Stran 1 od 188

Vse o XENON-u in njegovih tehnologijah

Objavljeno: Po nov 14, 2005 12:01 pm
Napisal/-a oscar
A je kdo mogoče že kdaj občutu oziroma vidu razliko v vožnji z halogenkami in xenon lučmi? Poraja mi se uprašanje ali so xenonke "vredne svojega denarja"?
Na ebayu se najde ker nekaj komplet luči z moduli in žarnicami za mondeota mk3 za dokaj soliden geld.
A je napeljava ista kot za halogenke? Konektor na lučeh saj na sliki zgleda isto.

Objavljeno: Po nov 14, 2005 12:48 pm
Napisal/-a yurchek
razlika je očitna...če pa je vredno svojega denarja pa ne vem :oops: ponoč in pa po megli se ful pozna....drugač pa ne vem kako je pri fordu, te luči delujejo na visokih voltažah tam okol 20000V in rabiš pretvornik, ne vem a je v tvojih lučeh že zraven, pa še kontrola višine snopa, ki je ne boš imel in pa pranje luči, ki je obvezno. Vem da pri cliotu 2 paše vijak na vijak....

Objavljeno: Po nov 14, 2005 12:54 pm
Napisal/-a Courage™
Sam sem si na A4ko pred kakim mescem montiral Xenon kit. Vse ti pove dejstvo da jaz na svojem avtomobilu več ne bom imel drugih luči kot xenon. Znaki se svetijo že nja 100m daleč, tablice vidiš veliko prej, odsevniki, črte na cestah so veli bolj opazne.

Sam sem kupil kit, ki ti za vgradnjo vzame okoli 10 minut.

Xenon deluje na 12000V, v tem kitu pa dobiš tudi pretvornik.


Če je vredno svojega denarja - DEFINITIVNO.

Objavljeno: Po nov 14, 2005 2:31 pm
Napisal/-a no_name
jst mam tut xenonke (original). nikoli več navadnih! svetijo kot bi bil dan. pa še svetloba je bela in ne rumena. :lol:

Objavljeno: Po nov 14, 2005 2:37 pm
Napisal/-a Crazy Frog
Courage™ : Kaj mi lahko poveš, kje se to najbolj splača kupit, pa kako se gibljejo okvirne cene?

Objavljeno: Po nov 14, 2005 3:01 pm
Napisal/-a Courage™
Cene za kit se na ebayu sučejo okoli 200 €. Jaz sem zanj plačal 250 € tukaj v Sloveniji. Imaš na voljo kit od 4000K do 12000K. Odvisno kaki snop svetlobe hočeš imeti. 4000K je rumeno, 12000K je pa vijolično. Jaz sem vzel 8000K, malo bolj modro kot original pa sem zelo zadovoljen.


Sicer pa besede niso nič, ob priliki lahko demonstriram.

Objavljeno: Po nov 14, 2005 3:42 pm
Napisal/-a APN
Enkrat XENON , 4ever Xenon , dokler ne pridejo LED .

Objavljeno: Po nov 14, 2005 3:45 pm
Napisal/-a Courage™
APN je napisal/-a:Enkrat XENON , 4ever Xenon , dokler ne pridejo LED .


Ja, samo ne vem če že bojo tak hitro LED luči. Sem zadnjič glih gledal reportažo o tem, pa se govori da še ne bojo tak kmalu.

Objavljeno: Po nov 14, 2005 4:19 pm
Napisal/-a meganeman
To je res kot dan in noc! Nasledni avto bom mel s ksenonkami :) Sestri svetijo kratke ksenonke tako kot men dolge luci! Oboje na Meganih! Tako da niso razlike v fokusih!

Objavljeno: Po nov 14, 2005 4:58 pm
Napisal/-a M-Fan
Sam to ti povem-xenon žarnica lahk stane tut 60.000. SIT res je da je garancija 5 let. ampak tm k boš tut kupoval maš tut tako garancijsko pogodbo? ASK YOURSELVE

Objavljeno: Po nov 14, 2005 5:16 pm
Napisal/-a RegY
kako pa se kaj vidi ta bela svetloba ksenonk v dežju? se vidi boljše od navadnih "rumenih" žarnic, ali enako? ker do sedaj sem vedno imel vtis teh raznih žarnic z belo svetlobo, da poslabšajo vidljivost v dežju, napram "rumenim"

LP

Objavljeno: Po nov 14, 2005 5:28 pm
Napisal/-a kljukec
Courage™ je napisal/-a:Cene za kit se na ebayu sučejo okoli 200 €. Jaz sem zanj plačal 250 € tukaj v Sloveniji. Imaš na voljo kit od 4000K do 12000K. Odvisno kaki snop svetlobe hočeš imeti. 4000K je rumeno, 12000K je pa vijolično. Jaz sem vzel 8000K, malo bolj modro kot original pa sem zelo zadovoljen.


Sicer pa besede niso nič, ob priliki lahko demonstriram.

kje si jih pa kupu

Objavljeno: Po nov 14, 2005 5:57 pm
Napisal/-a yurchek
M-Fan je napisal/-a:Sam to ti povem-xenon žarnica lahk stane tut 60.000. SIT res je da je garancija 5 let. ampak tm k boš tut kupoval maš tut tako garancijsko pogodbo? ASK YOURSELVE


v oglasniku jo dobiš po 10000sit.....in sicer skor kere kol znamke..osram, philips itd...

Objavljeno: Po nov 14, 2005 6:02 pm
Napisal/-a dobek
hja..vse lepo in prav, ampak naj mi s prve roke pove nekdo, kako je s tem na tehnicnem. ti upgrade-i namrec niso homologirani. za homologacijo so namrec se vedno potregni avtomatsko nastavljanje visine snopa, pa tudi pranje zarometov, se mi zdi.

pa se kako je z zivljenjsko dobo fokusa? zarnica namrec gori z drugo temperaturo, ki je dalec od tiste, za katero sta bila narejena fokus in steklo zarometa...

Objavljeno: Po nov 14, 2005 6:28 pm
Napisal/-a yurchek
žarnica gori z manjšo temperaturo cca 35w moči ma.....Drgač pa tile kiti ne gorijo povsem enako kot original xenonke, sploh pa ni lih lepo če nimaš leč.....itak pa je boljše kot navadne halogenke v vsakem primeru. aja pa ne vem če je kje pogojeno v ccpju da maš pranje in pa nastavitev snopa, res pa je da ni homologirano in se tudi ne da. ampak se še ni tok razpaslo da bi pregledoval....

Objavljeno: Po nov 14, 2005 6:28 pm
Napisal/-a cliouser
dobek je napisal/-a:hja..vse lepo in prav, ampak naj mi s prve roke pove nekdo, kako je s tem na tehnicnem. ti upgrade-i namrec niso homologirani. za homologacijo so namrec se vedno potregni avtomatsko nastavljanje visine snopa, pa tudi pranje zarometov, se mi zdi.

pa se kako je z zivljenjsko dobo fokusa? zarnica namrec gori z drugo temperaturo, ki je dalec od tiste, za katero sta bila narejena fokus in steklo zarometa...


Ja itak fokus mora bit prilagojen xenon zarnicam.

Glede tehnicnega jaz nisem imel problemov letos (julij). Imam naknadno vgrajene xenon brez pranja itd... na cliotu :!:
Tako da letos je slo brez problema skozi, kako pa bo cez dve leti pa se ne vem ;)

Objavljeno: Po nov 14, 2005 6:31 pm
Napisal/-a yurchek
cliouser: zakaj bi mogu bit prilagojen? to pa ne razumem.....moj frend z nickom APN ma že 2 takšen kit v neprilagojenih fokusih, pa jim nč ne manjka....

Objavljeno: Po nov 14, 2005 7:11 pm
Napisal/-a cliouser
yurchek je napisal/-a:cliouser: zakaj bi mogu bit prilagojen? to pa ne razumem.....moj frend z nickom APN ma že 2 takšen kit v neprilagojenih fokusih, pa jim nč ne manjka....


No nekaj

Citiram uporabnika DonFilipo z foruma www.rk.avtomobilizem.com:

Za xenonske zaromete avto mora imeti samodejno uravnavanje visine luci, pranje zarometov in luci morajo imeti zelo ostri cut-off line, oz. tista linija do katere luc sveti na cesti, kar vecina novejsih avtov zadovoljuje (zaradi tega se vse vec uporablja leca). To sistemu za samodejno prilagajanje visine malokdo izpolnjuje. Skratka, homologacijo ne mores pridobiti, a se je lahko izognes. Pri vsakdanji voznji policaji ne bodo tezili zaradi tega ker je na prvi pogled jasno da gre za xenon in ne za pobarvane zarnice. Tudi ce bi, jim je dovolj ugasniti in przati na novo luci in se takoj vidi (ker se xenon priziga tako kod neonka in rabi 5-10 sekund da se zgreje in sveti z polno mocjo). Kar se pa tice tehnicnega pregleda. Enostavno se jih vzame dol, da se navadne H4, H1 a katere koli not in je opravljeno. Vse skup bo trajalo manj kod 10 minut! GARANTIRANO! Morate pa vedet tudi par dejstev o xenonkah; bolj so obcutljive od navadnih halogenih, vendar ob pravilni uporabi imajo doooosti daljsi vek trajanja. Obcutljive so na blendanje (v primeru H4 - bixenon - za blendanje je STROGO priporocnjivo LE ko so prizgane zasencene luci. Edina dobra stvar je da v slo morajo luci biti prizgane 24ur. In kako deluje bixenon? Ko pogledas navadno H4 vidis da ima dve nitke in ena je zasencena z enim malim kosom pleha (a karkoli ze je). Ko prizges dolge se tista ugasne in se prizge tista druga nitka katera ni zasencena. Pri H4 xenonkah pa je samo eno polje katero daje svetlobo in se z elektromagnetom tisti pleh umika par milimetrov naprej-nazaj zato da prepusti svetlobo povsod po luci. Enostavno a ne? Tako delajo VSI bixenon (zaradi tega kar sm prej zgoraj napisal kako se prizigajo). Poleg tega pri prizigu se sprosti tok od 20.000-25.000V za prvo iskro (v tistem delcku sekunde je svetloba mocna kot strela) in so pri nepravilni montazi lahko smrtno nevarne. Kasneje pa delujejo z 85V. Tudi sama zarnica je polnjena z plini (merkuri, xenon, argon... - xenona je najmanj:) ) in je pod pritiskom od okoli 100barov. Ce raznese zarnico v vasi blizini je tisti merkuri izjemno strupen in zivljensko nevaren. Paziti morate da se balast (enota ki je velikosti dveh skatlic cigaret in v njej je neksna elektronika) NIKJER ne dotika mase avta. Tudi je zazeleno da ni izlozena direktnemu vplivu vode. Pri montazi pa se zarnica ne sme NICESAR DOTAKNITI!!! (ponavadi je prilozena posebna plasticna zascita katero se pol dol vzame). Ko se luci ugasnejo je treba pred ponovnim vzigom cakati da se shladijo. Eni pravijo 30 sekund drugi par minut. A jst na to pazim in pustim tudi do 5 minut. To so stvari katere morate vedeti. Ni nujno da bodo crknile, a se jim sigurno zmanjsuje zivljenska doba. Poleg tega v prodaji obstajajo razlicni tipi in se njihova moc meri v Kelvinih in ne v watih (vse xenonske porabijo 35W - ja manj kot navade). Do 8000K je zakonski dovoljeno (jst mam 7500K) prodajajo pa jih tudi do 12.000K. Zdej pa se razlozim kaj to pomeni. Soncna svetloba ima priblizno temperaturo okoli 5.250K. To je idealna, bela svetloba! Bolj navzdol gre proti rumeni barvi in manjsi kolicini svetlobe (halogene imajo do maximum 4.100K in dajo rumenkasto svetlobo, navadne okoli 3500K). Bolj navzgor od 5.250 je barva bolj modra ampak tudi manj kolicine svetlobe. In 8500K je meja od katere naprej gre barva proti vijolcni (12.000K so ze ful vijolcne in prepovedane). Serijsko ugrajeni xenon (ali strokovno HID) je odvisen od tovarne in so vrednosti nekje od 5.800K do 6.800K) tako da je tu neksni kompromis modro-bele barve in dokaj mocne svetlobe. Moje ki so 7500 so bolj modre, ampak v primerjavi z serijskimi dajo manj svetlobe (merjeno v luxih), vendar ko pogledas na prejsnje H7 so kot dan!
In se to. Ne kupujte xenon kit od Helle, Osrama ali Phillipsa, zato ker je to trik. Te tovarne delajo xenon IZKLJUCNO za serijske avte in nikakor za nadaljno prodajo. Vsak ki vam poskusa prodati xenon enega od teh proizvajalcev vas hoce nategniti! Moj kit je Kaixen (tovarna ki dela za audi in lamborghini).

tudi v parabole gre xenon. xenon porabi 35W, ce so parabole plasticne, je zelo verjetno, da se dobo stopile, ampak danes vecinoma niso vec plasticne. ce mas eno zarnico, potem pride v postev tudi bixenon (gor sm razlozu).

Vec pobrskaj na forumu. Mislim da je oz. je bil registriran tudi na avtomobilizem.com pod obstoječim imenom
;)

Objavljeno: Po nov 14, 2005 7:16 pm
Napisal/-a seat
mene sam zanima zakaj mora bit obvezno pranje žarometov pa kje se to pr nas da kupit

Objavljeno: Po nov 14, 2005 7:30 pm
Napisal/-a splash
xenon-----> word.

bixenon------> two words. :D

res. xenon je dobra stvar. vse se veliko bolj vidi. res pa je tudi, da če se ponoči pelješ nasproti avtu, ki ima xenon luči, tudi slabše vidiš. sploh pa če ima prižgane dolge, ki te že navadne itak čist zaslepijo, xenonke, pa se še bleščijo zraven, tko da moraš čist ustavt, ker se ne vidi totalno nič.