Stran 1 od 1

Velikost platišč vpliva na vožnjo?

Objavljeno: Ne nov 13, 2005 7:11 pm
Napisal/-a Cyrus
Lp
Zanima me koliko in kako velikost platišč vpliva na vožnjo? Npr. če vzamemo nek avto srednje-višjega razreda, katera platišča so glede vožnje najbolj primerna (16" col ali 17 col" ali več)? in zakaj?
Hvala.

Objavljeno: Ne nov 13, 2005 7:51 pm
Napisal/-a Rjuhar
Tanjsa, ko je guma, bolj je napihnjena, bolj je trda, manj je udobna voznja... Vec ali manj - sirsa, ko je, bolj je avto stabilen, ker se zaradi vecjega stika s podlago zveca trenje in zaradi vecje sirine koloteka zniza tezisce.

Objavljeno: Ne nov 13, 2005 11:36 pm
Napisal/-a COBRA
Ja pomoje da so najprimernejsa original velikost. Sej nekatere majo itak ze original 16/17", spet je pa odvisno od avta... :?

Objavljeno: Po nov 14, 2005 4:24 pm
Napisal/-a meganeman
Velikost platisc v nicemer ne vpliva na voznjo! Vse kar vpliva sta ze omenjeni sirina in debelina gume (ce izvzamemo firmo)! Je pa res, da je obseg fiksen za dolocen avtomobil, ce ne lazejo racunalnik in stevec! Zaradi tega se precni presek gume zmanjsa, ce se poveca premer platisca in obratno, sirina pa se lahko zelo poljubno prilagaja samemu obsegu gume.

Je pa res, da vecja platisca opticno izgledajodosti lepse, ce le nimas terenskega vozila, hehe Sam z vecanjem premera platisca tudi cena pnevmatik narasca eksponentno. Primer 17 colska guma je ponavadi skoraj 2 krat drazja od 15 colske gume in tako naprej:)

Objavljeno: Po nov 14, 2005 4:29 pm
Napisal/-a BadB0y
...optimalno širino(posledično tudi velikost, col) se izbira glede na težo(predvsem) in moč, ker če hoèeš oprijem, moraš najprej imeti pritisk na točko, kjer vozna površina in guma prideta v stik;
...če je guma preozka, ima dosti(preveč) pritiska na točki stika, ampak je teža(ki sili avto iz smeri) prevelika, da bi tako majhna stična površina ne zdrsela...
...če je guma preširoka, ima premajhen pritisk na točki stika(guma "lebdi"), in guma hitreje zdrsne...

povečana možnost splavanja gume v dežju pri veliki hitrosti

v ostrem zavoju gre notranji del gume po ožji krožnici kot zunanji del gume kar pomeni, da mora en del gume zdrsovat če hočete zvozit ovinek. Širša ko je guma večje je zdrsavanje. Seveda pa preozka guma pomeni manjšo površino v stiku z asfaltom.

Dva zgoraj našteta razloga sta tudi glavni razlog, da imajo zmoglivejši avtomobili z zadnjim pogonom spredaj ožje gume kot zadaj.

Objavljeno: Po nov 14, 2005 8:25 pm
Napisal/-a Pudgar Uroš
BadB0y je napisal/-a:...optimalno širino(posledično tudi velikost, col) se izbira glede na težo(predvsem) in moč, ker če hoèeš oprijem, moraš najprej imeti pritisk na točko, kjer vozna površina in guma prideta v stik;
...če je guma preozka, ima dosti(preveč) pritiska na točki stika, ampak je teža(ki sili avto iz smeri) prevelika, da bi tako majhna stična površina ne zdrsela...
...če je guma preširoka, ima premajhen pritisk na točki stika(guma "lebdi"), in guma hitreje zdrsne...

povečana možnost splavanja gume v dežju pri veliki hitrosti

v ostrem zavoju gre notranji del gume po ožji krožnici kot zunanji del gume kar pomeni, da mora en del gume zdrsovat če hočete zvozit ovinek. Širša ko je guma večje je zdrsavanje. Seveda pa preozka guma pomeni manjšo površino v stiku z asfaltom.

Dva zgoraj našteta razloga sta tudi glavni razlog, da imajo zmoglivejši avtomobili z zadnjim pogonom spredaj ožje gume kot zadaj.


Lepo povedano BadB0y!

Ampak vprašanje je bilo kako velikost platišč vpliva na vožnjo. Neposredno ne vpliva. Razlika se pojavi, če kupiš večje platišče na račun spremembe razmerja med procentualno višino glede na širino gume (predpostavka da širina gume ostaja enaka). V tem primeru mora biti guma zaradi ohranjanja obsega nižja. To pa malo spremeni vizualni izgled, vožnja postane malo trša, spodvijanje gume pa je v ostrih ovinkih manjše. Zadnje pa vpliva na oprijem in s tem večjo varnost (pri divjanju skozi ovinke 8) )