? ...se prav natežje je da ostane pritisk na zavornem pedalu enak...
Ko ti to končno use pa je dokaj težko ujeti prave obrate...če jih je premalo cukne(če jih je velik premal ti še kolesa zablokirajo) - to v ovinku ni najbl zdravo!!!....če jih je pa preveč pa avto "naprej skoč" - tut ni glih najbolš v ovinku...

Zdej pa še par besed o zaviranju z levo nogo (Left foot braking)...tut to sm probu..hmmm...to morš bit pa res res mojster...že sam to da dobiš občutek za zaviranje z levo nogo je ena mejhna mojstrovina:)...na začetku bolš da si date blazino na volan :lol: ...zakaj bote že pol vidl k bote probal :wink:
No pa še en nasvet...glede na to da moraš v ovinek pripeljat kr dost prehitr da ti tole rata(oz. da ma sploh smisu), se pravi da zadn konc vn vrže(pod v nadkrmarjenje), vam priporočam da to izvajate na mokri cesti al pa na makadamu(se to dogaja pr dost manših hitrostih, pa še koeficient trenja je bistven manši kot pa na suhi asvaltni cesti)...seveda najbolš je na snegu - to je tut edin "pogoj" da je meni to uspelu tko k je treba(100x bolš je k z ročno pa še bol pod kontrolo maš use!)!...mam pa frenda k ma fiat unota turbo in obvlada zadevo v nulo!(preden mu je uspelo je razbil 5 unotu!!!)...ampak zdej pa slajda bolš k večina z BMWjam in podobnimi avteki(z zadnjim pogonom)
Ok zdej sm se že skor preveč razpisu...če sm kej kej narobe povedu me bojo pa že popravil ne! :)
Aja tko mim grede mam pa swifta GTi (pedala vsekakor niso glih ful skupaj tut velika niso!...tko da heel&toe se da skoraj v seh avtih prakticirat ampak potrebno je VELIKO vaje!)
No veliko sreče pa varno vožnjo :lol:
LP Kiri