Stran 1 od 1

gume

Objavljeno: To nov 15, 2005 2:50 pm
Napisal/-a ramz
a so lahk na terencu spredaj in zadaj različne gume..naprimer sava eskimo spredaj,sava trenta zadaj..obojne istih dimenzij 195,70,15..

Objavljeno: To nov 15, 2005 3:06 pm
Napisal/-a XTR
Lahko, če so vse M+S.

Vse pnevmatike morajo biti enake velikosti (če izdelovalec vozila ni predvidel različnih pnevmatik na različnih oseh), vrste (poletne, zimske, terenske) in zgradbe (radialne, diagonalne), na isti osi pa tudi iste nosilnosti, hitrostnega razreda ter istega proizvajalca in dezena (vzorec tekalne površine).

Re: gume

Objavljeno: To nov 15, 2005 3:11 pm
Napisal/-a Slide
ramz je napisal/-a:a so lahk na terencu spredaj in zadaj različne gume..naprimer sava eskimo spredaj,sava trenta zadaj..obojne istih dimenzij 195,70,15..


Zimska oprema

8. člen

(1) Zimsko opremo dvoslednih motornih vozil z največjo dovoljeno maso, ki ne presega 3.500 kg, in njihovih priklopnikov sestavljajo:
– zimske pnevmatike na vseh kolesih ali
– poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredni pripomočki. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za zadnjo os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os.

(2) Zimsko opremo dvoslednih motornih vozil z največjo dovoljeno maso, ki presega 3.500 kg, in njihovih priklopnikov sestavljajo:
– zimske pnevmatike najmanj na pogonskih kolesih ali
– poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredni pripomočki. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za zadnjo os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os. Poleg tega morajo imeti ta vozila v opremi še lopato.
(3) Kanali dezena pnevmatik, ki štejejo v zimsko opremo, morajo biti globoki najmanj 4 mm.


Pnevmatike za motorna in priklopna vozila

4. člen

(1) Pnevmatike na vozilu morajo po velikosti, nosilnosti in hitrostni kategoriji ustrezati pnevmatikam, ki so v izjavi o ustreznosti vozila vpisane v rubriki »dovoljene pnevmatike« ali v drugem ustreznem dokumentu o vozilu. Uporaba drugačnih pnevmatik je mogoča le po dodatni odobritvi vozila.

(2) Na vozilih z največjo dovoljeno maso do vključno 3.500 kg in, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h morajo biti, poleg zahtev v prvem odstavku tega člena, vse pnevmatike enake velikosti (če izdelovalec vozila ni predvidel različnih pnevmatik na različnih oseh), vrste (poletne, zimske, terenske) in zgradbe (radialne, diagonalne), na isti osi pa tudi iste nosilnosti, hitrostnega razreda ter istega proizvajalca in dezena (vzorec tekalne površine).
(3) Na vozilih z največjo dovoljeno maso nad 3.500 kg in, ki dosegajo hitrost nad 40 km/h morajo biti, poleg zahtev v prvem odstavku tega člena, pnevmatike na isti osi enake vrste, zgradbe, velikosti, nosilnosti in hitrostne kategorije.


Dejansko lahko furaš spredaj tudi dve dunlop wintersport in zadaj dve sava eskimo S2 v kolikor sta na posamezni osi ista modela gum. Vse 4 gume pa morajo biti ali zimske ali letne. ne moreš met 2 zimski in 2 letni ;)

gume

Objavljeno: To nov 15, 2005 8:34 pm
Napisal/-a ramz
a to velja za terence isto

Objavljeno: To nov 15, 2005 8:53 pm
Napisal/-a Bor
Ja zakaj pa za terence nebi?

Objavljeno: Sr nov 16, 2005 1:04 am
Napisal/-a bass
Terenc je tud avto, veš :lol:

Objavljeno: Sr nov 16, 2005 7:44 am
Napisal/-a HeP][MeN
Odvisn... Terenc Hil je recimo igrauc :P :lol: :lol:

Objavljeno: Sr nov 16, 2005 8:12 am
Napisal/-a nebivedu
1.) zakaj bi imel 2 različni gumi na terencu?
2.) vzemi malo boljše gume in jih boš mel več let za poleti in pozimi.
3.) če že šparaš na gumah, olje tut menjaš na 50.000km?

Različni profili gum na terencu ponavadi pomenijo samo eno - šparaš na tistem kjer ni treba - če maš za tak avto, potem imej še za gume.

Zapomni si nekaj - terenc z vklopljenimi vsemi štirimi kolesi naj bi imel na vseh štririh kolesih enak profil, ker drugače trpi podvozje, ker sta 2 gumi lahko manjši, se bosta hitreje vrteli kot drugi dve in v centralnem diferencialu bodo trpeli zobniki.

Malo pomisli preden delaš take stvari - na vsakem 4x4 avtu se mora imeti vedno vse 4 enako obrabljene gume ene znamke. Nikoli pa dajat več različnih gum na avto!!!

Objavljeno: Sr nov 16, 2005 10:50 am
Napisal/-a Slide
nebivedu je napisal/-a:Malo pomisli preden delaš take stvari - na vsakem 4x4 avtu se mora imeti vedno vse 4 enako obrabljene gume ene znamke. Nikoli pa dajat več različnih gum na avto!!!


To delno drži, samo obraba gume pa na poškodbe diffa res težko težko vpliva. Pri avtih s stalnim 4pogonom (audi quattro, novejši Subaruji, BMW X-drive ipd...) enostavno ne moreš doseči(z normalno vožnjo) enake obrabe sprednjih in zadnjih koles.(kaj šele pri raznih VW-jih, kjer morajo prva kolesa najprej zapraskat, da potegnejo še zadnja) Enostavno se prednje gume malenkost bolj obrabljajo ker opravljajo še funkcijo krmiljenja zraven. In če bi že zaradi obrabe prišlo do tako velikih razlik da bi se kvaril diferencial, potem verjetno ne bi polovica subijev več peljala. Tisti milimeter se kompenzira v zračnosti, ki je resnici na ljubo vedno prisotna v diferencialih, zglobih in gredeh, pa tudi v deformaciji gume recimo. Tukaj govorimo o minimalnem odstopanju. Problem bi bil če bi na avto nataknil gume z ne vem...10% manjšim obsegom, to pa ne bi blo več ql. Se pa strinjam da je za na cesto defintivno najbolj pametno imeti 4 enake gume in to na vsakem avtu ;)